המסך המפוצל

כבר לא הצפרדע

רשת ה-WB נפטרת מהצפרדע, מכוונת לקהל פחות צעיר והולכת על כמה תותחים וגם על ההצלחות הותיקות שלה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-08-2005
64 תגובות
רשת ה-WB ציינה השנה עשור להיווסדה, מה שהיווה את אחד הגורמים להחלטה הקונספטואלית של ראשי הרשת: להיפטר מהצפרדע. עד כה, היתה החיה הירוקה הזאת אחד מהסמלים של הרשת הצעירה, שגם כיוונה את עצמה לצעירים. לא עוד. הרשת נפטרה מבן הדוד של קרמיט והיא מנסה לכוון גם לקהל מבוגר יותר.

השנה החולפת עמדה בסימן שיפור אחוזי הצפייה של סדרות ותיקות כ"בנות גילמור", ו"הרקיע השביעי" (שהיא הסדרה המצליחה ביותר של הרשת), ולמרות ירידה מסוימת בנתוניהן של "סמולוויל" ו"מכושפות", הרי שב-WB די מרוצים מנתוניהם של קלארק, לאנה ופייג' האליוול, וחידשו את שתי סדרות הפנטזיה האלה לעונה נוספת. העונה החדשה מתאפיינת בעיקר בהצבתה של סדרה ותיקה ו"חזקה" בפתיחת הערב כדי לשמש כמגנט למשיכת קהל עבור הסדרות החדשות. בעונת הסתיו הקרובה תציג הרשת ארבע סדרות חדשות בלבד - שלוש דרמות וקומדיה אחת - אבל השמות החתומים על הסדרות הללו נשמעים מעניינים במיוחד: ג'רי ברוקהיימר ("זירת הפשע"), מרתה קאופמן ("חברים"), דיוויד כהן ומקס מוצ'ניק ("וויל וגרייס"), מקג'י ("האו-סי", בין היתר). בהמשך העונה אפשר למצוא בסדרות המיד-סיזן גם שמות כמו בארי לבינסון וטום פונטנה ("רצח מאדום לשחור", "אוז").

כך ייראה לוח השידורים החדש בעונת הסתיו 2005-06:

שני
20:00 הרקיע השביעי (עונה 10)
21:00 - סדרה חדשה

בעונתה התשיעית המשיכה "הרקיע השביעי" להיות הסדרה הנצפית ביותר עבור הרשת (5.4 מיליון צופים בממוצע). העונה הנוכחית, העשירית, הופכת את הסדרה לדרמה המשפחתית הארוכה ביותר בתולדות הטלוויזיה. נתוני הצפייה הראו העונה שיפור אצל נשים בגילאי 18-34, פלח שוק חשוב עבור המפרסמים. "להגיד שהסדרה הזאת היא הצלחה מדהימה יהיה אנדרסטיימנט", אמר דיוויד ג'נולארי, נשיא ה-WB, "אהרון ספלינג, דיוק וינסנט וברנדה המפטון עושים עבודה מרשימה, כשהם ממשיכים להביא את הדרמה המשפחתית הייחודית הזאת". ייחודית או לא ייחודית, עם הצלחה לא מתווכחים, והערב ייפתח עם העונה העשירית בעלילותיה של משפחת קאמדן

ב-21:00, דרמה משפטית חדשה וקצבית בשם "Just Legal" (שיפוט צודק? צדק הוגן? ג'אסט ליגל?) מבית היוצר של ג'רי ברוקהיימר, שהולך ומשתלט על הטלוויזיה (על מי אנחנו עובדים? ההשתלטות כבר בוצעה, ובהצלחה). דיוויד "סקיפ" רוס (ג'יי ברוצ'ל, "Undeclared", שהפכה אצלנו משום מה ל"עצמאי בשטח") בן ה-19 הוא גאון משפטי צעיר שלא יכול להשיג עבודה בגלל גילו. הוא חובר לגראנט קופר (דון ג'ונסון, "מיאמי וויס", "נאש ברידג'ס"), עורך דין אגדי אבל שחוק, וביחד הם יוצאים למסע צלב עבור אנשים שהואשמו על לא עוול בכפם. מלבד ברוקהיימר, מפיקים את הסדרה גם ג'ונתן ליטמן ("CSI", "פשע מן העבר", "ללא עקבות") וג'ונתן שפירו ("הפרקליטים", "בוסטון ליגל").



שלישי
20:00 בנות גילמור (עונה 6)
21:00 - סדרה חדשה

בעונתה החמישית הצליחה "בנות גילמור" להראות עלייה משמעותית ברייטינג בכל פלח שוק, והתמודדה בכבוד מול מפלצת רייטינג כ"אמריקן איידול". הצבתה במרכז ערב שלישי היא הבעת אמון בסדרה הוותיקה והמוערכת הזאת, ואמורה לעזור להשקתה של "על-טבעי", סדרת מסתורין חדשה מבית היוצר של מקג'י. יום שלישי ב-21:00 היא משבצת שידור שהניבה בעבר להיטים כמו "סמולוויל", "פליסיטי", "אנג'ל", "מגרש ביתי" ו"דוסון קריק".

ג'ארד פדלקי, לשעבר דין מ"בנות גילמור", יגלם ב"על-טבעי" את סאם ווינצ'סטר. לסאם שהיה פעם דין, יש בסדרה החדשה אח בשם... דין (ג'נסן אקלס, "דארק אנג'ל"), ושניהם יחד מנסים למצוא את אביהם הנעלם, תוך כדי שהם נלחמים ביצורים מסתוריים ומפחידים. מדובר בסדרה שמשלבת אלמנטים של אימה, וספק אם שיבוצה אחרי "גילמור" הקלילה וה"בטוחה" הוא צעד חכם. אבל למרות זאת, לצמד הדינים האהובים על צופי ה-WB יש סיכוי להשיג נתונים נאים.



רביעי
20:00 מגרש ביתי (עונה 3)
21:00 - סדרה חדשה

בעונתה השנייה הפכה "מגרש ביתי" לסדרה שהגדילה את צופיה בצורה המהירה ביותר מהסדרות ששודרו בעונת 2004-05. היא נמצאת עבור הרשת במקום הראשון בקרב בנות 18-34 וכן בגילאי 12-34. המעבר למשבצת שידור חדשה לא אמור לפגוע בסיפור ההצלחה הזה, ובד בבד נועד כדי לשמש קרש קפיצה לסדרה החדשה של מרת'ה קאופמן ("חברים") וליז טוצ'ילו ("סקס והעיר הגדולה"). ההצלחה של "מגרש ביתי" גרמה למנהלי הרשת להזמין לא פחות מ-26 פרקים לעונה הבאה, ארבעה פרקים יותר מהמספר הרגיל של פרקים לעונה, בסוג של הבעת אמון במפיקי הסדרה.

ארבע אחיות ניצבות במרכזה של "Related": אן בת ה-33 היא עורכת דין שעוזרת לאנשים הקטנים. אחותה ג'יני (השחקנית ג'ניפר אספוזיטו, "ספין סיטי"), עוד עו"דית, היא ההיפך הגמור שלה. היא עובדת בחברה יוקרתית של עורכי דין שמתעסקים בתאגידים גדולים. ג'יני נשואה לבוב (קאלום בלו, "מתים במשרה חלקית") ומתקשה למצוא דרך לספר לו ולמעסיקיה שהיא בהריון. האחות השלישית, מרג'י בת ה-23 היא מארגנת אירועים עבור סלבריטאים ובסתר ליבה מקווה לקבל את הערכתן של שתי אחיותיה המבוגרות. האחות הצעירה ביותר היא רוז (לורה ברקנרידג', "בוסטון פאבליק") בת ה-19, סטודנטית שממש כמו פליסיטי בשעתה זנחה את לימודי הקדם-רפואה שלה, ובניגוד למתולתלת המתלבטת של ג'יי ג'יי הלכה על לימודי תיאטרון, מבלי לספר על כך לאחיותיה הסופר-הישגיות.




חמישי
20:00 סמולוויל (עונה 5)
21:00 אברווד (עונה 4)

בעונתה הרביעית היתה "סמולוויל" הסדרה מס' 1 בקרב גברים בגילאי 18-34, וברשת החליטו ללכת על מהלך נועז - שינוי השיבוץ לשדה הקרב הכי מסוכן בטלוויזיה האמריקאית: ימי חמישי ב-20:00. התחרות: "הישרדות" ב-CBS, "ג'ואי" ו"וויל וגרייס" ב-NBC, "זהות בדויה" ב-ABC, ו"האו-סי" ב-FOX. קרב לא פשוט על ליבו של הצופה האמריקאי. איך זה ישפיע על הרייטינג של הסופרמן הצעיר? ימים יגידו. נשיא חטיבת הבידור של הרשת, דיוויד ג'נולרי בטוח בכוחה של "סמולוויל" להביא את הצופים. "התוכנית עמדה בכמה מהתחרויות הקשות ביותר עבור סדרת טלוויזיה בעונה החולפת, כששודרה מול 'אבודים' בכל שבוע, ולמרות זאת המשיכה להביא נתוני רייטינג מצוינים. יחד עם 'אברווד' ב-21:00, אנחנו חושבים שחמישי יהיה אחד הערבים החזקים של השבוע בעונה הבאה". האם תחזיתו האופטימית של ג'נולרי תתגשם? האם קלארק ישיג מספרים מספיק טובים מול סידני, סת', קארן וג'ואי?

שישי
20:00 אחיות או לא להיות (עונה 4)
20:30 - סדרה חדשה
21:00 ריבה (עונה 5)
21:30 Living With Fran (עונה 2)

דיוויד כהן ומקס מוצ'ניק, האנשים שאחראים על ההצלחה "וויל וגרייס" עומדים מאחורי "תאומות", הסיטקום החדש היחיד בערב הקומדיות שיש ל-WB להציע בימי שישי. מעשה בשתי אחיות תאומות לא זהות, האחת היא שרה גילברט, לשעבר ב"רוזאן", היום אשת קריירה מצליחה. השנייה היא מולי סטנטון, דוגמנית לבני-נשים מצליחה. כן, ניחשתם נכון. מדובר בעוד קומדיה של "תראו אותנו, אנחנו שתי אחיות נורא שונות זו מזו, ובגלל שאנחנו מופיעות באותה סדרה אנחנו צריכות להסתדר בינינו וזה נורא קשה לנו, ויהיו הרבה בדיחות נורא לא מצחיקות שקשורות לעניין הזה". בתפקיד אמם אפשר למצוא את מלאני גריפית' ("נערה עובדת"). שתי האחיות עומדות לרשת את העסק המשפחתי עתיר המוניטין. איך שתי האחיות השונות הללו יסתדרו ביניהן? מה יהיו ההבדלים בין הקומדיה הזאת לבין "אחיות או לא להיות" שמשודרת לפני ו"ריבה" שמשודרת אחרי? לדעת ראשי הרשת, השידוך בין "אחיות" ל"תאומות" הוא מושלם, כי במרכז שתי הסדרות עומדות שתי אחיות שאין להן שום דבר במשותף. העונה החמישית של ריבה, והעונה השנייה של הסדרה החדשה של פראן דרשר, יהוו סיום הולם לערב הקומדיות של ה-WB.



ראשון
19:00 ריבה (ש.ח., שני פרקים)
20:00 מכושפות (עונה 8)
21:00 טלוויזיית הצווארון הכחול (עונה 2, שני פרקים)

"הולכים על בטוח" - ככה אפשר לקרוא ללוח השידורים החדש של יום ראשון. "בשנה הקודמת נכווינו כאן עם "ג'ק ובובי", למה שלא נזרוק למשבצת הזאת את תוכנית המערכונים הדבילית הזאת שלנו" - אם לפרט קצת יותר. ואם חשקה נפשכם בקצת good old קרב בין "מכושפות" ל"באפי", תוכלו לפתוח את הערב עם עונת ה"הנה, עקפנו את הבלונדה קוטלת הערפדים הזאת (אפילו שמבחינת מספר הפרקים עשינו את זה כבר באמצע העונה הקודמת)".

אלא שברשת מאמינים בכוחה של "Blue Collar TV" למשוך אליהם צופים שלא יתעניינו בעלילותיהן של ארבע עקרות הבית הנואשות, קוראים לזה counter-programming, ומספרים בהתלהבות על כך שהתוכנית משכה צופים רבים בעונתה הראשונה, ושהם מאמינים שזוהי רק ההתחלה (מעניין אם הם ראו את המספרים שהביאו בעונה הקודמת ברי, לינט, סוזאן וגבריאל).

גם בעונה השמינית של "מכושפות" אמורות פייפר, פיבי ופייג' לכסח את הצורה למיני שדים, להתאהב בסוגים שונים של גברים, להתעסק בגידול תינוקות, ולנסות להיות סופר-קוליות, סופר-אופנתיות, וסופר-מאג-ניבות בו-זמנית.





סדרות מיד-סיזן
שתי דרמות ושתי קומדיות חדשות צפויות להגיע במהלך העונה, חלקן אפילו נשמעות מעניינות יותר מהסדרות החדשות שפותחות את העונה.

דרמה: יומני בדפורד / The Bedford Diaries
בדפורד הוא בית ספר לאמנויות בניו יורק, שפותח כיתה ייחודית שעוסקת בהתנהגות והמיניות האנושית. בכיתה אפשר למצוא את כל הדמויות הסטריאוטיפיות הרגילות: התלמיד החרוץ, הנערה המופרעת, נער המסיבות העשיר, האמן המופנם, וכדומה. ואם זה נשמע לכם כמו עשרות סדרות שכבר ראינו, מבט אחד בשמות מפיקי הסדרה יספיק כדי לתת לסדרה הזאת צ'אנס נוסף. האולפן המפיק הוא HBO, כשבין המפיקים נמצאים בארי לבינסון, ג'ולי מרטין וטום פונטנה, שאולי יצליחו להעניק לסדרה את הטאץ' הייחודי האופייני להם, ויהפכו אותה לסדרה ששווה לראות. בין השחקנים בסדרה אפשר למצוא את מת'יו מודין, טיפאני דופונט, פן בדג'לי ("סיבוב שני"), מיילו ונטימיגליה ("בנות גילמור", "חלום אמריקאי") ועוד.

דרמה: פפר דניס / Pepper Dennis
רבקה רומיין היא פפר דניס, כתבת שאפתנית, שכל שאיפותיה זה להיות המיקי חיימוביץ' הבאה של שיקאגו. בטעות, היא גם שוכבת עם הבוס שלה (מה זה בטעות? היא נפלה עליו?), כשבמקביל היא מנסה לשקם את יחסיה עם אחותה. לדברי אנשים שצפו בפיילוט, הסדרה נראית קצת כמו "אלי מקביל" בלי קטעי הפנטזיה, ועם הרבה דוגמניות. עוד מופיעים בסדרה: לינדזי פרייס ("זיווגים", "בברלי הילס 90210"), ברוק ברנז ("החוף הצפוני"), ג'וש הופקינס ("אלי מקביל").

קומדיה: תפיסות מוטעות / Misconceptions
ג'יין ליבז, אקס "פרייז'ר" היא אמה של נערה בשם הופר (טיילור מומסן), שרוצה לגלות מי היה אביה, לאחר שהיא מגלה שאמה הביאה אותה לעולם בהפרייה מלאכותית. עד מהרה מתברר לה שהתורם הוא לא בדיוק הרופא-המנתח שהיא חשבה שהוא, אלא סתם בחור לא בוגר שאוהב לבלות (אדם רוטנברג). עוד בקאסט: פרנץ' סטיוארט ("מפגשים מהסוג האישי"). מפיקי הסדרה הם בריאן גרייזר ("משפחה בהפרעה"), דיוויד נבינס ("מיס מאץ'") ומייקל זלצמן ("מרפי בראון").

קומדיה: אנשים מודרניים / Modern Men
שלושה אנשים עם חיי אהבה בעייתיים מבקשים עזרה ממדריכה לחיים. האם היא תוכל לשנות את חייהם ולעזור להם להבין את המיסתורין הגדול מכולם - נשים? וונדי מאליק ("תהרוג אותי וזהו") היתה אמורה להיות זאת שתנסה לעזור לשלושת הגברים האומללים הללו, אבל חידושה הלא צפוי של "ג'ייק מתקדם" לעונה נוספת אילצה את ראשי ה-WB למצוא לה מחליפה - ג'יין סימור ("דוקטור קווין, רופאה במערב"). שלושת הגברים הם ג'וש בראטן ("פחות ממושלמת"), מקס גרינפילד ("ורוניקה מארס"), ואריק ליבלי ("ישנן בנות"). גם מרלה סוקולוף ("הפרקליטים", "עקרות בית נואשות") נמצאת שם יחד עם ג'ורג' וונדט ("חופשי על הבר")





הלכו בדרך כל צפרדע
מופע המסך הירוק של דרו קארי
ככה זה בחיים
ג'ק ובובי
ההר
The Starlet
הזמן הגדול של סטיב הארווי
סאמרלנד
קומנדו נני (שאפילו לא הגיע למסך)


ראש לשועלים - הסדרות החדשות של FOX
דינוזאור מנצח לא מחליפים - הסדרות החדשות של CBS
העכבר ששאג - הסדרות החדשות של ABC
לשלוף טווס מהכובע - הסדרות החדשות של NBC