המסך המפוצל

הממיר 7/8/05

על פרקי חלומות, סיומה של קרניבל, חדר מורים, משפחה בהפרעה, האו-סי, השיר שלנו ושלל תרגומים ביזאריים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 07-08-2005
226 תגובות
10. ב"באפי" עשו את "רסלטס" המופלא, לפני שלושה שבועות ראינו את "מודעת" של "אליאס", ובמהלך סוף השבוע האחרון זכינו לקבל שני פרקי חלומות נוספים. אל "מגרש ביתי" עוד נגיע בהמשך, אבל את "החלום" של "הסופרנוס" חייבים לראות שוב ושוב כדי לנסות ולהבין מה בעצם הלך שם. מלבד הבאתם של כל (או לפחות רוב) הדמויות המתות של העונות הקודמות (ראלפי, ביג פוסי, ריצ'י אפריל) כדי שיגידו משפט אחד או פחות, קיבלנו כמה סצנות מדהימות בחסות התת-מודע של טוני ("את אנט בנינג!" ייזכר לנצח כאחד המשפטים היותר מצחיקים), שמישהו חייב להרים את הכפפה ולנתח אותן. פרק מדהים, עוכר שלווה ומענג, שנראה הזוי לכל אורכו, ולא רק במסגרת החלום הארוך של טוני.

עוד 10. "קרניבל" הסתיימה השבוע בפרק שיכול לתפקד גם כסיומו של הסיפור וגם כרקע לעונה שלישית, אם תהיה כזאת. אחרי שנתיים של טיזרים, קיבלנו סוף סוף את הקרב בין בן לג'סטין, והוא היה מרהיב ומפחיד בדיוק כפי שחזינו. גלגל הענק המסתובב יחד עם המצלמה המסתובבת סביב בן המרפא את מאמיניו של הכומר, שבמקביל כואב על כל ריפוי, לכוד על הגלגל הענק, יצרו את אחת מאותן סצנות חזקות ועוצרות נשימה ש"קרניבל" כל כך מתמחית בהן. המרדף של ג'סטין אחר בן בשדה, ובעקבותיו הקרב הפיזי בין השניים, היוו סיום הולם למלחמה בין כוחות האור לכוחות החושך. ועכשיו לרע יש יורשת לא צפויה - סופי, שאפילו חיסלה באקט הרשע הראשון שלה את ג'ונסי. סיום נפלא לסדרה מדהימה, ואם נקבל המשך מתישהו - זה בכלל יהיה נהדר.

9.5. גם ב"מגרש ביתי" קיבלנו השבוע פרק של חלום. הפעם היה זה ניית'ן הפצוע שבראשו רצו אירועי פתיחת הסדרה עם שינוי אחד: אביו לא התחתן עם אמו, אלא עם אמו של לוקאס. היפוך התפקידים של שני האחים בוצע בצורה מושלמת, באמצעות סצנות שלמות מפתיחת הסדרה ששוחזרו מחדש, מקבלות אור שונה, מדהים, לעיתים מבלבל, אך תמיד מעניין, בזכות האירועים המוכרים של השנתיים האחרונות. חייבים גם לציין את משחקו של לוקאס, שעשה את תפקיד האח הרע בצורה מעוררת הערכה.

9. במרכז הפרק של "אבודים" אמש עמדה דמותו של ג'ין, שהפעם הקודמת בה למדנו על עברה, הראתה לנו שהוא היה "איש רע". הפלאשבקים הנוכחיים שפכו אור חדש על "האיש הרע" הזה, ובסצנה משותפת אחת עם פרק מוקדם יותר, גילינו שוב שלא תמיד מה שנראה הוא מה שבאמת נכון. והקטע המפתיע של הפרק: הרלי מופיע בטלוויזיה. מה לעזאזל הוא עושה שם בדיוק? ימים יגידו(?)

8.5. לפרק אחד נדמה כאילו החזירו את סת' הישן והטוב, שליבו שבור בעקבות האהבה הלא ממומשת לסאמר, אבל התנהגותו אינה כשל שיכור מטומטם שלא מתקלח. הצורה בה גורמים לסאמר להבין שהיא צריכה בעצם להיות עם סת' (ילד קטן ומתולתל בשדה התעופה שמשחק עם סוס-צעצוע), ושחזור סצנת הנשיקה מ"ספיידרמן" הפכו את הפרק לאחד היותר כיפיים בעונה הזאת. עוד תרמו לאפקט הכיף: סנדי נפטר סוף סוף מרבקה המעצבנת (למרות שמדובר בשחקנית המצוינת קים דילייני - "NYPD", "פילי" - הרי שבתפקידה הנוכחי כזו שמאיימת על חיי הנישואין שאמורים להיות מושלמים של סנדי וקירסטין, היא בעיקר הצליחה להרגיז), לינדזי מגלה שהיא אכן בתו של כיילב, ועוזבת לקול צהלות קהל הצופים (מה לעשות, גם היא הצליחה לעצבן).



8. "חדר מורים" סיפקה לנו השבוע פרק מוצלח במיוחד. שבוע המודעות להומואים ולסביות בבית הספר הביא עימו יועצת שמעלה תהיות על נטיותיה כשבן נדלק עליה. דמיאן לא מרוצה מהעובדה שאוון מצליח יותר ממנו עם בחורות ומסתבר שגם עם בחורים - בחור מהכיתה יוצא מהארון ומודה שהוא נדלק על אוון, מה שמלחיץ אותו לא מעט. ואילו קלייר המנהלת מסתקרנת איך בדיוק לסביות עושות את זה וככל הנראה לראשונה בחייה, מציצה בעזרת מראה למקום שמעולם לא ראתה מקרוב. כרגיל אצל החבר'ה, הפרק לווה בשלל סיטואציות מבדחות, פסקול מעולה והקטעים הקצרצרים שמציגים את היום ממשיכים להיות מבריקים. ובתור סדרה על מורים, אפילו למדנו כמה טוב להיתקע על אי בודד עם לוצ'יאנו פאבארוטי (אפשר ליהנות מהשירה שלו, לאחר שזה יימאס אפשר יהיה להרוג אותו, לאכול אותו, להשתמש בשומן שלו כמגן מהשמש, גופו החלול ישמש כסירה להיחלץ מהאי ורגליו ינוסרו למשוטים). שלא יגידו שהטלוויזיה לא מחכימה ומלמדת (assafTV).

7. השבוע נפתחה העונה השנייה של "משפחה בהפרעה", שכרגיל שידרה פאן וצחוק מהשנייה הראשונה ועד ל"בפרק הבא" המפוברק. איזה כיף שמשפחת בלות' שבה אל חיינו. ורק כדי להזכיר חלק קטנטן מהפרק, הנה שתי מילים לטובת אלו שצפו: "פיניקס" ו"כחול". זהו, לא צריך יותר.

6. קו העלילה של לקס ואחיו ב"סמולוויל" הגיע השבוע לסיומו. בפרק קודר, נטול-קלואי-פיט-וג'ונתן, קיבלנו סוף סוף פתרון לסוגיית ההזיות של לקס. קלארק ששאל אותו "למה אבא שלך שונא אותך?" פתח את הפתח לזיכרון המודחק החשוב ביותר של לקס הקטן - המחזה של אמו הורגת את אחיו התינוק. מעניין.

5. ב-27/9/02 שודר בארה"ב פרק פתיחת העונה הרביעית של "חוק וסדר מדור מיוחד". הערוץ הראשון ישדר את הפרק מחרתיים, 9/8/05. תעשו לבד את חשבון הטלעוד. ומה שיותר מרגיז זו העובדה שהעונה הזאת מחליפה את שידוריה של "חוק וסדר", שסיימה בשבוע שעבר את העונה ה-13 בערוץ, כשבארה"ב שודרו כבר עונות 14-15, כשה-16 אמורה לעלות שם בעוד כחודש. זוכרים את הימים בהם שתי הסדרות הללו שודרו ברצף במוצאי שבת?

4. "השיר שלנו", יום ראשון שעבר, נינט ואריאל על החוף. לפתע דעתה של נינט מוסחת בגלל מטוס עם שלט שטס מעל. בשלט כתוב: "השתגעת? את אוהבת את זהר!", אריאל פולט "עזבי, זו סתם פרסומת" והכיתוב משתנה ל"בקרוב גידי גוב ב'השיר שלנו'". בהמשך הסצנה שוב חזרו על הטריק עם המשפט "שזה אי אפשר לתאר!", שכביכול נאמר ע"י מיקי. מה זה היה? גימיק? בדיחת הפוך-על-הפוך על טיקרים? אתם בכוח רוצים שנמחק כל זכר חיובי שיש לנו מהסדרה? כי אתם מצליחים (assafTV).

3. למתרגמי "סמולוויל". כשאומרים שלקס היה ב-Catatonic State, הכוונה היא למצב קטטוני, לא לכך שהוא "נכנס לכאוס". מה זה בכלל להיכנס לכאוס?



2. ב"עמוק באדמה", במקום לתרגם את המושג "praise the lord" (או מה שהזקנה אמרה שניות לפני שנהרגה בגלל שבהתה במלאכים / בובות מין מתנפחות מעופפות) ל"הללו את האלוהים" או משהו בסגנון, העדיפו לכתוב "אמן סלה", מושג לא הכי נכון לשימוש (UsK).

1. אבל השיא של שגיאות התרגום השבוע שייך לתרגום הקטע ב-SNL עם שירות השיחות הארוטיות לחנונים, בעיקר בגלל שיבוש מונחים מתוך "שר הטבעות". 3 בבוקר הפך ל-6 בבוקר, Dungeon Master נהיה "אלופת מבוכים ודרקונים", Through the gap of Rohan קיבל את התרגום היצירתי "בחברת חבורת לוחמים רוהאנים". שמות מקומות השתבשו לחלוטין: במקום מינאס מורגול - מיניס מורגוד, במקום באראד-דור - באראבו. וכן שלל שגיאות נוספות, שקצרה היריעה מלהכיל (Merlin).


בשולי הממיר
אורי גרוס, יוצר ותסריטאי "השיר שלנו", הבליח להופעת אורח ביום שלישי האחרון בסדרה שלו כאורח בפאב שאפילו לא ידע מי זו נינט.

ג'סיקה אלבה התארחה השבוע ב"הפמליה", ואף זכתה לכינוי "המלאך האפל שלי".

ריאן ריינולדס, לשעבר ברג מ"שניים ועוד אחת", התארח בפרק סוף העונה של "סקרבס" והיה מקסים כהרגלו (אם כי דמותו היתה קצת פחות מקסימה, ואף גרמה נזק כשחשפה בפני דוקטור קוקס את עובדת היותו האב)



טום לנק, אנדרו מ"באפי" עשה קצת מונולוגים מהוגינה ב"עמוק באדמה" השבוע, גם ג'ודית מ"ג'ואן מארקדיה" היתה שם כאניטה.

פרק אחד לפני הסיום חזר כריס אל "חלום אמריקאי".

השחקן ארנולד ווסלו, מראוון, הדמות הרעה הראשית ב"24", היה עוד לפני זה דמות רעה בעונה השלישית של "זהות בדויה". השבוע גילינו את זה. עוד ב"אליאס" של השבוע - השחקנית איזבלה רוסליני, שהגיחה כאחותה של אירינה דרבקו.

רק הסתיימה לה העונה השלישית של "אנג'ל" בשבוע שעבר עם מותו של הולץ, הגיח הרע האולטימטיבי הזה כמישהו מארגונו של מראוון ב"24". איך הכל מתקשר להכל בממיר הזה, הא?