המסך המפוצל

מלכי הריאליטי

אוהבים לשנוא אותם, אבל גם השונאים יודו: רוב ואמבר הם הצוות האולטימטיבי ביותר על המסך שלכם

מאת: assafTV

פורסם: 15-03-2007
11 תגובות


"הישרדות", אוסטרליה, העונה השנייה. 16 מתמודדים על הפרס הגדול בסך מיליון דולר. אמבר בריקץ' היא אחת מהן. אמבר לא מצליחה להגיע לגמר והיא האדם ה-11 שהודח מהאי. ביי ביי מיליון דולר. שתי עונות מאוחר יותר. העונה ממוקמת הפעם באיי מרקסז. רוב מריאנו, המכונה "בוסטון רוב", הוא האדם השביעי שמודח מהאי, אפילו למושבעים הוא לא מגיע. חולפות להן ארבע עונות נוספות ואז מגיעה העונה השמינית של "הישרדות". זוהי עונת האולסטארס. 18 מתמודדים משבע העונות הקודמות מקובצים להם באיי פנמה. ארבעה מנצחי-עבר (ריצ'ארד האץ', טינה ווסון, אית'ן זון וג'נה מורסקה) מחוזקים ב-14 מתמודדים אהודים יותר ואהודים פחות (ובעצם, אם נודה על האמת, אלו שפשוט הסכימו לחזור שוב להתמודד על המיליון). ביניהם נמצאים רוב מריאנו ואמבר בריקץ'.

רוב ואמבר צוותו באותו השבט וחברו האחד לשניה מסיבות אסטרטגיות. אלא שבין מניפולציה אחת לשנייה נרקם משהו אחר: בין השקרים שעפו על האי היה לפחות דבר אחד שהיה אמיתי - רוב ואמבר התאהבו.

החלוקה בין השניים היתה ברורה: רוב הוא הקולני שסופג את כל האש ואמבר נגררת אחריו כביכול. השניים הגיעו לגמר ורגע לפני שג'ף פרובסט ספר את הקולות, כרע רוב על ברכו והציע נישואין לאמבר. כמה רומנטי. למרות שרוב היה זה שזכה באתגרים ובחסינויות, אמבר היא זו שזכתה במיליון הדולר. רוב הסתפק במקום השני (ובמאה אלף דולר. ובמכונית. ובאמבר). הסיבה לכך היתה פשוטה, רוב פשוט הרגיז יותר אנשים מאמבר. כן, ככה זה ב"הישרדות", לא משנה אם הוכחת דומיננטיות וצלחת כל אתגר אפשרי. אם הרגזת יותר מדי אנשים במושבעים אתה יכול להגיד שלום למיליון. אבל כאמור רוב לא יצא בידיים ריקות ובתור בעלה של אמבר ("אמבה" בהיגוי הבוסטונאי של רוב) הוא יכול לבזבז חצי מהמיליון שלה.

לצד אלה שהעריכו את רוב ואמבר על הצלחתם ב"הישרדות" היו כאלה שפחות אהבו, שלא לומר שנאו את השניים. תקיעת הסכינים בגב לחבריהם, השקרים, הבגידות. "אבל זה הישרדות!" זעקו המעריצים, לא שזה עזר למצקצקים המתחסדים.



אבל המצקצקים למיניהם לא התמעטו. גם האוהדים הגדולים של רוב ואמבר התחילו להתעייף מהם. השניים החליטו שהם סוחטים את 15 דקות התהילה שלהם ויהי מה. וכך קיבלנו אותם גם ב"המירוץ למיליון 7". אם עד כה התוכנית היתה נחמדה ונקייה באו רוב ואמבר והכניסו בה אלמנטים של "הישרדות", קרי: שקרים, מניפולציות ואי-עזרה לזולת. רכבם של אחד הצוותים האחרים התהפך והצלם נפצע? למה לעצור אם אפשר ללחוץ על דוושת הגז, לעקוף אותם ולהגיע ראשונים?

אבל למרות הכל, דבר אחד אי אפשר לקחת מרוב ואמבר. הם פשוט טובים. הם תחרותיים מאוד והם טובים בזה. הם צוות שפועל בהרמוניה, צמד שסומך אחד על השניה ולהיפך. הם חושבים תמיד שלושה צעדים קדימה והם לעולם לא נכנסים לפניקה, לא צורחים אחד על השני (ע"ע ג'ונתן ואשתו מעונה 6) ופשוט עושים את העבודה. הם עשו את העבודה כל כך טוב עד שהם כמעט ניצחו גם ב"המירוץ למיליון". ההפקה שכנראה חששה מניצחון מוחץ של הזוג התערבה ונתנה לצוות במקום השני יוצ'ינה וג'ויס לעלות על המטוס עליו היו רוב ואמבר רגע לפני הטיסה. כך הגיעו שני הזוגות באותו הזמן למקטע האחרון במירוץ ובסופו של דבר יוצ'ינה וג'ויס הוכתרו כמנצחים. הניגודיות בין השניים - הזוג היהיר שרוצה לזכות שוב במיליון דולר מול הזוג שרוצה לזכות במירוץ כדי לממן טיפולי הפריה - רק העצימו את התגובות השליליות לרוב ואמבר.

לא שרוב ואמבר היו צריכים לדאוג לחשבון הבנק שלהם. CBS ידעה שמדובר בצמד שיביא את הרייטינג והשניים קיבלו עבור השתתפותם בעונה השביעית של "המירוץ למיליון" חצי מיליון דולר. הם היו יכולים לנשור אחרי תוכנית אחת ועדיין לצאת עם ערימת מזומנים ביד.

שלוש עונות של "הישרדות", עונה אחת של "המירוץ למיליון", ספיישל ב-CBS "רוב ואמבר מתחתנים" וסדרת ריאליטי בת 10 פרקים ב-FOX Reality Channel בשם "רוב ואמבר: כנגד הסיכויים", בה רוב מנסה את כוחו כשחקן פוקר מקצועי (ואמבר נגררת אחריו). רוב ואמבר הציצו מכל מסך כמעט ונדמה היה שלרוב האנשים כבר נמאס מהצמד ושכולם כבר רוצים שהם ייעלמו ממסך הטלוויזיה.

ואז הגיעה, שוב, "המירוץ למיליון". העונה ה-11 בסדרת הריאליטי שלא עוסקת בתככנות ומניפולציות אלא באיך זוגות מתמודדים יחד במצבי לחץ והידיעה שאם פועלים בהרמוניה אזי מגיעים לתוצאות טובות, בניגוד מוחלט כמעט ל"הישרדות". בעונה זו קובצו יחדיו 11 זוגות מתוכניות עבר לעונת "אולסטארס" תחרותית במיוחד: צמד הגווידו'ז מעונה 1, דני ואוסוולד, מירנה ושרלה, טרי ואיאן, קווין ודרו, יוצ'ינה וג'ויס וכן זוגות נוספים. בין 11 הזוגות נמצאים - התגעגענו? - רוב ואמבר.



כמו בעונה הקודמת בהשתתפותם, גם כאן הצוותים היו מאוגדים כולם בחששות מהזוג המלכותי של הריאליטי. ומדובר כאן בצוותים מנוסים, שהיו כבר ב"המירוץ למיליון" ויודעים איך להתמודד עם התחרות. מה גם שעם כל הכבוד לרוב ואמבר, הם לא היחידים בעונה עם ניצוץ של "הפעם אני הולך לזכות ויהי מה!" בעיניים.

"אפקט הרוב ואמבר" פשוט מסמא את עיניהם. על פי הפרק הראשון בעונה ומבלי להסגיר את מיקומם של השנים בסיום הפרק, נגלה רק שרוב ואמבר השתנו במקצת. הם עדיין תחרותיים אבל המניפולציות נעלמו. הם ב"המירוץ למיליון", לא ב"הישרדות". מה שנשאר זה פשוט צמד תחרותי שחושב כמה צעדים לפני כולם, לא מתרגש מאתגרים ופועל בהרמוניה. הם מושכים אש וזה גם חלק מהאסטרטגיה שלהם. כי כשכולם חוששים מרוב ואמבר, הם נלחצים וטועים. ורוב ואמבר? לא נלחצים מאף אחד, אך גם לא הופכים לשאננים. רוב ואמבר הם צמד הטרמינייטורים של הריאליטי. יש להם מטרה והם הולכים לכיוונה, מבלי להתבלבל, מבלי להתרגז, מבלי לאבד את קור הרוח.

אין לדעת אם לאחר העונה הזו ימצו רוב ואמבר את 15 דקות התהילה שלהם ויחזרו לביתם לספור את המיליונים או שמא ימשיכו בשעטה קדימה לפרויקט הבא. כך או כך, אצלי לפחות, הם מוזמנים להישאר על המרקע. כי כשהם על המסך יש לי את מי לעודד, את הקבוצה הטובה ביותר בעולם הריאליטי. בלעדיהם, יהיה פשוט משעמם.


בוסטון רוב - האתר הרשמי
רוב ואמבר מריאנו - האתר הרשמי