המסך המפוצל

Xtra סדרות

HOT השיקה הבוקר את ערוץ הסדרות החדש שלה. מה צפוי לנו בערוץ? לפי אנשי HOT: "נפל דבר בישראל"

מאת: assafTV

פורסם: 03-01-2005
135 תגובות
קהל חובבי סדרות הרכש המנוי על שירותי HOT, הולך להיות מחוזר השנה. ערוץ סדרות חדש שיושק ב-16 בינואר (בכפוף לאישור מועצת הכבלים והלווין), עתיד למלא את החסר שנוצר עת הסתלקותן של סדרות "וורנר" מערוץ 3, והתמלאות מסך הערוץ בסדרות דוברות עברית, שמבלי להיכנס לויכוחים על איכויותיהן, הן פשוט לא מה שקהל חובבי הרכש מחפש.

חברת "יסמין", מפיקת ערוצי Cinema HOT, אחראית על הפקת הערוץ החדש. מנכ"ל החברה הינו יוסי עוזרד, לשעבר מנכ"ל ICP והאיש שאחראי לתור הזהב של ערוץ 3, כך שהציפיות בהחלט גבוהות.

השקת הערוץ החדש הינה חלק מהאסטרטגיה של HOT ל-2005 להתרכז בערוצי המיד-קאסט, קרי - ערוצים הפונים לקהל גדול. לא גדול כמו ערוצי הברודקאסט (1, 2 ו-10), אך מספיק גדול בשביל להקדיש לו ערוצים מיוחדים. הקהל העיקרי אליו הם פונים הוא קהל בני ה-25-35, קהל המונה כ-800 אלף איש, מובילי דעת קהל על פי מחקרי השיווק המלומדים, אנשים שמכורים לסדרות רכש וצופים בטלוויזיה כ-3 שעות ביום. הערוץ החדש Xtra HOT הינו חלק מסל ערוצים שפונה לקהל הזה וכולל גם ערוצים כמו ערוץ 8, AXN וביפ.

עמית לוין, סמנכ"ל התוכן של HOT, אמר שהמגמה היא לחזק את ערוצי המיד-קאסט, ולהעביר תכנים מערוצי הנרו-קאסט, הפונים לקהל מצומצם, ל-VOD, שם כל אחד יבחר לו את התכנים בהם הוא מעוניין לצפות. מטבע הדברים, תכנים הפונים לקהלים רחבים יותר יהיו בערוצי המיד-קאסט, והתכנים הפונים לחלק קטן מהצופים יופנו ל-VOD. לוין הוסיף שבעולם נוצר חלון PAY גם לסדרות, בדומה לחלון ה-PAY של ערוצי הסרטים, ואם היו רוכשים את הסדרות הנ"ל לערוץ 3, הם היו נאלצים להמתין עד סיום תקופת חלון ה-PAY כדי לשבץ את הסדרות, והן היו מגיעות באיחור רב לערוץ. זו אחת הסיבות להקמת הערוץ החדש.

לפי הכבלים, ערוץ 3 מתנהג כערוץ ברודקאסט לכל דבר ונבנה עבורו לוח הפונה לכל המשפחה, עם רצועות לצעירים כמו "אקזיט", רצועה עתידית של גיל חובב, טלנובלות, דרמות מקוריות וכמובן תוכניותיהם של גיא פינס ואלי יצפאן.

בכבלים לא מתכוונים להזניח את חובבי הרכש של ערוץ 3 וסדרות הרכש המשודרות בערוץ ימשיכו לרוץ על מסכו. עונות חדשות של סדרות הדגל "המגן", "כולם אוהבים את ריימונד", "מופע שנות ה-70", "ג'ואן מארקדיה" ועוד, יגיעו לערוץ במהלך השנה. כמו כן נחתם חוזה רכש עם אולפני "פוקס המאה ה-20" אשר יביא לערוץ 3 את הסדרות "בוסטון ליגל" ו"האוס". הגרסה האמריקאית של "זיווגים" וסדרת המד"ב "4400" נרכשו אף הן.

אלון שטורזמן, מנהל התוכן של HOT, אמר ששנת 2005 תהיה ב-HOT "שנה סוערת ומאוד מפתיעה". על ערוץ הסדרות החדש אמר "יפול דבר בישראל, מהדברים המרשימים שנראו כאן, מדובר בערוץ מלא ולא חלקי, עם המיטב של התוצרת האמריקאית של הוליווד ובקרוב גם מיטב התוצרת של לונדון". הערוץ מתואר על ידו כערוץ "אדג'י, מתוחכם, לאו דווקא לכל המשפחה, עם תמהיל מדהים שמעמיד את HOT במרכז העשייה הטלוויזיונית".

מה צפוי בערוץ הסדרות החדש Xtra HOT?
בשלב הראשון תשודרנה ארבע סדרות דרמה חדשות, כמו גם העונה השנייה של "הסמויה" עטורת השבחים. לצידן, שלל סדרות ריאליטי, תוכנית האירוח של דיוויד לטרמן, מיני סדרות, ספיישלים ושידורים נוספים לסדרות "CSI”, "CSI: מיאמי" ו"עמוק באדמה". בהמשך השנה יעלו גם הסדרות "ג'ואי" ו"אבודים", וכן נרכשו וישובצו מאוחר יותר גם הסדרות "Medical Investigations" ו"Life As We Know It", אשר דברי השבח עליה עומדים ביחס הפוך לרייטינג שלה.



הערוץ יתחיל את שידוריו בימי חול בשעה 20:15, בימי שישי ב-17:00 ובשבתות ב-15:30.

להלן לוח השידורים של הערוץ:

א'-ה'
20:15 חיים משוגעים (The Surreal Life) (ושוב ב-23:30)
21:15 רצועה יומית של "CSI: מיאמי". בהמשך: "CSI" ו"עמוק באדמה" (ושוב ב-00:45)
22:00 הסדרה המרכזית של הערב (ושוב ב-00:00):

ראשון - אמיש בעיר הגדולה
שני - CSI ניו יורק
שלישי - ג'ק ובובי
רביעי - ורוניקה מארס
חמישי - מתים במשרה חלקית (Dead Like Me)

22:45 דיוויד לטרמן (ושוב ב-01:30)

שישי
17:00 פארסקייפ
19:15 חיים משוגעים
21:15 אמיש בעיר הגדולה
22:00 מיני סדרה / ספיישל
רצועת "עונג שישי":
23:30 קני נגד ספני
00:00 זבל לבן

00:30 דיוויד לטרמן
03:00 CSI מיאמי (CSI / עמוק באדמה)

שבת
15:30 פארסקייפ
17:00 מיני סדרה / ספיישל
18:30 ורוניקה מארס
19:15 מתים במשרה חלקית
20:15 קני נגד ספני
20:35 זבל לבן
21:00 הסמויה: עונה 2
22:00 ג'ק ובובי
22:45 CSI ניו יורק
23:30 הסמויה: עונה 2
00:30 ורוניקה מארס
01:30 מתים במשרה חלקית
02:15 ג'ק ובובי
03:00 CSI ניו יורק





חיים משוגעים (The Surreal Life)
סדרת ריאליטי ששתי עונותיה הראשונות שודרו ב-WB, והחל מהעונה השלישית היא התמקמה ב-VH1. הסדרה לוקחת שלל כוכבני עבר, שלמען האמת לא היו מפורסמים מעולם, מושיבה אותם בבית אחד ומאלצת אותם לחיות יחד. "העולם האמיתי" - גרסת הסלבריטיז-לייט. בסדרה מככבים פרצופים כגון גבריאל קארטריס (אנדריאה זוקרמן מ"בוורלי הילס 90210"), עמנואל לואיס ("וובסטר"), הראפר פושט הרגל אם.סי.האמר ובעונה מתקדמת יותר, גם שחקן הפורנו רון ג'רמי מצטרף לחגיגה. הסדרה תפתח את שידורי הערוץ מדי ערב.

בימי שישי, ברצועה שנקראת "עונג שישי", משובצות שתי סדרות פרועות, ועוד כאלו שבאות מקנדה המהוגנת.

"קני נגד ספני" היא סדרת ריאליטי על שני חברים טובים: קני וספני. האחד - נוירוטי, לחוץ, פרנואידי ובעל נטייה לתוקפנות. השני - תחמן, חכמולוג וילדותי, שיעשה הכל כדי להשפיל את חברו ולנצח במגוון תחרויות המשוגעות שהם עורכים. תחרויות כמו מי יכול להישאר ער לאורך זמן, לעמוד על הרגליים הכי הרבה זמן, להישאר עם עיניים מכוסות, וכד'. המנצח זוכה להשפיל את חברו בשלל דרכים מקוריות שגם אמורות להיות משעשעות.

אחריה, בחצות, משובצת "זבל לבן" (Trailer Park Boys).
סדרה קומית קנדית העוקבת אחר ג'וליאן וריקי. שניהם נכנסים ויוצאים מבית הכלא ללא הפסק. גם כאשר ג'וליאן מחליט לחזור לדרך הישר, הרגליו הישנים מקשים עליו לחזור למוטב.

אמיש בעיר הגדולה
סדרת ריאליטי ששודרה וזכתה להערכה ביקורתית, לצד רייטינג נאה. הסדרה עוקבת אחר חמישה מבני כת האמיש, אנשים דתיים החיים ללא חשמל, וללא סממני הקידמה המודרנית. לבני כת האמיש ישנה מסורת אשר נקראת "ראמספרינגה". זוהי תקופה בה בני האמיש רשאים לצאת לעולם הגדול, לחוות את דרך החיים המודרנית ואז להחליט האם הם מעוניינים לעזוב את כת האמיש ולחיות כשאר האנשים, או לשוב לחיק בני עדתם ולאמץ את מנהגי האמיש. חמשת בני האמיש משוכנים בבית מאובזר יחד עם שישה צעירים "רגילים", וכמו ב"העולם האמיתי" של MTV הם יצטרכו ללמוד לחיות יחד ולהכיר אחד את מנהגיו של השני. האם בסוף הסדרה יבחרו בני האמיש במסלול המהיר של החיים המודרניים? או שמא יבחרו לחזור לחיק הכת?

CSI ניו יורק
סדרה נוספת של הלהיט המשטרתי, מבית היוצר של אנטוני זויקר. הפעם גארי סיניס ומלינה קנקרדס עמודים בראש צוות המז"פ. הסדרה עוקבת אחר דמויותיהן וחקירותיהם בצוות המז"פ של ניו יורק.




ג'ק ובובי
סדרה חדשה מבית ה-WB, אשר אפשר לכנותה "הסמולוויל של הבית הלבן". הסדרה עוקבת אחר שני אחים, שאחד מהם עתיד להיות נשיא ארה"ב, אי שם במחצית המאה. האחים, ג'ק ובובי, חיים עם אמם, אשר גידלה אותם לבדה. האם הינה דמוקרטית ליברלית, פמיניסטית גאה ומשוחררת. כריסטין לאהטי, המגלמת את האם גרייס, מועמדת לפרס "גלובוס הזהב" על משחקה בסדרה.

ורוניקה מארס
אולי הסדרה המהנה ביותר שעלתה העונה בארה"ב. ורוניקה מארס היא נערה בת 17, שנונה ויפה, אשר חיה עם אביה בעיירת החוף העשירה נפטון, קליפורניה. ורוניקה חיה עם אביה, השריף לשעבר של העיירה, ועוזרת לו בחקירות במשרד הבילוש שלו. אחת מתעלומות הסדרה היא מותה המסתורי של חברתה הטובה, אשר הובילו בין היתר לפיטורי אביה מהמשטרה. ורוניקה נחושה להוציא לאור את האמת. הסדרה זוכה לביקורות חיוביות ביותר בארה"ב, אם כי הרייטינג עדיין טעון שיפור. בתפקיד ורוניקה מארס - קריסטן בל המשובבת.

מתים במשרה חלקית (Dead Like Me)
ג'ורג'יה לאס היא בחורה צינית בת 18 אשר מתה - ומגלה שחייה רק התחילו. ג'ורג'יה - ג'ורג' - היא עתה חלק מחבורת מלאכי מוות אשר לוקחים את נשמתם של אנשים, רגע לפני מותם. מדובר בדרמה קומית שחורה, ובזכות היותה סדרה של רשת הכבלים "שואוטיים", היא משוחררת מכל רסן של צנזורה. אלן מות' הנפלאה מגלמת את ג'ורג' ולצידה קאסט משובח הכולל את מנדי פטנקין, ג'סמין גאי וקיילום בלו. רבקה גייהארט השתתפה בעונה הראשונה, אך החליטה לפרוש לאחר מספר פרקים. לאחר פרישתה הצטרפה לקאסט גם לורה האריס, הזכורה כמרי וורנר מהעונה השנייה של "24". לאחרונה התבשרנו כי לאחר שתי עונות, הוחלט ב"שואוטיים" שלא לחדש את הסדרה לעונה נוספת והיא בוטלה.

מבין המיני סדרות שנרכשו וישובצו במהלך השנה ניתן למנות את "ספרטקוס" עם גורן ויז'ניק ("אי.אר"), רונה מיטרה ואלן בייטס; "סקס טראפיק", מיני סדרה בריטית-קנדית עם ג'ון סים, העוקבת אחר הסחר בנשים; ו"אזעקת שווא" המתרחשת בתקופת המלחמה הקרה ועוקבת אחר טייס אמריקאי המקבל בטעות פקודה להשליך פצצת אטום על מוסקבה. עם ג'ורג' קלוני, ריצ'רד דרייפוס, הארווי קייטל ונח ווילי. כמו כן נרכש הספיישל "ערב עם קווין סמית'". הבמאי קווין סמית' יוצא לסיבוב באוניברסיטאות ארה"ב ותופס את הבמה במופע שאלות ותשובות. עוד נרכשו שלל מופעי סטנד אפ של HBO, בין היתר מופע של כריס רוק.








הערוץ יעלה ב-16.1.05 (בכפוף לאישור המועצה לשידורי כבלים ולווין) ויתמקם בערוץ 5 בממיר הדיגיטלי. הערוץ יוענק חינם לכל המנויים הדיגיטליים עד ל-1.3.05, אז יצטרף הערוץ לחבילת הבידור, אך גם יהיה אפשר לרכשו כערוץ נפרד תמורת 13 ש"ח.