המסך המפוצל

הממיר 6/3/05

אברווד הקסימה, לגדול בלי בושה הצחיקה, חברים לנצח ריגשה, הבית הלבן שעממה, גם יומטוב. וד\"ש לטוני בלייר

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-03-2005
99 תגובות
10. פרק סיום העונה הראשונה של "אברווד" השאיר אותנו בקליף-האנגר - מה יעלה בגורלו של קולין? הפרק הפותח את העונה השנייה ענה על השאלה הזאת, ועשה את זה בצורה מקסימה ומרגשת (מכאן ספוילרים לפרק ששודר). זו לא רק ההחלטה האמיצה לקחת דמות פופולארית ואהובה ולהרוג אותה, אלא גם ובעיקר הצורה בה נעשתה הדרמה הזאת. ברגישות, בעדינות, עם פתיחה מקסימה ופנטסטית, שמהרגע הראשון היה ברור לחלוטין שזה לא באמת קורה. ככל שנקפו הדקות והדמעות נשפכו כמים, גילינו עוד פן בהתמודדות עם המוות הטראומתי הזה, עוד פרט קטן ששפך אור נוסף על הסיפור העצוב ממילא הזה. ההאשמות של איימי את דוקטור בראון, חוסר ההבנה התמים של דיליה, הזעם הכבוש של אפרם. זה היה פרק נפלא בסדרה מקסימה, שפשוט אי אפשר להישאר אדישים אליה. מקסים.



9. אבל "אברווד" היא לא היחידה שפתחה עונה חדשה. ב"לגדול בלי בושה" שיחקו אותה בספיישל כריסמס מצחיק ודרמטי, שהוכיח שוב שלמרות היותה המשפחה הדפוקה ביותר בטלוויזיה, משפחת גלאגר אוהבת את בניה, ודואגת להם. אלו היו 70 דקות של תענוג טלוויזיוני שחלפו במהירות מדהימה.

8. הסדרה האחרונה שפתחה השבוע עונה חדשה היא "חברים לנצח" (במקור השם הוא "Burn It", והפעם קיבלנו משמעות חדשה לשם) ועשתה את זה בפרק מרגש ומצחיק. החל מהפתיח, דרך הקליפ האלטרנטיבי ל-"Song for the Lovers" של ריצ'רד אשקרופט, המשך בסצנת הארון של קארל, דרך ג'ון שמכין ארוחה, וכלה בסצנת הצפייה במשחק הכדורגל של מנצ'סטר סיטי. זו סדרה נהדרת, שלא מספיק אנשים מכירים אותה, וחבל.

7. שני קטעים התעלו על כל שאר הקטעים ב"איש משפחה" של השבוע. הראשון, קטע ה-Previously ההיסטרי והתלוש לחלוטין שבפתיחת הפרק, והשני, טקס הענקת הפרסים למלחין הטוב ביותר בסרט פורנו. גאוני.

6. זאת אמנם לא חוכמה לצחוק מארץ נהדרת, אבל... קפיצי הארנב. מי אמר שאין סאטירה, ושטל פרידמן לא הילארי לחלוטין בתלבושת פרווה? (שלמקו GRAS)

5. ספיישל "יומטוב 2005" של קשת הצליח להיות חביב לפרקים, אבל משעמם רוב הזמן. הדאחקות של אסי כהן לא היו מצחיקות מספיק, וגדי סוקניק, אפילו שהיה חביב ומחויך, לא הצליח לעורר עניין של ממש בקרב הצופה. אפילו שני הקטעים של "ארץ נהדרת", הפספוסים והגרסה החדשה של "גבעת חלפון", היו חביבים, אך לא התעלו לרמה גבוהה במיוחד (מה גם שהקטע של "גבעת חלפון" הגיע ממש בסוף הערב). קשת, באמת שאתם יכולים לעשות יום שידורים כזה, כך שיהיה הרבה יותר מוצלח.

4. מזל טוב, Xtra HOT, על החזרתו של מיסטר ספיקר ל"ג'ק ובובי". היינו פונים ישירות למתרגם, אם רק היינו יודעים מיהו (אבל אנחנו יודעים מי התארח אצל דיוויד לטרמן!). הפרק עצמו דווקא היה נחמד למדי, אגב.



3. שוב פיסקה על "אברווד". גם הפעם מי שטרם צפה בפרק מוזמן לדלג על הפיסקה. דילגתם? יופי. אני מסכים שמאוד קשה לתקצר את פרק הפתיחה של העונה הזאת מבלי להתייחס לעובדה שקולין מת, אבל אותם מתקצרים (וגם כאלה שניסו להמליץ לצפייה על הסדרה הזאת) חייבים להבין שכשמדובר בקליף-האנגר מסוף העונה הקודמת, שנפתר בפתיחתה של הנוכחית, ולא משנה כמה מוקדם הוא מגיע בפרק, הוא נחשב לספוילר, ואפילו לאחד גדול וקטלני במיוחד. מי לא חטא באותו ספוילר נוראי בימים שקדמו לשידור הפרק? המידע הזה סופק ללא שום אזהרה הולמת גם ב"רייטינג", גם ב"פנאי פלוס" וגם ב-EPG של yes. ממש חבל, בעיקר מבחינתם של אותם צופים שרצו להגיע לפרק הזה ללא שום מידע על הפרק.

2. שני פרקים של "הבית הלבן" שודרו השבוע, ובעוד הראשון היה מעניין וזורם (וגם התארחו בו גלן קלוז ומיטשל ריאן, אדוארד מ"דארמה וגרג"), הרי שהפרק השני, "גישה", היה משעמם-עד-הירדמות, ונכשל בדיוק איפה שניסה. הוא ניסה להיות ייחודי מבחינת העלילה, ונראה כמו ספיישל דוקומנטרי לא מעניין. הוא ניסה להיות ייחודי מבחינת הצילום, ונראה כמו פרק רע במיוחד של "NYPD”. בסופו של דבר זה היה אחד הפרקים הכי גרועים בסדרה.

1. נושא הראיון עם טוני בלייר ודחיית שידור פרקים בסדרות "הבית הלבן" ו"זהות בדויה" דוסקס בצורה ארוכה כאן. את תגובתו של דובר טלעד אפשר לקרוא כאן. אין ספק, שיום שלישי האחרון של טלעד (הראשון בקדנציה הנוכחית) זוכה לציון הנמוך של השבוע.


בשולי הממיר
השחקנית עמנואלה ווגיאר מופיעה פעמיים כמעט בכל סופשבוע של yes Weekend. פעם בתור דוקטור ברייס, בת-זוגתו של לקס לות'ר ב"סמולוויל", ופעם בתור ניקי, אם תינוקו של ג'ייק ב"מגרש ביתי".

השחקן קורטווד סמית', רד מ"מופע שנות השבעים", התארח ב"מלקולם באמצע" השבוע בביפ, והיה משובח כהרגלו.



ריצ'רד לואיס (שמשחק בתפקיד עצמו ב"תרגיע", בין היתר) קפץ לבקר ב"זהות בדויה" כסוכן ה-CIA הקריפי שחוקר את סידני על ווהן.

פיט מ"חברים" (החבר המתאבק של מוניקה, השחקן ג'ון פאברו) התארח ב"מלך השכונה" כאויבו של דאג. הקרב בסיום בינו לבין דאג היה משעשע להפליא.

פיט אחר, מ"שניים ועוד אחת" (השחקן ריצ'רד רוקולו) התארח ב"פחות ממושלמת" בתור בובי, אחיה של קלוד.

אדם קאופמן (פרקר מ"באפי", אית'ן מ"דוסון קריק") התארח ב"ורוניקה מארס" השבוע. גם סטיבן וויליאמס ("תיקים באפלה") היה שם, כמר דניאלס.

אריק באלפור (ג'ס מ"באפי", מיילו מ"24", גייב מ"עמוק באדמה") קפץ ל"או-סי" כדי להיות אדי, החבר של תרסה.


ועכשיו למשהו שונה לגמרי
"המסך המפוצל" הצליח להכיר מקרוב בחודשים האחרונים כמות נכבדה למדי של קשיים טכניים. המאמצים שעשינו כדי לסדר את הבעיות שעמדו בפנינו היו מטורפים לחלוטין. היום עשינו צעד חשוב קדימה (ותוך כדי כך החזרנו את כל המידע שנאלצנו להסיר מהאתר בגלל הקשיים הללו). אנחנו מודעים לכך שלא כל הבעיות נפתרו לחלוטין, וקוראים לכל גולש שנתקל בבעיה לדווח לנו על כך באמצעות הדואר האלקטרוני. בצירוף מקרים אומלל קרתה היום תקלה ארוכה ומעצבנת במיוחד בשרתים של בזק בינלאומי, שמנעו את זמינות האתר במשך שעות אחר הצהריים עבור חלק מהגולשים. עם גולשינו הנאמנים הסליחה.