המסך המפוצל

הממיר 29/1/06

פיוצ`רמה חזרה וריגשה, הקאמבק הצחיקה, אוז הסתיימה, פרשת השבוע נפתחה, מכושפות מעניינת וניצבים מעצבנת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 29-01-2006
248 תגובות
10. השבוע חזרה "פיוצ'רמה" לביפ (ועל כך, בהמשך) ואחד הפרקים ששודר שם היה מקסים במיוחד. הפרק התחקה אחר המקור של לילה שגדלה בבית יתומים וכל חייה חשבה שהיא חייזרית. בפרק גילינו את האמת - לילה היא למעשה בתם של שני מוטאנטים שהתביישו בעצמם ורצו להעניק לה חיים נורמליים. רצף הסצנות בסיומו של הפרק שבה ראינו את הוריה עוזרים לה מדי פעם מבלי שהיא תרגיש היה אחד המקסימים ביותר שראיתי השבוע בטלוויזיה. הסדרה הכל כך מצחיקה הזאת מוכיחה שוב שהיא יודעת גם לרגש.

9. ואלרי צ'ריש הגיעה השבוע יחד עם חבריה ל"שותפים לשעמום" לטקס ה-People's Choice Awards ועשתה זאת בפרק משעשע ומצוין, בפרט כשגילינו - באיחור, יחד איתה - שהיא לבשה את שמלת המעצבים היקרה שלה הפוך. הזוי ומופלא, כמעט כמו לגלות את ג'יין קצמרק (לויס, "מלקולם באמצע") על השטיח האדום.

8. בית כלא הוא מקום אליו מגיעים חלאות האדם, אנשים בזויים שבגדו בחברה ובדרכי האדם, בחרו לטעום מן החטא ומצאו עצמם מול הצד הלא נכון של החוק. רוצחים, גנבים, אנסים וסוחרי סמים... כל מה שעלול לערער את הסטאטוס קוו ולהפריע לשלוותם של בני האדם שומרי החוק. לשם כך בנו את החומות האלו - כדי לשמור על העולם בחוץ מהזוועות בפנים, כי מה שרחוק מהעין רחוק גם מהלב. במשך שש שנים עקבו אחרי האסירים ב"אוז" עוברים שיקום. הדעה המקובלת היא שבית כלא נועד להחזיק ולשקם אנשים שסטו מן הנורמה החברתית ופנו לחיי פשע. האסירים עוברים תהליך בו הם לומדים את ערכיה הטובים של החברה כדי שיום אחד נוכל לחזור לשורותיה. כמובן שהמונח "שיקום" הוא נזיל מאוד ולא פעם מהווה מילה נרדפת ל"עבודות שירות", וכאן ב"אוז" עבודות כאלו הן יותר מסתם דרך להרוויח כסף. אתה רוצח מישהו, קיבלת כבוד. אתה דואג לאספקת סמים, אתה זוכה למעמד. זה מה שמציל אותך משגרה, זה מה ששומר אותך שפוי, כי בסופו של דבר יש אמת אחת ב"אוז" - אתה בא לפה ואתה מת. השאלה היא לא "איך?" אלא "למה?". אתם מבינים, אלוהים הוא מאוד אנושי, לצורך העניין נקרא לו טום, הוא אוהב להגדיר מה שחור ומה לבן ואז לזרוק את שניהם ביחד ולראות איזה סוג של אפור ייצא. לכן כשאתה מסתכל על כל אחד מאיתנו, כל רוצח, גנב, אנס או סוחר סמים, כנראה שגם תמצא סוג של בן אדם. "הגורם האנושי". זה מה שהיה מאחורי "אוז" (אסיר מס' 95H522, אוגוסטוס היל).

7. שני רגעים מרגשים במיוחד קיבלנו השבוע ב"אברווד". הפרק עצמו היה טוב, כמעט כרגיל בחלק הזה של העונה, אבל אי אפשר להתעלם מסצנת השיחה המקסימה בין אפרם לדיליה, שעצובה על עזיבתו ללונדון ומרגע השבירה הקטן של הרולד ("אני כבר לא יודע מה אני אומר") אל מול איימי כשהם מתכוונים ללכת אל טקס הסיום. בשבוע הבא פרק סיום העונה.



6. גם הפרק של אתמול ב"מכושפות" היה טוב - העיסוק בסוגיית "עולם ללא רוע - טוב או רע?" שמלווה אותנו מספר פרקים, עלה שלב, כשקייל צריך לבחור אם להצטרף לניסיונותיו של זנקו לעצור את התהליך או לא. בסופו של דבר העולם אכן השתנה וה"המשך יבוא" שהגיע בסיום ממש גרם לי לרצות ולראות את הפרק הבא, דבר שלא קרה לי מעולם בסדרה הזאת. העונה הזאת הופכת, לאט אבל בבטחה, להיות הטובה ביותר בסדרה.

5. "פרשת השבוע" התחילה אמש ב-HOT3 ולמרות משחק מצוין של כמעט כל השחקנים (במיוחד מנשה נוי וקרן מור, אבל לא רק הם) ולמרות חלק מקווי עלילה שהיו מעניינים, שני הפרקים הראשונים קצת שעממו אותי, ומצאתי את עצמי מסתכל על השעון יותר מפעם אחת. לא הצלחתי למצוא את הגורם המדויק לכך ואני בהחלט אתן לסדרה הזאת עוד כמה צ'אנסים, אבל לפחות בינתיים "פרשת השבוע" רחוקה מלהיות הדבר הגדול הבא ביצירה הישראלית.

4. ביום שלישי האחרון שודר הפרק השלישי של "מדיום" בערוץ 3. הפרק התקרב לסיומו, כשלפתע, קיבלו צופי yes את הפיד של "יצפאן"(!) בשלב ההכנות לתוכנית למשך כחצי דקה. מיותר לציין שסיומו של הפרק לא שודר לאחר התקלה המוזרה הזאת (אם כי, הוא כן שודר לפחות באחד מהשידורים החוזרים) ושצופי HOT קיבלו את סיום הפרק ללא כל הפרעה.

3. כעיקרון, אין לי בעיה עם קומדיות שצוחקות על טמטום של אנשים. אבל זה צריך להיות מצחיק. יש לי הרגשה ש"ניצבים" לוקחת את כל העסק יותר מצעד אחד קדימה, אבל לא מצליחה לגרום לכל העסק להיות משעשע - ובכך חסרונה המשמעותי. בפרק של השבוע היה קטע מביך אחד כשלז דניס מחליט לשבור את הכלים על הבמה באמצע הצגה לילדים לאחר שאנדי היה מספיק טיפש כדי לא לתת לעניינים להתגלגל לבד, והתעקש לספר לו שראה את חברתו הצעירה מתמזמזת עם מישהו אחר. בינתיים מגי פוגשת חברה ותיקה ולא חכמה במיוחד (בלשון המעטה) שלא מצליחה לקלוט שאביה הומו למרות שלל הרמזים בנדון. שוב, מותר לסדרת טלוויזיה להציג אנשים בצורה מגוחכת, אבל אם היא קומדיה, היא אמורה לגרום לצופה לצחוק ולא לנוע על מושבו בחוסר נוחות. ואם לא להצחיק, לפחות להעניק לו סוג של ערך מוסף. "ניצבים" לא מצליחה לעשות שום דבר מאלה.



2. לפני מספר שבועות הפסיק ערוץ ביפ לשדר את העונה הרביעית של "פיוצ'רמה" אחרי שידור שלושה פרקים מתוכם, רק כדי להחזיר את הסדרה למשבצת חדשה - ומעצבנת. שידור יומי, שני עד חמישי, בשעות - שימו לב - 13:00, 16:20 ו-01:05. אז קודם כל, למה שידור יומי? למה היה צריך להפסיק את השידור השבועי כדי להחזיר אותו כחודש לאחר מכן? ושנית, מה זה השעות המוזרות הללו? "פיוצ'רמה" אינה סדרה המיועדת בעיקר לילדים, ושיבוץ כזה מונע מהרבה מאוד אנשים אפשרות לצפות בה. חבל.

1. ואם אנחנו מתמקדים בממירים האחרונים בענייני פופ-אפים ובאנרים, מישהו יכול להסביר לי מדוע מערכון הפתיחה של "קצרים" ברשת משודר כשהוא מוקטן על כתוביות הסיום של "כלבוטק"? אולי די?


בשולי הממיר
"פרשת השבוע" גרמה לי לנסות לראשונה את שירות ה-VOD של HOT והאמת? התלהבתי. קודם כל, אין את הלוגואים והבאנרים, שהם חלק בלתי נפרד מ-HOT3. שנית - טוב, כל הרעיון של עצירת הסרט מתי שמתאים לי, הרצה לאחור אם צריך וכו' הוא כמובן נוח ביותר. מה גם שאיכות השידור מצוינת. מעבר לזה, מצאתי שם כמה דברים נחמדים לגמרי בחינם - פרקים, פספוסים ומאחורי הקלעים של "השמיניה", את כל העונות של "פלורנטין" ועוד כל מיני דברים חביבים להפליא. אני בהחלט הולך להשתמש יותר בשירות הזה (שלא היה זמין לי עד לא מזמן בגלל בעיה כלשהי בממיר, שאגב סודרה אחרי פנייה אחת למוקד והחלפת הממיר לחדיש ומגניב יותר).

הפתעה מסוימת נגרמה לצופים שהתיישבו לצפות בסאשה כהן אצל ג'יי לנו. מי שקיוו לפגוש אותו בדמותו של עלי ג'י. מן הסתם הזדעזעו קשות לגלות את הדבר הכי רחוק בעולם. מדובר בנערה צעירה וענוגה שהפגינה ביצועים מדהימים באליפות החלקה על הקרח ותייצג את ארה"ב באולימפיאדה. או שהשם לא כזה נדיר, או שכהן ממש טוב בתחפושות (אסף רזון).

נועה תשבי (היא משלנו!) הגיעה ל"4400" להופעת אורח בלתי נשכחת (גוזמאית).

אקי אבני (ההוא מ"גבעתי") היה מדריך קרב מגע ("עוד פעם!") אמש ב"הף".

רבקה גייהארט - האישה והעיניים - מ"מתים במשרה חלקית" התארחה כעיוורת ב"ניפ/טאק". גם ארמין שימרמן, המנהל סניידר ב"באפי", היה שם (גוזמאית).

השחקן הותיק ג'ון קאלום, שתפקידו המוכר ביותר הוא של הולינג מ"חשיפה לצפון" התארח השבוע ב"חוק וסדר מדור מיוחד" (בערוץ הראשון) כעורך הדין בארי מרדוק. השחקן התארח גם בסדרת האם פעמיים - בשני תפקידים שונים, ובסדרות כמו "אי.אר" ו"רוזוול". חוץ ממנו התארח בפרק גם בריאן קרווין, רוב מלון מ"הקרב על הרייטינג", שהתארח בסדרה בעבר בתפקיד אחר. ככה זה ב"חוק וסדר" - כל כך הרבה פרקים, אין ברירה אלא לחזור לאותם שחקנים, מדי פעם. מי כבר יזכור? (התשובה, במהופך, BDMI)

ב"זירת הפשע" בערוץ הראשון קפטן בראס נסע ללוס אנג'לס לאחר שבתו אלי נקלעה לצרה. את הבת גילמה טיל רדמן, הלא היא לואיז מ"בנות גילמור" (assafTV).

ואפרופו גילמור, מישהו זוכר מה היה הפרק האחרון (חוץ מאתמול) שבו גם ג'ס וגם דין הופיעו?


שני ענייני תרגום
037 " target="_blank">התפרצות שמש" (trilliane).

בעת הצגת המועמדים ב"הקאמבק" סיפר המנחה בדיחה על פאריס הילטון. מה המתרגם שמע? פארה סילקמן.