המסך המפוצל

גברים בניסיון

כשרוצים להפיק ערוץ שיפנה למכנה משותף חובה להשתמש בהכללות. אז נצא מתוך הנחה שאכן מוטוריקה, אלקטרוניקה, ארוטיקה וספורט הם הנושאים שמקיימים את עולמם של הגברים. גם אז שום גבר אינו אוהב אשפה

מאת: דוד א.

פורסם: 24-03-2002
1 תגובות
רונן פתח את הדלת, המפתח עדיין היה בידו. הוא עצר לרגע בפתח הדלת. שקט. הדירה הייתה חשוכה. הוא הניח בזהירות את התיק לצד רגלו, והמשיך להאזין תחת המשקוף בניסיון לקלוט רחשים שונים, שנסתרו מאוזניו בפעם הראשונה. לא, הוא צדק. אין אף אחד בבית. הדירה ריקה, כנראה שהאישה הלכה עם הבת הקטנה לאמא שלה. סוף כל סוף הוא לבד, הפעם לא יצטרך לשמוע לתלונות משעממות. היה לו יום מספיק קשה בעבודה, הוא חשב, מגיע לי!
רונן התיישב על הספה המשפחתית, הניח את רגליו על השולחן, פתח פחית בירה "קרלסברג", יד ימין חדרה לה באיטיות אל תוך המכנסיים, יד שמאל אחזה בשלט. רונן דפדף בערוצים. מאז שקיבלו את הממיר הדיגיטלי, מת הזיפזופ, עכשיו רק הדפדוף משחק. הגיע הזמן שגם אני איהנה קצת מהדיגיטלי הזה, חשב, לא רק הילדה ואמא שלה עם ה"הופ" שמופ הזה. אז עיניו קלטו את "ערוץ אגו" בתוך המסגרת הכחולה. חיוך עדין נמתח מעל זיפי פניו הקשוחים למראה שמות התוכניות. הוא לחץ "SELECT".




האנשים שרקחו במוחם את ערוץ אגו, החליטו להרכיבו מארבעה נושאים עיקריים.
1. מוטוריקה - גברים עירוניים אוהבים שטח, זאת כמובן כל עוד זה מתחבר למוטוריקה. רכבי שטח 4x4, אופני-הרים, באגים. יכול להיות שזה נכון, אם נבחן את הרעיון בצורה אוהדת, כלומר בעזרת הכללות. זוהי תופעה שצוברת תאוצה משבת לשבת, הדיונות של ארצנו הקטנה מתמלאות בגלגלים. אכן תענוג לנסוע במהירות מקסימלית, כשהרוח מכה בפנים, אבל כל מי שעבר באזור פלמחים בסוף השבוע האחרון, יוכל למצוא קבוצה נרחבת של נשים שיזעמו על התיוג הגברי של הספורט החדש. בנוסף, כמובן, ישנם עדיין גברים שיעדיפו את ה"טה-גה-דה" בלונה-פארק של תל-אביב.

2. אלקטרוניקה - גאדג`טס, צעצועים, משחקי מנהלים, טכנולוגיה חדשנית גם אם חסרת ערך. איך שכולנו אוהבים את זה. אנחנו נמשכים לטלפון הסלולרי, מתלהבים מפחית בירה שעושה גראפסים. פינת הצעצועים של גידי גוב, רק במשוכלל.

3. ארוטיקה - פורנו, עירום, מילים גסות וסומק על הלחיים. נו, למה להתנגד?

4. ספורט - `ספורט` היא מילה כוללת למספר רחב של ענפים. אצלנו בארץ הכוונה היא בעיקר לכדורגל וכדורסל. במובן הזה `גברים` אכן אוהבים ספורט.




ואיך בכלל אפשר להכליל מין שלם? גברים עושים הכל וידם בכל מימי ראשית ההיסטוריה. אבל למה לא בעצם? הרי כולם עושים את זה כל הזמן. יש דברים שנחשבים גבריים, ויש כאלו שהם נשיים. כשרוצים להפיק ערוץ שיפנה למכנה משותף חובה להשתמש בהכללות. אז נצא מתוך הנחה שאכן מוטוריקה, אלקטרוניקה, ארוטיקה וספורט הם הנושאים שמקיימים את עולמם של הגברים. גם אז שום גבר אינו אוהב אשפה. לוח המשדרים של ערוץ אגו מורכב מתוצרת הטראש הכי נידחת וגם הכי זולה שניתן להשיג מתוצרת ארצות דוברות אנגלית מעבר לים. חצי שעה של פטפטת-סקס בריטית + חצי שעה של גלשנים אוסטרלים. בין לבין סרטונים בני חצי דקה על עוד כלום. הביצוע, אח, הביצוע... למה כל כך קשה לנו איתו בארץ. אבל הנה, גם הבריטים לפעמים עושים טלוויזיה גרועה.

בתוכנית ערוץ אגו אמור להיות ערוץ דיגיטלי למהדרין. הראשון מסוגו. לחצן אדום לסקס, צהוב - גאדג`טס וכן הלאה. אבל גם ערוץ 10 תוכנן להיות אלטרנטיבה לשתיים. שידורי אגו בינתיים מוגדרים כשידורי ניסיון, ולכן הם עדיין ללא פלטפורמה דיגיטלית.

לאחר עליית שידורי הניסיון של ערוץ אגו, העולם נהיה פתאום הרבה יותר מפחיד. כמויות ההארד-טראש שהובאו על ידי הערוץ עלולים להרתיע גם לב גברי חזק ביותר. עם זאת עולה החשש שמטרתו האמיתית של ערוץ אגו היא להביא לשידור את רצועת הלילה (הארוטית, כמובן). בכך הצליחו להחדיר חברות הכבלים שידורי פורנו רך, בלי קידוד ובלי המוניטין של חברת פלייבוי העולמית בנושא. האם יגלו מתישהו המזוקנים שבכנסת את הסוד שלנו ושל חברות הכבלים?



מספר הערוצים יכול לגדול ולהתרחב עוד ועוד, אולם הכמות של תוכן טוב המופק בעולם לא תתפח רק בגלל שבישראל החליטו פתאום לפתוח את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית לתחרות. להיפך, נראה כאילו לתוכן טוב יש דווקא נטייה להיעשות לנדיר יותר. אם בכבלים בסך הכל רצו להקים עוד ערוץ `בהייה` ריקני ובהשקעה אפסית רק כדי שטבלת הערוצים תיראה יותר אטרקטיבית למצטרפים חדשים בפוטנציה, הם יכלו פשוט לקחת את ערוץ האופנה ולשנות את שמו ל `ערוץ הגברים`.

ובכל זאת, למרות הכמות המוגבלת של תוכן איכותי בעולם, ניתן היה לעשות את זה אחרת. כיצד? התשובה כל כך פשוטה - על ידי מקור. לא, אין הכוונה לדרמות יקרות, אלא למה שנקרא דווקא כהפקות מקור שאינן עיליות. אותו פתרון זול שכה אהוב על שאר הערוצים הישראליים, הטוק שואוז למיניהן. קחו שני בחורים צעירים ואלמוניים, שאוהבים להתלונן ולהריץ צחוקים מאוחר בלילה. הקימו אולפן עם פקס במבצע מאופיס-דיפו, שיכרו בעל דיפלומה פרובוקטור, והרי לכם תוכנית ייעוץ. תביאו עוד שני דעתנים שיפטפטו על מה שקרה השבוע במגרשי הכדורגל והכדורסל בארץ ובליגות נבחרות בעולם. תשלחו צוות מצומצם של צלם וקריין לפלמחים, שיתורו אחר ג`יפים מטונפים מבוץ. אפשר גם לשבץ איזו אורלי ויינרמן בתור קריינית רצף. ובקשר לרצועה הארוטית-לייט שמשודרת בשעות הלילה, אותם מן הסתם עדיף להשאיר בעינה. אין מקום לארוטיקה מקומית כמובן. כנראה שבנושא הזה, הם באמת שלא יכלו לטעות.