המסך המפוצל

הממיר 4/9/05

פרק מדהים בעמוק באדמה, פתיחתה של בטיפול, פרק טוב אצל הפמליה, סיום עונה בכוכב נולד, וקצת על איחורים והקדמות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 04-09-2005
156 תגובות
10. העונה הרביעית של "עמוק באדמה" נפתחה בצורה חלשה מדי לטעמי. אבל אז הגיע הפרק החמישי לעונה וטרף את כל הקלפים, תוך כדי שהוא כמעט מחסל איתו גם את אחת הדמויות הקבועות. במה שככל הנראה היה הפרק הטוב בסדרה, נסחף דיוויד לתוך מערבולת אירועים מצמררת ומפחידה היישר אל הסיוט הגדול ביותר של חייו. טרמפיסט תמים שהצטרף אל דיוויד התגלה כלא כל כך תמים, ובאיומי אקדח לקח אותו אל לילה הזוי שכלל היפטרות מגופה, ניסיון בריחה כושל, לקיחת סמים לא קלים, חיפוש אחר כלב, מכות וכמעט מוות. היו רגעים שנדמה היה שזה לא באמת קורה, היו רגעים שההבנה שזה כן קורה הכתה במלוא עוזה, אבל בעיקר היו שם רגעים רבים של טלוויזיה נפלאה ומרתקת, גם בזכות משחק משובח של מייקל סי. הול (דיוויד). ועכשיו נותר רק להמתין ולראות איך תתמודד הדמות עם אירועי הלילה הנוראי הזה.

9. הררי מילים כבר נשפכו (גם כאן באתר) על "בטיפול", הדרמה היומית שעלתה השבוע ב-HOT3, ובכל זאת, מגיע לה אזכור גם כאן. אז דיברנו כבר על הנועזות שבלהראות סדרה שלמה שמתרחשת באותו חדר, בלוקיישן פחות או יותר קבוע, כשבכל פעם קיימות על המסך שתיים (או שלוש) דמויות בלבד; ודיברנו כבר על כמה שהמשחק של כל מי שנמצא שם פשוט משובח (אסי דיין משכנע לחלוטין, איילת זורר מצליחה מצד אחד להכניס לתפקיד מעצמה, ומצד שני להשכיח מאיתנו שהיא זו שמגלמת את הדמות, רמי הויברגר נפלא בתור הבעל העצבני, וגם שאר השחקנים עושים את מלאכתם נאמנה), אבל השאלה הגדולה היא מה יש בשורה התחתונה - האם כל העסק הזה עובד? האם זה מעניין? והתשובה היא: כן. מדובר בחצי שעה יומית שעוברת מהר, שמרתקת את הצופה למסך, שבאה לספר סיפור, שלפחות על פי השבוע הראשון שלו, הוא מאוד מעניין. ואם "בטיפול" תהיה רק הספתח להפקות מקור משובחות נוספות - דיינו.

8.5. כש"איש משפחה" מצחיקה, היא הדבר הכי מצחיק שמשודר בטלוויזיה שלנו, והשבוע היא היתה מצחיקה. החל מהפתיח המופלא א-לה "חוק וסדר", דרך משחק המחניים ("!Heads up"), הרצון להשליך ביצים על ביתו של המורה בריאן, המדרגות שמאחורי השולחן וה-"Whoa, whoa, whoa" ההורס מצחוק. Whoa, indeed.



8. כבר בפתיח של פרק השבוע ב"עקרות בית נואשות" קרה האירוע ממנו פחדה גבריאל זמן רב, וחואניטה סוליס התעוררה סוף סוף, ובנחישות מפתיעה חיפשה דרך לבשר לבנה על בגידתה של אשתו. צירוף מקרים אומלל במיוחד מבחינתה, משמח מבחינתה של גבריאל, ומשעשע מבחינת צופי הסדרה, גרמו לכך שמילותיה האחרונות והכל כך חשובות נפלו על אוזניים ערלות. קצת לא נעים להגיד את זה, אבל אלו הרגעים היותר מוצלחים של הסדרה הזאת.

עוד 8. ואחרי פתיחה לא ממש מוצלחת לטעמי, קיבלנו סוף סוף פרק טוב ב"הפמליה". קשה לי להסביר מה שבה אותי שם, כנראה העובדה שבפעם הראשונה מאז שהסדרה החלה, היה ברור שיש כאן סיפור עם התחלה, אמצע וסוף, עם אירועים שהתקשרו זה אל זה, והפרק לא נראה כמו סתם רצף של סצנות שאין ביניהן קשר של ממש. ואולי מכיוון שבפעם הראשונה מאז שהסדרה נפתחה, קיבלנו הצדקה של ממש לסופרלטיבים שהורעפו על דמותו האגדית של ארי, סוכן השחקנים של וינסנט.

7. ביום שלישי שודר עוד פרק מוצלח של "סקרבס". בזכות הקסדה-תסרוקת של ג'יי די, בזכות חידת המטבעות בעלת הפתרון הצפוי ששיגעה את השרת, אבל בעיקר בזכות הסיום של הפרק, עם הפרידה של אליוט משון באוטובוס, הסימנים שמקבל ג'יי די מבית החולים (הפרחים והקריאה ברמקול לצמד הדוקטורים Leave and win her back), והריצה שהגיעה לאחר מכן, בסיומה הוא מגלה שסיפורו של שון בחייה של אליוט עוד לא בדיוק הסתיים.

6. סוג של צל"ש מגיע ל-yes Weekend בגלל שידורה של העונה הרביעית של "סמולוויל" במסך רחב, כיאה לה. פרק הפתיחה של העונה הרביעית היה לא רע, במיוחד בזכות כישרון הטיסה של קלארק. "זה מטוס? זה ציפור?" - לא, זו ההפקה של הסדרה שהחליטה שהגיע הזמן לעוף, בדיוק כמו שהגיע הזמן לפרק את האהבה הלא-טבעית הזאת בין קלארק ללקס, וטוב שזה קורה כבר.



5. העונה הכי פחות מוצלחת של "כוכב נולד" הגיעה השבוע לסיומה עם תוכנית גמר מרעננת, מהנה, ומוצלחת. הופעות חיות כיפיות של שלישיית הגמר, יחד עם ביקורם של "כוכבים נולדים" מהעונות הקודמות (שירי מיימון בהופעה מצוינת, נינט כהרגלה לא מפסיקה לרגש, גבסו רציני מהרגיל, מויאל במצב רוח מרומם, סקעת ועדי כהן הוכיחו שוב את יכולות השירה שלהם) הניבו ערב מוזיקלי מהנה של טלוויזיה. אבל קשת חייבת להבין שכדי שהעונה הרביעית לא תיראה כמו העונה הנוכחית, חייבים להיות שם לא מעט שינויים. לריקי גל אסור להיות בצוות השופטים, למשל, אבל לא רק. בהפקה של התוכנית חייבים לשבת עם עצמם ולנסות לגבש קונספט שונה לקראת העונה החדשה, כי למרות התייצבות הקהל גם בעונה הנוכחית, אם אירועים דומים יקרו גם בשנה הרביעית - גם הנפילה במספרים תגיע.

4. "מייד עמוק באדמה. אני מקווה שאני צודק, כי בדרך כלל אני טועה פה", ארז טל מסיים את התוכנית "המוח" ומראה שהוא עצמו לא סומך על הזכיינית בה הוא עובד, שלא יתעסקו שוב ושוב עם לוח השידורים. ככה עושים טלוויזיה? אתם בטוחים, קשת? (התשובה תגיע מייד, והיא שלילית, אגב).

3. מתוך התקציר של "עקרות בית נואשות" שהופיע בשבוע שעבר ב-EPG: "רקס וברי מגיעים לבקר את אנדרו במחנה ויש לו וידוי מפתיע". מפתיע?! רגע, תנו לי לנחש... אה! אני יודע! אנדרו הומו! איך אני יודע? אני גאון? גיידאר יעיל? לא, זה היה בפרומו שרץ בתדירות גבוהה בערוצי yes. למה לספיילר בפרומו? ומעבר לזה, לפחות תהיו מתואמים. מה יכול להיות כל כך "מפתיע" אם כבר גיליתם לנו בפרומו? זה לא שביס פלוס אשמים בצורה מיוחדת. מדובר על בעיה כללית של כל ערוצי הטלוויזיה בישראל, שאין להם מודעות מינימלית לספוילרים והם מחנכים את הצופים שזה בסדר. התירוץ שתמיד ניתן במקרים כאלה (לפחות אחד מהם) הוא "אבל ככה זה באמריקה". אין בעיה. תביאו לנו 500 ערוצים, דיוק שוויצרי בלוחות זמנים, סדרות ברמה של HBO (ואת HBO) ומינון נכון של פרסומות. ככה זה באמריקה, לא? (assafTV)

2. ושוב ביפ לא ממהרים להביא עונות חדשות, והפעם על שולחננו מצויה "פיוצ'רמה", סדרה שהסתיימה בארה"ב כבר לפני שנתיים. העונה ה"חדשה" שקיבלנו השבוע שודרה שם בנובמבר 2000 (כן, לפני קרוב לחמש שנים!), מה גם שהעונה השנייה הסתיימה בביפ כבר לפני שמונה חודשים. כמה מסובך היה להביא את העונה ה"חדשה" ברצף?

1. הפרסום המקורי היה ש"עמוק באדמה" תיפתח ב-23:10, העדכון דיבר על 23:05, אבל בפועל התחיל הפרק שתי דקות וחצי לפני כן. לא, זה לא בסדר. ואנחנו נהיה כאן להגיד את זה בכל פעם שזה יקרה.

עוד 1. לוח השידורים של יום שישי בטלעד טען שבשעה 22:20 יתחיל ספיישל על ההצגה "מי שחלם". במקום זה שודר הסרט "לזכור את הטיטאנים" (מי בכלל רוצה לזכור אתכם, טלעד?), מה שגרם לדחייתה של "זהות בדויה" בשעה ו-19 דקות. אף לוח שידורים לא עודכן, ומההתנהלות של טלעד בזמן האחרון, עושה רושם שלאף אחד כבר לא אכפת שם מכלום, הם משדרים מה שבא להם, מתי שמתחשק להם, ומשנים ללא הרף את לוח המשדרים. זה היה עוד סביר, אם ההתנהלות הזאת היתה מנת חלקנו רק אחרי ההפסד במכרז, אבל מדובר, לצערנו, בהתנהגות טלעדית טיפוסית, ורק על כך היה מגיע להם להפסיד.


בשולי הממיר
אנדרו מ"עקרות בית נואשות" צופה בטלוויזיה, ורואה פרק של "אבודים", הלהיט השני של ABC מהעונה החולפת.

"משבר בארה"ב. אירוע חסר תקדים מאיים לפגוע באוכלוסיית המדינה. הנשיא מגיב מאוחר לאירועים וחסר אונים. הוא קורא לעזרה לנשיא לשעבר, המנוסה באירועים מעין אלו". לא, לא מדובר בפרק נוסף בעונה הרביעית והמצוינת של "24", אלא במשבר קטרינה בניו אורלינס. לפעמים המציאות עולה על כל דמיון (טיימר).

מרגו קידר, מי שהיתה לויס ליין בארבעת סרטי "סופרמן", התארחה בפרק פתיחת העונה של "סמולוויל", ואף סיפקה את המשפט "אני ודוקטור סוואן? In a different lifetime". למי שלא זוכר, דוקטור סוואן הוא כריסטופר ריב המנוח, הקלארק קנט של אותם סרטים.

מנדי! מנדי חזרה אל "24"! התגעגענו.



השחקנית ג'ני גאג'ו הופיעה השבוע בצירוף מקרים מגניב בשני תפקידים שונים בשתי סדרות שונות של ג'יי ג'יי אברהמס. ב"זהות בדויה" היא היתה ארין במתקן ממנו גנבו סידני ודיקסון את הפריט של רמבלדי, ואילו ב"אבודים" היא היתה הסוכנת אליסה קול בפלאשבקים של סעיד (ותודה לרייצ'ם).

סרט אימה יפני שהם רוצים שסלסט תשתתף ברימייק שלו? זו לא האחות הלא-נכונה?

לוץ מ"קרניבל" הגיח ב"האוס" בתור אביו של צ'ייס.

דיוויד איגנברג, סטיב מ"סקס והעיר הגדולה" הופיע אמש ב"לגעת ברשע" בתור ספנסר, הרוצח הסדרתי, שכמעט הפליל את סיריל.

ג'ואי סלוטניק, ד"ר מריל מ"ניפ/טאק" היה מלצר-שחקן-וונאבי ב"הפמליה".

האחות שלא מצליחה לשמוע את מילותיה האחרונות של גב' סוליס היא דאגני קאר, מי שהיתה קאת'י, השותפה המעצבנת של באפי בתחילת העונה הרביעית.