המסך המפוצל

הממיר 18/12/04

הבית הלבן מפתיעה לטובה, לגדול בלי בושה מצוינת, אוליבר בין משעשעת, גם ארץ נהדרת, רוזוול הסתיימה, וחשיפה ממשיכה להיות נוראית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-12-2004
34 תגובות
10. "הבית הלבן". עשר לבית הלבן? אבל אין שם סורקין! והרמה ירדה! וזה לא אותו דבר! וכולם אומרים שהרמה ירדה וזה לא אותו דבר! אז אומרים. אז מה? אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם. כבר שישה פרקים חלפו מאז עזב סורקין את הבית הלבן, ואם לא הייתם אומרים לי את זה, לא הייתי מנחש בחיים. הפרק ששודר השבוע היה גם מצחיק וגם דרמטי, כזה שגורם לך גם להתרגש עם ג'וש שצועק על הבית הלבן "?You want a piece of me" וגם להתפעם מהתעוזה של סי ג'יי שפשוט מבקשת מהנשיא שלה להוביל, מנערת אותו מהמצב בו שהה, עושה לו סוג של ריאליטי-צ'ק. אז אולי סורקין היה עושה את זה טוב יותר, ואולי האחרים פשוט יעשו את זה רע יותר בעוד כמה פרקים, אבל לפחות כרגע - הכל נראה בסדר. ג'ד ממשיך להיות המועמד המועדף עליי למשרת הנשיא.

9. הבריטים. אוי כבר עם הבריטים האלו. כמה פעמים אפשר לשמוע שהם יודעים לעשות טלוויזיה מצוינת? שהם מסוגלים לגרום לך להתפוצץ מצחוק ודקה לאחר מכן להזיל דמעה? שהם גורמים לדמויות להיראות כל כך אמיתיות עד שאתה חושד שאתה בעצם לא צופה בטלוויזיה אלא מציץ מהחלון? הפרק ששודר השבוע ב"לגדול בלי בושה" היה פשוט כזה. הרומן שניהלו האב והבן עם אותה בחורה. הכאב האמיתי של הבן כשגילה על כך, הקטעים המשעשעים בבית הספר והדרך שבה האב התנצל, קטע הילארי ונוגע ללב בו זמנית. "לגדול בלי בושה" היא אחת מהסדרות שגורמות לי להצטער שהן ב-yes ולו רק בגלל העובדה שלא כל אחד יכול לצפות בה. אוהבי טלוויזיה אמיתיים אוהבים לחלוק את האהבה שלהם עם סדרות ו"לגדול בלי בושה" היא אחת מאותן האהבות הללו (assafTV).



8. ב"אוליבר בין" ממשיכים לנפק סצנות מתוחכמות ומשעשעות, ממש מעט לפני שהביטול עומד להכות לנו בפנים. הפעם, היתה זו האנלוגיה על סדרות הריאליטי, כשהטלוויזיה בבית משפחת בין מתקלקלת, וההורים, ג'רי ושרלוט, נאלצים לחפש לעצמם תחליפים באמצעות הצצה לבתים של השכנים שלהם. "אולי נבדוק מה הרווק עושה?" שואלת שרלוט, והתמונה מראה לנו בחור שיושב בגפו. "משעמם. בואי נבדוק מה קורה עם האח הגדול" עונה ג'רי והמצלמה עוברת לחלון אחר, בו נראים שני אחים רבים זה עם זה. "אוקיי, בוא נבדוק את ג'ו מיליונר", אומרת שרלוט ועוברת להציץ לתוך דירתו של אדם שלבוש בהידור ומעשן סיגר. "עזבי, אני מעדיף את קוויר איי", עונה ג'רי ועובר לבדוק את הבחור עם העין העקומה שבדירה ליד. פשוט נהדר.

7. ארץ נהדרת מצליחה לשמור על רמה גבוהה בכל שבוע ושבוע. בין אם מדובר בסאטירה נוקבת, או סתם הומור מטורף, הקאסט המצוין לא מפסיק להצחיק. גם השבוע היו הרבה קטעים ראויי ברזיה, אבל אחד שבלט מעל כולם הוא החיקוי המדהים של עלמה זק לציפי שביט, שמתוכנית לתוכנית הופכת לחיונית יותר ויותר לארץ הנהדרת (נהדרת). וכש וכש וכש וכשבא לי! (Bosco)

6. התוכנית הראשונה של "קצרים", תוכנית המערכונים החדשה של טלעד, הכילה כמה מערכונים מאוד משעשעים, כמה חביבים, וגם משהו אחד שייכנס לקאלט ("אתה אומר לי ככה וככה, אבל כל מה שאני שומעת זה..."), ובכל זאת, יש דבר אחד שקצת הורס - הצחוק המוקלט. אם היו עושים תחרות "הצחוק המוקלט הגרוע ביותר" היה הצחוק של "קצרים" נכנס למקום הלפני אחרון (כי האחרון שייך ל"שמש" לנצח). אז או לשפר את איכות הצחוק, או לזנוח אותו לגמרי.

5. "רוזוול" נגמרה השבוע בקול ענות חלושה, עם פרק סיום קצת משעמם ועמוס קיטש, שהיה יכול להיות הרבה יותר תזזיתי ומותח. במקום זה, קיבלנו הרבה פרידות מרגשות (עלאק), הרבה נאומים מלאי פאתוס, ומעט מדי אקשן. קצת חבל. ובכל זאת, למרות איכותו הבינונית של הפרק, אפשר לסכם את הסדרה בנימה חיובית. זו היתה סדרת מד"ב ראויה. לא מופתית, אבל מעניינת לפרקים, והביטול שלה מצער למדי.



4. "זירת הפשע מיאמי" עלתה סוף סוף לשידור במזל טוב בערוץ 1, במשבצת המאוד נוחה של יום שישי מתישהו. תפתחו כל עשר דקות, אולי זה עכשיו. 23:00, 23:30, מי יודע? בסוף שודר הפרק בשעה 23:40 עם הפסקת חדשות באמצע משפט של דמות. העובדה שמדובר בסדרה משעממת עם קאסט שלא יודע לשחק היא לא סיבה לפגוע בצופים שכן מתעניינים (Bosco).

3. אז "הבית הלבן" קודמה ל-23:00, וזה משהו טוב, נכון? יכול להיות, אלא שטלעד ממשיכה לא להבין איך יוצאים נכון לפרסומות, וחוזרת על הטריק מהעונה שעברה, בו היא קוטעת את המוזיקה הדרמטית שמקדימה את נעימת הפתיחה של הסדרה. הרבה יותר הגיוני להמתין כ-40 שניות לסיומו של הפתיח, ורק אז, עת מגיח הפייד-אאוט שמובנה בנוחיות בתוך הפרק, לצאת לפרסומות. חבל.

2. אבל לא רק טלעד מצליחה לעצבן, גם קשת מוכיחה שהיא יודעת איך להרוס טלוויזיה, כשטיזר ל"עמוק באדמה" ששודר ביום ראשון האחרון, חשף את ההפתעה שבחזרתה של ברנדה לסדרה.

1. צפיתי השבוע, בכוונה תחילה, ב"חשיפה". הדרמה-קומית-ארוטית של yes. צפיתי בסדרה בשבועיים הראשונים לעלייתה, רק כדי לראות מה המהומה. השבוע חזרתי אליה עם שביב של תקווה, אולי משהו השתנה. ובכן - לא. שום דבר לא השתנה. מדובר עדיין בכזו פסולת טלוויזיונית, שנשגב מבינתי מי האיש שאישר אותה לשידור. אין במוצר הזה שום דבר שנראה כמו סדרה: דמויות, עלילה, משחק. רוצים להביא ארוטיקה בגרוש? שדרו במשך 20 דקות צילומי סטילס של חזה נשי / גברי. הרבה יותר ארוטי, הרבה יותר זול, הרבה פחות נזק לתאי המוח שלכם. אני לא יודע באילו מילים חריפות להשתמש כדי להביע את מורת רוחי מהדבר הזה, אז אסתפק במילים האלו: להעיף מהמסך, לשרוף את כל העותקים של הסדרה ולארגן לכל מנויי yes טיפול מחיקת זיכרון. במילה אחת: איו! (assafTV)


בשולי הממיר
זה לא שפרק סיום העונה של "המגן" לא היה טוב, אלא שהוא פשוט לא היה יוצא דופן ברמתו. הוא היה סביר בהחלט, והכיל כמה רגעים חזקים למדי - לא משהו שאפשר לכתוב עליו הביתה. ובכל זאת - אנחנו מחכים בקוצר רוח לעונה הבאה (שתעלה בארה"ב רק בעוד כשלושה חודשים).



אנדרה 3000, חבר להקת "אאוטקאסט", התארח בפרק סיום העונה של "המגן" כבעל חנות קומיקס עצבני.

הולץ מ"אנג'ל", השחקן קית' סרבג'קה (Szarabajka במקור. אין לי מושג איך מבטאים. אם מעניין אתכם, מדובר בשם פולני, שהמשמעות שלו היא "מעשייה אפלה". אז מעתה - קית' מעשייה אפלה), התארח השבוע ב"מכושפות" כזאן, שד שאוסף נשמות, או משהו.

בזמן שקרן מור כיכבה ב"קצרים", התארח שי אביבי, עמיתה ב"חמישייה", בפרק הסיום של "אהבה זה כואב".

טרי או'קווין, שמופיע פה ושם ב"אליאס", הגיח השבוע באגף המערבי של "הבית הלבן". היום הוא אחד מחברי הקאסט של "Lost", הלהיט החדש של ABC.

ג'ונתן טיילור תומאס, רנדי מ"שפץ ביתך", התארח בסמולוויל השבוע כאיאן, שניסה לחסל את לאנה ואת קלואי.