המסך המפוצל

Life on Mars

היא לא שיחקה גופה ולא מחבלת, רק חברה מאוד טובה של ורוניקה מארס. זה הספיק לנו. ראיון מיוחד עם אלונה טל לכבוד סיומה של העונה הראשונה

מאת: איתן גשם & JW

פורסם: 22-06-2005
49 תגובות


To the English Version


כמה שחקנים ישראלים לא חולמים, בשקט בשקט, להגיע להוליווד? כנראה שמעט מאוד. כמה שחקנים ישראלים שכבר הגיעו לעיר הכוכבים לא חולמים להשיג את פריצת הדרך המיוחלת תוך פרק זמן קצרצר? כנראה שממש ממש מעטים. כמה כאלה היו חולמים לקבל תפקיד בסדרת טלוויזיה מצליחה אחרי מספר אודישנים? נו, באמת, זה כבר נשמע כמו איזה סרט הוליוודי. ובכן, כנראה שאלונה טל חיה בסרט, כי זה בדיוק מה שקרה לה.

השחקנית בת ה-22 למדה בבית הספר לאמנויות "תלמה ילין" בתל אביב ולאחר מכן שירתה בתיאטרון צה"ל. לאחר שחרורה נבחרה אלונה לשחק בסרטו של ארנון צדוק "להיות כוכב" ולאחר מכן שיחקה בטלוויזיה בסדרה "צימרים" בערוץ הראשון ובתכנית "הפיג'מות" ששודרה בערוץ הילדים, ובתווך יצא לה גם לשיר עם סאבלימינל והצל. אלונה יצאה לניו יורק כדי לפגוש את אחותה, ושם נצטלבה דרכה עם זו של וויקליף ג'ין מה"פוג'יס" שהקליט איתה שיר(!). משם, הדרך לאודישנים בהוליווד היתה קצרה, ומהר מאוד מצאה אלונה את עצמה נבחנת לתפקיד בסדרת טלוויזיה חדשה יחסית בשם "ורוניקה מארס".

"ורוניקה מארס", למי שלא יודע, משודרת ברשת הארצית UPN, ועוסקת בנערה בת-עשרה שפותרת תעלומות שונות תוך כדי הלימודים בבית הספר, ובין לבין מסייעת לאביה, הבלש הפרטי, בעבודתו שלו. בעונתה הראשונה זכתה הסדרה לשבחים רבים מן המבקרים ולקהל קבוע ונאמן, ולמרות שהרייטינג של הסדרה היה רחוק מלהרשים, בחרה הרשת המשדרת להזמין עונה נוספת, לשמחתם של מעריצי הסדרה, ובהם לא מעט מגולשי האתר הזה.

אלונה נבחרה לגלם את דמותה של מג מנינג, בחורה חכמה, טובת לב ונחמדה במיוחד, שתכונותיה הטובות עשו רושם על ורוניקה, והשתיים מתחברות מהר מאוד. דמותה של מג הופיעה בחמישה פרקים במהלך העונה הראשונה, ונקווה שעוד היד נטויה.

לרגל הקרנת פרק סיום העונה הראשונה של "ורוניקה מארס", כאן בארץ (ב-Xtra HOT), ולאור ההצלחה השקטה של אלונה בהוליווד, שאלנו אותה כמה שאלות. לשמחתנו, אלונה היתה נחמדה עד מאוד, בדיוק כמו הדמות אותה היא מגלמת, והשיבה עליהן ברצון ובחום.

אז מה יש לה להגיד על התפקיד ב"ורוניקה", על הנעשה מאחורי הקלעים ועל החיים בכלל?

הנה הראיון שערכנו עמה. אנו שבים ומודים לאלונה על כך שהקדישה לנו מזמנה ועל הנכונות והיחס החם והאדיב.





נתחיל דווקא מהסוף הטוב, כי עושה רושם שבאמת מדובר בסיפור הצלחה די מיידי. דרך קצרה היתה לה מהבקו"ם לשדרות סאנסט, שם נטלה את התסריט של "ורוניקה" לידה ומשהו כמו חמישה אודישנים מאוחר יותר, היא היתה בפנים. את רוב תומאס, יוצר ומפיק הסדרה, היא פגשה בפעם הראשונה לאחר מספר אודישנים. הוא התעניין בה קצת, שאל אותה כמה שאלות על עצמה והשניים פצחו בסמול טוק קצר לפני שהיא ניגשה לבצע את הסצינות. את התשובה הסופית היא קיבלה זמן קצר לאחר שסיימה עם האודישנים. ואיך אפשר שלא, חרושת השמועות התחילה לעבוד שעות נוספות בנוגע להתלהבותו הרבה של תומאס מטל, עד כדי תפירת דמותה של מג אל העלילה, והגדלת נפח הדמות במהלך העונה. הגיע הזמן לברר מה בדיוק קרה שם.

איך, בעצם, השגת את הג'וב ב"ורוניקה מארס"? היית מיועדת מלכתחילה לתפקיד של מג?
הסיפור לגבי איך שקיבלתי את התפקיד הוא ממש ארוך. בואו רק נגיד שעשיתי עבודה טובה בכמה אודישנים לתפקיד אחר בסדרה, ובסוף קיבלתי את זה, ברכה אמיתית!

שתפי אותנו, ברשותך, במעט חוויות מהאודישנים - איך הרגשת שהלך לך (הרגשת טוב עם עצמך או שזה היה כמו שהרבה שחקנים אוהבים לספר "הלך לי על הפנים, הייתי זוועה, אבל אהבו אותי נורא, אין לי מושג למה")?
למען האמת, זה היה אחד האודישנים הראשונים שלי והרגשתי די טוב לגבי כל העניין. היה לי שוב הרבה מזל שנבחנתי מול מלהק מדהים, שגרם לי להרגיש טוב לגבי מה שעשיתי. הייתי מוכנה, ומאוד שמחה להיות שם, וככה זה גם נראה. אני מקווה... אבל למען האמת, הרבה פעמים אני יוצאת מאודישן וחושבת משהו אחד רק בשביל לגלות שהמלהקים חשבו בדיוק ההיפך. אז אף פעם אי אפשר באמת לדעת.

עשית אודישנים מעניינים אחרים לפני שהגעת לאודישן של "ורוניקה"?
אני חושבת שהיה לי רק אודישן אחד לפני "ורוניקה מארס"... הייתי בלוס אנג'לס יומיים! לא היה לי ממש זמן לאודישנים אחרים...

זה נכון שהדמות של מג בכלל לא היתה בתכנון בתחילה ורק אחרי האודישן תומאס החליט להוסיף אותה, במיוחד עבורך?
אני לא ממש יודעת אם מג היתה אמורה להיות בסדרה או לא. כל מה שאני יודעת הוא שהיה לי מזל גדול שניתנה לי ההזדמנות לגלם אותה.

התפקיד של מג נועד בתחילה להיות חד פעמי או שידעת מראש שהיא עוד תחזור? מתי נודע לך שאת אמורה לחזור?
התפקיד של מג אכן היה אמור להיות חד פעמי. גיליתי שאני חוזרת כמה שבועות אחרי שסיימתי לצלם את הפרק הראשון שלי.



מתי החלטת שאת רוצה לצאת לארה"ב? למה דווקא בשלב הזה?
תמיד היתה לי תוכנית, שבה אני עוזבת לארצות הברית ישר אחרי הצבא. לא תכננתי לככב בסדרה בישראל, אבל מאוד שמחתי כשקיבלתי תפקיד, כך שזה לקח קצת זמן אבל בסוף נסעתי בשביל לנסות ולהגשים את החלומות שלי.

עבדת כבר בעבר על סט צילומים בארץ, אולי גם ראית איך הדברים עובדים אצלנו בהזדמנויות אחרות. מהם ההבדלים בין הסט בארץ לסט בחו"ל וכיצד הם באים לידי ביטוי - האם האווירה שם יותר "מקצועית" נטו, או שאנחנו סתם אוהבים להתבכיין שבאמריקה הכל יותר טוב ומקצועי? האם בארץ האווירה היא יותר של "סחבקיה" מאשר האווירה שם?
הסטים פה בלוס אנג'לס הרבה הרבה יותר גדולים ויש הרבה יותר אנשים שעובדים מסביב. זה פשוט בגלל שלכל דבר כאן יש יותר מימון. בישראל הכל קטן יותר, אבל זה גם מאפשר לאנשים יותר להתחבר. אני מתגעגעת לזה.

(א.ג.): בפעם הראשונה שראיתי את שמך ברשימת הקרדיטים בתחילת הפרק חיכיתי לשמוע לפחות שריד של מבטא ישראלי, שלתדהמתי, לא הגיע. מאיפה המבטא האמריקאי נטול הפגמים הזה?
למדתי איך לדבר אנגלית נכון במשך המון המון זמן, ואני משערת שהמבטא פשוט נעלם. תודה ששמת לב, אגב. זה אומר המון.

מתעניינים על הסט במוצא הישראלי שלך? איך זה לידי ביטוי? (שאלות על השירות הצבאי, פוליטיקה, איפה זה ישראל בכלל, יש כזאת מדינה בכלל? וכו')?
כולם תמיד מתעניינים בישראל ובדרך החיים שם. ואני נהנית לספר להם כל מה שאני רק יכולה. אני תמיד אומרת לאנשים שהם צריכים ללכת ולראות את ישראל בעצמם, כדי שיוכלו להתאהב בה, כמוני.





שנצלול עמוק יותר ל"ורוניקה מארס"? נצלול. לא לפני שנספר שאלונה מדגישה בכל הזדמנות כמה התפקיד ב"ורוניקה" קרוב לליבה וכמה כיף זה שאנשים בארץ אוהבים את הסדרה. ב"המסך המפוצל", אגב, היא מודה שביקרה כבר כמה פעמים. לעונג הוא לנו.

מה היה הדבר שהכי התחברת אליו בדמותה של מג?
אהבתי את העובדה שמג היא ילדה טובה ואפילו שהיא פופולרית, היא לא שטחית או נבזית. היא חזקה וחכמה ובאמת נחמדה. קשה למצוא את זה באנשים, לא משנה איפה הם נמצאים.

יש איזושהי סצינה שנהנית במיוחד לשחק בה?
נהניתי מאוד מסצנת הנשף (פרק 15, המערכת), היה כיף לצלם אותה כי כולם היו לבושים יפה, וניגנו לנו מוסיקה אמיתית ככה שקצת התחרפנו. היה מצחיק.



איך היתה האווירה על הסט מבחינת הקאסט ואנשי הצוות? עם מי מהם התחברת במיוחד?
כשאתה על הסט אתה מתחבר באופן טבעי עם אנשים שעובדים הכי קרוב אליך. במקרה שלי אלו היו כמה שחקנים, המאפרת, אחד הצלמים ובגדול הרבה אנשים אחרים. כל הסט, אבל, היה מלא בהמון בני אדם מדהימים ומקסימים.

רוב הקאסט, פחות או יותר, מורכב מאנשים צעירים ויחסית חדשים בעולם הטלוויזיה. את חושבת שניסיון קודם של שחקנים ותיקים יותר השפיע עליכם, תרם לכם?
ניסיון זה תמיד פלוס רציני. בכל מה שאתה עושה, וכמובן שגם במשחק. ככה שכן, ככל שאתה יותר מנוסה אתה מרגיש יותר בנוח.

לסדרה יש לוק מאוד מיוחד, די חריג משאר הסדרות, ונראה שזה ניכר בכל אחד מהתחומים (צילום, תסריט, עריכה). היתה כזו הרגשה על הסט, שאתם שותפים בעשייה של משהו ייחודי?
כולם מאוד אוהבים את הסדרה ורואים את התפקיד שלהם כחלק מאוד חשוב שעושה אותה הכי מיוחדת ושונה שרק אפשר, ככה שהיתה לי הרגשה נהדרת לבוא כל יום לעבודה.

בסדרות אמריקאיות יש בדרך כלל מספר רב של כותבים, יצא לך לפגוש חלק מהם? הם הדריכו אותך לגבי הדמות?
פגשתי כמה מכותבי הסדרה והם כולם אנשים נחמדים חכמים ומצחיקים, שנותנים לנו המון חופש לעשות את מה שאנחנו עושים עם הדמויות.

כמה חופש יצירתי יש באמת לשחקנים ב"ורוניקה" מבחינת היצמדות לתסריט המקורי? האם קרה מקרה שבו השפעת ממש על הטקסט או על הדרך שבה סצינה עוצבה בסוף?
אני לא במצב שאני יכולה לשנות סצינה שלמה למשל, אתה כמעט תמיד אף פעם לא. אבל אפשר לגשת לכותבים ולבקש מהם לשנות שורה או כמה מילים, והם ככל הנראה יסכימו אם הם חושבים שזה בסדר. הטריק הוא לגרום לזה לעבוד, לגרום לזה להיראות כאילו אלו המילים שלך, לא משנה מה הן.

בסיטקומים, למשל, כשתסריטאים שמים לב שבדיחה מסויימת לא עובדת על קהל היא מוחלפת והתסריט משתנה. האם התסריט הראשוני שאתם כשחקנים מקבלים לידיים יכול להשתנות במידה מסויימת? למה ואיך זה יכול לקרות?
תסריט יכול להשתנות ממש בכל רגע נתון. אני לא יודעת למה, הסיבות גם יכולות להשתנות. אבל כמו שאמרתי, התפקיד שלי הוא לגרום לזה לעבוד, לא משנה מה.

כל מי שרואה את הסדרה מתקשה בוודאי שלא לשים לב שקריסטן בל מופיעה כמעט בכל סצינה אפשרית בכל פרק, מה שאומר שהיא בטח עובדת כמו משוגעת. ממה שאת שומעת ממנה - יש לה בכלל זמן לחיים פרטיים? יש לה בכלל זמן לספר לך אם יש לה חיים פרטיים?
קריסטן היא אישה מדהימה, שעבדה מאוד קשה בשביל להיות איפה שהיא נמצאת. היא עובדת כל יום, כל היום, ככה שאין לה הרבה זמן ליותר מדי דברים אחרים. אם היא לא על הסט, היא אי שם בחוץ עושה יחסי ציבור לסדרה... אבל כל כמה זמן היא מצליחה לחזור הביתה ולעשות את מה שהיא עושה. חייבים, אחרת פשוט משתגעים. אני מאוד אוהבת אותה, אני חושבת שהיא מתוקה ומאוד מוכשרת.

קריסטן בל מצטיירת מהופעותיה הפומביות כאינטליגנטית מאוד, בטוחה בעצמה ונחמדה מאוד. מה אנחנו לא יודעים עליה שאת כן יודעת? אולי הרושם שתואר כאן בכלל לא קרוב להיות נכון?
כל מה שאמרת עליה נכון. היא מאוד נחמדה, מאוד אינטילגנטית וטובה במה שהיא עושה. כיף לנהל איתה שיחות, כי היא הסתובבה קצת בעולם והיו לה כמה חוויות מדהימות בחיים, היא מאוד מעניינת.



לאורך כל העונה היה ספק אם הסדרה תשוב לעונה נוספת. איך זה השפיע על האווירה על הסט - איך זה לעבוד בידיעה שבכל רגע יכולים להודיע לכם שאתם לא ממשיכים?
תמיד כשסדרה חדשה עולה לאוויר אף אחד אף פעם לא יודע אם היא תשרוד או לא. ורוב האנשים בסדרה הזו עושים את זה כבר המון זמן ככה שהם יודעים שתמיד יש סיכוי של 50-50 שהיא תבוטל. צריך פשוט להמשיך ולתת כל מה שאתה יכול בשביל לגרום לסדרה להיות טובה יותר מכל השאר. ולא, זה לא השפיע על העבודה, אבל זה כן נתן לכולנו משהו לדבר עליו.

דיברו הרבה על כך שהרשת המשדרת את הסדרה בארצות הברית, רשת UPN, נתנה להפקה תמיכה בלתי מוגבלת וחופש פעולה רחב. האם זו היתה ההרגשה על הסט? או שמא היו ביקורים תכופים של "חליפות" שהתערבו בתהליכי קבלת ההחלטות? מה היתה ההתרשמות שלך?
אני לא ממש במקום בו אני יכולה לדעת דברים כאלו, אבל אני יכולה להגיד שבהפקה כזו גדולה, תמיד צריך לענות בפני האנשים שנותנים לך את ההזדמנות לעשות אותה.

למרות שאין לסדרה רייטינג גבוה, יש לה קהל קבוע, נאמן ולא קטן. איך זה בא לידי ביטוי מבחינתך? מזהים אותך ברחוב? את מקבלת דואר מעריצים? פניות?
האמת שזיהו אותי כאן, כמה פעמים. זה היה מאוד כיף ונחמד לראות שאנשים אוהבים את מה שאני עושה בסדרה ואת הסדרה עצמה. אני יכולה לומר שההשתתפות שלי בסדרה עשתה עבורי רק דברים טובים!

מתי גילית את זהות הרוצח של לילי קיין? ניסית לנחש למי רוב תומאס מכוון? על מי שמת את הז'יטונים? מה היו ההימורים של שאר חברי הקאסט ואיך היתה התחושה בקרבכם? (כל אחד חשש שמא יהיה זה הוא? קיווה שזה יהיה הוא?).
אף אחד לא ידע מי הרוצח! כולם תמיד ניסו לנחש... היו כמה התערבויות והימורים אבל כולנו גילנו בערך שני פרקים לפני הסוף. לא היה לי מושג מי זה, זו היתה הפתעה מוחלטת!

את צופה ב"ורוניקה" להנאתך? מה הפרק האהוב עלייך ביותר בסדרה עד כה?
אני צופה בסדרה מתי שאני רק יכולה. יש לי כל כך הרבה פרקים אהובים, בכל פעם שאני מסיימת לראות פרק אני חושבת "או! זה הפרק שאני הכי אוהבת!", ככה שזה כל הזמן משתנה. האחרון היה פשוט מדהים!

מה דעתך על העונה הראשונה של "ורוניקה"? היית משנה בה משהו?
לא הייתי משנה שום דבר בעונה הזו. אני חושבת שהיא בדיוק מה שהיא היתה אמורה להיות, נפלאה.



אז ניסינו, כמובן, לדלות כמה שיותר פרטים על ההכנות לקראת העונה השניה של "ורוניקה", שצפויה להתחיל להצטלם בסביבות חודש יולי. הרבה לא הצלחנו לגלות, ובעצם טוב שכך. מה שכן, אלונה כנראה חוזרת לסט ולנעליה הבלונדיניות של מג, וההתרגשות רבה. באחת התשובות לשאלותינו על האווירה בסט, כבר משתרבב לו איזה "אני כבר לא יכולה לחכות לחזור לשם" אחד.

יש הרבה דיבורים על מה שיקרה עם דמויות המשנה בעונה הבאה. את כבר יודעת אם מג תחזור? ואם כן, תמשיכי להיות על תקן "Recurring Character" או שמא תהפכי לחברת קאסט קבועה?
אני חושבת שמג כן תחזור בעונה הבאה, אבל אני לא יכולה לתת יותר מידע...

מה את יודעת על השינויים שיהיו בעונה הבאה, ממה שאת יכולה לספר, ומה דעתך על השינויים האלה?
אני לא ממש יכולה להגיד... רק שהעונה הבאה תהיה מרגשת בדיוק כמו הראשונה.

דנקן או לוגן בשבילך, אלונה?
אף אחד מהם... (מחייכת) אבל זו רק אני...

אי אפשר שלא להיכנס לזה - אליסון האניגן, ווילו של "באפי", השתתפה במספר פרקים בעונה הראשונה. יצא לך לפגוש איתה? לשוחח איתה? איך התרשמת ממנה, אם כן? ובכלל, איך התרשמת משאר השחקנים האורחים המכובדים בסדרה כמו הארי האמלין, ליסה רינה, קייל סיקור?
זכיתי לפגוש הרבה מהכוכבים שהתארחו בסדרה, כולל את אליסון. היא אדם עם רגליים על הקרקע והיא נראתה מאוד נחמדה. אני יכולה להגיד לכם אותו דבר כמעט על כולם. לסדרה הזו ולקאסט הזה יש אנרגיה כל כך טובה, זה מדהים.

את רואה טלוויזיה גם מחוץ לשעות העבודה? יצא לך אולי לראות את הלהיטים האחרים של העונה החולפת, "עקרות בית נואשות", "אבודים", למשל?
אני לא ממש מצליחה לראות הרבה טלוויזיה, אבל אני מנסה להתעדכן ולעקוב אחרי סדרות מוערכות וזוכות-פרסים. זה חשוב לדעת מה קורה בטלוויזיה, במיוחד אם זה טוב, כמו הסדרות שהזכרת.





ואם זה לא היה ברור עד עכשיו, שתי התשובות הבאות וודאי יוכיחו שמדובר בבחורה רעננה ונמרצת, שפשוט אוהבת את העבודה שלה, ורק מחכה ל"אקשן" הבא. שחקנית נחמדה, חרוצה ונטולת פאסון - אלוהים יודע שזו מודעת דרושים שצריכה הוליווד באמת לפרסם ב"וריאיטי". נו, בקצב הזה, ואם ירצה הקאסטינג אייג'נט הנכון ומבין העניין, היא עוד עשויה למצוא את עצמה מאוד עסוקה בעונת הפיילוטים הבאה.
אקי, נועה - 'סתכלו שניה קדימה, לא היה הרגע סיבוב?

יש איזשהו/י יוצר/ת או במאי/ת או מפיק/ה שחלמת או שאת עדיין חולמת לעבוד איתו/ה? מי? למה דווקא?
יש לי רשימה כל כך ארוכה של אנשים שהייתי שמחה לעבוד איתם. אבל הייתי עובדת עם כל אחד שיש לו פרויקט מעניין והוא נלהב ממנו. אני פשוט אוהבת לעבוד, לא משנה מה.

מה התוכניות שלך לעתיד? היית רוצה להשתלב בסדרה קיימת? לככב בסדרה חדשה? סיטקום או דרמה? לעבור לקולנוע?
אין לי "תוכנית" לעתיד, כל מה שאני יודעת זה שאני אשמח להמשיך לעבוד, בין אם זה בסדרה קיימת או חדשה. כל סוג של עבודה הוא מבורך בעיר הזאת. קשה להשיג עבודה וכשאתה מצליח, אין דבר יותר טוב מזה.


תודה מיוחדת ליעל צל על עזרתה הרבה


בלשית ביום, חכמה בלילה
האתר הרשמי של "ורוניקה מארס"