המסך המפוצל

עוד מלך כוכב נולד

עוד עונה של "כוכב נולד" הסתיימה לה ואיתה נולד גם מלך כוכב. מי זה יהיה הפעם?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-09-2006
81 תגובות
"הפעם זה קורה"
"מה קורה?"
"הפעם אני מגיע"
"כן, כן, שמענו עליך"

זו, פחות או יותר, תמצית השיחה שהתקיימה לפני כחודש בין צוות "מלך הכוכב" לבין בוסקו מנה חמה. הצוות נותר אדיש. אחרי הכל, בתוכניות הגמר של "כוכב נולד 2 ו-3", נבצר ממנו להגיע אל נקודת השידור שבחיפה. אבל הלא ייאמן קרה, ואחרי שהבריז פעמיים, התייצב בוסקו (מקום שני בטבלה לפני פתיחת תוכנית הגמר) באותה דירה קטנה וחגיגית כדי לצפות בגמר של העונה הגדולה מכולם. עוד קודם לכן התייצבה little holiday (מקום רביעי), חמושה במגש פיצה מהביל. אח שלו (מקום 14) ואחותך הצולעת + 2 (מקום 23) הגיעו דקות אחדות לאחר מכן, והחבר (ארוס!) של הגברת holiday דגמן איחור של כ-40 דקות ("עבדתי", התנצל והתיישב לטרוף את ההמבורגר שלו).

"ערב טוב ווליום תל אביב" שאג צביקה הדר בהתלהבות וברך את בוסקו על הצטרפותו לצוות המשולהב. אחותך הניפה בגאווה שלטים שהכינה מבעוד מועד: "ג'קו המלך", "מאיה, תעשי לי גיטרה", "רפאל תפסיק להתחנדל ובוא אליי להשתולל" ואפילו "גבסו תעשה לי ילד" לא עדכני - והערב נפתח באופן רשמי.

שלישיית הגמר, מרוגשת מתמיד שרה שני שירים משותפים (באף אחד מהם לא הופיע שם של צבע) ולאחר מכן התפנו לשיר את שירי הסולו שלהם. מאיה ברווזה אותנו עם "מה איתי" של אריק אינשטיין (מאוחר יותר יתבלבל גל אוחובסקי בשם השיר ומאיה תתקן אותו באלגנטיות), רפאל ריגש כל מיני אנשים בתפוצות עם "עד סוף הקיץ" (והיה היחיד שקיבל מלווים בשיר שלו: ענת אסתר חיטמן, ישראלה אסגו, נירית מיליס וגילה זילבר) וג'קו (המלך) עלה אחריו וביצע בג'קואיזם אופייני שיר שאף אחד לא מכיר של סער בדישי (בביצוע עם הפסקה, מה שנתן לנו את הרמז הראשון לכך שהוא עומד להיות הכוכב הנולד)

במהלך כל הערב הקפידה הצולעת לעדכן אותנו כמה בדיוק היא לא אוהבת את ג'קו. היא העלתה טיעונים מעניינים רבים (הוא לא מסופר, יש לו זקן והוא לא ממש יפה), אבל את אף אחד מאיתנו זה לא עניין. מוקד השידור בנתניה עוד הספיק להגיד משהו על התלבושות של כולם, לפני ההסתנוורות הכלל-ארצית מהמראה החדש של הבחורה ההיא שנראית כמו נינט. "נרדם על החולות" מעולם לא נשמע טוב יותר.

הזמן חלף, הפרסומות זרמו כיין, שאלה שלמה אחת בוטלה (השאלה על האורחים בתוכנית. מידע זה היה כבר ידוע קרוב לשבוע שלם) והחלק המעניין של הערב הגיע: מרגול עלתה לבמה ככלה בחופתה (לרגע היה נדמה שמדובר במריאנו, ושהוא מתחיל לצעוק "יאללה, ירוסלב!") והחלה לשיר עם כנופיית המושחתות(!) את מיטב שיריה. בקהל נצפה גל אוחובסקי מענטז בהתלהבות. לשאר הצופים שלום.

השופטים העניקו את מירב הנקודות לג'קו וההפרש בין הנקודות שניתנו לו לאלו שקיבלה מאיה עמד על 1490 נקודות הזויות. רבע מיליון הקולות שסומסו העניקו את המקום השלישי לרפאל, מה שגרם לצולעת לקרוע את השלט שלו לחתיכות קטנות ולמרר בבכי. מאיה שבמקום השני עוד קיבלה 28% מהקולות, וג'קו זכה בבכורה עם 46% מהקולות. ים של דמעות בשתי עיניו. ובשתי עיניה של אמו. והתחרות האמיתית התחילה. התחרות על הנקודות ב"מלך הכוכב".

אביב שבמקום הראשון לקח 173 נק' מתוכנית הגמר, מה שהותיר אותו במקום הראשון במרחק ניכר מבוסקו מנה חמה שנותר במקום השני. לאביב היו סך הכל 828 נק', לבוסקו 755. שלישי ניצב לאקי עם 732 נק'. אבל הסיפור היה רחוק מלהסתיים. תחילה חושבו נקודות הבונוס משלושת הטפסים האחרונים (סה"כ 120 נק' אפשריות). בוסקו מנה חמה לקח את כל הנקודות האפשריות ועקף את אביב, מוריד אותו למקום השני.

המצב:
מקום ראשון: בוסקו, 875 נק'.
מקום שני: אביב, 868 נק'.
מקום שלישי: לאקי, 772 נק'.

בטופס מספר 7 נשאלו שתי שאלות בונוס. הראשונה - מי יגיע לבקר ממשתתפי שלוש העונות הראשונות אחרי ששי גבסו ביקר שם (התשובה: נינט, סקעת וסעדו, שהגיעו כולם בתוכנית של ה-13/7/06. שווי השאלה היה 25 נק' ומערכת "מלך הכוכב" החליטה להעניק את מלוא הנקודות למי שכתב נינט - שהתארחה ראשונה בתוכנית, ו-20 נקודות למי שכתב הראל סקעת או יהודה סעדו).

השאלה השניה היתה מי יקבל הכי הרבה חסינויות עד לתום העונה. התשובה: ג'קו, שקיבל שלוש חסינויות. זהבית, מאיה ומישל קיבלו שתיים כל אחד. מי שכתב "ג'קו" לקח 20 נק' נוספות.

בוסקו מנה חמה לקח 40 נק', אביב רק 20, והפער בצמרת גדל: 915:888 לטובתו של מנה חמה.

ממשיכים.

טפסים 2 עד 5 הציגו שאלות בנוגע למתמודדים שהוצגו בשלבים המוקדמים של העונה וביקשו מכם לנחש אילו מתמודדים יגיעו הכי רחוק. כאן, כבר ציפתה לבוסקו מנה חמה הפתעה. כמה ניחושים לא ממש מוצלחים העניקו לו רק 176 נקודות משאלות אלה, בעוד אביב צבר לא פחות מ-264 נק'. משתתפת בשם Saffron, שדורגה לפני תוכנית הגמר במקום השמיני, לקחה לא פחות מ-396 נקודות מהבונוסים הללו, וחלפה על פני מנה חמה בדרך אל המקום השני.

המצב:
מקום ראשון: אביב, עם 1152 נק'.
מקום שני: Saffron, עם 1112 נק'.
מקום שלישי: בוסקו מנה חמה, עם 1091 נק'.
מקום רביעי: המכורה, עם 1038 נק'.
מקום חמישי: לאקי, עם 1026 נק'.

כל מה שנותר לחשב זה את הבונוסים של הטופס הראשון והטופס השמיני. בטופס השמיני היה אפשר לקבל 100 נק' על ניחוש נכון של שם זמר, זמרת או להקה, שמשיריהם ישירו זהבית פסי ומאיה רוטמן. בטופס מספר 1 היו שתי שאלות סניץ' - שאלות שעל כל אחת מהן אפשר היה לקבל לא פחות מ-150 נק'. אביב לקח רק 10 נק' מטופס מספר 1 (מהשאלה לגבי הרכב המשתתפים בגמר), ולאקי, שניחש במדויק שאחד ממשתתפי הגמר ישיר את השיר "הייתי בגן עדן" של שרית חדד לקח מהטופס הזה 153 נק', ועכשיו, המצב בצמרת נראה כך:

לאקי, עם 1179 נק'
אביב, עם 1162 נק'
Saffron, עם 1137 נק'.

וכך נישל לו לאקי למעשה את אביב מהצמרת בסוג של מהפך נוסף. מעניין לציין, שניה לפני שנראה מה קרה בסופו של דבר, שאחד המתמודדים, tirass, ניחש במדויק שני שירים ששרו במהלך העונה שלישיית הגמר - "הייתי בגן עדן", ו"לשם" של מירי מסיקה. הוא היחיד שעשה את זה. היו עוד מתמודדים שניחשו נכונה שיר אחד, אבל אף אחד לא ניחש שהכוכב הנולד יבחר בשיר של סער בדישי. מוזר.

אבל מתחנו אתכם מספיק. נקודות הבונוס של הטופס השמיני הם הדבר האחרון שמפריד בינינו לבין מלך הכוכב החדש. בשתי השאלות הללו צדק אביב. הוא אמר שזהבית תשיר שיר של אביב גפן ושמאיה תשיר שיר של שלום חנוך. בתוכנית של ה-13/7/06 שרה מאיה את "אדם בתוך עצמו" יחד עם ג'קו, וב-21/7/06 שרה זהבית את "יומן מסע". אביב לקח בזכות הניחושים הללו את מלוא 100 הנקודות, מה שקבע עובדה אחת פשוטה: אביב הוא מלך הכוכב השלישי שלנו, לוקח את התואר בפעם השניה בתולדות התחרות. ברכות, אביב.

הטבלה הסופית נמצאת כאן.


בימים הקרובים יתפרסמו בתגובות כמה נתונים נוספים.