המסך המפוצל

הממיר 8/5/05

סופר-ג`ק באוור, פרקים טובים באבודים ובאברווד, שיפור בשחקנית גדולה, חברים לנצח חוזרת על טריקים, הגזענות שלנו, וגם קצת פאשלות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-05-2005
114 תגובות
10. לג'ק באוור, ספיישל אייגנט ג'ק באוור, בשבילכם, הספיקו בדיוק 13 דקות כדי לפתור את המצב הבעייתי-משהו שנוצר בחמש השעות הקודמות של העונה הרביעית של "24". עשרות מחבלים חמושים שומרים על כל הכניסות? שום בעיה. שלושה חוסלו בשלוש השניות הראשונות, אחד חטף מכה בראש, אחר התעלף רק מלראות את ג'ק מחליק באלגנטיות לכיוון הבונקר, ועוד אחד חטף ירייה ברגל, ושתי יריות היישר אל תוך הלב. גבירותיי ורבותיי, קבלו את סופר-ג'ק מודל 2005. חד יותר, עצבני יותר, וקטלני הרבה יותר. עוד כוכב בפרק הוא כמובן ביירוז אראז. אבא החליט להרוג אותו? את ביירוז שלנו זה לא ממש מעניין, הוא ישלוף את חפירה ויכה נמרצות את טאריק, כאילו היה אחד המתחרים ב"המתמודד". והרי הודעה רשמית: העונה התחילה סוף סוף. יש מאסטר פלאן של הביג באד, יש מתקן שליטה מתוחכם (להלן, Override), ואפילו יש חפרפרת ב-CTU. עכשיו אפשר להמשיך קדימה. טיק טק, טיק טק.



9. "אבודים" של אמש הכילה כמה אלמנטים שמצביעים על הכיוון אליו היא הולכת: אלמנט ראשון, הוא כמובן אלמנט הטוויסט, האהוב עד מאוד על ג'יי ג'יי אברהמס. ידענו שמשהו מוזר אצל לוק, אבל לא ידענו שזה בגלל הנס הפרטי שקרה לו, ושהוא לא שיתף בו את אף אחד. גילוי הפרט הזה היה אחד הרגעים היותר חזקים בסדרה המצוינת הזאת. במקביל, קיבלנו כמה רגעים קריפיים במיוחד, עת ג'ק רואה דמות מוזרה מופיעה ונעלמת בכל מיני מקומות על האי, ואת לוק מיישיר מבט אל אותה מפלצת מסתורית מהפיילוט, ומשקר בנוגע לכך בהמשך. אחלה סדרה.

8. ושוב "אברווד", הפעם בגלל הפרק הראשון מבין צמד הפרקים ששודר אתמול. משפחות בראון ואבוט התיישבו לשולחן החג, כשהניגוד בין שתי המשפחות בולט: מצד אחד, משפחת אבוט המורחבת - זוג הורים וצמד הילדים שלהם, יחד עם סבא וסבתא משני הכיוונים. אידיליה. מהצד השני, אב ששכל את אשתו עם שני הילדים שלו. אלא שהניגוד הזה מטעה, ובשתי ארוחות החג הללו, יקרה בעצם אותו דבר: האב לא יאשר את בן/בת הזוג של בתו/בנו, ויגרום לשניהם לעזוב בכעס את שולחן החג. ההקבלה הזאת בין אפרם לאיימי היתה עשויה בצורה מקסימה, כמו גם הסצנה בה עוזבת מדיסון את בית בראון. עוד רגעים יפים בפרק: הרגע בו מנשק אנדי את לינדה, לנגד עיניה הנזעמות של דיליה, וסיום הפרק הדרמטי בו בורחת איימי מהבית. הדרמטיות הזאת נשברה קצת מהר מדי, כשהפרק הבא, ששודר ברצף, הציג את הפיתרון ממש בפתיחה.

7.5. "לגדול בלי בושה", ללא ספק הסדרה הבריטית הטובה ביותר בשנה האחרונה, סיימה את עונתה השנייה השבוע עם צמד פרקים לא רעים, אך גם לא מעולים, כפי שהתרגלנו עד כה. שובו של סטיב בפרק הסיום היה משמח, אבל עזיבתה של פיונה, שנעשתה בצורה חפוזה מאוד, וכמעט בלי הצדקה עלילתית ראויה, הותירה אקורד סיום קצת צורם. אבל בשורה התחתונה, באמת שאין מה להתלונן על אחת הסדרות היותר משובחות שזכינו לראות.

7. לא ששאר הצוות קוטלי קנים, אבל הופעת האורח הקצרצרה של ליאור שליין ב"משחק מכור" השבוע הראתה בדיוק למה האיש הוא גאון קומי: שנון, מהודק, ומצחיק עד מחנק. זאת הסיבה ש"משחק מכור" היא אולי הדבר המצחיק ביותר בעברית על הטלוויזיה שלי (שלמקו GRAS).

6. את שני הפרקים הראשונים של "שחקנית גדולה" לא אהבתי במיוחד. יכול להיות שזה הקונספט של "קירסטי אלי שמנה, נשלח אותה לפגישה ב-NBC, נגיד שהיא רזתה, ונראה מה קורה כשהם יגלו שהיא לא באמת רזתה. איזה קטעים", שלא כל כך דיבר אליי, או שסתם מצאתי את הדיאלוגים לא מספיק מצחיקים, ואת קירסטי אלי מגוחכת מדי. אתמול שודר ב-yes Weekend הפרק הרביעי, והוא כבר היה הרבה יותר טוב. לא ברור אם זה בגלל ליאה "אין לי הרבה כסף, אני עובדת ב-CBS" רימיני (קארי, "מלך השכונה"), שקפצה להופעת אורח מלבבת בתפקיד עצמה, או אולי דווקא בגלל וואלאס שון(ויזיני, "הנסיכה הקסומה"), שקפץ להופעת אורח בתפקיד דוקטור תמהוני שהמציא שיטת הרזייה מופרעת, אבל הפרק הצליח להצחיק. קירסטי אלי הצליחה סוף סוף לשעשע עם הקול הצפצפני שהשמיעה כחלק משיטת ההרזייה (שגורסת שכדי להיות קטן יותר, צריך פשוט לחשוב קטן יותר), והעלילה הצליחה להתחבר למשהו שהוא מעבר ל"קירסטי אלי שמנה, בואו נראה איך כולם צוחקים עליה". זו סדרה שלוקח קצת זמן להתחבר אליה, בדיוק כמו "תרגיע", שלא הצליחה "לתפוס" אותי בפרקים הראשונים שלה, אבל כבשה אותי בהמשך. ואפילו הסגנון של שתי הסדרות הללו דומה.



5. מצד אחד, שוב קיבלנו סיום דרמטי ומפתיע ב"חברים לנצח", עם מה שנראה כמו ג'ון שקופץ אל מותו בקליף-האנגר עוצר נשימה. בדיוק כמו עם תאונת הדרכים של טינה, גם הפעם ה"בפרק הבא" לא מראה סצנות בהשתתפותו של ג'ון. מצד שני, למה לחזור פעם שנייה על אותו טריק? הרי אם גם בפרק הבא נקבל סצנת פתיחה מבריקה שתראה לנו את כולם חוזרים מבית הקברות, האפקט יהיה פחות מוצלח, נכון? (ומצד שלישי, אם ג'ון לא באמת מת, נקבל טוויסט על הטוויסט, או משהו)

4. Bad yes Weekend, פעם ראשונה: השידור החוזר של "פחות ממושלמת" היה אמור להתחיל בשעה 01:00. לפחות על פי ה-EPG הבדרך-כלל-מדויק. מתי התחיל השידור בפועל? 00:50. עשר דקות לפני הזמן. לא יפה.

3. כבר מזמן לא התאכזבתי כל כך מתוכנית של "כוכב נולד". זה לא רק בגלל הסטנד-אפ העצוב של צביקה הדר, שלא רק שלא היה מצחיק, אלא שברגעים מסוימים, כל העסק נראה קצת מביך, אבל זה גם, ואולי בעיקר, הביצועים הבינוניים והבנאליים של שבעת המתמודדים לשיריו של שלום חנוך. יכול להיות שהרעיון להעמיד את "נבחרת העונה" בהופעות חיות בשלב כל כך מוקדם של העונה היה נמהר מדי? יכול להיות שהמתמודדים פשוט עדיין לא מוכנים ללחץ הזה?

2. העונה השניה של "השיר שלנו" סיפקה עד כה, למרבה הצער, יותר רגעים מביכים ממוצלחים. הסדרה איבדה הרבה מהקסם של העונה הראשונה, ואפילו הבדיחות הפנימיות והקריצות הפנים-תעשייתיות הפכו מעניין חביב לעסק מעיק ונפוח. אבל שיא השיאים נשבר בשבועיים האחרונים בכל הנוגע לדמותו של נפתלי אטיאס. זה כבר עבר מזמן את ה"מביך", זו כבר גזענות מכוערת. דווקא דמותו של אטיאס היוותה את אחת מנקודות האור הבודדות בעונה הזאת - סוף סוף דמות של אדם דתי שמצוירת באופן מאופק, תוך הימנעות מרשימה משימוש בהכללות ובסטריאוטיפים המקובלים והמעצבנים. אולם בשבועות האחרונים עברה הדמות תפנית מפתיעה ולא נעימה. הכל החל בהתפרצות התמוהה של מר אטיאס ב"הצגה" הפתטית של יריב וגלי. התפרצות שאמנם נבעה ממקום מסוים (גילוי מסעיר שגילה נפתלי דקות ספורות לפני האירוע), אבל נראית מוגזמת וחסרת פרופורציה לחלוטין. ככה זה עם מרוקאים, כנראה. הדם עולה להם לראש והם לא רואים ממטר. אבל אם כל זה לא הספיק, הרי שהשבוע "תפס" נפתלי את מיקי מחקה אותו באופן בוטה ולא יפה, ורתח מזעם. צודק הבחור, אבל מה שמתמיה הוא העובדה שלא התוכן של הדברים שאותם ציטטה מיקי הפריע לו, אלא העובדה שהיא השתמשה ב"ח" וב"ע" מוגזמים בזמן החיקוי. זה, כמובן, ממש הוציא אותו מדעתו והביא לכך שהוא החליט שהיא לא תשיר עם מדונה, ולא יעזור ג'יימס דין. ואפילו לא בת שבע. נו, למה אפשר לצפות - הרי העליבו אותו ופגעו בו אישית אז "קפץ לו המרוקאי". כמו תמיד. אורי גרוס וחבריו - תתביישו לכם! (איתן גשם)

1. Bad yes Weekend, פעם שנייה: בשבוע שעבר, התלוננו כאן על כך שהפרק השני של "קווין היל" ששודר היה הפרק הרביעי. נחשו מהו הפרק השלישי ששודר בערוץ? פרק 6, כמובן, כשבתרגום דווקא היה כתוב "פרק 4". נהדר, לא? אז קודם כל, אפילו אם איכשהו המספור של Weekend הוא נכון, לאן נעלם פרק 2? ושנית, המספור הזה לא יכול להיות נכון, כי גם על פי קוד ההפקה, הפרק השני הוא הפרק השני ששודר ב-UPN, שכמובן לא שודר כאן עדיין. אז מה קורה, ויקנד? האם תתוקן הטעות? ומה יהיה הפרק הבא שישודר? Stay tuned. (ושוב תודה לרונן כץ, כתבנו לענייני עורכי דין עם תינוקות)


בשולי הממיר
מיילו ונטימיגליה (ג'ס ב"בנות גילמור", כריס ב"חלום אמריקאי") לא מפסיק להפתיע, והשבוע הוא נצפה בעונה הרביעית של "בוסטון פאבליק" המשודרת בסטאר וורלד.



ג'ים בלושי קפץ לבקר ב"אני איתה", בתור דמותו המחורפנת קלות של לסלי הרקדן.

בטי וויט הוותיקה הגיעה ל"אברווד" כדי להיות הסבתא הנוספת של איימי.

מרדית' מונרו, אנדי מ"דוסון קריק", הגיעה להתארח בפרק השישי, שהוא בעצם "פרק 4", שהוא השלישי ששודר ב"קווין היל".

ב"סמולוויל" קיבלנו שוב את וויליאם בי דיוויס ("איש הסיגריות" מ"תיקים באפלה") כראש העיר וויליאם טייט. עוד הופיע בפרק, השיר הישן "I Only Have Eyes for You", שהוא גם שם אחד מפרקי העונה השנייה של "באפי", שהעלילה שלו הזכירה את מה שהתרחש בפרק הנוכחי של "סמולוויל"

השחקנית פאט קרופורד בראון, מי ששיחקה בתפקיד ה-Wig Lady המהולל ב"דאבלמיט פאלס" של "באפי", התארחה השבוע ב"ג'ק ובובי" (ותודה רבה לשלמקו GRAS, שהוא כנראה האדם היחיד עלי אדמות ששם לב לעניין הזה).


משהו טכני לסיום
כפי שאתם ודאי שמים לב, פיצ'רים חדשים נכנסים לאתר על בסיס יומי, כמעט (תודה, דורפל). להלן רשימת הפיצ'רים החדשים:

קודם כל, המתמשכים חזרו לעבוד, והם עושים את זה better than ever. דף המתמשכים מרפרש את עצמו אחת לשלוש דקות, ובכותרת הדף מצוינות מספר הכתבות המכילות תגובות חדשות, מה שמאפשר את השארת הדף הזה פתוח באופן תמידי, כשמספיק מבט על כותרת הדף כדי לגלות שנוספו תגובות חדשות. כמו כן, התווספה האפשרות למחוק מרשימת המתמשכים את כל הכתבות שלא ביקרתם בהם בשבוע האחרון (יש ללחוץ פשוט על הקישור "נקה מתמשכים ישנים"). אם כל התגובות מעניינות אתכם, מומלץ פשוט לא לעשות זאת.

כל משתמש, גם אם אינו רשום לאתר, יכול להצביע לסקרים השונים המתפרסמים באתר. מה שכן, מומלץ להירשם לאתר (זה קל, לא כואב במיוחד, וגם לא עולה כסף), כי רק מי שנרשם לאתר, יקבל אינדיקציה על תגובות חדשות שנוספו בכתבות אותם קרא.

דפי התגובות נפתחים מעתה על התגובה החדשה העליונה ביותר. יש להמשיך לגלול למטה כדי לקרוא את שאר התגובות החדשות, אם קיימות כאלה.

מנגנון ההודעות במייל בנוגע ל"קבלת תגובה לתגובתך" שופר. ראשית, התגובה החדשה מתקבלת במלואה במייל. שנית, ניתן להגיב אליה ישירות באמצעות קישור שמופיע במייל. ושלישית, הקישור לדף התגובות - עובד, באופן מפתיע. כל זה נכון, כמובן, רק עבור מי שסימן שהוא רוצה לקבל דואר אלקטרוני על תגובה חדשה לתגובתו.