המסך המפוצל

אתרי השבוע

דובי שרגא בטור על אתרי הומור. על שירי משפחת חציר, תוכנית הרדיו המיתולוגית "מה יש", וכל הפדיחות שעשינו בשירה העברית

מאת: דובי שרגא

פורסם: 09-03-2002
9 תגובות
והפעם בהומור עסקינן. האתר הראשון הוא שירי חציר, הלא הוא האתר הרשמי של משפחת חציר. באתר תוכלו לקרוא את הלהיטים "פצעוני דודתי המנוחה", "השתינו לי באדנית", ו"נעליים וחרא", שהם אכן נכסי צאן ברזל של השירה העברית. האתר מחולק לפי הדמויות: דוד הירקן, שלמה חציר, אח של שלמה חציר, שולמית ויוחאי קשית. לכל אחד יש עמוד משלו עם השירים שלו ותמונות מההווי במשק, כדי שתוכלו להתרשם. האתר זכה גם בכמה פרסים, בהם הוא משוויץ בעמוד הראשי.

האתר השני הוא לתוכנית הרדיו המיתולוגית מה יש. רוב ה"מדורים" באתר לא יעבדו לכם ויספרו לכם ש"האתר בבניה", אבל זה לא חשוב, כי הדבר הכי חשוב הוא קבצי האודיו הרבים שזמינים להורדה. יוצר האתר קידד 239 קטעים שהוקלטו אי אז בשנות ה-80 כשהתוכנית שודרה בגלץ, ואם תורידו את כולם (גודלם של הקבצים קטן) תוכלו להנות מ-8 שעות של נוסטלגיה לחלקכם, והכרת המקור לדברים רבים אחרים (לאלה מכם שלא האזינו עדיין לרדיו...). "מה יש" היתה תוכנית מערכונים ששודרה כל יום בגלץ, כשהמוחות העיקריים מאחורי ומלפני המיקרופון היו ארז טל ואברי גלעד. משתתפים קבועים נוספים היו יואב קוטנר כפרופסור מקס, יאיר ניצני כהאשם תמיד, ודני רובס כג`ימי אוחנה. בהמשך הפכו קטעים מ"מה יש" למערכונים בתוכנית הטלוויזיה "העולם הערב", והדור הצעיר ששמע "היפופוטם" ברדיו ת"א יוכל גם לזהות מאיפה ההשראה. אני ממליץ בעיקר להוריד את הקטעים של חזקאל מוסרי, ימי איציק והאיש הקטן.

ולסיום, אתר מוכר וידוע, אבל אם עדיין לא ביקרתם שם, אז אבטיח, הוא אתר שיצחיק אותכם שעות על גבי שעות. הרעיון הבסיסי - כולנו שומעים שירים וחושבים שאנחנו מבינים את המלים, אבל הפדיחה היא כשאנחנו מגלים שכוונת המשורר היתה אחרת לגמרי. בנקודה הזו האתר הזה נכנס לתמונה, כדי לרכז את כל הפדיחות שלכם. יש הרבה אתרים כאלה בחו"ל, אבל זה האתר הישראלי היחיד בנושא.