המסך המפוצל

ניוזון 1, 15/4/06

איתן גשם מדווח מאמריקה (טוב, מהאינטרנט)

מאת: איתן גשם

פורסם: 15-04-2006
132 תגובות
שמח בגזרת "בנות גילמור" או שמא עצוב? עונה שביעית (שצפויה להיות משודרת ברשת ה-CW החדשה) נראית אמנם כמו עניין לא פחות בטוח מצבע החולצה של יאיר לפיד, אבל מה שבכלל לא בטוח זה האם משפחת פאלאדינו (איימי ודניאל) תהיה שם כדי לנצח על העונה.

ההתפתחויות האחרונות מדברות על משבר במו"מ בין בני הזוג המוכשרים לבין מפיקי "Warner Brothers". בשלב מסוים, כבר כמעט יצאה הודעה רשמית על פיצוץ סופי, אבל ברגע האחרון התחדשו המגעים, ועד לרגע זה לא ברור מה יוליד יום (אגב, ידיעה שהוכנה מבעוד מועד ע"י כתב "TV GUIDE” ובה הודעה על פרישתם של בני הזוג הועלתה בטעות לאתר וגרמה להתקף פאניקה קל עד בינוני למעריצי הסדרה, והורדה כעבור מספר שעות).

השמועות מדברות על הצעה שקיבלו בני הזוג לעונה אחת תמורת 5 מיליון דולר (ככל הנראה סכום חסר תקדים למפיקים בפועל), אך גם על התעקשות של בני הזוג, שמאסו כנראה באיומי הרשת מדי עונה ש"זו העונה האחרונה", תובעים הסכם לשנתיים. הבעיה היא שלורן גרהאם, אלקסיס בלדל וככל הנראה גם סקוט פטרסון ("לוק") חתומים רק לעונה אחת נוספת.



מקורות ברשת "וורנר" מסרו לכותב שורות אלה בעילום שם שהקושי האמיתי לא טמון בהכרח דווקא בכמות השנים בחוזה, אלא דווקא בסוגיה אחרת: "אנחנו לא מצליחים להבין מילה אחת ממה שהאישה הזאת אומרת", אמרו המקורות על איימי שרמן-פאלאדינו, "ניסינו להשחיל מילה בין כל גיבובי המילים, אבל זה פשוט בלתי אפשרי". שמועות עקשניות מדברות על כך ש"וורנר" גיששו בחשאי אצל ארון סורקין על מנת שיסייע להם אישית בתרגום המו"מ, אך הרעיון נפל כשסורקין התנה את עזרתו בכך שכל המגעים יתנהלו בדיבור תוך כדי הליכה.

חדשות טובות וחדשות רעות למעריצי "ורוניקה מארס". החדשות הטובות: הפרק ששודר ב-5 באפריל זכה לרייטינג הטוב ביותר לו זכתה הסדרה מזה זמן רב. החדשות הרעות: רשת UPN המשדרת את הסדרה שינתה את מועד השידור השבועי של הסדרה, ששבה למשבצת של יום שלישי השבוע. ה"שידוך" הצפוי עם "בנות גילמור" אמור היה להניב רייטינג נאה, אך התחרות עם "האוס" ועם "The Unit" החדשה של רשת CBS פגעה ברייטינג של "ורוניקה", ובפרק ששודר ב-11 באפריל צפו 2 מליון צופים בלבד (שזו כמות הצופים הממוצעת של הסדרה העונה, פחות או יותר). ההתפתחות הזו מקשה עוד יותר על הדילמה של קברניטי הרשת החדשה CW, שציפו לרייטינג גבוה יותר, שיקל עליהם להמליץ על שידור העונה השלישית.

היי, הנה רעיון לתעלומה העונתית בעונה הבאה - ורוניקה תחקור איזה עוד מהלך יכולה UPN לעשות שיהיה מלא כוונות טובות, אך בדיעבד יפגע בסדרה.

מרטי נוקסון, מיודעתנו מ"באפי", מצטרפת לצוות ההפקה של הפיילוט החדש "Brothers and Sisters" ברשת ABC. מרטי מצטרפת להפקת הסדרה בעקבות חוזה חדש לשנתיים שחתמה עם אולפני "טאצ'סטון", ותשמש כמפיקה בפועל של הסדרה החדשה, אם זו תעלה לשידור. בסדרה צפויים לככב קאליסטה פלוקהארט, רייצ'ל גריפית'ס (ברנדה מ"עמוק באדמה") ובלתאזר גטי ("אליאס").

מקור עלום באחת הרשתות המתחרות אמר לכותב שורות אלה ש"אם הסדרה הזאת תיראה כמו ש"פוינט פלזנט" נראתה קריאטיבית, אנשי ABC עוד יצטערו שהם לא חתמו על עסקה עם השטן"...

ואם הזכרנו את "אליאס" - ב-19 באפריל היא חוזרת בפרק כפול מיוחד. הסדרה תשודר ברציפות במשבצת הרגילה בימי רביעי, כאשר עד לתום העונה מתוכננים 8 פרקים, ושני פרקי הסיום ישודרו אף הם ברציפות. צילומי הסדרה הסתיימו השבוע בחגיגה מתוקה-עצובה. למי שתוהה אם ג'יי ג'יי אברהמס, שסיים לאחרונה לערוך את הסרט שביים "משימה בלתי אפשרית 3", מתכוון לשבת בחיבוק ידיים - התשובה היא, כמובן, שלילית. אברהמס הודיע שיהיה מעורב יותר בהפקה של "אבודים" בעונתה השלישית, אחרי שבעונה הנוכחית כמעט שלא היה מעורב בפן הקריאטיבי. כמו כן, סדרה חדשה שהגה "What About Brian", אמורה לעלות לשידור ברשת ABC ביום ראשון, ה-16 באפריל, כאשר הפרק השני צפוי להיות משודר יממה לאחר מכן, ביום שני, שגם יהיה יום השידור הקבוע של הסדרה. בין חברי הקאסט הקבועים אפשר למצוא את בארי ווטסון ("הרקיע השביעי") ורוזאנה ארקט.

בקצב העבודה הזה נראה ש"משימה בלתי אפשרית 4" יעסוק בעוד יום עבודה שגרתי של אברהמס...

האם עקרות הבית הנואשות בתנועה? או שמא מרדית' גריי וחבריה? דיווח ב"הוליווד ריפורטר" טוען שרשת ABC, שבקנה שלה כמות גדולה של סדרות חדשות בפיתוח, מעונינת "לפזר" את הרייטינג הגבוה של ימי ראשון בערב (כולל ההצלחה של "Extreme Makeover") גם להמשך השבוע ולסייע לסדרות החדשות להשיג קהל חדש. הנואשות, ביחד עם "האנטומיה של גריי", הן המועמדות הראשיות לשינוי השיבוץ הצפוי. עדיין לא התקבלה החלטה רשמית, אך אפשר להבין את ההיגיון מאחורי המהלך הצפוי.

אגב, מקורות בהפקה מסרו לכותב שורות אלה שלו רק היה אפשר לשלוח את סוזן המעצבנת לעשות איזה "Extreme Makeover" ולהפוך לדמות נסבלת, הסיכוי שהשיבוץ הנוכחי היה נותר על כנו היה גדל...

מט סטון וטריי פארקר, יוצרי הסדרה "סאות' פארק", זכו בפרס ה"פיבודי" היוקרתי למצוינות בטלוויזיה. בנימוקים לבחירה כינו חברי הועדה את הסדרה "התכנית הסאטירית, האמיצה והלא תקינה פוליטית ביותר בטלוויזיה... שלא חוששת לגעת בנושאים רגישים ומוכנה לנפץ כל טאבו" (למרבה האירוניה הפרק עליו זכו הוא הפרק בו טום קרוז מסרב לצאת מהארון, פרק שצונזר ונגנז מאז בעקבות לחציו ואיומיו של מקפץ הספות).



סטון ופארקר הוחמאו, כנראה, מהזכייה בפרס, אך ברור לכולם שעם כל הכבוד לפיבודי, ההישג הגדול ביותר שאליו יוכלו שני אלה להגיע יקרה, כמובן, ביום שבו יזכו - סוף כל סוף - בתואר היוקרתי מכולם: המקום ראשון בטבלת "הפרק הגרוע ביותר של העונה" של ה-PTC, ארגון ההורים השמרני הנוצרי... זה רק עניין של זמן אנשים, רק עניין של זמן.

בשורה משמחת למעריצי "שושלת": רשת CBS תשדר ב-2 למאי פרק איחוד מיוחד של הסדרה האגדית, בו ישתתפו מיטב כוכבי הסדרה, לרבות ג'ון פורסיית' ("בלייק"), ג'ואן קולינס ("אלקסיס"), לינדה אוונס ("קריסטל") ועוד רבים ו(לא?) טובים. בפרק האיחוד צפויים, כמו תמיד, הכוכבים לשבת יחדיו, להתחבק ולהתנשק ולספר אנקדוטות משעשעות מאחורי הקלעים וכיו"ב.

מה שמעניין באמת בידיעה הזו היא העובדה שהסדרה שודרה בכלל ברשת ABC והיתה בזמנו המתחרה הגדולה של "דאלאס" ששודרה ברשת... CBS (!). אז מה קורה פה? כנראה ש-CBS החליטה לנסות ולהתגרות קצת ברשת המתחרה, שלא טמנה בעבר את ידה בצלחת בכל הנוגע לניסיונות יצירתיים לעשיית ג'ובות נוספות מהצלחת הסדרה (הרשת הפיקה בזמנו סרט מיוחד שסיים את עלילת הסדרה ושודר שנתיים לאחר ירידתה מלוח השידורים, וכן סרט על "מאחורי הקלעים של הפקת הסדרה" שזכה לרייטינג מאכזב).

לכותב שורות אלה נודע שרשת CBS תכננה לעשות פרק איחוד גם ל"מלרוז פלייס" (ששודרה, כזכור, ברשת FOX דווקא), אבל הרעיון נגנז אחרי שמרשה קרוס פוצצה את הבניין על כל יושביו. יש דברים שאף פעם לא משתנים...

ונסה לונג'יס (הלוא היא "רוקסן בוז'רסקי" המקסימה מ"חלום אמריקאי") מצטרפת לקאסט של הסדרה החדשה "Split Decision" - שעוסקת בחייה של נערה מתבגרת המסופרת בטכניקה של "קווים מקבילים" בהתבסס על החלטה אחת שעשתה בחייה - האם לשבת ליד התלמידים הפופולריים או ליד התלמידים ה"גיקים". בין יתר המלוהקים: סטיבן אקהולדט ("הבית הלבן"), סוזאן וולטרס ("פוינט פלזנט") וכן, כן, למי שלא ידע - גם מיודעתנו אלונה טל.



אז מה, אלונה, שוב סדרה על נערה שנעה בין השאיפה להיות פופולרית ומקובלת לבין השייכות הטבעית שלה לבלתי מקובלים והדחויים? אין סדרות אחרות בהוליווד, יקירתנו?

הסדרה "גברתי הנשיא" מקבלת צ'אנס נוסף מרשת ABC. הסדרה חוזרת לשידור בימי חמישי הקרובים, כשמאחורי הקלעים מפיק בפועל חדש - שלישי במספר מאז עלייתה של הסדרה לאוויר. די ג'ונסון, שהיה בעבר המפיק בפועל של "מלרוז פלייס", תהא מנוחתה עדן, קיבל את המושכות, אחרי עזיבתו של סטיבן בוצ'קו הותיק, שלא צפוי להיזכר בערגה בחודשים הספורים בהם הפיק בפועל את הסדרה בספר הזכרונות שלו (בוצ'קו החליף בזמנו את רוד לוריא, שהגה והפיק בפועל את הסדרה ועזב בעקבות קשיים וריבים בהפקה). הרייטינג שתקבל הסדרה בזמן הקרוב יכריע כנראה את גורלה לקראת העונה הבאה, שבשלב זה לא נראה טוב.
מה שמעניין בכל הסיפור של הסדרה הזו הוא שהפעם הבלאגן והאינטריגות מתרכזים באזור ההפקה ולא במקומם הטבעי - אצל הקאסט.

הממ... הנה רעיון לאנשי הרשת שגם צפוי להגדיל את הרייטינג וגם ייצור איזון בבלאגן בין הגזרות השונות - למה שלא תרימו טלפון לשאנן דוהרטי ותגידו לה שאתם מחפשים איזה חיזוק לקאסט... אתם רואים לאן אני הולך עם זה?