המסך המפוצל

הממיר 23/4/06

פרק מבריק של ארסטד, פרקים חשובים בזהות בדויה, באבודים ובמדור מיוחד, וגם דברים נחמדים בגילמור, באו-סי ובאיך פגשתי את אמא

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 22-04-2006
185 תגובות
10. שוב קיבלנו פרק מבריק של "משפחה בהפרעה" - זה כבר לא מפתיע אף אחד. אלא שהפעם, מלבד הצורה הנהדרת של בניית סיפור, שיודעים לעשות כל כך טוב בסדרה הזאת, קיבלנו את הקטע הכי מצחיק שראיתי בטלוויזיה מזה זמן רב. זה התחיל עם ג'ורג' סיניור שיורד על בנו מייקל שתמיד היה פחדן בכל הנוגע אל המין השני, מה שמהר מאוד הופך לחיקוי צ'יקן היסטרי לחלוטין של ג'ורג'. לינדזי ולוסיל ממהרות להצטרף לחגיגה ולהביא את הגירסה ההילארית שלהן. מייקל ההמום מביט בהם ותוהה בקול אם מישהו במשפחה בכלל ראה אי פעם תרנגולת. ראיתי את 15 השניות הללו משהו כמו עשר פעמים, ואני יכול לראות אותן עוד עשרות פעמים, ובכל פעם להיקרע מצחוק מחדש. ג'וב שמגיע עם מסכת התרנגולת ועושה את הצ'יקן המקורי שלו, הוא רק הקינוח לסצנה הנפלאה הזאת. בהמשך הפרק עושה מייקל מעין חיקוי משלו, ולאחר מכן גם לטוביאס יש אחד כזה - ובסך הכל יש בפרק משהו כמו שישה "חיקויים" שונים לקרקורה של התרנגולת. היסטרי לחלוטין.



עוד 10. ואחרי שמחינו את דמעות הצחוק מהמשפחה המופרעת והנפלאה הזאת, הגיע הזמן לשלושה דברים רציניים יותר. נתחיל דווקא עם "זהות בדויה", שפתחה עונה חמישית בפרק סוער במיוחד (זהירות, ספוילר קטלני במיוחד למי שטרם צפה בפרק) עם השאלה הרת-הגורל האם ווהן היה בעצם סוכן כפול במשך כל השנים הללו? השאלה הקריטית הזאת מתחלפת מהר מאוד במבצע משותף של צמד הארוסים ההורסים שמגלים, שניה לפני שהם קופצים ממצוק, שסידני בהריון. אבל כל האירועים האלה, מרגשים ככל שיהיו, לא הכינו אותי לפינאלה של הפרק. ווהן, שספג עשרות כדורים מנשק אוטומטי, נותר - כמובן - בחיים, גורדון דין - הפתעה, הפתעה - התגלה כמישהו מהרעים, ודווקא כשנדמה היה שהכל חוזר לשגרה הגיעה ההידרדרות המהירה והמוות של סיקרט אייג'נט ווהן. דמעות הצחוק של ארסטד התחלפו בדמעות של עצב לנוכח תמונות נשיאת הארון ע"י חבריו.

עוד 10. הדבר הרציני השני הגיע אלינו מכיוונה של "אבודים" (וגם כאן, ספוילר חמור למי שטרם צפה בפרק ששודר ב-Xtra HOT), שהפתיעה אותי כשהחזירה מהמתים את בון לצורך הפלשבקים של שאנון, וכל זאת כדי להיפגש בצורה טראגית כל כך עם אנשי החלק האחורי של המטוס, ולמות בזרועותיו של סעיד האוהב.

עוד 10. הדבר הרציני השלישי בא מהמדור המיוחד בגזרת החוק והסדר. זה היה אחד מהפרקים היותר האינטנסיביים שראינו בסדרה, כשאחת הדמויות הקבועות והאהובות - עוזרת התביעה אלכס קאבוט - מוצאת את עצמה בסכנה אמיתית לחייה ולחיי אמה. פיצוץ המכונית סמוך אליה ובסיום הפרק מותה ביריות, היו מהאירועים הדרמטיים של השבוע. כל העסק הזה הגיע אליי ממש בהפתעה. אבל זה לא היה הסוף. בטוויסט נוסף התברר שאלכס הצליחה לשרוד והיא נכנסת לתוכנית ההגנה על עדים. כמה חבל שבגלל החג נאלצו צופים רבים לפספס את הפרק המצוין הזה.

10 אחרון. והנה משהו קצת שונה: ביום רביעי בערב הסתובבתי בהרגשה של שביזות מתקדמת. היו לזה סיבות, לא זה המקום להיכנס אליהן (בגדול: החזרה הצפויה לעבודה ביום המחרת). הרבה טלוויזיה טובה לא היתה באותו יום, אבל מה שכן היה זה משחק חצי הגמר בליגת האלופות בין ארסנל לויאריאל. כרגיל, אולפן ליגת האלופות היה שמח ומבדח. שלא כרגיל, על הדשא התרוצץ לו סנאי מבוהל והפריע לשחקנים במשך כמה דקות לשחק כדורגל. אבל המשחק עצמו, והאירועים שמסביבו (הריסת האיצטדיון הוותיק ובנייתו של החדש בסמוך), היו רק המתאבן למה שהיה שם בהמשך. זה התחיל עם ראיון טלפוני עם שחקן עבר של הפועל ת"א שדיבר וקשקש בלי הפסקה, מבלי שמודי המסכן הצליח לקטוע את שטף הדברים שלו, המשיך עם הופעתו המפתיעה של איל ברקוביץ' עם מופלטות ב"פרנג'ליקו" בחיפה, והסתיים עם להקת פורטרט שנתנה לכל שדרי ליגת האלופות לשיר איתה את "הכל מבינה". תמיד היה כיף לצפות במודי וחבורתו באולפן ליגת האלופות, הפעם הצליחה החבורה המשעשעת הזאת להוציא אותי ממצב של שביזות מתקדמת אל מצב צבירה סביר והגיוני הרבה יותר. אכן ביליתי, תודה.

9. השבוע הזה הכיל גם פרק מצוין של "הצילו" עם כל סיפור נז והילדה של פרנקי וסיפור ההשעיה של המפקח. אבל מה ששידרג את הפרק מ"טוב" ל"מצוין" היה הסצנה שבה טומי מגלה שהבת שלו היא זאת שבגללה הוקפץ הצוות שלו, וג'רי שמנסה למנוע ממנו להתקרב אליה.

8. כבר הרבה זמן לא קרה לי שממש צחקתי מפרק של "בנות גילמור". השבוע זה קרה לי פעמיים. בפעם הראשונה כשלורליי מגלה על חדר הפאניקה של אמה ומנסה לדמות מצב של סכנה כדי שאמילי תיכנס אל החדר ובפעם השנייה כשלורליי ורורי התחילו לשיר את שיר הפתיחה של "בילבי" יחד עם הסרט שריצד על המסך. קטעים חביבים נוספים היו כשאמילי נתנה ללורליי את הקוד שאמור לפתוח את חדר הפאניקה וכשקירק (כן, קירק היה יחסית נחמד בפרק, הייתם מאמינים?) הציג את הערב הצפוי לאורחי בית הקולנוע.

7. ועוד בגזרת "לא הגיוני שקרה" (יחד עם קירק שלא עיצבן), הפרק של "האו-סי" היה ממש נחמד, כששני הסיפורים הראשיים בפרק - ריאן מנסה להימנע מתגרה וג'ולי בקונפליקט עם עצמה האם לגנוב את כספי התרומות או לא - עשויים בצורה טובה ומעניינת. קצת פחות נחמד: סת' נופל לקורבן למזימותיה הלא שנונות במיוחד של טיילור המעצבנת.

6. פרק חמוד ב"איך פגשתי את אמא" במיוחד בזכות הדירה של לילי שהפכה למסעדה, הסצנה עם קרב החרבות, וכל הקטע הזה סביב "חוק הלימונים" של בארני. זו לא קומדיה שמתים מצחוק ממנה (כמו זאת שנמצאת בראש דף זה). היא מצחיקה, כן, אבל זה לא עיקר כוחה, שנמצא בדמויות האנושיות.

5. 35 הדקות הראשונות של "אמפייר פולס" הצליחו לשעמם אותי כמו שרק מיני סדרה עטורת כוכבים ומעוטת עלילה יכולה לעשות. אני מניח שבהמשך זה נעשה קצת מעניין יותר, אבל אני לא הצלחתי לשרוד את זה. סליחה.

4. צופיה המעטים של "תיק תקשורת" שניסו לצפות בתוכנית בשבת, גילו ב-EPG שהיא הוחלפה ב"מוסף המוספים", כפי שקורה לפעמים בתקופות החגים. ואכן זפזופ מהיר הראה את פרצופו המחוייך-תמיד של דן מרגלית המנחה. אבל רגע - למה יושב מולו חיים זיסוביץ'? ולמה זיסוביץ' בעצם מראיין את מרגלית בתוכנית של עצמו? כמה דקות של צפייה הבהירו ש"תיק תקשורת" שודרה כרגיל, כאשר רובה הוקדש ל"ראיון עומק" עם מרגלית, מנחה התכנית המקבילה. אין פלא שמישהו התבלבל - כאילו שתי התוכניות התערבבו לשעטנז אחד שלא ממש ברור מי המנחה ומי המרואיין. דווקא מהתוכנית הזאת ציפינו לא לטבוע בזרם העכור של מראיינים-מקדמים-קולגות-שבדיוק-יוצאים-בתוכנית-חדשה. החינוכית לא אמורה להיות ערוץ 2 (אסף רזון)

3. בקומדיות של יום שני בערוץ +yes, עלו הבאנרים הרגילים והמעצבנים על קרדיטי התרגום. ובגלל טכניקת החדרת התרגום הנהוגה ב-yes, הסתירו הקרדיטים את הבאנרים כך שלמעשה לא ניתן היה לקרוא מה שהיה כתוב שם. עוד סיבה למה לא צריך את הבאנרים המטופשים הללו.

2. אין לנו בעיה עם זה שפרקים חדשים של "איש משפחה" מבוששים לבוא, אבל לפחות תורידו את הפרומו הלא-מעודכן לעונה הרביעית שמבטיח את "העונה החדשה של איש משפחה".

1. בדרך כלל, השעון של yes מדויק יותר מכל שעון אחר שנמצא בבית שלי, אלא שהשבוע התחילו השידורים החוזרים של "סמולוויל" ו"על טבעי" דקה לפני הזמן, בשעה 1:14 וב-2:04, כך לפחות על פי השעון של ה-EPG.


משפטי המחץ של השבוע (assafTV)
ב"האו-סי" ג'ולי קופר הראתה לשרלוט ידה של מי היא על העליונה: "יש מקום רק לכלבה מניפולטבית אחת בעיר הזאת" אמרה לה ושילחה את שרלוט התככנית אל מחוץ לעיר - ומהסדרה.

בצד השני של האטלנטי ב"הרווק: פריז", אלי, סליחה - ד"ר אלי ג'י - התוודתה אל מול המצלמה מדוע היא, בגילה המתקדם של 32, צריכה את השידוך: "בכל הכנות, הביציות שלי כבר מרקיבות".


בשולי הממיר
קת'רין ג'וסטן עושה זאת שוב: מדובר בהופעתה הרביעית של מיסיז לאנינגהם בתוך ארבעה שבועות בארבע סדרות שונות. לא הישג? הפעם היא היתה ב"קוראים לי ארל" כאמו של דוני ג'ונס. דוני עצמו, אגב, הוא האסיר המופרע ההוא ב"נמלטים".

נועה תשבי התארחה ב"מכושפות" של אמש; לקח לי פרק וחצי בעונה השמינית כדי להבין שבילי היא בכלל ברידג'ט מ"8 כללים פשוטים"; עוד קוריוז: פיבי ניסתה להיות במהלך כל הפרק קארי מ"סקס והעיר הגדולה" בעוד דקס, הבחור הנוכחי שלה הוא לא אחר מאשר ג'ייסון לואיס שהיה ג'רי ב"סקס".



ב"משפחה בהפרעה" התארח הארי המלין ("פרקליטי אל איי", "ורוניקה מארס") בתפקיד עצמו.

ב"חוק וסדר מדור מיוחד" התארחו מיץ' פילגי (סקינר מ"תיקים באפלה") כג'ק האמונד מהסוכנות למלחמה בסמים, ואנדרה רויו (באבלז מ"הסמויה") כפליקס.

ב"האנטומיה של גריי" התארחה השבוע אבר קארדין, שהיתה טיפאני מ"להתחיל מחדש" והיום היא קלי מ"גברתי הנשיא".

אל "הבית הלבן" הצטרפה ג'נין גארופלו שלנצח תיזכר כפולה מ"המופע של לארי סנדרס".

אל הקאסט של "פוינט פלזנט" הצטרף אדם בוש, וורן מ"באפי". ומרטי אפילו קראה לו ווס.

נכון שכולכם מגיעים אל "הפיקניק המפוצל 3"?