המסך המפוצל

מלך הכוכב נולד שוב

מי זכה בתחרות היוקרתית "מלך הכוכב 2"? האם היה כאן מהפך או סתם "מהלך מדהים"? ומי זו אחותך הצולעת? למי היא הצביעה?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 30-08-2005
20 תגובות
בשכונת רוממה הקטנה, בדירה קטנה עוד יותר בחיפה - עיר גדולה, ללא אף נציגות בולטת ב"כוכב נולד 3" - התכנסו מספר קטן של משתתפים נבחרים בתחרות "מלך הכוכב 2" (בעיקר קרובי משפחה, למען האמת), כדי לצפות בגמר הגדול מכולם. חמושה בתינוק בן חודשיים ובשלטי "אל תתחרט, הצבע נינט", "רן ונינט לנצח" ו"נינט, תעשי לי ילד!", שהחליפו את שלטי השנה שעברה, התייצבה אחותך הצולעת (שהפכה להיות אחותי חבושת-היד אחרי שהחליטה להיות שוערת יום קודם-לכן) נכונה אלי-קרב, והפכה רשמית להיות הפרשנית של הערב. "210 אלף דולר", הבהירה האחות, מתכוונת לסכום ששילמה קוקה-קולה כדי לזכות בברייק הזהב ולא לזה שיצטרך צוות "מלך הכוכב" לשלם לה על שירותי הפרשנות שלה. "ביליתי כל היום בכל האתרים", התנצלה מייד אחר כך.

זמן קצר לאחר מכן התייצבו little holiday (מקום שישי ע"פ הטבלה שהתפרסמה לאחר הטופס הקודם) והזמיר (מקום שמיני); צוק (מקום 37) הצטרף בשלב מאוחר יותר ובוסקו מנה חמה (המקום השני מהעונה הקודמת) פיקח על נקודת השידור מחיפה באמצעות המסנג'ר. נקודות השידור האחרות כללו את קרית עקרון ("זה ליד קרית גת שם, לא?"), דימונה ("זה ליד איפה שנינט גרה, לא?") וקייב ("השקט שנשאר!"). בשעה 20:50 פתח צביקה הדר רשמית את הערב, ושש דקות שלמות לאחר מכן הוא כבר צעק באקסטזה "ערב טוב ווליום תל אביב", מעניק שלוש נקודות למי שבחר את האופציה הזאת. הראל מויאל יעשה זאת שוב כשעה וחצי לאחר מכן, ישלהב את הקהל ואת הצוות המצומצם בחיפה.



"יש שיר משותף" הגיעה ההתרעה, "צריך לבדוק אם הם אומרים את המילים". למשימת איתור המילים נשלח הזמיר, ובעודו בולס משולש נוסף של פיצה, סימן ש"לא, לא הפעם. אולי בשיר הבא".

שלב הסולואים עבר בשקט יחסי, כששיר ביטון ("נו, זה ברור שעמרי מלווה אותה") התייצבה לשיר את "שמחות קטנות" של מיכה שיטרית ועמיר בניון, מישה קירקילן ("שוב עמרי? עובד קשה הבחור") עלה לשיר שיר אבל רוסי עתיק של מאיה בוסקילה, ואילו יהודה סעדו ("סטרייק לעמרי!") עשה את הבחירה המוצלחת של הערב עם "שדות של אירוסים" ("יש לו נה נה נה נה נה בשיר. זהו, הוא בטוח לוקח"). באף שיר סולו לא הופיע מאכל או חיה (זה לא אותו דבר, בעצם?), בעוד עמרי ליווה את כולם.

צביקה פיק, האיש והעיגולים השחורים בעיניים, עלה לבצע מחרוזת מלהיטיו עם שלישיית הגמר והעלה את רמת כוננות חיפוש המילים. "היה מקום", זעק לפתע הזמיר, "במרי לו, אני בטוח". ואכן, בדיקה קצרה דלתה את המילים "במקום רחוק היא שוב זוהרת", והעניקה שלוש נקודות לכל מי שסימן את האופציה הרלוונטית. שיגעון.

אירועים בולטים נוספים: הפוקימון מהאודישנים עלה לבמה בקריאת "ערב טוב ניצנים"; הראל מויאל שר את השיר שלו עם שיר ביטון; שי גבסו ביצע את המקום הראשון בפסטיבל השירים של ישראל בצוותא עם יהודה סעדו; שירי מימון הגיעה כל הדרך מקייב כדי לשיר לא פחות משני שירים, כשמישניה מצטרף בסיום אך קולו לא נשמע; נינט שרה בלי ליווי מוזיקלי את "אין לי ארץ אחרת" ("מה עשו לשיער שלה", שאל צוק בחרדה) וצמררה את התינוק של אחותך הצולעת (מקום 27), שהודיע מייד על כוונותיו להצטרף ל"כוכב נולד 20"; הראל מויאל הציג(!) את הראל סקעת; ויהודה סעדו נישק את כל מי שלא ברח בזמן. במוקד השידור בחיפה נרשמה תנועת SMS-ים ערה לכיוונו של מישניה, וריח המהפך נישא באוויר (אבל שם הוא גם נשאר).

צילום קלוז-אפ נוסף של הסבתא הוציא קריאות משותפות של "די כבר עם הסבתא!", קצת לפני ששניים מהשופטים חילקו את קולם שווה בשווה - 60% לסעדו, 20% לשני האחרים - כמעט כמו מה שהקהל יצביע בסופו של דבר. השופטת השלישית העדיפה לא להכריע והודיעה שמבחינתה כולם כוכב נולד. כן, גם הדר עוזרי. או שלא. לא ברור. תעזבו אותה בשקט.

קריאת ה"שמע ישראל" של סעדו אחרי קבלת תוצאות האמת (57% ליהודה, 23% למישה, 20% לשיר), שהגיעו בדיוק שעתיים ו-25 דקות אחרי הפתיחה הרשמית של התוכנית, היתה ההקדמה להסתערות של האמא ולהכרזה הבלתי מתפשרת של ההדר: "זוכרים את הספרה 4? אתם יודעים מה קורה אם שמים אותה אחרי המילים 'כוכב נולד'?". בשלב הזה, אם סעדו נישק לצביקה הדר את היד, לא ממש ראינו את זה. שתי נקודות הוענקו למי שאמר שזה לא יקרה.



וזהו, אפשר לסגור את הבאסטה ולהתחיל בחישוב הנקודות. אתם מוכנים?

המצב כרגע הוא כזה: רותם במקום הראשון עם 730 נקודות, mitch שני עם 678 נקודות, אבא של נינט שלישי עם 666 נקודות, אביב רביעי עם 653 נקודות, עוז חמישי עם 616 נקודות. את הטבלה המלאה בשלב הזה אפשר לראות כאן.

בקופה נותרו עוד לא פחות מ-786 נקודות, ע"פ החלוקה הבאה: 168 נקודות בונוס על אירועים שניתן היה לחשב לפני הגמר (מתוכן הצליחו לקבל חמשת המקומות הראשונים יחד רק 15 נקודות, מה שהשאיר את המצב בצמרת פחות או יותר באותו המצב), 196 נקודות על טופס הגמר (מתוכן 15 נקודות שבוטלו מכיוון שצביקה הדר לא הכריז על סך הקולות שהגיעו), ועוד 422 נקודות בונוס שניתן היה לחשב רק לאחר תוכנית הגמר.

רותם, שקיבל 141 נקודות על טופס הגמר נותר במקום הראשון, כש-mitch במקום השני לוקח 143 נקודות ומבסס את מקומו שם. הפער בין השניים לאחר חישוב טופס הגמר וחישוב הבונוסים שלפני תוכנית הגמר - 50 נקודות. אבא של נינט נותר במקום השלישי למרות 77 הנקודות המועטות שהשיג בטופס הגמר. הפער בינו לבין המקום השני עומד על 68 נקודות ובינו לבין המקום הראשון עומד על 118 נקודות - פער שנראה בלתי ניתן להשגה. אל המקום הרביעי מטפסת little holiday בזכות 120 הנקודות שלקחה. הפער שלה מהמקום השלישי עומד על 15 נק'. אל המקום החמישי טיפסה מיטל החמודה והיא במרחק של 4 נקודות מהמקום הרביעי. שלוש נקודות אחר כך ניצבים יחדיו אביב ועוז, הפער בינם לבין המקום הראשון עומד על לא פחות מ-140 נק'.

נותר רק לחשב את 422 נקודות הבונוס האחרונות.



10 הנקודות מטופס מס' 1 עוברות בשקט יחסי, ואז מגיעים טפסים 2 ו-3, ואיתם פוטנציאל ל-150 נקודות בונוס. 40 הנקודות שלוקח mitch מבלי שרותם יקח ולו נקודה אחת בלבד מאותתים על הקרב הצפוי, אבל אז מגיע טופס 7 ועמו שאלה בה ניתן לקבל אפילו 90 נקודות (אם ממש מתאמצים ומעניקים את כל 60 הנקודות ליהודה סעדו).

גבירותיי ורבותיי: מהפך!

mitch לוקח 20 נק' ועולה למקום הראשון עם 881 נק', מדיח לראשונה מזה זמן רב את רותם ששוב לא מקבל נקודה אחת לרפואה ונשאר עם 871 הנקודות שהיו לו. אבא של נינט לוקח 48 נק' מהבונוס הזה ועולה ל-821 נק'. עכשיו הוא כבר במרחק של 60 נק' בלבד מהמקום הראשון. עשר נקודות אחריו ניצב אביב, שלקח 60 מתוך נקודות הבונוס הללו. חמישית little holiday עם 792 נק', כשנקודה אחריה ניצב לו עוז.

ועכשיו, העסק הפך להיות ממש מעניין. לא נותרו לנו עוד הרבה נקודות בונוס, ובכל זאת יש עוד מספיק כדי לחולל מהפכים נוספים. בקופה עוד נותר בונוס 100 הנקודות מטופס 18, ומערכת "מלך הכוכב" החליטה לחשב קודם את כל נקודות הבונוס האחרות, כולל בונוס שאלת ברייק הזהב. המצב לאחר חישוב נקודות אלה:

mitch מגדיל את הפער מרותם בעשר נקודות נוספות, אבא של נינט מצמצם את הפער מהמקום הראשון מ-60 ל-45 בזכות ברייק הזהב, אביב נותר במקום הרביעי, אך הוא מתרחק משלישיית הצמרת מרחק של 35 נק', עשרים נקודות אחר כך ניצב עוז שהחליף את little במקום החמישי, ועכשיו הכל מוכן לחישוב בונוס 100 הנקודות.

אז קודם כל, עושה רושם שזה הזמן הנכון להתחיל לדבר קצת על סטטיסטיקה. 403 אנשים השתתפו השנה בתחרות "מלך הכוכב 2". מה, לא? זה לא מעניין אף אחד? כי אפשר להתחיל לדבר על מזג האוויר, או על חתולים, או משהו. לא? טוב.

מבין 13 האופציות שניתנו בשאלה, חמש התקיימו: סעדו זכה בתואר עם יותר מ-40% מהקולות, מישה הגיע לגמר, ונעמה לוי, אוהד אלישע והדר עוזרי לא הגיעו לגמר.

אז קודם כל, היחידה שצברה את מלוא 100 הנקודות היא *מור*, אחריה היו שלושה שקיבלו 90 נק': c_sharp, רד פיש ו-tal127, אבל הרי מה שבאמת מעניין זה מה קרה לשלישיית הצמרת. ובכן, קודם היה לנו מהפך, ועכשיו יש לנו... מהלך מדהים! שני הראשונים לקחו כל אחד 60 נק' ושמרו על סטטוס-קוו, אבא של נינט לקח 55 נק', ואילו אביב, מלך הכוכב הראשון, לקח 80 נק' ונותר במקום הרביעי, במקום החמישי little holiday ומאה הנקודות של *מור* העלו אותה עד למקום השישי בלבד.

"מלך הכוכב 2" הוא mitch! הסגן המאוכזב שלו (סקעת?) הוא רותם, שהוביל כמעט עד הסוף.

ברכות למנצחים ולהתראות ב"כוכב נולד 4"!


הטבלה הסופית
חזרה אל ספיישל "כוכב נולד 3"