המסך המפוצל

קיבוץ הגלויות של FOX

האח של ריימונד, אשת סנאטור שנחטפה, צמד מומחים במשא ומתן וסדרת עורכי דין חדשה - כך נראית העונה החדשה של רשת FOX

מאת: איתן גשם

פורסם: 12-09-2006
42 תגובות
אילו היינו מסתכלים על רשת הטלוויזיה FOX כעל דמות טלוויזיונית, ניתן היה בהחלט לומר עליה שהיא דמות "מעניינת", לכל הפחות. הסיבה לכך היא שהרשת הזו מלאת סתירות וניגודים כל כך בולטים, ששוב ושוב אני מוצא עצמי תוהה מה יעשו הפעם מנהליה, ושוב ושוב מוצא עצמי מופתע מחדש. ממש כמו בטלוויזיה.

איך באים לידי ביטוי אותם" סתירות וניגודים" בהיסטוריה של הרשת - שבאוקטובר הקרוב ימלאו 20 שנה להיווסדה? ובכן, מצד אחד, מדובר ברשת שיצרה לא מעט סדרות נועזות וחתרניות כ"נשואים פלוס", "משפחת סימפסון", "משפחה בהפרעה" ועוד רבות וטובות. מצד שני, מדובר ברשת שבעטה באופן ברוטאלי ומרגיז מן המרקע לא מעט סדרות בעלות פוטנציאל, בהן, כמובן "פיירפליי", "וונדרפולס", "מלאך שחור", "פיוצ'רמה" ועוד רבות וטובות אחרות (ובל נשכח את הביטול של "איש משפחה" שהוחזרה אחר כבוד לאחר שהתבררה גודל הטעות של המנהלים), לטובת סדרות בינוניות ביותר וזוועות כמו "ג'ו מיליונר" "אי הפיתויים" ועוד רבות וגרועות.

מחד, מדובר ברשת שבלוח השידורים שלה סדרות בעלות קונספט מאתגר לביצוע, כמו "24", "נמלטים" ו"Vanished" החדשה, כמו גם סדרות אחרות שפשוט כתובות היטב ("האוס", "איש משפחה", "משפחת סימפסון"), ומנגד, אותו לוח שידורים עמוס לעייפה בתוכניות ריאליטי מחרידות.

העונה הקודמת, עונת 2005/6 היתה העונה השנייה ברציפות בה הרשת סיימה את העונה במקום הראשון בקרב בני 18-49. אם למישהו היה ספק שהרשת באמת שייכת לליגה של הגדולות, הוא נמוג מזמן. מעמדה של הרשת כאחת הרשתות המובילות נשאר איתן, בעיקר בזכות ההצלחה האדירה של "אמריקן איידול" שהפכה בשנתיים האחרונות לתוכנית הנצפית ביותר בארה"ב. הקטר ששמו "אמריקן איידול" עזר לרשת לטפח סדרות אחרות כ"24" ו"האוס". זו האחרונה זוכה להצלחה אדירה ופרק פתיחת העונה השלישית ששודר בשבוע שעבר זכה לכ-19 מיליון צופים.

מה צופן לנו, אפוא, לוח השידורים של הסתיו הקרוב? כמו תמיד, הרבה תוכניות ותיקות ומצליחות, בשילוב עם מספר תוכניות חדשות. בסך הכל צפויות לעלות ללוח השידורים הקרוב 7 תוכניות חדשות - מספר לא מבוטל המצביע על ניסיונות של הרשת לחדש ולשנות - בהן ארבע סדרות דרמה, שתי קומדיות ותוכנית ריאליטי אחת. אלא שעל אף שהמוניטין של הרשת מצביע, כאמור, על נטייה ליצור תכנים מוצלחים ומצליחים - לכל הפחות פעם אחת בעונה - הרי שהפעם התכנים החדשים נראים ממבט ראשון דלים למדי, והצלחה כמו של "נמלטים" נראית רחוקה. ובכל זאת, אפשר לזהות את האסטרטגיה של הרשת בשיבוץ התוכניות החדשות בשעה המאוחרת יותר, תוך יצירת איזשהו מכנה משותף בינן לבין התוכניות הותיקות יותר, באופן שבו צופי הסדרה הותיקה והמוכרת יוכלו להישאר ולצפות בסדרה החדשה שאחריה. זו בהחלט חשיבה נבונה.

כך נראה הלוח החדש של FOX בעונת 2006-07:

שני
20:00 נמלטים (עונה 2)
21:00 - סדרה חדשה

מינואר 2007:
20:00 - סדרה חדשה
21:00 24 (עונה 6, החל מ-14/1/06)

על ההצלחה של "נמלטים" כבר נאמר הכל. אחרי עונת פתיחה סוחפת ופופולארית מאוד, גם אם לא הכי אמינה, וונטוורת' מילר וחבריו כבר פתחו את העונה השנייה בארה"ב בסערה. הפרק הראשון שודר ב-21 באוגוסט וזכה לרייטינג משביע רצון, הפרק השני אף רשם עלייה באחוזי הצפיה וניצב במקום הראשון בדירוג השבועי בקרב בני 18-49.

אחרי הנמלטים תגיע הנעלמת. "Vanished" היא סדרה חדשה על אשתו הצעירה של סנאטור מבטיח שנעלמת יום אחד. סוכן FBI וכתבת אסרטיבית מנסים לגלות את האמת על מקום הימצאה. צפויים טוויסטים למכביר. מככבים: גייל הרולד ("הכי גאים שיש") ורבקה גייהארט (שלנצח תיזכר בתור טוני מרשט, אשתו המנוחה של דילן מקיי ב"בוורלי").

נשמע דומה באופן מפליא ל-"Kidnapped" של רשת NBC? ועל זה נשיב - אהה... אתם צודקים... ובכל זאת, כרגע זאת נשמעת כמו הסדרה המבטיחה ביותר של הרשת לאחר שהפיילוט שלה זכה לבאזז חיובי. הנה דוגמא נוספת למגמת ה"סדרות עם עלילה מתמשכת" ששורה על הרשת הזאת ועל שאר הרשתות בעקבות ההצלחה של "נמלטים" ושל "24".



כמו בעונה שעברה, "נמלטים" תשודר במשך 13 שבועות (עם הפסקה של כשבועיים לטובת משחקי ליגת הבייסבול) ותחזור באביב עם תשעת הפרקים הנותרים. אלינו יגיע חלקה הראשון של העונה ב-4/10/06 ל-yes Stars כאשר חלקה השני של העונה יגיע במהלך מרץ 2007, במקביל לשידור בארה"ב.

את מקומה של "נמלטים" במשבצת של 20:00 תתפוס הסדרה החדשה "Standoff" (פירוט עליה בהמשך) שתעבור ממשבצת השידור של יום שלישי ב-21:00, בהנחה שתשרוד כמובן. במהלך החורף צפויה "Vanished" להיעלם מלוח השידורים, ולפנות את מקומה לזוכת ה"אמי" הטרייה "24" בעונתה השישית במספר. או במלים אחרות: ג'ק באוור הולך לעבור את היום השישי הארוך ביותר בחייו. עונה 5 היתה מוצלחת מאוד, ודומה שממש הופחה רוח חיים חדשה בסדרה. יהיה מעניין לראות האם המגמה החיובית תמשיך גם בעונה הקרובה. כמו בשתי העונות הקודמות תיפתח עונה 6 בפרק כפול מיוחד שישודר ביום ראשון, ה-14 בינואר 2007, ופרק כפול נוסף ביום שני שאחריו.


שלישי
20:00 האוס (עונה 3)
21:00 - סדרה חדשה

מינואר 2007
20:00 אמריקן איידול 6 (מה- 16/1/06)
21:00 האוס

הנה דילמה: מה עדיף - רופא נחמד ואדיב אבל גרוע או רופא אנטיפת מגעיל אבל מצוין? יבוא מי שיגיד: "רגע, למה אי אפשר את שניהם?". וואלה. ובכן, הנה עוד דילמה: מה עדיף - סדרה מצליחה ברייטינג אבל גרועה או סדרה משובחת שזוכה לרייטינג נמוך? באו אנשי רשת "פוקס" ושאלו - ובצדק - "רגע, למה אי אפשר את שניהם?"

העונה השנייה המשובחת של "האוס" הוכיחה שאמנם אי אפשר בשום אופן להגיד על ד"ר גרגורי האוס שהוא "נחמד ואדיב" (הו לא!), אולם התברר שאפשר ליצור טלוויזיה שהיא גם איכותית וגם מצליחה ולחסוך מעצמך דילמות מיותרות.

ועכשיו, עם כניסתה לעונתה השלישית, מקבלת "האוס" את המשבצת היוקרתית של יום שלישי ומקבלת עליה את המשימה לשמש עוגן לסדרה חדשה. קשה לדעת האם צופי "האוס" יישארו לראות את הסדרה שאחריה, אבל אפשר לנבא שהם ימשיכו ליהנות מטלוויזיה משובחת, ומאחת הסדרות הטובות ביותר על המרקע שלהם.

"Standoff" היא סדרה חדשה על שני מנהלי מו"מ מצטיינים במיוחד ב-FBI - גבר ואישה, שמנהלים ביניהם רומן סודי מחוץ לשעות העבודה ומנסים לתמרן בין חיי העבודה הלחוצים לבין החיים האישיים. מככבים: רון ליוינגסטון ("סקס והעיר הגדולה"), רוזמרי דוויט ואהובתנו ג'ינה טורס ("פיירפליי", "סרניטי", "אנג'ל").



"האוס" תפנה את מקומה במהלך החורף לעונה השישית של "אמריקן איידול", וצפויה לעבור לשעה 21:00, מייד אחרי "איידול" (מה שלא צפוי להזיק יותר מדי לאחוזי הצפייה שלה, כאילו שזו בעיה), שצפויה להמשיך ולהיות התוכנית הנצפית ביותר בארה"ב אחרי שתשוב למרקע.


רביעי
20:00 Bones (עונה 2)
21:00 - סדרה חדשה

מינואר 2007
20:00 Justice
21:00 אמריקן איידול - התוצאות (17/1/06)
21:30 The Loop (עונה 2, טרם פורסם תאריך עלייה סופי)

יום רביעי ייפתח עם העונה השנייה של "Bones", סדרת החקירות הבינונית ומטה. המפיקים, אגב, מבטיחים לנסות ולאתגר את עצמם בעונה הבאה: העלילות אמורות להיות נוסחתיות יותר, הפתרונות השבועיים אמורים להיות צפויים במיוחד והמתח המיני בין ד"ר ברנן לסוכן סילי בות' צפוי להיות משמים בהרבה (אגב, האם רק לכותב שורות אלה השם "סילי" נראה תפור במיוחד לדמות של בוריאנז? והאם מישהו באמת מצליח לקנות אותו כסוכן FBI?).

"Justice" - תאמינו או לא - עוסקת בעורכי דין. הפעם מדובר בארבעה כאלה שבאו מרקעים שונים ונוהגים לקחת על עצמם תיקים בעלי פרופיל גבוה במיוחד. הציניקנים יגידו בוודאי: מה, שוב סדרה על עו"ד? לא נמאס? אלא שלסדרה הזאת יש טוויסט מיוחד - הפרקים בה מוצגים מבעד לעיניו של הנאשם, ובסוף הפרק מתגלה האמת - האם פשע הנאשם אם לאו. אז מה אם עשו את זה כבר ב"המושבעים" הכושלת? ואז מה אם גם היא שודרה ב-FOX? זה הופך את העניין לפחות מקורי? ובכלל, כבר הזכרנו שזאת סדרה על עורכי דין? מצד שני, בפעם האחרונה שאמרנו על סדרה "אוף, שוב סדרת בית חולים?" קיבלנו את "האנטומיה של גריי", כך שיש תקווה.

הקאסט של הסדרה דווקא מרשים. בראשו עומד ויקטור גארבר המצוין (ג'ק בריסטו מ"זהות בדויה"), ולצדו מככבים, בין היתר, קר סמית' (ג'ק מ"דוסון קריק") ועוד שחקן באמת גדול - אימון ווקר הכריזמטי (הזכור לטוב כקארים סעיד ב"אוז"). אחד מן המפיקים בפועל של הסדרה הוא - איך לא - ג'רי ברוקהיימר הבלתי נלאה.



במהלך החורף תפנה "Bones" את מקומה (לטובת משבצת חלופית בימי שישי) ל-"Justice", שאת מקומה תתפוסנה שתי תוכניות: הראשונה, תוכנית סיכום התוצאות של "איידול". אחריה, במהלך מעניין ומעורר תקווה, שיבצה הרשת את "The Loop" החביבה עד מאוד, שהצליחה איכשהו לזכות בעונה נוספת, חרף העובדה שהעונה הראשונה כללה שבעה פרקים בלבד. בעונה השנייה נמשיך לצפות בעלילותיו המשעשעות של סאם המנסה לשלב את חיי החברה שלו עם ידידיו ליזי, פייפר וסאלי יחד עם חיי העבודה הסוערים, כאשר בעונה השנייה צפויה הסדרה להתמקד יותר בחיי העבודה (שהתבררו כמשעשעים מבין השניים, באופן מפתיע).


חמישי
20:00 - סדרה חדשה
20:30 - סדרה חדשה
21:00 - תוכנית חדשה

מנובמבר 2006
21:00 האו-סי (עונה 4, החל מה- 12/11/06)




התחרות ביום חמישי צפויה להיות הקשה והמרתקת ביותר בין הרשתות הארציות. ליום הזה שולחת הרשת שתי סדרות קומיות חדשות וסדרה אחת ותיקה שהפופולאריות (והרמה) שלה במגמת ירידה מדאיגה. האם תוכל הרשת להביא נתוני רייטינג טובים ביום הזה? ימים יגידו, אבל כרגע העסק לא נראה מלהיב.

''Til Death" - הידועה יותר בשם "הסדרה החדשה של האח של ריימונד" עוסקת בזוג צעיר, נשואים טריים, שעוברים להתגורר בסמוך לזוג ותיק הנשוי מזה 25 שנים ולומדים מהם הרבה על החיים ועל מה שהולך להיות העתיד שלהם "עד שהמוות יפריד ביניהם". הכוכב הראשי של הסדרה הוא, כמובן, בראד גארט ("כולם - משום מה - אוהבים את ריימונד"), לצדו, בתפקיד אשתו, מככבת ג'ואלי פישר החמודה, הזכורה לטוב בתור "זואי ביוזיק" (מהסדרה "קלף משוגע"). את הזוג הצעיר מגלמים קאט פוסטר ("חוק וסדר") ומיודענו גיא בוסקו (בתוכניה כתוב "אדי קיי תומאס" מ"אמריקן פאי" ומהסדרה "על גבול השפיות", אבל בינינו - יש הבדל?). בקיצור, עוד סדרה על זוג צעיר שמנסה להשתלב וללמוד ו... טוב, יש בראד גארט. זה מה שחשוב.

"Happy Hour" היא סדרה חדשה מבית היוצר של האחים פילגו - האנשים שעומדים מאחורי "מופע שנות ה-70". הסדרה עוסקת בבחור בשם הנרי בקמן (בגילומו של ג'ון סלואן האלמוני למדי) שמאבד ביום אחד את כל מה שהיה לו - החברה שלו נפרדת ממנו, הוא מגלה שהוא לא יכול להמשיך יותר בעבודתו והוא מאבד את הבית שלו. בצר לו הוא מוצא שותף חדש בשם לארי קון (לקס מדלין מ"עדיין יחד") - בחור כריזמטי, שחצן ובעל תיאוריות מעניינות על החיים, שמנסה להשפיע על הנרי להיות כמוהו. הנרי מתחיל לעבוד אצל חברת הילדות של לארי, אמנדה, שהיא לגמרי במקרה חתיכה לא נורמלית, שמתקשה למצוא בחור, ואפשר לנחש שהמתח המיני ביניהם יחתוך את האוויר כמו אולר כיס זול וחלוד.




כדי למלא את המשבצת של 21:00 בתפר שבין פתיחת העונה לבין שידור משחקי ליגת הבייסבול ושובה של "האו-סי", תשודר התוכנית החדשה "Celebrity Duets". אם חשבנו שהז'אנר של סלבריטאים סוג ד' שעושים מעצמם צחוק בניסיון להציג את כישרונם הדל בפעולות כמו ריקוד ושירה יגווע - טעינו. הפעם, הפורמט - שמקורו, כרגיל, בתוכנית בריטית בשם "Just the Two of Us" ואשר עובד לגרסה אמריאית ע"י סיימון קאוול מ"איידול" - עוסק בסלבריטאים סוג ד' שעושים מעצמם צחוק באמצעות שירה עם זמרים מקצועיים בדואטים. וויין בריידי המוכשר מ"של מי השורה הזאת" האמריקאי מנחה.

בנובמבר חוזרת, כאמור, "האו-סי" לעונה קצרה יותר (הוזמנו 16 פרקים) ונטולת מישה ברטון שפרשה מהסדרה בסיום העונה הקודמת. התחרות של החבר'ה ממחוז אורנג' העונה קשה במיוחד, מכיוון ש-ABC בחרה להעביר את "האנטומיה של גריי" הסופר-פופולארית למשבצת הזו, וכשגם "CSI: זירת הפשע" החזקה תמיד של CBS ו"דיל או לא דיל" המצליחה של NBC מולה. בקרב על הקהל הצעיר יש לתושבי המחוז תחרות לא קלה עם צמד האחים מבית "על טבעי" המשודרת במקביל ב-CW.


שישי
20:00 קומנדו נני (עונה 3)
21:00 משפחה בהשאלה (עונה 3)

מינואר 2007
20:00 Bones (המשך העונה)
21:00 - סדרה חדשה

ימי שישי נחשבים כחלשים יותר טלוויזיונית, הקהל הצעיר יוצא לבלות ואחוזי הצפייה נמוכים יותר ומאופיינים כמשפחתיים יותר. הרשת תנסה השנה ליהנות מהצפייה המשפחתית ומשגרת למסך עונות חדשות של סדרות לייף סטייל פופולריות מחד אך גם זולות מאידך לעומת השקעה עתירת אפסים בסדרות מתוסרטות.

"קומנדו נני" מבוססת, באופן חופשי, על התוכנית הבריטית "Little Angels". הרעיון הוא שלמספר משפחות (מהמעמד הבינוני-גבוה, כמובן) שבהן הילדים הקטנים הם קשים לחינוך ולאילוף יגיעו מספר אומנות בריטיות שילמדו את הילדים מהו חינוך טוב ואיך להפוך את המשפחה למתפקדת. בקיצור, הרעיון שפראן דרשר היא אומנת מוצלחת נשמע פתאום הגיוני ומושך, וזה אומר הכל. אחריה ב-21:00 עונה שלישית ל"משפחה בהשאלה". בתוכנית זו שתי אמהות (ישנן גם תוכניות בהן האבות הם המתחלפים) מתחלפות בתפקידיהן ומשמשות כאם המשפחה בביתה של האחרת. ההבדל בין תוכנית זו ל"חילופי נשים" של ABC (המבוססת על "Wife Swap" הבריטית של ערוץ 4) הוא שכאן האמא המחליפה היא זו שתקבע איך המשפחה המארחת תוציא את כספי הפרס אותו כל משפחה מקבלת בסך 50 אלף דולר.

בחורף צפוי שינוי בלוח השידורים, כש"Bones" צפויה לעבור מימי שלישי למשבצת של 20:00 בשישי. בשעה 21:00 צפויה לעלות סדרה חדשה בשם "The Wedding Album" על צלם חתונות מצליח, שנחשב כפלייבוי מתהולל במיוחד. אלא שאורח חייו משתנה מהקצה לקצה עם העסקתה של עוזרת הצילום הבריטית החדשה שלו - מילה. מככב: ברונו קמפוס ("ניפ /טאק").




שבת
20:00 Cops
20:30 Cops
21:00 America's Most Wanted

כרגיל, ביום שבת אין שינוי והרשת ממשיכה לשדר את שתי תוכניות הריאליטי הותיקות והמאוד מצליחות (המשודרות מאז שנת 1989!). מ-"Cops" ישודרו בכל שבת שני פרקים ברצף, בני 22 דקות כל אחד. אחריה, תמשיך אמריקה לעקוב בנשימה עצורה אחר ניסיונות צוות התוכנית לקבל מידע חיוני מהציבור אחר עקבותיהם של פושעים נמלטים. מעניין אם צפוי בעתיד איזה קרוס-אובר עם "נמלטים".

ראשון
19:00 שידורים חוזרים לסדרות האנימציה
19:30 המלך היל (עונה 11)
20:00 משפחת סימפסון (עונה 18, שנפתחה ב-10/9/06)
20:30 אבא אמריקאי (עונה 2, שנפתחה ב-10/9/06)
21:00 איש משפחה (עונה 6, שנפתחה ב-10/9/06)
21:30 טירוף בבית (עונה 2, שנפתחה ב-10/9/06)

"The Animation Domination" חוזר! ובגדול! FOX בהחלט משחקת אותה עם שיבוץ נבון ונכון של סדרות האנימציה הבועטות והמשעשעות שלה ברצף. הערב המענג מתחיל בשידורים חוזרים של פרקים נבחרים מסדרות האנימציה, ומייד לאחר מכן פרק של "המלך היל" המעט פחות מוצלחת, שמלווה בפרקים חדשים של "הסימפסונים" בעונתם ה- 18(!) ושל "אבא אמריקאי" ו"איש משפחה" בעונות חדשות.




את הערב חותמת עונה שנייה של "טירוף בבית" החביבה, שאינה סדרת אנימציה אלא סדרה קומית סטנדרטית עם 4 מצלמות באולפן וזכתה לפופולאריות רבה למדי בעונתה הראשונה. הסדרה לא הצליחה להלהיב את כותב שורות אלה יתר על המידה, אולם למרות זאת יש לציין שיש לה חן מסוים. "טירוף בבית" היא הסדרה הראשונה מזה שנים שהצליחה לשרוד את המשבצת שלאחר "משפחת סימפסון". בעונה זו היא מחליפה שיבוץ עם "אבא אמריקאי" שעובר ל-20:30 בעוד "טירוף בבית" זזה קדימה ל-21:30. "הרגשנו שהשילוב הזה מתאים יותר" אמרו ב-FOX. "טירוף בבית" זכתה לפופולאריות רבה בקרב בני 12-24 ושהתה באופן קבוע בטופ 10 בקרב גילאים אלו. בעונה הקודמת, ערב הקומדיות של ימי ראשון ב-FOX ניצב שני ברייטינג היומי בקרב בני 18-49 לאחר ABC עם להיטי הענק שלה "אקסטרים מייקאובר" ו"עקרות בית נואשות".

בסך הכל, לוח השידורים של FOX מגוון מאוד, ומשלב הכל מהכל, הן מבחינת הז'אנרים: דרמה, קומדיות, אנימציה וריאליטי, והן מבחינת התכנים: סדרות ותוכניות מעולות אל מול סדרות ותוכניות גרועות להחריד; חתרניות ובועטת לצד שמרנות מדאיגה; ואינטליגנציה גבוהה אל מול רדידות מביכה. בקיצור, ממש קיבוץ גלויות.


הסדרות החדשות של NBC
הסדרות החדשות של ABC
הסדרות החדשות של CW
הסדרות החדשות של CBS