המסך המפוצל

סיכום הסיכומים 2004

גם השנה הזכירו את הוורס, על שלל צורותיו, בסיכומים שונים ברחבי הרשת. הנה מקבץ שלהם. אזהרות ספויילרים משולבות בכתבה.

מאת: Which Witch

פורסם: 01-01-2005
19 תגובות
נפתח במה שבאמת חשוב. ג'וס קופץ מדי פעם (לאחרונה, הרבה) לאתר הנפלא WhedonEsque (עליו הוא אמר פעם שהוא נכנס לשם פעם ביום, לראות מה העניינים אצלו), ומשאיר שם הודעות. הנה ברכות לשנה החדשה מפי האיש והאלוהות, שחולק איתנו כמה מהדברים שהוא למד השנה:

"סרטים: קשה לעשות אותם. אתה חייב לעבוד עליהם הרבה זמן ולחשוב הרבה מחשבות. ואתה לא יכול להכריח את טים לעשות הכל בשבילך כמו קודם.

פלאנים [=Flans, המילה החדשה של פאנדום פיירפליי, שמחליפה את fans, מעריצים. מקורה בשיבוש מקרי של ניית'ן פיליון. WW]: הם מה שגורם לנו להמשיך. והם גם שומרים על צורת התבנית כשהופכים אותם, כמו ג'לי.

חמלה: זה הדבר הזה שאנשים אחרים מדברים ולך איכפת מהדברים שלהם או משהו - אישתי ניסתה להסביר לי, אבל לא הייתי מרוכז.

אושר: אין דבר נפלא יותר מהמראה של התינוק שלך בזרועותיך. ואין דבר מעצבן יותר מאנשים שמספרים לך את זה.

קיל ביל: ארוך.

ג'יי. ג'יי. אברהמס: מיסתורי. לקח לי את הכותבים אבל לא שלח שום דרישות, אפילו לא פתק. הוא כן שלח לי את האוזן של דרו, אבל אני חושב שדרו כבר גמר להשתמש בה.

סרניטי: אהה... לא עולה לי כלום בראש. זה לא, כאילו, שלווה או משהו?

החלטות לשנה החדשה: רבות מדי מכדי לספר, וכמה מהן מרשיעות. אני לא מושלם (אני בעל פרופורציות מושלמות, ומשם התחיל הבילבול) וערכתי לעצמי בחינה מדוקדקת... יש שינויים. עבודה שצריך לעשות. אני מתכנן להיות אדם טוב יותר, מפוקס יותר בשנה הבאה, ואם זה אפשרי, שתהיה לי יד ביונית. כמו כן אני מחליט לכתוב יותר. לא בטירוף, אבל הרבה. ואולי גם לשתות שייק פרוטאין, כדי שהגוף שלי יהיה בכושר טוב להחזיק את היד הביונית שלי, שבטח תהיה כבדה.

וונדר וומן: הממממ... [כלומר, ג'וס מסרב להתייחס לשמועות שהוא עומד לביים את וונדר וומן. אבל ברור שזה נכון, אחרת הוא לא היה מתייחס לזה. WW]

ובכן, ילדים, האש דועכת לאיטה, וכך גם הכליות שלי, אז בואו נפסיק כאן.... תודה לכם על שנה נפלאה... וזיכרו, הישארו בבית ספר. ואחרי הכל, נכון שהקרקס הוא די כמו בי"ס? בי"ס של החיים, עם גמדים ואנשי קרקס מיוזעים ופילים במקום לימודים. אז הישארו בבית הספר או בקרקס. או בחניון. או במקום עם צמחים, ושרכים.

חג שמח!
השאריות של ג'וס ווידון.

לגרסה המלאה

עדכון!
ג'יי ג'יי אברהמס משיב לג'וס מעל גבי התגובות ב-WhedonEsque:

"מוזר הקטע עם ווידון. כנראה שהוא לא קיבל את הפתק שלי. ויש לכם מושג כמה זמן זה לקח לי לגזור את כל האותיות האלה מתוך מודעות בעיתונים? נו, טוב. כנראה שאני פשוט אצטרך לשמור את הכותבים האלה לעצמי.

ודרו כמעט אף פעם לא מקשיב, ממילא. אוזן אחת פחות לא תשנה הרבה.

נ"ב: האמת? הם כולם מן הסתם מוכשרים בטירוף ואני בר מזל שזכיתי לעבוד איתם. "

לתגובה המקורית



לפי אתר SyFyPortal, ג'וס הוא שני ברשימת האנשים החשובים לעולם המדע בדיוני השנה.

"מתמיכה במועמד לשעבר לנשיאות, ג'ון קרי, להחזרה לחיים של סדרתו הכושלת "פיירפליי" כסרט קולנוע, ג'וס ווידון היה איש עסוק. מעריצים ממשיכים להיאבק בעד חזרתו של ווידון לעבודות קודמות כגון "אנג'ל" שהסתיימה השנה, אך קשה לומר אם משהו יגיע מכיוון הבאפיוורס בעתיד הקרוב - נראה שספרי קומיקס יעסיקו את ווידון עוד זמן מה".

לכתבה המלאה

meanwhile, "סרניטי" ממשיך להיות אחד מהסרטים אליהם הכי מצפים ב-2005 (הצביעו והשפיעו. מה אכפת לכם), כשהמילה "גוראם" (Gorram) נכנסה למילון כקללה לגיטימית לכל דבר, מדווח הניו-יורק טיימס. ה-DVD של פיירפליי נמצא בראש טבלת הדברים הפופולריים בבלוגספרה השנה (ומי שיודע כמה עשרות מיליוני אנשים מלנקקים בבלוגים בכל רגע נתון, יודע שזה נתון מדהים), והערך "באפי קוטלת הערפדים" הוא אחד מהערכים אותו חיפשו הכי הרבה ב-Lycos בתחום סדרות הטלוויזיה (מקום 7), שזה לא רע בשביל סדרה שבכלל לא משודרת.

סדרה שכן משודרת, או לפחות היתה משודרת, השנה, היא אנג'ל, והיא קיבלה איזכורים בכמה מקומות.

נתחיל אצל הרקולס, שכותב על טלוויזיה באתר Ain't It Cool. הוא דרג את סדרות הדרמה הטובות של השנה, ואנג'ל במקום הראשון, הרבה לפני כל האחרות. , וחוץ מזה היה לו את זה להגיד:
"קורעת מצחוק ושוברת את הלב חליפות, העונה החמישית של הספין-אוף הזה מתחרה באיכותה בעונות הטובות ביותר של "באפי" (אין לי מחמאה גדולה מזו להעניק). ניתן לקנות את העונה באמזון תמורת 38.99$, מחיר שהפרק Not Fade Away שווה לבדו... סמכו עלי כשאני אומר לכם את זה: התחת של כולנו שייך לווידון. גם שלכם."

נעבור ל-TV-Gal, הגורו הפחות או יותר רישמית של הטלוויזיה ברשת, שהיא גם מעריצה גדולה מאוד של הוורס ותמיד אפשר לסמוך עליה.

אצלה, שלושה ציטוטים מהעונה האחרונה זכו להגיע לרשימת ציטוטי השנה, וגם ציטוט אחד מ"בנות גילמור" שמככבים בו ספייק ודרוסילה.

והנה ביקורת של TVGAL על דברים שקרו השנה בטלוויזיה ובעולם הבידור, חודש אחרי חודש. מפברואר עד מאי, וגם באוקטובר, יש תזכורות לג'וס, לפיירפליי, לסיומה של אנג'ל, לאליסון האניגן, דיוויד בוריאנז, ניקולס ברנדון, סת' גרין, ושרה מישל גלר, שהיתה רוצה פרק מסיים בן שעתיים ל"באפי", כדי שליותר דמויות יהיה, מה שנקרא, closure. גם אנחנו.



ואם חשבתם ש"קרב השנה" זו קטגוריה משונה, חכו שתראו את הקטגוריה המפתיעה במיוחד שזכתה בה "אנג'ל", בסיכום השנה בטלוויזיה של MSNBC. אבל חכו! הקטגוריה היא גם

ברשימת הטובים והגרועים בטלוויזיה השנה של אתר MSN, נמצאת "אנג'ל" במקום הרביעי ברשימת סדרות הדרמה הלא-חדשות השנה. "הספין-אוף של 'באפי' יצרה לעצמה יקום יותר ויותר נועז, ואפילו משעשע, משל עצמה, לפני שקדה את קידת הפרידה בעונה החמישית".

בדירוג של אתר העיתונות "בוסטון הארלד", הגיעה "אנג'ל" למקום השביעי. "ג'וס ווידון דפק את המסמר האחרון בארון הקבורה של הבאפיוורס המבריק שלו, בכך ששלח את הערפד-עם-הנשמה שלו ואת ציוותו... לסיומת מרהיבה".

באתר של ה-Calgary Sun דירגו את "אנג'ל" במקום התשיעי, והציטוט המדויק מכיל , אז לא נצטט אותו. מה שכן, תולים שם באופן תמוה את הפסקת הסדרה בהחלטה של ג'וס ווידון.

עדיין זוכרים את "באפי"? יופי. אצל אתר טיימס און-ליין, הגיע "מההתחלה, עם רגש" למקום שביעי ברשימת 50 הסרטים הכי Feel Good של כל הזמנים. כן, כן.

"כמה סדרות טלוויזיה מציגות שדים שהופכים את הדמויות החביבות עליך לבובות רוקדות ושרות? המילים, שדרכן מגלים באפי וחברים את השלדים בארונות שלהם, מציגות סאבטקסט אפל, אבל אי אפשר לא לאהוב את המנגינות העליזות".

ובאופן כללי, ציטוט אידיוטי של אליסון האניגן קיבל את המקום הראשון ברשימת ציטוטי השנה ב-BBC: "כוכבת "באפי קוטלת הערפדים", אליסון האניגן, האירה את עינינו לאחר ביקורה בלונדון "זה כמו ללכת בתוך ספר היסטוריה - כל הבניינים היפים האלה שנבנו לפני 1980" היא אמרה". אותך לג'יילס.



לסיום... לא רק הסדרות האהובות עלינו מקבלות איזכורים, ולא רק ג'וס בכבודו ובעצמו מדורג במקומות, אלא הפנדום עצמו (אנחנו, אם תרצו, אבל ליתר דיוק גולשי אתר WhedonEsque שהוזכר למעלה), מקבל קרדיט השנה, כמספר 70 ברשימת 100 האנשים שנגעו השנה בחייה של וויטני מת'סון, כותבת טור תרבות-הפופ של -USATODAY.com (ודיוויד בוריאנז הגיע למקום 41 של אותה רשימה).

"לאנשים מסויימים קשה להבין את החיבה הקיצונית שיש לי ל"אנג'ל" ול"באפי" - ולכן זה כל כך מנחם לבקר בווידוןאסק.קום כל יום, שם נשלחות ערימות של לינקים על-ידי חבריי לאובססיית ג'וס ווידון. אם בסתר לבבכם אכפת לכם מאוד מבובת האקשן החדשה של ספייק, או הופעתה של ג'ויס סאמרס בפרסומת לאדביל, אני אפגוש אתכם שם".

או פה. כי פה האובססיה בעיצומה.

שתהיה לכולנו 2005 מהממת, ושסרניטי תגיע מהר.