המסך המפוצל

סיומה של פרשת מהוני

אמש הסתיימה העונה השישית והלפני אחרונה של "רצח מאדום לשחור", סדרת המשטרה שנחשבת לטובה ביותר בטלוויזיה. סיכום והספד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-08-2001
0 תגובות
כן, אני יודע שזה לא ממש נגמר, ויש עוד עונה אחת שלמה ואפילו סרט טלוויזיה שטרם שודר בארץ. אני גם יודע שלא כל הסדרה נבנתה סביב המרדף אחר כנופיית מהוני, ושהיו, יש, ועוד יהיו מלא עלילות משנה מעניינות וחכמות כמו שרק ב"רצח" ידעו לעשות. אבל אמש נגמרה העונה השישית, העונה הלפני אחרונה, ואיתה נגמרו עוד כמה דברים.

באחד הפרקים היותר טובים לקראת סיומה של העונה החמישית, “Decception”, קרה משהו שהתחיל תהליך ארוך מאד, את סיומו ראינו אתמול, בסיומה של העונה השישית. לות`ר מהוני, ראש רשת ענקית של סוחרי סמים, שמלבד סמים לא בחל גם בלהרוג אנשים, הצליח במשך זמן מה להתחמק ממעשי הרצח עליהם היה אחראי, ובכך גם הצליח לעצבן את מייק קלרמן, לואיס מלדריק וטרי סטייברס. בפרק המדובר מצליחים בלשי מחלק הרצח להחדיר סוכן סמוי לשורותיו של מהוני, ודווקא לאחר שהם מצליחים להשיג הוכחות חותכות בנוגע לאחד ממעשי הרצח, מתנהל מרדף בסיומו מתרחשים המאורעות שהתחילו את התהליך האמור.

מלדריק לואיס מגיע אל דירתו של מהוני ומתחיל להכות אותו. מהוני, מצליח להערים על לואיס ולגנוב לו את אקדחו. הוא מאיים עליו באקדחו שלו, ולאחר מספר שניות מגיעים למקום גם קלרמן וסטייברס. הם מאלצים את מהוני להוריד את האקדח, מהוני מנמיך את האקדח ואז זה קורה. מהוני שואל בהתרסה: "מה תעשה, תקריא לי את הזכויות שלי?", קלרמן מודיע לו
“You have the right to remain silent" ומייד יורה בו כדור אחד בחזה. לות`ר מהוני צונח, מת. "למישהו יש בעיה עם זה?" שואל קלרמן. לא ללואיס ולא לסטייברס היתה בעיה עם זה בזמנו, אך הבעיה הגיעה מאוחר יותר, מכה במלוא עוצמתה בצורה הכואבת ביותר האפשרית.




שלושת הבלשים החליטו להגיש דו"ח שיקרי ובו איים מהוני על לואיס בשניה לפני שנורה ע"י קלרמן, ולפיכך הירי היה מוצדק ונועד למנוע את מותו של לואיס. במשך כל פרקי העונה השישית פרץ הסיפור בעוצמה זו או אחרת בין הסיפורים הרגילים בעלילה. בהתחלה איימה ג`ורג`יה ריי מהוני, אחותו של לות`ר, שיש לה קלטת וידאו שתיעדה בדיוק את מה שקרה בביתו של אחיה, לאחר מכן, כשהסתבר ששיקרה, לואיס מגיע לפגישה איתה, מכניס לה אגרוף בתגובה לבעיטה שהכניסה לו במקום רגיש למדי, ומושעה מהמשטרה. לואיס עובד כזאב בודד תקופה מסויימת ומסכסך בין אנשי האירגון (עכשיו בניצוחה של ג`ורג`יה ריי), גורם למקרים רבים של מוות בתוך האירגון ומערער אותו עד היסוד.

במקביל, מגישה ג`ורג`יה תביעה אזרחית כנגד השלושה וכנגד המשטרה כולה על הירצחו של אחיה. מסתבר שיש גם שופט שמעורב בכל הסיפור ומקבל ממנה שוחד. האף בי איי גורם לשופט לבטל את כל ההאשמות, דבר שגורם לג`וניור באנק, בנה של ג`ורג`יה, להרוג את השופט. ג`וניור נעצר ומצליח להשתלט על אקדח בחדר החקירות בתוך מחלק הרצח. התוצאה: שלושה שוטרים מתים, ושני בלשים בבית חולים (גארטי ובלארד). המשטרה בראשות ג`י מכריזה מלחמה על אירגון מהוני ועוצרת את כל אנשי האירגון. ג`ורג`יה ריי נעדרת. סטייברס ניגשת לג`י ומתוודה על הירי בלות`ר.




הבלשים ממשיכים לחפש את ג`ורג`יה ריי ומגלים את מקום הימצאה. הם יוצאים למקום בכוחות מתוגברים ושומעים יריות. הם פורצים לתוך הבית, מתנהל קרב יריות. בתוך הבית מתגלה גופתה של ג`ורג`יה ריי. פרנק פמבלטון וטים בייליס ניגשים לכניסה האחורית של הבית. פרנק מאתר אחד מאנשי האירגון מנסה לברוח. הוא מרים את אקדחו וקופא. הרוצח של ג`ורג`יה מרים את אקדחו, בייליס מזנק קדימה, מגן על פרנק בגופו, מנסה לירות, אבל לא מספיק וסופג את הכדור.

ג`י מורה לפמבלטון לחקור את לואיס וקלרמן. פמבלטון מצליח לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, הפעם מול בלש עמית. הוא מצליח לגרום לקלרמן להתבלבל ולהסגיר את עצמו. פרנק מאלץ את מייק למסור לו את התג.

בייליס "מבלה" בחדר הניתוח זמן רב , אבל נשאר בחיים. פמבלטון, לעומת זאת, מחליט לפרוש מתפקידו. הומסייד - המחלקה - מאבדת את אחד מטובי בלשיה, הומסייד - הסדרה הנפלאה - מאבדת את אחד מטובי שחקניה.

שום דבר כבר לא יהיה אותו דבר בלי פרנק פמבלטון.


***

הסדרה "רצח מאדום לשחור" משודרת בימי שישי בסביבות השעה 23:20 (לאחר סרט הקולנוע) בערוץ יס פלוס בלווין. בשבוע הבא, 24/8/01, תתחיל שם העונה השביעית והאחרונה ובסיומה ישודר סרט הקולנוע.