המסך המפוצל

הממיר 5/2/06

אברווד סיימה עונה, אי שם הסתיימה, פרקים טובים של המגן, מדיום, איש משפחה וניפ/טאק והמסך האנמורפי מכה שנית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 05-02-2006
276 תגובות
10. העונה הרביעית של "המגן" אולי התחילה חלש, אבל היא הולכת וצוברת תאוצה. סיום הפרק אמש בסצנה הכל כך טעונה בין ויק לשיין היתה מהחזקות בסדרה, כמו כל קו העלילה הזה עם אנטוון. המשחק המעולה של מייקל צ'יקליס לאורך כל הפרק ובפרט בסצנה הזו, בשילוב המבט המיואש על פניו של שיין הפכו את הרגע הזה לטעון במיוחד. ומה יקרה בהמשך? איך יעזור ויק לשיין עם הבעיה שלו? האם הוא בכלל יעזור לו? קשה לחכות.



9. פרק טוב של "זהות בדויה". מרשל, שכמעט תמיד היה מאחורי המקלדת, עבר מכורח הנסיבות לשטח והוכיח שאפילו הוא יכול להיות סוכן שטח לא רע בכלל. היה נחמד לראות את החלפת התפקידים בין סידני למרשל בתדריך למשימה: סידני מסבירה למרשל מה עושה כל גאדג'ט, תפקיד השמור למרשל בשגרה. ובכלל, תמיד נחמד לראות את קרי (Mr. Wings). עוד דברים מעניינים בפרק: סידני נקברת בחיים, גז העצבים שחודר ליחידה המיוחדת של סידני ומסכן את חייהם ואת חייה, והריקוד של ווהן וסידני בתחנת הרכבת.

8. פרקים טובים נוספים השבוע: ב"מדיום" בזכות החלום המוזר של אליסון על הזאב הרע והקשר שמתגלה בסוף אל השוטר הרע וולף, אבל גם בגלל הסיפור המשני בפרק על החבר הדימיוני של הבת שלה; ב"איש משפחה" קיבלנו כמה קטעים מבריקים ובראשם שיחזור הסצנה מ"סיינפלד" והמחווה ל"אינדיאנה ג'ונס"; וב"דוקטור הו" קיבלנו פרק כפול של סיפור משעשע וסוחף בשני חלקים על ניסיון להשמיד את כדור הארץ ע"י משפחה של חייזרים שניסתה להרוויח כסף.

7. ראוי לציון גם הפרק ב"ניפ/טאק" שבו ג'וליה עברה שחזור של הפנים שלה בעקבות התאונה שארעה לה בפרק שעבר, שבמהלכו חלמה חיים אלטרנטיביים שהיו יכולים להיות לה אם היתה הולכת עם כריסטיאן במקום עם שון. השוני והדימיון בין שני קווי החיים הללו היו מעניינים ועשויים בצורה טובה.

6. "אברווד" סיימה עונה עם כמה סצנות מרגשות (כל המטופלים מעברו של אנדי באים להיפרד ממנו / לבקש ממנו לא לעזוב; קו העלילה עם האנה וברייט שהיה עשויה בצורה נפלאה; הרולד מבקש מהיושב במרומים שיציל את אשתו), וגם כמה עניינים שקצת חבל שקרו, בעיקר כי "אברווד" ידעה בדרך כלל איך להימנע מקלישאות (הרופא שפתאום רוצה לעזוב, אבל ברור שבסופו של דבר יישאר; אנדי ונינה מתנשקים ומאבדים את האהבה האפלטונית ביניהם). בסך הכל, פרק סיום עונה שרחוק מלהיות מושלם, אבל עם כמה גורמים שבכל זאת הפכו אותו ללא-רע.

5. יש לי קצת בעיה עם "הבית הלבן" של העונה הנוכחית. מצד אחד, הפרק של השבוע לקח רעיון נחמד וביצע אותו בצורה לא רעה - אותו יום משלוש נקודות מבט שונות. מצד שני - אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל הפרק עצמו היה קצת משעמם. תירס, לא תירס, תוכנית חינוך כזאת או אחרת - מסע הבחירות הזה בינתיים לא ממש מעניין. "הבית הלבן" קצת זונח העונה את טובי, ליאו, סי ג'יי וג'ד - וחבל.

4. אני יודע שתפקידם של פרומואים לגרום לצופים לראות סדרות, אבל ממתי "ניפ/טאק" היא "הסדרה המדוברת ביותר באמריקה", רשת? איך בכלל קובעים את זה?

3. אחרי עונה שלמה בה קיבלנו את "אברווד" במסך רחב כמו שצריך (לטרבוקס) שודר דווקא פרק סיום העונה בצורה אנמורפית (רחב ל-10%). כפי שהוסבר לי, מי שאשמים הם וורנר ששלחו רק את הפרק הזה בצורה הזאת, אבל הצפייה במסך המלא והחסר קצת הרסה לי את חווית הצפייה. באותה הזדמנות אפשר להזכיר שוב את העובדה שיותר מחצי עונה של "הבית הלבן" עברה ואנחנו עדיין צופים בה בצורה בה אנחנו מחמיצים פרטים מהתמונה. מישהו ב-yes מוכן לפתור כבר את העניין הזה?

2. לפני שבועיים שיבחנו את הערוץ הראשון שהם פחות או יותר הערוץ היחיד שלא מפקיע את זמן כתוביות הסיום של הפרקים אותם הוא משדר לטובת פרומואים כאלה ואחרים, אלא שהשבוע ב"חוק וסדר מדור מיוחד" הם פשוט חתכו את הפרק מייד בתום השקופית הראשונה (מפיק בפועל: דיק וולף) של כותרות הסיום לטובת תשדירים והמשך לוח המשדרים שלהם. אולי די?



1. ושוב אנחנו בענייני הבאנרים ב-yes. פעמיים השבוע - גם בשידור "הבית הלבן" וגם ב"איש משפחה" - התחילו עם הבאנרים הללו כחצי שניה לפני הסיום האמיתי של הפרק, כשהמילים האחרונות של הפרק, התמונה האחרונה שלו, עדיין נמצאים על המסך או מהדהדים ברקע. תגידו לי, כמה קשה לסנכרן את זה כמו שצריך? ולא שצריך את הבאנרים הללו, כמובן. הם מיותרים לחלוטין. אבל אם אתם כבר שמים אותם, אולי תפסיקו להפריע לתוכן עצמו? אולי מספיק עם זה כבר? כמה פעמים עוד נצטרך לשאול "אולי די?"?


בשולי הממיר
"אי שם" סיימה את חייה בפרק לא רע בכלל, ולנו לא נותר אלא להצטער על כך שוב.

ב"חוק וסדר מדור מיוחד" בערוץ הראשון קיבלנו השבוע את בון מ"אבודים" (איאן סאמרהלדר) ואת קווין מ"ג'ואן מארקדיה" (ג'ייסון ריטר, הבן של) כשני אחים לא ממש חביבים. עוד בפרק היה אריק פלדינו (הסמל סקרים מ"אי שם") כבלש דייב דותורן שמצטרף לחקירה.

מליסה ג'ורג', לורן מ"זהות בדויה" התארחה השבוע ב"מונק". השחקנית בטי באקלי שהיתה אמא של ריאן אוריילי ב"אוז" היא אמא של שרונה. בפרק שלמחרת התארחה קת'רין ג'וסטן, הלא היא מיסיז לאנינגהם הבלתי נלאית (Mr. Wings).

בפרק הכפול של "דוקטור הו" התארחו שני פרצופים מוכרים משתי סדרות בריטיות אהובות: מזכירו של ראש הממשלה הוא נאווין צ'אודרי, קורט מ"חדר מורים". אחת מהחייזרים בתחפושת היא אנט בדלאנד הלא היא ברודי האנשל - אמה של אלי הנשל ב"קצוות מפוצלים". ולו רק בגלל ששכחנו להזכירו קודם לכן, את חברה של רוז, מיקי סמית', מגלם נואל קלארק, קוואמי מ"מטרוסקס" (assafTV).

טדי דאן AKA דאנקן קיין מ"ורוניקה מארס", הגיע להתארח ב"בנות גילמור", בתור השיד?ך שאמילי סידרה לרורי. בפרק הוא חינני וצעיר יותר (ובהחלט פחות עציצי) מאשר ב"ורוניקה", ועובר יופי בתור סטודנט, מה שקשה לומר עליו כתלמיד תיכון בנפטון היי (roswella).



ואגב, ורוניקה. זוכרים את אהרון אשמור שהיה טרוי בעונה הראשונה? אז קודם כל, הבחור הופיע גם בפרק של השבוע ב"הבית הלבן" בתור הנהג של דונה. אבל חוץ מזה, מסתבר שמדובר באחיו התאום של שון אשמור שהשתתף בין השאר בסרטי "אקס-מן" כבובי (אייס-מן) ובשני פרקים ב"סמולוויל", וכן בתפקיד הראשי ב"אנימורפס" כג'ק. אהרון עצמו השתתף שם אף הוא ככפיל שלו. משעשע.

פטרישה ריצ'רדסון, ג'יל, האמא מ"שפץ ביתך", השתתפה אף היא ב"הבית הלבן" כשילה ברוקס.