המסך המפוצל

הממיר 31/12/06

פרקים מבריקים של אד ואצל החברים של נאור, ההתחלה של מה עובר על בריאן, סיום עונה חלק א` בנמלטים, והמיטב של קשת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 31-12-2006
154 תגובות
10. "אד" ממשיכה להיות סדרה מקסימה וכיפית, ואחד מפרקי השבוע זוכה אצלי לתואר "הפרק הטוב בסדרה" לפחות עד כה. אני מדבר על פרק החלום הצלול (Lucid Dream, ואני לא בטוח שמדובר בתרגום נכון). אחד הדברים המקסימים ביותר בפרק היה שלפחות עד השלב בו מייק ואד חזרו לאירועי מפתח בעברם, כל ההתרחשויות היו יכולים להתרחש במציאות, למעט העובדה שאד מסוגל לשלוט בכל מה שקורה - הוא גורם למייק לרקוד ריקוד אירי, הוא מנשק את מי שמתחשק לו, הוא מביא את טיי דיגס (בהופעת אורח) ואיזה כפיל לאלברט אינשטיין. ועדיין - החוקים נשארים, ואד לא יכול להתחיל לעוף. אבל הוא כן יכול להפוך את פיל לנשיא ארה"ב ולגרום לו להפציץ את קנדה, למשל. התוצאה: פרק נהדר, מבריק, עמוס בכל מיני אלמנטים קטנים וחביבים. גם החלקים שבהם מנסים אד ומייק לשנות אירועים בעברם ולראות מה היה קורה אם אד היה קצת יותר אמיץ בקרבת בנות היו חביבים להפליא (טיי דיגס רוקד הורה, למשל). היה מעניין לראות גם איך ייראו החיים המשותפים של אד עם פרנקי, ואיך למרות החיים המאושרים, אד עדיין מפנטז על קרול. עוד ראויים לאזכור: המופע הקצרצר לקראת סיום החלום, 10 סנט, והנשיקה עם פרנקי אחרי שאד התעורר. פשוט מקסים.

9. חרבות אור זוהרות ברחבי העיר, אנשים קטנים במסכת יודה רצים ברחובות, קרבות ענק בין אם לבנה - אל תתבלבלו, זה לא קרה באיזו סדרה אמריקאית מצליחה, אפילו לא בסדרה בריטית, זה קרה אצלנו בישראל ב"החברים של נאור". שלא תבינו אותי לא נכון, אני אוהב את הסדרה הזו עוד מהפרק הראשון שלה כשעוד לא ידעתי מה יש לי ביד (או יושב מוקלט במג'יק ליתר דיוק). חשבתי שראיתי הכל בפרק עם דדי וחיל האוויר, נפלתי מצחוק בפרק עם החומוס, אבל שום דבר לא הכין אותי לפרק עם מלחמת הכוכבים. תרבות מלחמת הכוכבים, או תרבות ההומור על מלחמת הכוכבים היא דבר ידוע ומוכר בעולם, אבל לראות את זה אצלנו, בעברית בטלוויזיה כחול לבן - זה עולם אחר לגמרי. הפרק היה עשוי בצורה מעולה החל מחסך הילדות של נאור בכל מה שנוגע לצעצועים, הפקח המעצבן שמתגלה כסובל חמור מחבובופוביה, ואפילו דדי שרץ ברחבי תל אביב ומדליק לאנשים סיגריות סתם כי הוא חייב להחזיר את ההשקעה של 2000 הש"ח (ושמישהו יגיד לו ש-2000 ש"ח זה טוב ויפה אבל גם מילוי גז עולה כסף) הובילו לפרק כיפי מצחיק ומהנה ומאוד יפה ויזואלית. והשיא של הפרק היה קרב הענקים בין נאור לאימו הידוע גם כקרב בין המכשפה לעמלק בין הבלייעל שממש כמו במקור הוציא את כל הרגשות החוצה. אחרי הכל, נאור - אמא שלך היא אמא שלך ולא אמא של מיקה הרומניה טוחנת הממליגות הזו. בשורה תחתונה - כבר הרבה זמן לא נראתה על המסך כזו סדרה מקורית טובה, ואפשר רק לקוות שזו התחלה של משהו טוב ולא עוד פרק קצרצר בתולדות הטלוויזיה הישראלית (Shlamko JR).

8. "הפמליה" ממשיכה להיות נפלאה, והשבוע קיבלנו כמה רגעי שיא: האחד הוא הרגע הקצרצר בו ארי המתוסכל מהפסקות החשמל מנתץ את הפסל המונגולי על שולחנו של לויד; השני - זריקתו לבריכה ע"י הנוער המשולהב; השלישי - וינס על הגג וארי צועק לו את נתוני הקופות השבורות ומתברר שהם עקפו את "ספיידרמן". איזו סדרה מגניבה.

7. "מה עובר על בריאן" נפתחה השבוע בפרק חביב להפליא שהציג דמויות שקל לאהוב והכיל כמה קטעים מגניבים: הפריצה של מרג'ורי ובריאן לדירה שלו אחרי שה-car girl (משום מה, "הנהגת" לא יושב לי טוב על הלשון. ואיזה כיף לפגוש את איימי ג'ו ג'ונסון שוב בתפקיד לא אופייני) משתלטת עליה; הסצנה עם המזרון על גג המכונית; "היי ג'ימי!"; והקטע החמוד עם מוזיקה הפתיחה של "CSI: ניו יורק". הנשיקה בארון הגדירה משולש רומנטי מעניין, בעיקר אחרי ההסכם בין בריאן לאדם, אותו אדם לא כיבד. פרק פתיחה טוב ומהנה.



אין 6 השבוע.

5. "נמלטים". קלרמן! הוא עם הטובים? ווהו! איזה כיף! (רק חבל שהוא הולך להשתמש בהם כדי להגיע לשרה ואז לנסות לחסל את כולם, אבל היי, בואו נהנה מהרגע). בכל זאת, היה נחמד לראות את הטוויסט הזה שנבנה לאורך כל הפרק מבוצע בשלמות כזו. למרבה הצער, לא קרה הרבה מעבר לטוויסט הזה - בליק הולך לכלא? צדק פואטי אמנם, רק מה חבל שכל הקייס שבנו נגדו הוא בולשיט אחד גדול, מכיוון שאין דרך בעולם שבליק יכול היה לרצוח את גירי, בטח לא על בסיס הקלטה שהזמן שבו נערכה לא מסתדר עם המוות של גירי בכלל. ונגיד שהמשטרה, התביעה, בית המשפט ואפילו הסניגור שלו טפשים גמורים - למה הוא לא נלחם? הרי ראינו כבר קודם שהוא לא טיפש. פשוט אדיוטי. והסיפור של טי באג די מתחיל לחזור על עצמו ולעייף - שוב הוא מקסים מישהי ומשתמש בה, שוב היא מגלה עליו ברגע הגרוע מכל ושוב הוא רודף אחרי ההיא. די ברור שהוא יאבד את הכסף שלו בגלל האובססיה כלפיה, והכיוון שהפרק הולך אליו אינו מעודד. טוב, זה היה צפוי שנגלה שהקים הזה הוא בכלל פיון של מישהו אחר. הרי תמיד ההוא שמעל הפיון מתגלה בעצמו כפיון. אולי תפתיעו אותנו קצת, חברים? ובכל זאת, מה הסיפור של האיש עם הפתקים? מה, הוא לא יכול לדבר? ומה הקשר שלו לנשיאה? יהיה מעניין. אבל לא הכל היה רע בפרק - טוב היה לראות את שרה לומדת לשרוד לבדה בעולם ועושה רושם שהיא הבינה שמייקל הוא בן הברית האחרון שנותר לה. קלרמן היה קריפי נפלא כהרגלו וגם מאהון היה בסדר. בסך הכל הסדרה זקוקה לרענן את קווי העלילה, כי הם מתחילים לעייף. מרוב טוויסטים כבר לא רואים את העלילה (איתן גשם. פורסם לראשונה בתנועת הצופים 4/12/06).

4. "אאוריקה" מצליחה לפעמים לעשות דברים נחמדים (למשל הקטע עם החנון שנתקל בביריון במסדרון בית הספר והיפוך התפקידים הצפוי-אך-חביב) ולחלוטין לא חסר בה הומור שהופך אותה לסדרה מהנה-לעיתים, אבל דומה שכמעט תמיד חסר בה משהו והיא נמצאת כאן על תקן "המקרה הביזארי השבועי" שנובע מעצם קיומה של העיירה, ומהבחינה הזאת היא לא שונה בהרבה מסדרה כמו "סמולוויל" (והפרק המטופש של השבוע עזר להמחיש את הדימיון הזה עם אותם אנשים שרצו ממש מהר, ממש כמו קלארק). על רקע זה, חשוב להדגיש שלעיתים דווקא "מצליח להם", והפרק של השבוע שעבר עם הטיל, המדענים הזקנים ופרס נובל היה אחד המוצלחים בעונה עד כה - עובדה שרק מעצימה את האכזבה היחסית מהסדרה. כי כאמור דווקא יש בה רגעים חביבים, אבל היא לא מצליחה להמריא.

3. בעוד "משמר המדף" ממשיכה לשמור על רעננות ומצליחה - בצורה מפתיעה - להיות מצחיקה פעם אחר פעם, הרי שתפקודה של "ג'ייק מתקדם" כקומדיה מוטל בספק: לא זכור לי שצחקתי אפילו פעם אחת מהפרק של השבוע כשג'ייק נסע לעצור את החתונה של אנני ובדרך עף לו הגלגל (גיחי) וכשאדריאן נגע בשדיים של העוזרת החדשה שלו (הומור ממש גבוה). כך שבעוד הראשונה חבל שבוטלה, הרי שעל ביטולה של "ג'ייק" אני ממש לא מצטער.

2. תוכנית סיכום השנה של "מועדון לילה" היתה - באופן לא אופייני עבורי - מאוד לא מצחיקה. להוציא שתיים שלוש בדיחות, לא צחקתי מהתוכנית, והחיוך שמרוח על פרצופי כמעט תמיד בתוכנית הזאת פשוט לא היה שם. אולי זה מחזור השטיקים? אולי זו עדי אשכנזי שלא מצליחה להצחיק אותי כמעט אף פעם? לא ברור לי בדיוק, אבל התוכנית הזאת היתה פחות טובה משמעותית מאלו שקדמו לה העונה.

1. כבר דיברנו על העניין, אז אני לא ארחיב, אבל העובדה שקשת טרחה להסתיר את העובדה שעומד להיות משודר לקט של "ארץ נהדרת" ולא תוכנית חדשה, היא פשוט ביזיון.

משפטי השבוע
והנה ניסיון לחנוך פינה חדשה - המשפטים שעשו לנו את השבוע. אתם מוזמנים לשלוח את שלכם, אם מתחשק לכם.

"סקרבס": "הו, פרי. אתה שנון וחמום-מוח. אתה כמו האוס בלי הצליעה", ד"ר קלסו לד"ר קוקס (אסף רזון).

"מועדון לילה" (אחד הדברים הבודדים שהיו שווים משהו, כאמור): "נינט תשתתף ב"השיר שלנו 4". הפעם היא מגלמת את עצמה, בתפקיד עצמה, בסדרה שמבוססת על חייה, שם היא מגלמת את עצמה כמי שמשחקת בסדרה בתפקיד עצמה", אביעד קיסוס מנסה לנחש מה נינט תעשה ב-2007.



בשולי הממיר
תראו כמה אורחים מוכרים היו ב"משמרת שלישית" השבוע: קודם כל פאטי ד'ארבנוויל, הזכורה משנות ה-80 כאהובתו של ויני "סוכן סמוי" טראנובה, היתה אמא של בוסקו; אביו היה וינסנט קוראטולה, הלא הוא ג'וני סאק מ"הסופרנוס"; היה קשה לזהות (כי הוא היה מגולח), אבל מייקי, אחיו, היה צ'ארלי דיי, צ'ארלי מ"פילדלפיה זורחת"; וחוקרת המקרה של דוק היתה לא אחרת מאשר סוזן דיי הותיקה, גרייס ואן אוון מ"פרקליטי אל איי".

ב"אד" הגיש ג'ים (ג'ון קרסינסקי) מ"המשרד" לאד את הזימון למשפט.