המסך המפוצל

הממיר 8/1/05

חדר המלחמה נפתח, החצי האפל חזר, האסירים מאוז ישבו בחבר המושבעים, נחשפנו אל רינו, ניו יורק ולונדון, ונלחמנו בפיינטבול

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-01-2005
71 תגובות
10. פרק הזוי במיוחד היה לנו השבוע ב"עמוק באדמה", מכמה סיבות: הראשונה היא רות, שהמשיכה המוזרה שיש לה כלפי ארתור באה סוף סוף לידי ביטוי בפרק הזה, בצורה מפתיעה ומשעשעת. השניה היא קרבות הפיינטבול, שהאווירה הרצינית ששרתה בהן, הזכירה למי שקצת הספיק לשכוח, כמה מגניבה הסדרה הזאת.

9. כצפוי, הפרק השני של "הנוכלים" לא התעלה על פרק הפתיחה המבריק. לא חוכמה, במיוחד כי הפרק הפותח היה מעולה, ובכל זאת, אירוע אחד מהפרק ראוי שנדסקס בו קצת: סצנת הריקוד. מצד אחד, מדובר בסצנה משעשעת ומבריקה, שעושה שימוש גאוני באלמנט הדק של הפנטזיה הקיים בסדרה (כמו גם באלמנט הפנייה לקהל, בו עשו שימוש גם בפרק הפתיחה). מצד שני, הוא משאיר חלק מסוים בעלילה לא הגיוני. איך באמת הצליחו הנוכלים לשכנע את הקורבן שלהם להצטרף עליהם? ועדיין, מדובר בסדרה בריטית מצוינת ומומלצת.



8. פרק הפתיחה של "חדר מלחמה". הדברים הטובים: רייטינג גבוה, שידור ללא פרסומות, דיאלוגים מהירים, הומור חביב, משחק לא רע. הדברים הפחות טובים: חוסר אמינות, שלל אירועים המתפרשים על פני פחות מ-24 שעות, חלק מהדיאלוגים נראו קצת כמו דקלום טקסט. אבל בשורה התחתונה, בהחלט מדובר במוצר מקורי סביר ומעניין.

7. "החצי האפל" שבה אל חיינו השבוע עם פרק פתיחה שהכניס אותנו ישירות לעלילה המתמשכת עם סטילסון. לא רע בכלל, אבל למען האמת, כבר לא כל כך מלהיב במיוחד. ניכרת עייפות מסוימת מקווי העלילה הללו, וזה לא ממש מבשר טובות כשמדובר בפרק פתיחת עונה, אם כי חייבים לסייג: כל מה שקשור בחלק שיש או אין לג'וני סמית' שלנו באירועי יום הדין עדיין מסקרן. היתה גם סצנה אחת ראויה לציון עם הדו שיח הכפול במסעדה של ג'וני עם רייצ'ל בצד אחד של השולחן, ועם אחותה של רייצ'ל (רבקה, קייט וורנר מ"24") בצד השני של השולחן.

6. פרק הפתיחה של "ניו יורק לונדון" היה נחמד, לא יותר מזה. סיפור חביב על שתי דמויות שמתאהבות זו בזו ממבט-כמעט-ראשון. אלא שמדובר בסיפור קצת שחוק שהספקנו לראות כבר בדי הרבה סרטים וסדרות אחרות. מה שכן, הסדרה עשויה טוב, השחקנים הראשיים חביבים והפסקול מענג. בשורה התחתונה - מדובר בסדרה חביבה, אבל לא יוצאת דופן.

5. ב"המושבעים" התארחו השבוע כמה פנים מוכרות מ"אוז" ז"ל. היה נחמד לנסות ולמצוא את כל הרפרנסים לסדרת בית הכלא (הסיפור המרכזי של הפרק על האסיר שבמהלך מהומה בכלא הורג כומר, שילינגר וסעיד כמעט הולכים מכות ביניהם, אטיקה, סוהרים שמתנהגים גרוע מאסירים, ועוד), אבל ככל שהפרק היה מעניין בזכות הדברים הללו, הוא שיקף בצורה הברורה ביותר את הדברים שלא עובדים בסדרה: בדיוק כמו בפרק הקודם שראיתי, הסיפור לא מספיק מעניין בשביל למשוך 40 דקות דיון של מושבעים. כגימיק, הרעיון לעקוב אחר דיוני המושבעים בבואם להכריע פסק דין, פשוט לא מצליח להחזיק סדרה, ואלמלא היו קורים בפרק דברים מעניינים אחרים (השחקנים מ"אוז", במקרה הזה), הוא פשוט היה משעמם. חבל, כי על פניו הרעיון הזה נשמע מעניין.



4. אם הדבר הכי מצחיק שקרה ב"ארץ נהדרת" היה החלק בו נופלת לטל פרידמן הפיאה שהוא לבש כאומלטה, מה זה אומר על רמת ההומור של התוכנית?

3. גם ב"מעריב" וגם ב"ידיעות אחרונות" שידרגו את מגזיני התרבות ומדריכי הטלוויזיה שלהם. במעריב איחדו את "תרבות מעריב" ו"השבוע" למגזין חדש בשם "פרומו". בידיעות אחרונות הטמיעו את מדריך "ערוצים" ל"7 לילות". בשני המקרים מדובר דווקא בניסיון לקצץ במספר העמודים ובשני המקרים השינוי לא התבטא באיזה שדרוג באיכויות העיתון. ב"פרומו" של מעריב המשיכו להופיע הטעויות הרבות והבסיסיות שהיו חלק בלתי נפרד מ"השבוע". נראה כאילו שני העיתונים היו מעדיפים שנרכוש את שני מגזיני הטלוויזיה שלהם ובכך נתרום קצת למאזן הכספים שלהם. אין בעיה. ביום שבו "פנאי פלוס" יפסיק להיות מגזין יחצ"ני המתחנף למרואייניו, וביום בו "רייטינג" לא יהיה צהובון המתרכז באזורי החלציים של סלבריטיז מליגה ג' המרוצה כל כך מעצמו, בהחלט נשקול לרכשם (assafTV).

2. פרק הבכורה של "רינו 911" היה מצחיק לפרקים, אבל בעיקר משעמם. 20 הדקות של הפרק עברו עליי באיטיות מפוהקת. הדמויות הכאילו-ריאליסטיות לא היו מצחיקות או מוקצנות מספיק, האירועים הביזאריים לא הצחיקו בצורה מיוחדת, וכל העסק הזה נראה כמו פארודיה לא ממש מוצלחת על תוכנית שבעצמה לא מצליחה לעניין במיוחד. מוצר מיותר. לפחות ע"פ פרק הפתיחה.



1. ביס פלוס החליטו לשנות את שיבוץ הקומדיות מ-21:30 ל-23:00. למה? מאיזו סיבה תמוהה לקחתם את הקומדיות ודחפתם אותם לשעה כל כך מאוחרת? ואם בער לכם לשנות, מה רע בדחיית הקומדיות ל-22:00 והדרמות ל-22:30? הלוח החדש מתאים יותר לקיץ, בו הצפייה בטלוויזיה מתאפיינת בצעירים הצופים עד מאוחר. ודבר נוסף - הפרומו עם הקריין שאומר בטון מעצבן "23:00", גם לא עוזר (assafTV).


בשולי הממיר
קרבות פיינטבול גם ב"ארץ נהדרת" וגם ב"עמוק באדמה". קשת, יש משהו שאתם מנסים להגיד לנו?

מישהו צריך לומר לאנשים שם ב-yes שלהשתמש בנעימה המפורסמת של "מלחמת הכוכבים" לצרכי המעברונים של yes 2, מבלי ממש לשדר את הסרטים, כבר גובל בהתעללות. אז או שתרכשו את הזכויות לסרטים, או שתחליפו את המעברון (assafTV).

פטריק וורברטון, הידוע בעיקר כפאדי מ"סיינפלד" התארח היום ב"שמונה כללים פשוטים" כעורך החדש של פול.

דאג, הבעל המעצבן של אחת מבנות הנשיא בארטלט ב"הבית הלבן", הוא שחקן מוכר בשם סטיבן אקהולט, ששיחק בכמה וכמה תפקידים. למשל: רובי בקומדיה הכושלת "כזה כאילו", מארק מ"חברים", רוברט וילסון מ"מלרוז פלייס" ועוד.

אלא שזה כלום לעומת השחקנית קת'רין ג'וסטן שמאז שהיתה מיס לאנינגהאם ב"הבית הלבן" הספיקה להתארח בכמעט כל סדרה שמשודרת בארה"ב. השבוע ראינו אותה ב"מלך השכונה". שננסה משחק חדש? "מצא את מיס לאנינגהאם"? הבא שמוצא אותה בטלוויזיה יקבל את האפשרות לכתוב עליה בממיר הבא (שימו לב: זה חייב להיות פרק מתוכנית שמשודרת באותו שבוע). בהצלחה!

פינת התרגום הבעייתי: בחדשות ערוץ הבידור דיברו על האיחוד של "מלחמת הכוכבים" וסיפרו על השחקן שמגלם את צ'ובקה שהוא לבש שוב את "חליפת הקוף". איזה קוף בראש שלהם? מה רע בווקי?