המסך המפוצל

הממיר 4/6/06

24 מדהימה, איך פגשתי מרגשת, הצילו מצוינת, או-סי מעצבנת. וגם: פרומו חמוד אחד, לוח שידורים שהוא בגדר המלצה, וקרוב לודאי

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 02-07-2006
164 תגובות
10. וואו, איזה פרק מדהים קיבלנו ב"24". זה התחיל רגוע יחסית, כשקים הגיבה בפנים קפואות לעובדה שאביה בעצם חי וששיקרו לה במשך כשנה וחצי. אבל אז השתחרר לו גז העצבים במערכת האוורור של ה-CTU וטרף את כל הקלפים, מביא את אירועי העונה הזאת לשיא חדש, כשהסוכנים החלו למות שם בסיטונות. הכל קרה כל כך מהר, כל כך אינטנסיבי, כמו שרק "24" יודעת לעשות, שכמעט לא שמנו לב שאדגר בכלל לא נמצא בחדר האטום. סצנת הסיום המצמררת תיכנס לרשימת הרגעים הגדולים בסדרה, יחד עם צליליו של השעון שנדם, פעם אחת נוספת.



9. "איך פגשתי את אמא" היתה ממש מרגשת השבוע. מה שהתחיל כבר בסוף הפרק של השבוע שעבר - בחורה שטד פוגש בחתונה - נמשך בסיפור רומנטי מקסים על לילה מושלם אחד, ועל גבר אחד ובחורה אחת שלא רוצים להרוס את הפנטזיה, רק כדי לגלות יום לאחר מכן, שהם בעצם רוצים האחד את השניה. ואיזה כיף שהוא הצליח למצוא אותה בסוף. יהיה מעניין לראות לאן הסיפור הזה יתפתח, והאם זו תהיה האמא המסתורית שלנו.

8. "הצילו" היא סדרה נהדרת. הפרק של השבוע לא עשה שום דבר מיוחד כדי להוכיח את זה, אבל כנראה שבזאת גדולתה של הסדרה. ברמה האחידה לאורך כמעט כל הדרך. עם דיאלוגים שנונים, עלילה מעניינת ודמויות מרתקות, הסדרה הזאת הולכת והופכת לאחת הסדרות הכי אהובות עליי, זו שאני מחכה לפרק הבא שלה בהכי הרבה חוסר סבלנות במהלך השבוע.

7. סצנת החלום של צ'רלי ב"אבודים" היתה כנראה אחת הסצנות היפות ביותר שראיתי מזה זמן רב. מעבר למסתוריות שבה, היה שם משהו מקסים מבחינה ויזואלית. רק חבל שהסצנה הזאת היתה קצרה מדי ושהיא הובילה לפיתרון מעט פשטני מדי.

6. אוקיי, אז השבוע הזה היה קצת חלש באירועים. אז נכון, קיבלנו פרקים טובים של "המשרד" ושל "האוס". גם "האנטומיה" היתה חביבה, וכמוה גם "סקרבס". וגם "ארל" ו"משפחה בהפרעה" היו מוצלחות. אלא שכל הדברים הללו היו רגילים לחלוטין לסדרות הללו, ולא היה שם משהו מעל לממוצע (או מתחתיו) ששווה לאזכר בממיר (אולי חוץ מהדינמיקה המיוחדת שמתפתחת בין האוס לפורמן על רקע השינוי בסטטוס של האחרון). זו הסיבה, שאת הציון הנוכחי מקבל דווקא פרומו. של קשת, רחמנא לצלן. מדובר בפרומו ליום רביעי החדש, שבו נפתחת העונה החדשה של עדי אשכנזי מיד אחרי התוכנית של אילנה דיין. "מה? עדי אשכנזי אחרי?", תמהה דיין, "מה זה השטויות האלה?". "עובדה", עונה לה אשכנזי. פשוט וגאוני.

5. אז מצד אחד, היה לפרק של השבוע ב"קרוב לודאי" רעיון חמוד - תמונת פפארצי גורמת לקאמבק של סוויסה, מה שמוביל לשרשרת אירועים כלשהי - אבל מצד שני - מיקרופונים לא כבויים? נו, באמת. לא עברנו את השלב הזה באבולוציה של התסריטאות? וכמה מגוחך שזה לא היה, הקטע עם תמונת הפפארצי הנוספת, זו שבסיום, היתה נחמדה.

4. לכאורה, העברתה של "אבודים" ליום ראשון היא מהלך טוב מבחינת ערוץ ישראל 10 - היא מונעת הפסקה של שלושה שבועות (אולי אפילו יותר) - בשידור הפרקים בסדרה. אבל מצד שני, כמה פעמים עוד אפשר לדבר על חשיבותו של לוח שידורים קבוע ומסודר? כמה עוד אפשר לשחק עם הרגלי הצפייה של צופי הטלוויזיה בארץ?

3. בשבוע שעבר סיפרתי על גיליון "רייטינג" שהגיע ללא מוסף הסדרות המיוחד של yes ועל השיחה עם מערכת העיתון שבה הובטח לי שהמוסף יישלח אליי בצורה מיוחדת. ומה אתם חושבים? המוסף הגיע? מובן שלא.

2. "האו-סי" עצבנה אותי השבוע. סת' כהן, החנון היהודי שכיף לאהוב (פעם יותר, היום קצת פחות), לוקח מריחואנה ודופק לעצמו את הראיון בכוונה. ועוד אחרי זה משקר לחברה שלו על כך, חברה איתה הוא מנהל מערכת יחסים של אהבה ופחד (סתם, סתם). אם הייתם מספרים לי שזה יקרה, בחיים לא הייתי מאמין. איך אפשר לקחת דמות ובמחי פרק אחד לנתץ את כל המאפיינים שנבנו עבורה במהלך למעלה משתי עונות? הדברים שסת' עשה בפרק הזה היו כל כך לא הגיוניים, שאפשר היה לסתום איתם את החור באוזון או משהו כזה (מה יש? אם לתסריטאים של "האו-סי" מותר להיות לא הגיוניים, גם לי מותר).

1. "חוק וסדר" משודרת כבר קרוב לשלושה חודשים בימי שישי בערוץ הראשון. מבין הפרקים ששודרו לא היתה פעם אחת שהסדרה התחילה בזמן המיועד לה (21:00), כשבדרך כלל האיחור עמד על בין רבע שעה לחצי שעה (כשפעם אחת הפרק שודר ב-22:55). גם השבוע הזה, העסק לא היה שונה, והפרק התחיל בשעה 21:22. ערוץ ראשון יקר, אנחנו כבר יודעים שלוח השידורים שלכם הוא בגדר המלצה בלבד, אבל כמה אפשר? אם פרקים של "חוק וסדר" ממילא אף פעם לא מתחילים לפני 21:15, למה לא להחליף לה את שעת השידור שאתם מפרסמים? תכתבו "אחרי 21:15 כזה" או "באזור 23:20", או "בערך כשכוכב נולד מתחילה", או אפילו "נשדר את זה ביום שישי. כנראה". כל דבר יהיה טוב יותר מהביזיון המתמשך הזה שלכם.

"צריך לחקור את העניין הזה של האיחורים"
"עזוב, אולי בסוויפס"

בשולי הממיר
ב"גברתי הנשיא" של השבוע, אלונה טל לא היתה הישראלית היחידה שהתארחה. בפרק היה גם אייל פודל שהתארח העונה גם ב"אנג'ל" (assafTV).

ב"טירוף בבית" התארחה ג'יימי לונר ("סוואנה", "מלרוז פלייס") כג'ודי, חברה ותיקה של ויקי ודייב מהקולג' שבאה להתוודות על סטוץ עם ויקי (assafTV).

בפרקים המתקדמים של "ורוניקה מארס" המשודרים ב-HOT התארח ג'וס ווידון בכבודו ובעצמו.

ב"על טבעי" הגיח השחקן וויליאם בי דייויס, שמוכר יותר כ"איש הסיגריות" המסתורי ב"תיקים באפלה".

ב"האו-סי" התארח רוברט פיקרדו, הדוקטור ב"מסע בין כוכבים: וויאג'ר" (assafTV).

אל ה"מכושפות" הצטרף איבן סרגיי ("ג'ק וג'יל") כקצין המבחן של ספיד.

החולה השבועית ב"האוס" היתה לא אחרת מסינתיה ניקסון, מירנדה מ"סקס והעיר הגדולה".