המסך המפוצל

אין.בי.סי

רשת NBC מציגה את לוח 2006/7, הכולל מבחר מגוון של סדרות המציצות אל עולם אחורי הקלעים של תוכנית טלוויזיה

מאת: assafTV

פורסם: 23-05-2006
64 תגובות
עונת 2005/6 לא האירה פנים במיוחד לרשת NBC. הרשת לא נחלצה מהמקום הרביעי אליו הגיעה בעונה הקודמת ואפילו אולימפיאדת החורף, למרות נתונים לא רעים, לא הצליחה לתרום הרבה לשורה התחתונה.

מבין הסדרות החדשות שהרשת העלתה בעונה החולפת, רק סדרה אחת תמשיך איתנו לעונת 2006/7 - הסדרה הקומית "קוראים לי ארל" שזכתה לאהדת המבקרים ולהצלחה נאה. שאר הסדרות, החל מ-"E-Ring", דרך "Inconceivable" (שבוטלה לאחר שני פרקים בלבד) ועד ל-"Surface" המעולה, לא שרדו את עונת השידורים.

ממצב כה קשה הייתם מצפים שהרשת - שעד לפני שנים ספורות היתה הרשת אותה צריך לנצח, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת תעוזה - תפתיע אותנו, תסעיר אותנו, תנסה ללכוד את תשומת ליבנו. אבל לא. הרשת הולכת על בטוח. אולי הסממן הגדול ביותר למצבה הלא מדהים של הרשת הוא השעשועון "Deal or no Deal", ששודר העונה במהלך האביב וזכה להצלחה. הרשת שיבצה אותו מספר פעמים בשבוע ובשנה הבאה היא תשבץ אותו פעמיים בשבוע - בימים שני ושישי. ב-1999 שיבצה רשת ABC את "מי רוצה להיות מיליונר?" לא פחות מארבע פעמים בשבוע. במקום להשקיע בסדרות חדשות ולהשתמש בהצלחת "מיליונר" כפלטפורמה להשקתן, סתמה הרשת חורים בלוח עם השעשועון ובמהרה הקהל מאס בו ונטש את הרשת שהתאוששה רק בעונת 2004/5.

שני דברים בולטים בלוח החדש של NBC: ארון סורקין ופוטבול. "סטודיו 60" (או בשמה המלא "Studio 60 on the Sunset Strip") הפכה לסדרה הכי מדוברת של העונה וזה עוד לפני שמישהו בכלל צפה בה. לא פלא כשמדובר בסדרה בה ארון סורקין וטומי שלאמי חוזרים לשתף פעולה ומגייסים קאדר כוכבים ושחקנים מוכשרים ממתיו פרי דרך בראדלי וויטפורד, טימותי באספילד ועד אמנדה פיט. הסדרה עוקבת אחר אחורי הקלעים של תוכנית בידור א-לה "סטרדיי נייט לייב".

את ימי ראשון תקדיש הרשת לליגת ה-NFL. רשת ABC נפרדה השנה ממשחקי הפוטבול (“Monday Night Football”) ו-NBC מקבלת אותם בברכה עם "Sunday Night Football" שישודרו עד המיד-סיזן. הרשת מקווה להשתמש בשידורי ליגת הפוטבול כפלטפורמה להשקה ולקידום הסדרות שלה באמצעות פרומואים ופרסום רב במהלכם.



שני
20:00 Deal or No Deal
21:00 - סדרה חדשה
22:00 מדיום (עונה 3)

ימי שני יפתחו עם השעשועון "Deal or No Deal", שמהדורה נוספת שלו תשודר בימי שישי. ב-22:00 אין שינוי עם "מדיום" שירדה קמעה העונה אך עדיין נחשבת כהצלחה. ביניהן תשובץ הסדרה החדשה "גיבורים", "Heroes". בסדרה זו אנשים שונים מרחבי העולם (ו"העולם" זה ארה"ב ויפני אחד) מגלים שיש להם כוחות על. מילו ונטימיגליה ("בנות גילמור", "יומני בדפורד") מגלם את אחד מהגיבורים, אדם היכול לעוף. עוד בקאסט אלי לרטר, גרג גרונברג, ליאונרד רוברטס ועוד. מפיק הסדרה ויוצרה הוא טים קרינג ("ג'ורדן") ועמו המפיקים דניס האמר ("ג'ורדן") ודיוויד סמל ("האוס"). הסדרה מופקת ע"י אולפני NBC-יוניברסל.



שלישי
20:00 - סדרה חדשה
21:00 - סדרה חדשה
22:00 חוק וסדר: מדור מיוחד (עונה 8)

ימי שלישי ייפתחו עם שתי סדרות חדשות. "Friday Night Lights", מבוססת על הסרט משנת 2004 בו כיכב בילי בוב ת'ורנטון וביים השחקן פיטר ברג, שגם משמש כמפיק הסדרה. הרשת מצפה פה ללהיט בעיקר עקב העובדה שהיא תשתמש במשחקי ליגת הפוטבול כדי לקדם את הסדרה. הסדרה עוקבת אחר נבחרת הפוטבול המבטיחה של העיירה דילון בטקסס, כוכב הקבוצה, המאמן החדש ושאר אירועים. בתפקיד המאמן: קייל צ'נדלר ("מהדורה מוקדמת"). פיטר ברג כאמור מפיק את הסדרה יחד עם ג'ייסון קאטימז ("רוזוול") והסדרה מופקת על ידי אולפני NBC-יוניברסל.

ב-21:00 תעלה "Kidnapped" המצטרפת לסדרות המתמקדות בסיפור מרכזי אחד הנפרש על פני עונה שלמה. בסדרה נעקוב אחר תעלומת חטיפתו של נער, בן למשפחה ניו יורקית "מושלמת". הסדרה תביא לנו את החקירה מנקודות המבט של החוטפים, ה-FBI, המשטרה, החוקרים הפרטיים וכמובן המשפחה עצמה. בקאסט: ג'רמי סיסטו ("עמוק באדמה"), דנה דייני ("נשים במלחמה"), טימותי האטון ועוד. מפיק הסדרה הוא דיוויד גרינוולט ("אנג'ל") יחד עם ג'ייסון סמילוביק ("קארן סיסקו"), מייקל דינר ("פלישה"), שרה טימברמן וקארל בברלי. הסדרה מופקת על ידי אולפני סוני.




ב-22:00 תחזור לעונה השמינית "חוק וסדר: מדור מיוחד" שזוכה הן לאהדת הקהל (הסדרה המצליחה ביותר מבין סדרות "חוק וסדר") והן לאהדת המבקרים.

רביעי
20:00 יורדים בגדול (עונה 3)
21:00 - סדרה חדשה
21:30 - סדרה חדשה
22:00 חוק וסדר (עונה 17)

NBC תשתמש בהצלחת "יורדים בגדול" ו"חוק וסדר" כדי להשיק שתי קומדיות חדשות. בראשונה, "20 Good Years", מככבים ג'פרי טאמבור וג'ון לית'גו המהווים לבדם סיבה מוצדקת לצפייה בסדרה ונותר רק לחכות ולראות האם השניים קיבלו סדרה ההולמת למעמדם. בסדרה מגלמים השניים שני חברים שונים מאוד זה מזה. ג'ון מייסון (לית'גו) הוא מנתח, גרוש שלוש פעמים, אדם אימפולסיבי שהוכרח לפרוש. ג'פרי פיין (טאמבור) הוא שופט אלמן ואדם מיושב באופן כללי. השניים, בשנות החמישים לחייהם, מגלים שבעצם נשארו להם כעשרים שנה כדי למצות את החיים עד תום והם מחליטים שהגיע הזמן לחיות וליהנות כמו שצריך. הסדרה מבית אולפני וורנר.




ארון סורקין הוא לא היחיד העונה עם סדרה העוסקת באחורי הקלעים של תוכנית בידור נוסח "סטרדיי נייט לייב". גם "30 Rock" היא כזו, אלא שמאחוריה עומדים טינה פיי (יוצרת, כותבת, מפיקה ואף הכוכבת) ולורן מייקלס - הכותבת הראשית והמפיק של "סטרדיי נייט לייב" בשבילכם, כך שמדובר, לפחות על הנייר, במשהו אמין יותר, ולו רק מפאת היותם אנשים המכירים את המערכת מבפנים. מצד שני, מדובר בסיטקום קלאסי, כך שאל תצפו פה לדרמות קורעות לב. "סטרדיי נייט לייב" תציין את עונתה ה-32 בעונה הבאה והיא הפכה למוסד אמריקאי ולאחד מהסמלים של NBC. מעמדה כה חזק עד שלורן מייקלס טוען ש-SNL היא זו שעזרה לבנות ולחזק בעצם את NBC. מייקלס לא אהב את הרעיון שהרשת תעניק לארון סורקין משבצת שתעמיד את SNL באור לא הכי מחמיא ומספרים שאחת הסיבות העיקריות לאישורה של הסדרה "30 Rock" היא כדי להרגיע את מייקלס שלחץ עד מאוד לאשר את הסדרה. ככלות הכל, איפה עוד ראיתם שאותה רשת מעלה שתי סדרות העוסקות באותו נושא בדיוק?

טוב, פוליטיקה בצד, על מה בתכלס הסדרה? טינה פיי מגלמת את ליז למון שעובדת בתפקיד חלומי כתסריטאית ראשית בתוכנית בידור המשודרת בשידור חי מניו יורק. אלא שהחלום מופרע כשמנהל הרשת החדש (אלק בולדווין) מחייב אותה לצרף לקאסט את טרייסי ג'ורדן (טרייסי מורגן, SNL) כוכב קולנוע אגוצנטרי. כעת ליז צריכה לנסות ולהשתלט על הצוות והסדרה. עוד יוצאת SNL בקאסט היא רייצ'ל דראץ'. טינה פיי ולורן מייקלס מפיקים את הסדרה ו-NBC-יוניברסל אמונים על הפצתה.




חמישי
20:00 קוראים לי ארל (עונה 2)
20:30 המשרד (עונה 3)
21:00 - סדרה חדשה
22:00 אי.אר (עונה 13) / במיד סיזן: - סדרה חדשה

NBC חזרה העונה לתקופה קצרה לתבנית המוכרת שלה של Must See TV עם בלוק קומדיות בן שעתיים שלאחריו סדרת דרמה. בעונת 2006/7 תנטוש הרשת את הפורמט שבנה אותה ותדבוק בשתי קומדיות ולאחריהן שתי דרמות. ב-20:00 תפתח את הערב "קוראים לי ארל" ולאחריה "המשרד". ב-22:00 העונה ה-13 של "אי.אר" שתשודר ברצף עד ינואר, אז תרד זמנית ותעלה במקומה "The Black Donnellys". לאחר שזו תסיים את 13 פרקיה תשוב "אי.אר" למשבצת השידור שלה ותשודר ללא הפסקה עד תום העונה. מגמה זו של שידור סדרות ללא הפסקה ושידורים חוזרים תיראה גם ב-ABC עם "אבודים" וב-FOX עם "The OC" וכמובן "24" ובמידה מסוימת גם "נמלטים", שאם לא כוללים את ההפסקה בת הארבעה חודשים באמצע העונה (ואת ההפסקה לצרכי שידור ליגת הבייסבול), תשודר ללא הפסקה בין הפרקים.

"The Black Donnellys" באה מבית היוצר של זוכה האוסקר פול האגיס ("התרסקות", "מיליון דולר בייבי") שאף כתב וביים את הפיילוט, ובובי מורסקו שביסס את הסדרה באופן חופשי על חוויותיו שלו עצמו. הסדרה עוקבת אחר ארבעה אחים צעירים ממוצא אירי בניו יורק שמוצאים עצמם מעורבים עם המאפיה. הארבעה יעשו הכל כדי לשמור האחד על השני ועל משפחתם. השחקן המוכר יותר בקאסט הינו קירק אסאוודו (מיגל אלוורז, "אוז"). הסדרה מופקת על ידי NBC-יוניברסל.




במשבצת היוקרתית של ימי חמישי ב-21:00 תתמקם הסדרה המדוברת ביותר של השנה: "Studio 60 on the Sunset Strip". אם לא אכפת לכם, אקצר ל"סטודיו 60". ארון סורקין וטומי שלאמי חוזרים לשתף פעולה (ועל פי השמועות סורקין חזר לחומרי ההשפעה האהובים עליו) בסדרה שתחשוף את אחורי הקלעים עתירי האינטריגות של תוכנית בידור לייט-נייט שבועית. אמנדה פיט מגלמת את ג'ורדן מק'דירי, מנהלת בידור חדשה ברשת שנאלצת להתמודד עוד לפני יומה הראשון בעבודה עם סקנדל הקשור לתכנית. היא מנסה לגייס לשורותיה את התסריטאים מאט אלבי ודני טריפ (מתיו פרי ובראדלי וויטפורד, צ'נדלר וג'וש) במטרה ולנסות ולשדרג את התוכנית. עוד בקאסט טימותי באספילד כבמאי התוכנית וסטיבן וובר כבכיר מהנהלת הרשת.

"סטודיו 60" זוכה לבאז היסטרי והתעניינות עצומה עוד לפני שאנשים צפו בפריים אחד שלה. שיבוצה ביום חמישי ב-21:00 מעמיד אותה פנים אל פנים מול "CSI: זירת הפשע" ולאחר ש-ABC פרסמה את הלוח שלה התברר שגם מול "האנטומיה של גריי" המצליחה. מהלכה של ABC כבר הוליד שמועה שייתכן ש-NBC תזיז את "סטודיו 60" ליום אחר - שני ככל הנראה - כדי לא להיפגע מהתחרות, אולם נכון לעכשיו לא צפוי להיות שינוי בלוח.



שישי
20:00 Deal or No Deal
21:00 לאס וגאס (עונה 4)
22:00 חוק וסדר: כוונה פלילית (עונה 6)

יום שישי ייפתח עם מהדורה נוספת של השעשועון "Deal or No Deal" ולאחר מכן העונה הרביעית של "לאס וגאס". לאחר שהפוטבול השתלט על ימי ראשון, בלשי "חוק וסדר: כוונה פלילית" מצאו בית חדש ביום שישי. הרשת מצפה שהפרנצ'ייז המצליח יחזק את מעמדה בימי שישי שם תתמודד בין היתר מול "מספ7ים" של CBS.

שבת
20:00 דייטליין
21:00 דרמה בשידור נוסף
22:00 דרמה בשידור נוסף

ימי שבת ימשיכו להיות בית קברות רייטינגי עם שידורים חוזרים בעיקר ו-NBC לא מתכוונת לשנות פה סדרי עולם (בניגוד לרשת ABC, אבל על כך בכתבה על הרשת).

ראשון
19:00 Football Night in America
20:00 Sunday Night Football

במיד סיזן לאחר סיום עונת הפוטבול:
19:00 דייטליין
20:00 America’s Got Talent
21:00 המתמחה (עונה 6)
22:00 - סדרה חדשה

עד המיד-סיזן יוקדשו ימי ראשון למשחקי הפוטבול, כשכבר ב-19:00 ישודר מגזין וב-20:00 המשחק עצמו. החל מינואר, עם תום עונת המשחקים, ייפתח הערב עם מגזין "דייטלין". ב-20:00 תוכנית ריאליטי-כשרונות חדשה אותה מפיק סיימון קאוול ומנחה רג'יס פילבן. דונלד טראמפ ישוב לסבב נוסף של "המתמחה" ויתמודד הפעם מול הנשים מוויסטריה ליין.

ב-22:00 יככב ג'ף גולדבלום כמייקל ריינס, בלש ממשטרת לוס אנג'לס בעל יכולת לדבר עם מתים - קורבנות הפשעים אותם הוא חוקר. ההפקה מבית היוצר של גראהם יוסט ("בומטאון", "אחים לנשק") ופרנק דרבונט ("גרין מייל", "חומות של תקווה") מבטיחה שילוב של פילם-נואר ועל טבעי. לדעתי, על הנייר לפחות, זה נראה כמו "מונק" פוגש את "מדיום". הסדרה מבית NBC-יוניברסל.








במיד-סיזן ישובו "סקרבס" ו"ג'ורדן" בעונות חדשות בשיבוץ שטרם נקבע. צפויות להצטרף אליהן שתי קומדיות חדשות. הראשונה היא "אנדי בארקר, בלש פרטי" (.Andy Barker, P.I) עם אנדי ריכטר וטוני הייל (באסטר, "משפחה בהפרעה"). ריכטר מגלם את בארקר שמזוהה בטעות כבלש פרטי. הוא מחליט שזה אכן ייעודו בחיים ופותח משרד חקירות. הסדרה מופקת על ידי Conaco, חברת ההפקות של קונן אובראיין, ועל ידי NBC-יוניברסל.

הקומדיה השנייה הצפויה במיד-סיזן היא "The Single Table", סיטקום על חמישה צעירים הנפגשים בחתונה ומגלים שכולם הושבו שם, בשולחן המרוחק מכולם, כיוון שכולם, אבוי, רווקים. בכל חתונה הם תמיד אלו שיושבים בשולחן שכזה. החמישה מגלים שיש להם הרבה מן המשותף והופכים לחברים. עם ג'ון צ'ו, ג'ארד פול. ביל מרטין ומייק שיף ("ככה זה בחיים", "מפגשים מהסוג האישי") כתבו, אולפני פוקס המאה ה-20 מפיקים.








נפרדנו כך: "וויל וגרייס" נפרדה השנה מהצופים לאחר שמונה עונות. שאר הסדרות לא היו כה בנות מזל - ג'ואי, המתמחה: מרתה סטיוארט, Inconceivable, Three Wishes, Four Kings, Teachers, E-Ring ו-Surface.