המסך המפוצל

הממיר 13/11/05

עונות חדשות של הבית הלבן, זהות בדויה ומעורב ירושלמי, פתיחתה של אי שם, סוף החוף הצפוני. וגם: ארץ נהדרת, בטיפול ומשמרת שלישית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 13-11-2005
94 תגובות
10. "בטיפול" עברה השבוע שדרוג רציני והוכיחה את עצמה שוב כסדרת הדרמה הטובה ביותר בטלוויזיה. המוות של ידין מסוף שבוע שעבר, הפרק בו הופיע ישראל פוליאקוב שהיה אחת מהפנינות היותר מוצלחות של הסדרה, השיפור במצבה של איילה, החלומות וההתפרקות של גילה לאחר שמונה שבועות. הסדרה מגיעה כמעט לסופה, אך הכתיבה והמשחק משתפרים ומשתבחים מפרק לפרק והעלילה עדיין מצליחה להיות מרתקת ומפתיעה גם כשהכל מתרחש רק בחדר אחד (מד-דוג).

9. "הבית הלבן" פתחה את עונתה השישית עם התייחסות רצינית למתרחש בסכסוך הישראלי-פלסטיני. מצד אחד, אפשר להתלונן על הדמיון הגרוע בהצגת דמויותיהן של ראש ממשלת ישראל אלי זהבי שנראה יותר ערבי מישראלי או יושב ראש הרשות פאראן שבכלל נראה פוטוגני. ומצד שני אפשר לשבח את הדילמות שעלו באגף המערבי בעקבות הכפייה של יו"ר הרשות הפלסטינית לעשות פסגת שלום בקמפ דיוויד שעות אחדות לאחר שחוליית חמאס פוגעת בשיירה האמריקנית בעזה. סגל הבית הלבן אובד עצות לנוכח רצונו העיקש של הנשיא להימנע מעימות חזיתי במזה"ת למרות שהקונגרס והציבור דורש זאת ממנו. הפרק עצמו מאוד רלוונטי למתרחש בפוליטיקה בארץ ולעובדה שפוליטיקה היא משחק מאוד מסריח. אל תטעו לחשוב ש"הבית הלבן" מזדקנת ולא איכותית כעבר, היא עדיין חיה ובועטת, רלוונטית מתמיד (עידו f. כהן).

8. משהו טוב קורה ב"סמולוויל". פתאום יש קשת עלילתית, אמנם קצרה, עם ההתאהבות של קלארק באלישה בעלת הכוחות. היה מעניין לראות את ההבדל בגישה של השניים בכל הנוגע לכוחות שלהם, מה שהוביל לחשיפתו של קלארק לעיני קלואי ההמומה, ולמותה הטראגי של אלישה. איך תתמודד קלואי עם הגילוי? ומתי - אם בכלל - תחשוף בפניו את העובדה שהיא יודעת?

7.5. "אי שם" עלתה השבוע על מסכי yes+. היא מתארת את קורותיה של מחלקה בצבא האמריקאי הנשלחת להילחם בעירק. זו סדרה שמצולמת נהדר, ויש בה כמה חלקים שמזכירים קצת את "להציל את טוראי ריאן", לפחות מבחינת ה"מלחמה זה נורא". זו היתה יכולה להיות סדרה מצוינת, אלמלא היתה טיפה משעממת. אז נכון, יש אקשן, והרבה קרבות יריות עם פצועים והרוגים, אבל כשאחד מהגיבורים הראשיים נפגע מבלי שהצופה הספיק להתחבר אליו, אז משהו לא עובד. ועדיין, מסקרן יהיה לראות את ההמשך.



7. היו כמה קטעים חזקים גם בתוכנית השנייה של "ארץ נהדרת", כמו המערכון "בטיפול 10,000" עם אסי דיין ועלמה זק בתפקיד עצמם, כשאת הקליניקה הסטרילית של ראובן מחליף מוסך למכוניות, או החיקויים החדשים של אייל ברקוביץ', ג'ובאני רוסו ואבי נמני, שחקני מכבי ת"א בכדורגל, וגם כל המערכון עם עמיר פרץ והמגאפון, אבל שאר התוכנית הכילה כמה קטעים פחות מצחיקים, כמו הקרב בין ילדי "ריץ' רץ'" (אם כי דב נבון היה גאון בתפקיד הילד הדתי החנון) לבין ילדי "שכונת חיים" (אם כי טל פרידמן בתפקיד אישוני הכבאי היה מופלא). זו עדיין תוכנית הבידור המצחיקה של ישראל, אבל הצוות המוכשר של "ארץ נהדרת" צריך להבין שלא מספיק לעשות חיקויים מוצלחים, צריך שיהיה גם ערך מוסף, בדמות בדיחות מצחיקות. ועוד הערה אחת לסיום: הכתבת כריסטיאנה הופמן היא בינתיים השוס הגדול ביותר של העונה הזאת. רוצים עוד ממנה (ושהטקסטים שלה יהיו מצחיקים כמו בתוכנית הראשונה).

6. "מעורב ירושלמי" פתחה השבוע עונה שנייה בביתה החדש - קשת. מאוד אהבתי את העונה הראשונה של הסדרה, אבל מהפרק הראשון של העונה החדשה לא נרשמה התלהבות מיוחדת. דרמה סטנדרטית, לא מרגשת במיוחד. אין בה כתיבה מבריקה או משחק מעולה. סתם. וזה בסדר, באמת. גם העונה השנייה של "לתפוס את השמיים" היתה כזאת. זה לא שכל יצירה ישראלית יכולה להיות "בטיפול" - זה חלק טבעי מתהליך היצירה הטלוויזיוני שהתפתח כאן בשנים האחרונות.

5. סיום "החוף הצפוני" היה חמוץ-מתוק: ג'ייסון וניקול סופסוף התחתנו ווינסנט נתן להם את המניות שלו במלון כדי שיוכלו להילחם באלכס, אבל ג'ייסון התפוצץ - האם הוא חי? האם מת? איך ניקול תמשיך? טסה ופרנקי מאוהבים ומחוייבים מתמיד מתפטרים ויוצאים להקים מועדון משלהם, אם-ג'יי יוצאת לדרך חדשה כזמרת עם הבטחה שכריס יחכה לה, גבריאל מאבד את אהובתו האמיתית (למרות שאני לא זוכר שהוא הזכיר אותה בכלל), ואלכס עברה את הביקורת (וקיבלה שבחים על התנהלותה הביצ'ית), אבל עומדת בפני מלון ריק מצוות. סה"כ סדרה חביבה. היה פוטנציאל להמשך. עוד סדרה שנפלה על הרייטינג וחבל (Mr. Wings).

4. העונה הרביעית של "משמרת שלישית" שומרת בינתיים על עקביות בכל הנוגע לחוסר האחידות. לצד כל פרק נהדר, מותח ומרתק, אפשר למצוא פרקים משעממים ומיותרים להפליא. הפרק של אמש דווקא היה מצוין ומותח לכל אורכו, אלא שהיה אלמנט אחד בו שקצת פגם בהנאה. נדמה שיוצרי הסדרה החליטו שלא מספיק לתאר סתם התרחשות של שריפה, שוד בנק או תאונת דרכים, וכדי להעלות את מפלס הדרמה חייבים להעמיד את הדמויות הראשיות במרכז העניינים. כך היה כשג'ימי היה חלק מתאונת השרשרת, כשבוסקו מצא את עצמו יחד עם אמו במהלך שריפה, וכן גם אתמול כשפיית' מצאה את עצמה עם בתה בתוך התופת של שוד הבנק. אז כן, זה מעלה את מפלס הרגשות, אבל גם מעלה לסף בלתי אפשרי את אלמנט ה"נו, באמת. מה הסיכוי שזה יקרה דווקא להם?"

3. "זהות בדויה" פתחה עונה רביעית ב-AXN. אז קודם כל, מילה אחת טובה על הפתיח. הוא מבריק. ועכשיו המילים הפחות טובות: זה לא אמין. נכון, העלילות הפנטסטיות שעברו על הסוכנת בריסטו אף פעם לא היו אמינות במיוחד, אבל לפחות הן היו הגיוניות לסדרה. ההתפתחות החדשה - הקמת יחידה חדשה שמונה את דיקסון, ווהן, ג'ק וסידני בריסטו, כשבראשם נמצא סלואן - נעשתה בצורה מרושלת-משהו, ההסבר שסופק בנוגע לאמון שבהפקדת היחידה בידיו הלא אמינות בעליל של סלואן - הוא קלוש במקרה הטוב, דבילי להפליא במקרה הרע, והניסיון להחזיר את הסדרה לימיה הראשונים נראה פשוט מאולץ. אפילו הטריק של המשחק בזמנים בוצע כבר יותר מדי פעמים בסדרה הזאת מכדי לרגש שוב.

2. ביום ראשון שודר הפרק האחרון של "מכל הבנות בעולם". לא, לא ראיתי את התוכנית, אבל אני רוצה להתייחס לתזכורת שלה בשעות שלפני כן. ערוץ 3 הקפיץ בפינה השמאלית העליונה של המסך פלאש עם טבעת מסתובבת והכיתוב "ערב הגמר הגדול". הפלאש קפץ כל עשר דקות למשך כדקה. מעצבן, נכון, אבל לא כמו שבדרך כלל קורה באירועים כאלה בערוץ 2 (בעיקר קשת) שם דוחפים שעון שסופר אחורה את השעות, הדקות והשניות(!) שנמצא שם לאורך כל התוכנית, מלבד בפרסומות (Mr. Wings).

1. "משפחה בהפרעה" בוטלה. עולם אכזר.


בשולי הממיר
ג'יי קיי סימונס (אין קשר לרולינג) מנסה לחטוף למיסיז לאנינגהאם את תואר "המתארח הסדרתי" (פאן בהחלט אינטנדד). אחרי הופעות במהלך השנה ב"ג'ק ובובי", "משפחה בהפרעה", "ללא עקבות", ו"חוק וסדר מדור מיוחד" הגיח השבוע כשילינגר ב"אוז", התפקיד שפרסם אותו, במסגרת השידורים החוזרים לסדרה ב-yes+, חוץ מזה יש לו תפקיד קבוע ב"המפענחת" והשבוע הוא הגיח גם ב"מספ7ים". שנכריז על משחק "מצא את שילינגר"?

מלבד סימונס, הופיעו בפרק של "מספ7ים" גם ריאן ווילסון, שהיה ארתור ב"עמוק באדמה", והשחקנית CCH פאונדר, קלודט מ"המגן".



ב"חוק וסדר: משפט וצדק" שודר השבוע חלקו השני של פרק קרוס-אובר שחלקו הראשון הוא פרק בעונה ה-15 של "חוק וסדר". אלא שהסדרות משודרות בערוצים שונים ו"תודות" לערוץ 1 יקח עוד זמן לא מועט עד שנזכה לצפות בעונה ה-15 של "חוק וסדר". בעוד כשלושה שבועות צפוי עוד פרק קרוס-אובר, הפעם עם "חוק וסדר: מדור מיוחד". גם במקרה זה נאלץ להישאר עם חצי תאוותנו ביד. ואגב, לא רק אנשי "חוק וסדר" התארחו ב"משפט וצדק", גם מאנץ' מ"מדור מיוחד" היה שם (assafTV).

יריבות משפחתית: ביום שישי בערב התארחה השחקנית יונה אליאן אצל יהורם גאון. באותה שעה ממש התארח בעלה, ששי קשת, אצל מיכל זוארץ (Mr. Wings).

ב"משפחה בהפרעה" קיבלנו השבוע גם את בן סטילר בתור הקוסם ההזוי טוני וונדר וגם את דן קסטלנטה (הומר סימפסון) כד"ר שטיין ההזוי עוד יותר. וכרגיל, זה היה פרק ענק.

השחקן אריק פלאדינו שמככב ב"אי שם" (והיה ד"ר דייב מלאקי ב"אי.אר" וגם קצת ב"ג'ואן מארקדיה") נצפה השבוע גם בפרק המעולה של "חוק וסדר מדור מיוחד".

השחקן טיטוס ווליבר, ד"ר האקט מ"יש לה את זה", וגם אדאמס מ"דדווד", קפץ להתארח ב"משמרת שלישית" כאחד משודדי הבנק.

ריצ'רד מ"פליסיטי" (רוב בנדיקט) שמככב היום ב-"Threshold", בקרוב (?) בערוץ הראשון, קפץ לפרק פתיחת העונה הרביעית ב"זהות בדויה". זה כמובן אינו הכוכב הראשון מ"פליסיטי" שמוצא את עצמו ב"זהות".

שחקנים אורחים בפרק פתיחת העונה השישית של "הבית הלבן": אלי דנקר בתפקיד שר ההגנה הישראלי (בסדרה הם קוראים לו דוראן מזר); מכרם חורי בתפקיד יושב ראש הרשות הפלסטינית; ג'ייסון אייזקס, שהמשיך את תפקידו מסוף העונה הקודמת; טרי או'קווין, שנייה לפני שנעלם על האי ב"אבודים"; ורקס (סטיבן קולפ), בעלה של ברי ב"עקרות בית נואשות".