המסך המפוצל

נתיב ההתרסקות

כשעלתה, היתה "אקזיט" תוכנית חסרת תקדים, אלא שבמתכונתה הנוכחית בכבלים, מתרסקת "אקזיט" באופן איטי אבל בטוח

מאת: Fish Moe

פורסם: 01-07-2005
21 תגובות
התוכנית הילדותית ביותר על מסך הטלוויזיה שלכם, אקזיט, נעשית יותר ויותר מביכה מאז שעברה מזרועותיה החונקות של הרשות השניה (ערוץ ישראל 10) לפריצות שבערוץ HOT3.

מן הסתם חשבו לעצמם עורכי התוכנית כי שם יוכלו המנחים להתבטא בחופשיות, לכתוב מערכונים פרועים ומופרעים בקיצוניותם ולומר מילים גסות בלי שיוכלו להוריד אותם ללא התראה מהשידור. אלא שדווקא מה שהיה אמור לשחרר את התוכנית, קובר אותה.

התוכנית עברה מספר שינויים ותהפוכות בעונתה הנוכחית. מלבד הצבתו של ליאון רוזנברג כעורך החדש של התוכנית והגעתו של המנחה החדש (והטוב) מיכאל מושונוב, עזבה את התוכנית אחת מהאושיות הבולטות שלה (ואם יורשה לי, זאת עם הכי הרבה שכל), יעל גולדמן. עפר שכטר לא מוותר על השידורים למרות הצילומים האינטנסיביים שלו ל"טלנובלה בע"מ", לעומת הקולגה שלו שירי מימון, שמאז זכייתה בקדם אירוויזיון ממעיטה להצטלם לתוכנית ולאחרונה אף נודע כי תעזוב בסוף הקיץ. אפילו מלי לוי מגיחה רק פעם בכמה ימים כדי להופיע באיזה מערכון בדיחת קרש מטופש. כך נותרה התוכנית בידיהם הרופפות של מושונוב, שכטר והמנחה הכי אידיוטי שאי פעם נראה על המסך - אסי עזר, שמפגין נוכחות מרשימה בתוכנית, לצערנו הרב.



לנוכח הרייטינג הנמוך, הבאזז שהפסיקה לייצר וצוות המנחים שלא מצליח להמריא, קשה לומר בביטחון שזו לא עונתה האחרונה של התוכנית, לפחות במתכונתה הנוכחית.

כשעלתה, היתה "אקזיט" תוכנית חסרת תקדים. כשעוד שודרה בישראל 10, הצדיקה את קיומה באמצעות הפרובוקציות של שכטר, שהגיעו לשיאן עם חשיפת ישבנו באחד ממופעי אקזיט סיטי (שלא שודר בטלוויזיה) ואפילו הורדה למשך כשבועיים בעקבות תלונות שהגיעו לרשות. לרוב התלונות לא הגיבה הפקת התוכנית בצורה חד-משמעית. מי שהיה אז העורך, יונתן "ג'וני" קוניאק, אמר לא אחת שזה מה שהנוער רוצה לראות.

עוד לא היתה תוכנית שהרשתה לעצמה כל כך הרבה, רק בגלל שהיא תוכנית לבני נוער: הפלצות בשידור חי, מטאטא עם פאה ובלונים שאמור להיות דומה למורן אייזנשטיין ורמיזות מיניות מכוונות, כאמור - כולן משכטר.

אלא שבמתכונתה הנוכחית בכבלים, מתרסקת "אקזיט" באופן איטי אבל בטוח, בגלל כמה סיבות:

1. באופן מפתיע למדי, המעבר לכבלים גרם לשכטר להפסיק עם השטויות כמעט לחלוטין, כשבמקביל עבר השרביט המלוכלך לאסי עזר. השבוע למשל, כשהתקשרה צופה להתייעץ איתו ועם מושונוב לגבי חבר של חברה שלה שבגד בה, שאל אותה אסי, "איפה זה קרה?". כששאלה אותו למה זה משנה ענה לה שזה לא, זה סתם מחרמן. בנוסף לכך, שאל אותה למה היא דוחפת את האף שלה ושעדיף שתשתוק ולא תתערב. מושונוב, על תקן החננה טוב הלב, ניסה למתן את "עצתו" של אסי, רק שהדומיננטיות של הנ"ל קצת הקשתה עליו.
כאמור, לאסי עזר ניתן זמן מסך נרחב. הוא תפס בטחון מאז שהצטרף (אולי כי הוא כבר לא "המנחה החדש" ואולי בגלל שיצא מהארון וקיבל כתבת שער, הו נואוז), ולמרות שהפסיק עם הפרצופים הדביליים שלו, הפך עזר לשמוק חסר התחשבות שבאופן כללי מפריע לדינמיקה בתוכנית. הוא מזלזל במרואיינים שלו ("יאללה, יא שקרן, לא מאמין לך", לאמן החושים נמרוד הראל), הופך את האולפן לשכונה ("נו, תספרי, נו, את חייבת לספר", לעדי כהן) ומתבדח עם שאר המנחים כאילו הצופים בבית אמורים להיות שותפים לבדיחות הפנימיות של הצוות.

2. עזיבתה של שירי מימון. אמנם קשה להיות אובייקטיבי כשמסתכלים על פצצת הכשרון הזאת, אבל ארשה לעצמי להשתפך פה עליה: היא מוכשרת, היא נראית טוב, היא נמנעת מלבזות את עצמה או את המרואיינים, אבל היא שנונה וחלקלקה כשצריך. הבעיה היחידה שלה עם הנוכחות בתוכנית היא שזה מוריד מערכה בתור "הזמרת הלאומית", תואר בו זכתה מאז ההישג האדיר באירוויזיון. שירי היא זמרת מוכשרת וכוכבת לא קטנה, והיתה צריכה את "אקזיט" כדי לא להימחק מהתודעה בשנה וחצי שחלפו מאז "כוכב נולד" ועד שהוציאה סינגל (שקשה לשער אם היה מצליח באופן יחסי כמו שהצליח אילולא נשארה בתודעה בתור מנחה בתוכנית). כעת, משנצרבה בתודעה הציבורית, גם זו של מסעודה משדרות (למרות המוניטין שלה שמשתנה עם השתתפותה בתוכנית נוער פרובוקטיבית), היא לא זקוקה יותר לחשיפה ב"אקזיט" והיא יכולה להרשות לעצמה להישען על קריירה מוזיקלית בלבד. כששירי תעזוב בסוף הקיץ, יישאר הפן הנשי של התוכנית בידיה של מלי לוי (יש שיגידו גם אסי עזר), הפחות כריזמתית, שנונה ומעניינת. זה המקום לציין שכותבת המאמר לא מאמינה שגם מלי לוי תישאר בתוכנית לאורך זמן, עם הדיסק שבדרך והתפקיד ב"אהבה מעבר לפינה".

3. עוד תקרית מביכה של שכטר? השבוע השפיל שכטר בשידור חי בחורה שנבחנה לתפקיד כתבת שטח בתוכנית, כשהכריז עליה שהתקבלה, ואז לקח מידיה את "מיקרופון הזהב" שמקבלים הזוכים ואמר לה שבעצם לא התקבלה, וכשפניה הקרינו אכזבה ומבוכה, הוסיף שהיא תקבל מיקרופון אחר מאוחר יותר. שכטר מיצה את עצמו בתוכנית ברגע המעבר לכבלים. לפרובוקציות שלו לא מתייחסים אפילו טוקבקיסטים ממורמרים ב"וואלה", אולי כמה בנות בפורום של התוכנית. כמובן ששכטר התנצל, לא שזה מעניין מישהו.



כמה עצות לעורך התוכנית רוזנברג:

1. היפטר מאסי עזר. חוץ מלעורר כעס ובחילה בצופה הוא לא תורם לתוכנית. הוא מעיק, הוא מציק, הוא מעצבן בצורה קיצונית וילדותי להחריד. או כמו שמרגול בעצמה אמרה לו השבוע, "יותר דפוק מעפר שכטר".

2. ה"קטנות" לא מעניינות, בייחוד עם אווירת השכונה באולפן שלכם. צחקוקים לא ברורים, בריחה מנושא לנושא ודינמיקה לקויה בכלליות. אפרופו קטנות: עופריש ומושונוב יהיו צוות מצוין בתור מנחים. כמובן, אחרי שתיפטרו מעזר.

3. הנוער רוצה תוכנית שמדברת אליו בגובה העיניים, אבל לא מזלזלת באינטליגנציה שלו. אנחנו לא חושבים שזה מצחיק כשאתם משפילים נערה חסרת בטחון בשידור. אנחנו לא חושבים שזה מצחיק כשבמקום לייעץ לבחורה שמתקשרת אליכם אתם מנפנפים אותה עם "אל תתערבי וביי". אנחנו לא חושבים שזה "מגניב" כשאתם אומרים "לזיין". גם לא כשאסי אומר כל שניה "חרמן". אפשר לומר שבאיזשהו מקום אנחנו נעלבים מהרדידות שאתם מייחסים לדור שלנו, שמעורה פוליטית, שאכפת לו ממה שקורה סביבו, ושהתוכנית שלכם ומה שקורה בה לא משקף בכלל את הלך הרוח של רובנו. אולי רק של המעריצות של עפר שכטר. אבל העניין שלהם בתוכנית יתנדף לאוויר בסופו של דבר, כמו דברים אחרים שהתנדפו לאוויר בתוכנית שלכם.


צו עיכוב יציאה
Exit, כי באמת יש לאן