המסך המפוצל

הממיר 2/10/04

המגן מעולה, במדינת היהודים נוסטלגית, אנימציה משעשעת, לאס וגאס צפויה, רשת מאכזבת וטלעד לא החלטית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 02-10-2004
61 תגובות
10. "המגן". איזו סדרה מעולה, פשוט מעולה. הניגוד הזה שבין הצחוק של ויק לבין התמונות שראינו שניות קודם לכן היה אחד הרגעים המדהימים ביותר בסדרה הכל כך מצוינת הזאת. גם שאר הפרק היה מוצלח במיוחד, במיוחד בקטעים ההומוריסטיים שלו, עם ההתערבות בין שני צוותי החקירה. מה שהכי מרשים בכל הסיפור, זה שהסדרה מצליחה מדי פרק לשבור את השיאים של עצמה. כל פרק גורם לציפיות מהסדרה לעלות יותר ויותר, ובכל פרק הציפיות הללו נשברות והאיכות נוסקת מעלה. אני לא יודע לגבי המחליפה של "רצח מאדום לשחור", אבל בתור סדרת דרמה משטרתית, "המגן" עושה את העבודה מצוין.



9. ביום חמישי שודר פרק חדש בסדרה המקורית "במדינת היהודים". חדש? שידור חוזר? פרק תשיעי? פרק עשירי? מישהו בכלל יודע? זה בכלל לא משנה. כי הפרק היה מרתק לכל אורכו, כשעבר לאורך התקופה של סוף שנות ה-80, תחילת שנות ה-90, דרך הפריצה של הסטנד-אפ, המופעים של טל ומשה ושל גרייניק ואלתרמן, דרך שידורי הניסיון של ערוץ 2, עם "העולם הערב" וקריינית הרצף (אולי מישהו מוכן סוף סוף להביא אותה לשידורים חוזרים?), ו"נייס גאי", דרך ההומור של מלחמת המפרץ ("זהו זה", למשל), ועד לעלייתו של "הקומדי סטור". סדרה נוסטלגית ומקסימה, באמת. קצת חבל שהערוץ הראשון משדר אותה בטלעוד מופרע במיוחד.

8. כל הקטעים שעסקו בהכנות למסיבת יום ההולדת של לורליי ב"גילמור" של השבוע היו מאוד משעשעים, במיוחד הניסיונות להכנת הפיצה הגדולה בעולם. טוב, נו, במחוז. טוב, נו. סתם פיצה גדולה. למישהו מתחשק פיצה? ובמסגרת פינתנו "היי, זה לא...": ד"ש לפיט, ממאפיית הפיצה, שהוא השחקן ג'ון פוליטו, מי שהיה קרוסטי ב"רצח מאדום לשחור" ששידוריה החוזרים נפתחו ממש עכשיו.

7. פתיחת הפרק של "הסימפסונז" השבוע בערוץ 1: הומר סימפסון בורח ברכבו ממסוק שעליו סמל של האולימפיאדה. מסתבר שהומר גנב את הלפיד האולימפי כנקמה על זה שהאולימפיאה דחתה לו בחודש את הסדרות שהוא אוהב. מזכיר למישהו משהו?



6. ואם כבר מצוירים: קאסה בוניטה, קאסה בוניטה, נה נה נה נה נה נה נה! קרטמן והמזימה שלו נגד בטרס ממש הצליחו לגרום אצלי למתח מופרע לגבי השאלה הגדולה "איך תיחשף האמת? האם קרטמן יצליח לחמוק מעונש?". בסיכומו של עניין, זה היה פרק משעשע, כמו תמיד בפרקי "קרטמן זומם מזימה מתוחכמת ומופרעת".

5. לא רק "ג'ואי" נרכשה ע"י HOT, אלא גם "CSI: ניו יורק" ו"Lost". אתם תחליטו אם זו ידיעה טובה או לא.

4. קצת חבל, אבל הפרק השבוע ב"לאס וגאס", דווקא זה בו התארח אלק בולדווין (אח של דניאל, מ"רצח מאדום לשחור", אזכור שלישי בממיר הזה), היה צפוי כמעט מהרגע הראשון שלו ועד לרגע האחרון. איפה העלילות המתוחכמות? הטוויסטים המפתיעים באמת? הרי מהרגע בו לקח הבולדווין את "טביעות הפרצוף" של אד, היה ברור שהוא חלק מה"רעים".



3. השידור היומי של הגילמוריות בהולמרק הוא שידור מבורך, רק קצת חבל שהשבוע לא היו סגורים בערוץ על הזזת שעון הקיץ ועל שעות השידור של הסדרה - דבר שהפריע לרבים מהצופים שניסו לעקוב אחר שידורים אלה.

2. פעם היתה לזכייניות של ערוץ 2 מדיניות ברורה: בערב חג או במוצאי חג לא משדרים פרקים חדשים בסדרות רצות. זו היתה החלטה הגיונית ומובנת, שמנעה ממי שמנסה לעקוב אחר שידור הפרקים להחמיץ אותם בגלל הטיולים של החגים או בגלל השמירה על קדושת החג. בשבוע שעבר, ערב החג השני של ראש השנה (יום חג לגיטימי להפליא בו הדתיים לא רואים טלוויזיה) שודר פרק חדש של "הפרקליטים". מוזר, אבל עדיין לא בגבולות ה"מקומם". דווקא השבוע, במוצאי חג הסוכות, זמן בו אין שום בעיה הלכתית לצפות בטלוויזיה, החליטה הזכיינית לא לשדר פרק של "הפרקליטים". למה? השד יודע.

1. זוכרים שרשת הבטיחה לנו את "ניפ טאק" ברבע השני של 2004? זוכרים שפעם אמרנו שרשת מתייחסת בצורה סבירה לסדרות הרכש שלה? מישהו מוכן להסביר לי מה קרה?


בשולי הממיר
קת'לין יורק, אשתו לשעבר של טובי מ"הבית הלבן" התארחה אמש ב"מיס מאץ'". גם דינה מאייר מ"מורשת העטלף" היתה שם.