המסך המפוצל

ניוזון 1, 30/7/07

לאן נעלם מנדי פטינקין? מה עושה ג`וס ווידון? הופעת האורח הצפויה של ג`רי סיינפלד, וכמה מילים על המועמדויות לאמי

מאת: איתן גשם

פורסם: 30-07-2007
28 תגובות
הסיפור הגדול של הימים האחרונים הוא "עזיבתו" של מנדי פטינקין את "מחשבות פליליות" המצליחה של רשת CBS. מדובר בסיפור שהתגלגל במשך מספר ימים, כשהכל התחיל בהברזה של פטינקין ממפגש ההקראה הראשון של השחקנים לפרק הראשון של העונה החדשה, אשר פורשה ע"י רבים כתרגיל במו"מ מאחורי הקלעים. אלא שמאוחר יותר פרסמו מפיקי הסדרה הודעה רשמית, ואז התברר שלא מו"מ ולא נעליים, פטינקין פשוט לא הגיע ואף אחד לא הבין למה. למותר לציין, שהמהלך הרגיז מאוד את מפיקי הסדרה שלטענתם כבר כתבו מספר פרקים שבהם לדמותו של פטינקין תפקיד מכריע, ואחרי מספר ימים מתוחים התפרסמה הודעה משותפת שבה נאמר שפטינקין יופיע בפרק אחד בעונה הקרובה על מנת לאפשר פרידה מכובדת מהדמות שלו, ולאחר מכן תוחלף דמותו בדמות ראשית אחרת.

לפטינקין יצא בעבר שם של עושה צרות מקצועי, עוד לפני האינצידנט האחרון, ורק לשם המחשה - שחקנים שעבדו עם פטינקין בסדרה הקודמת שלו, "שיקגו הופ" (למשל: אדם ארקין), שנשאלו מה דעתם על התנהגותו לא ממש נשמעו מופתעים, בלשון המעטה, ממהלך העניינים.

אגב, בורסת השמות בנוגע למחליף או מחליפה אפשריים כבר רצה חזק בהוליווד. השם האחרון שנזרק היה של ג'ינה דייויס, אך לפי שעה נראה כי היא ירדה מהפרק. עוד שם שעלה וירד במהירות הוא של מייקל קיטון.

השורה התחתונה
האנשים מסביבו של פטינקין בטוחים שהוא לא מסוגל להפתיע אותם יותר. אבל הוא יודע דבר אחד שהם לא יודעים - הוא בכלל לא שמאלי...





ג'רי סיינפלד יככב בפרק פתיחת העונה השנייה של "רוק 30" ויגלם את עצמו. "אני אשמח לשחק בסדררה על אנשים נוירוטיים בניו יורק. זה בהחלט אתגר חדש בשבילי" אמר סיינפלד בהודעה לתקשורת. וטינה פיי פרסמה הודעה מטעמה בזו הלשון: "עכשיו סוף סוף תהיה להורים שלי סיבה טובה לצפות בסדרה". תאמינו או לא, כמה עיתונאים התקשרו להורים שלה כדי לשאול אם זה נכון.



השורה התחתונה
ההורים של טינה: "נראה בחור נחמד. הוא יהודי?".





חשבתם שדונלד טראמפ גמר את הסוס? מסתבר שיש לו לא רק 17 מיליארד דולר, אלא גם 17 מיליארד נשמות. רשת NBC החזירה לשידור סופית את "המתמחה", אבל עם טוויסט - הפעם יהיו שם סלבריטאים. מה זה אומר? שהסלבריטאים יזחלו על גחונם ויתחנפו לדונלד כדי שיסכים שהם יהיו השוליה שלו? ולמה אמור להיות אכפת למישהו? שאלה טובה.

אגב, אם המהלך הזה לא היה מספיק מטופש כשלעצמו, בן סילברמן, נשיא חטיבת הבידור של הרשת, הוכיח ששיקול הדעת שלו מוטל בספק, כשפנה לרוזי אודונל וניסה לשכנע אותה להשתתף. התוצאה? כצפוי, סילברמן פרסם מכתב התנצלות לאודונל שבו הביע צער על עצם העובדה שבכלל העלה על דעתו את האיוולת הזאת.

השורה התחתונה
אתה מפוטר! רגע, בעצם, אתה מוחזר עם תנאים יותר טובים!





אם כבר הזכרנו את NBC ואת בן סילברמן, אז קודמו בתפקיד, קווין ריילי, קיבל ג'וב חדש - הוא מונה לתפקיד נשיא חטיבת הבידור של רשת FOX. מה שמעניין בסיפור הזה הוא שריילי יחליף את חברו הטוב פיטר ליגווירי, שקיבל קידום לתפקיד "יו"ר". השניים האלה, לינגוורי וריילי התפרסמו בעבר כשעבדו יחד ברשת FX במתכונת דומה (לינגווירי מעל ריילי) ונחשבו כמי שהפכו את הרשת הזניחה לכזו שמדברים עליה בזכות סדרות נועזות ופורצות דרך כ"המגן" ו"ניפ/טאק". שיתוף הפעולה החדש מעורר עניין וציפיות רבות. האירוניה הדקה פה היא שריילי אמור עכשיו לשווק את התכנים של FOX (שלא הוא אישר לשידור) מול היריבה הגדולה שלה - אותה רשת NBC שהתכנים שלה אושרו על ידו עצמו!

רק על קצה המזלג: היריבות בין FOX ל-NBC צברה תאוצה לאחרונה בגלל מספר תקריות, שהבולטות בהן היו תביעה משפטית שהגישה NBC נגד FOX על גניבת הרעיון הבסיסי שמאחורי תוכנית הריאליטי "המתמודד" וקרב אדירים שהתחולל לאחרונה בעקבות שאיפתן של שתי הרשתות להעלות בסמיכות זמנים (לא) מפתיעה שתי תוכניות ריאליטי על שירה בקריוקי, כאשר FOX עשתה תרגיל והודיעה במפתיע על שידור התוכנית שלה כבר בסתיו הקרוב, מה שאילץ את NBC להקדים את שידור התכנית שלה תוך חריקת שיניים זועמת.

אפשר לנחש, אפוא, שהצירוף של ריילי להנהלת הרשת לא רק הביא לאיחוד המשפחות המרגש, אלא גם יצר בדרך הזדמנות לעקוץ את היריבה השנואה. עכשיו נותר לראות איך הוא יספק את הסחורה ואיך לעזאזל הוא ישווק את הסדרות של הרשת שלו ויתאפק מלשבח את הסדרות ש-NBC העלתה לשידור.

השורה התחתונה
מי האידיוט שאישר לשידור את "גיבורים"? היא דפקה לי את הרייטינג של "24"!





מזל טוב, גם אמריקה החליטה לבחור יורש. רשת NBC מעלה לשידור תוכנית ריאליטי חדשה, שהיא למעשה, ליטוש של הגרסה הישראלית, בכיכובו של אורי גלר ששמה יהיה "Phenomenon".

השורה התחתונה
מאז זאב רוזנשטיין לא היה ייצוא כל כך מוצלח מישראל לארה"ב (רק בבקשה, אל תחזירו גם אותו).





עדיין ב-NBC: לורן מייקלס, המפיק ה(כמעט) אגדי של "סטרדיי נייט לייב" סיפר לאחרונה שהוא דחה הצעה של מנהלי רשת NBC להציב מצלמות מאחורי הקלעים של התוכנית בין המערכונים, ולשדר את החומר המתועד כתוכנית ריאליטי. לדבריו, העסק כמעט נסגר, אבל ברגע האחרון הוא החליט שזו תהיה זילות מצדו. באמת? אתה חושב?

השורה התחתונה
לפי מה שמספרים על מה שקרה שם מאחורי הקלעים בשנות ה-70 וה-80 העליזות, היו יכולים להפיק כבר אז תוכנית ריאליטי ולקרוא לה "סטודיו 69".





ג'וס ווידון יביים פרק נוסף של "המשרד" במהלך העונה הרביעית, כך הוכרז לאחרונה. אגב, לאחרונה התברר שההיכרות בין ווידון למפיקי ה"משרד" החלה בגלל... סמיכות בין המשרד שלו למשרד שלהם שהובילה לארוחות משותפות ובילוי משותף. מי אמר שהמשרד הוא בהכרח מקום משעמם?

השורה התחתונה
הנה הימור לפרק שג'וס יביים: זוג האוהבים-שלא-יודעים-שהם-אוהבים של הסדרה יתאחד סוף סוף... ואז שניהם ימותו. או משהו.





ואם כבר ג'וס - מסתבר שהוא היה השבוע בכנס ה"קומיקון" בסן דייגו וסיפר לנוכחים על תוכניותיו לעתיד, ומתברר שהאיש עסוק למדי. הנה מה שהוא סיפר:

הוא הספיק לכתוב, יחד עם דרו גודארד, תסריט לסרט קולנוע בשם "A cabin in the Woods", סרט אימה שג'וס מגדיר כ"סרט אימה שיגמור את כל סרטי האימה"; הוא כבר התחיל לכתוב את עונה 9 של הקומיקס; הוא כותב עכשיו קומיקס חדש בשם "Sugar Shock" שמפורסם באינטרנט באופן קבוע: הוא מביים סרט קצר בשם "The Serving Girl" שיעסוק בבלט ותככב בו סאמר גלואו, הלא היא ריבר מ"פיירפליי"; הוא עובד על שכתובים אחרונים לסרט "Goners" שכתב ויביים; קומיקס של אנג'ל בשם "After the Fall" ייצא בקרוב, יכלול 12 גיליונות ויעסוק באירועים שאחרי העונה החמישית של הסדרה; והכי מעניין - "Ripper", הפרויקט שעליו דובר מזה זמן רב על עברו המסתורי של רופרט ג'יילס וקצת ירד מהפרק, מקבל תנופה מחודשת לאחרונה. בזמנו דובר על סדרה או מיני-סדרה, ועכשיו יש דיבור רציני על סרט טלוויזיה באורך כ-90 דקות שיופק וישודר ברשת BBC הבריטית.



השורה התחתונה
יכול להיות ש-BBC אמרו שהם ישמחו לשדר את "Reaper", הסדרה החדשה של רשת CW וג'וס פשוט לא הבין אותם?





דייויד גרינוולט, יד ימינו לשעבר של הג'וס, שמונה לשמש כמפיק בפועל של הסדרה-על-הערפד-שהוא-בלש-פרטי "Moonlight" החליט לפרוש מהתפקיד.

השורה התחתונה
גרינוולט סיפר שהוא נבהל מעצמו אחרי שהבין שאין לו חיים, הוא לא רואה אור יום והוא נהנה לשתות לאנשים את הדם.





גם רוב תומאס עזב את תפקידו כמפיק בפועל של הסדרה החדשה שצפויה לעלות באמצע העונה "Miss Guided". הסיבה הרשמית: "חילוקי דעות מקצועיים".

השורה התחתונה
זה לא שם קוד מקובל לגירושין בהוליווד?





בשורה למעריצי הסדרה "חלום אמריקאי": בזמנו שודר פרק ששימש כפרק סיום העונה של הסדרה, אך בפועל צולמו סצנות אחרות שאמורות היו לשמש כבסיס לפרק סיום של הסדרה אם היא תבוטל. לרוע המזל, המפיקים לא ידעו על הביטול טרם השידור, ועד היום המעריצים לא זכו לראות את הסיום שתוכנן ע"י ג'ונתן פרינס, יוצר הסדרה. ובכן, בימים אלה עובד פרינס בניסיון לשדר את הסיום שתכנן ברשת האינטרנט. מסתבר שהעלויות בגין זכויות היוצרים של השירים שהושמעו בסדרה הרתיעו את רשתות השידור, ולכן הפתרון המסתמן הוא לשדר את הפרק המחודש באמצעות הרשת.

השורה התחתונה
כנראה שלא תהיה ברירה - התמונה תשודר בטלוויזיה, והפסקול ב-E-mule.





והנה בשורה למעריצי "תיקים באפילה" - דייויד דוקובני סיפר שסרט נוסף כנראה יופק בקרוב. ג'יליאן אנרדסון אישרה את השתתפותה וכריס קרטר צפוי לכתוב את התסריט. הסרט צפוי לצאת לאקרנים מתישהו בשנת 2008. נכון לשעת כתיבת שורות אלה טרם התקבל אישור רשמי מאולפני "פוקס המאה ה-20".

השורה התחתונה
אז יהיה סרט או לא יהיה סרט? מה שלא יהיה - אל תבטחו באף אחד.





השבוע התקיים טקס פרסי איגוד המבקרים בארה"ב, ה-TCA. המנצחת הגדולה של הערב היתה "גיבורים" שזכתה בפרס היוקרתי "תוכנית השנה". מנצחת גדולה אחרת היא "אורות ליל שישי" שזכתה בפרס "התוכנית החדשה הטובה ביותר" (רגע, "גיבורים" לא היתה גם סדרה חדשה?). בפרס "הסדרה הקומית הטובה ביותר" זכתה "המשרד" ובפרס "הסדרה הדרמטית הטובה ביותר" זכתה "הסופרנוס" שזכתה גם בפרס מיוחד על "מורשת טלוויזיונית".

את ההצגה גנב דייויד צ'ייס שזכה לכבוד מלכים מהנוכחים באולם, ואף התבדח על חשבון הפרק האחרון בסדרה.





ולסיום, השבוע פורסמו שמות המועמדים לטקס פרסי ה"אמי". אז כן, שוב קיבלנו הוכחה ש"האמי לא רלוונטי", ובכל זאת, הנה שתי האגורות שלי על רשימת המועמדים של השנה, בקיצור נמרץ:

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הסופרנוס", "גיבורים", "האנטומיה של גריי", "בוסטון ליגל" ו"האוס". "בוסטון ליגל"?! אתם רציניים? ולא ש"גריי" ראויה להיות כאן, אחרי עונה חלשה להחריד. "גיבורים" היא הפתעה נעימה, ו"הסופרנוס" ראויה מאוד כתמיד. ל"האוס" היו עונות טובות יותר, אבל היא עדיין טובה מאוד. אבל השאלה האמיתית היא איפה סדרות כמו "המגן", "דקסטר", "באטלסטאר גלקטיקה" ובמיוחד "אורות ליל שישי". למה "בוסטון ליגל" כן והן לא?

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "רוק 30" "הפמליה", "המשרד", "בטי" ו"שני גברים וחצי". מדובר דווקא ברשימה טובה למדי, חוץ, כמובן, מ"שני גברים וחצי" הבלתי מצחיקה ובלתי מוצלחת. והאמת? אני לא סגור על "רוק 30". היא חביבה, אבל לא כל כך טובה כמו שעושים ממנה. ל"איך פגשתי את אמא" היתה עונה מוצלחת, "ארל" אמנם קצת ירדה ברמה אבל עדיין ראויה ועל "סקרבס" בכלל אין מה לדבר (אף שהעונה האחרונה היתה אולי החלשה ביותר שלה, פרק המחזמר לבדו הצדיק מועמדות).

שחקן ראשי בסדרת דרמה: יו לורי ("האוס"), קיפר סאתרלנד ("24"), ג'יימס ספיידר ("בוסטון ליגל"), דניס לירי ("הצילו") וג'יימס גנדולפיני ("הסופרנוס"). לכאורה, רשימה סבירה, אבל ההיעדרות של מייקל סי. הול שהיה פשוט מעולה ב"דקסטר" ושל קייל צ'נדלר שנתן את הופעת חייו ב"אורות ליל שישי" פשוט זועקת לשמיים, ומצטער מאוד, ספיידר אולי שחקן טוב אבל הוא פשוט מעצבן בסדרה שלו. מעבר לכך, סאתרלנד בכלל לא הבריק השנה ב"24", ודווקא מת'יו פרי הרשים מאד ב"סטודיו 60" והיה ראוי, לטעמי למועמדות.

שחקנית ראשית בסדרת דרמה: סאלי פילד ("אחים ואחיות"), פטרישיה ארקט ("מדיום"), מריסקה הארגיטיי ("חוק וסדר: מדור מיוחד"), קיירה סדוויק ("המפענחת"), מיני דרייבר ("The Riches") ואידי פאלקו ("הסופרנוס"). אני ממש לא מתלהב מהרשימה הזאת. במיוחד לא את הנוכחות של סדוויק (שממש מעצבנת אותי במשחק שלה), הארגיטיי (לא הרשימה אותי אף פעם, וכבר זכתה בעבר) וארקט (אוברייטד לגמרי). איפה לוריין גרהאם (למיטב זכרוני "גילמור" הוגשה הפעם לטקס כ"סדרה דרמטית")? איפה קריסטן בל (אני רציני לגמרי, הבחורה לא נופלת מאף אחת מהשחקניות שכן מועמדות)? ובעיקר - איפה לעזאזל קוני בריטון שכבשה את המסך לחלוטין ב"אורות ליל שישי"? פשוט מקומם.

שחקן ראשי בסדרה קומית: אלק בולדווין ("רוק 30"), סטיב קארל ("המשרד"), טוני שלהוב ("מונק"), ריקי ג'רווייס ("ניצבים") וצ'ארלי שין ("שני גברים וחצי"). בולדווין , קארל וג'רווייס בהחלט ראויים. את שלהוב אני פשוט לא יכול לסבול, והמועמדות של שין מגוחכת. ג'ייסון לי וזאק בראף נזנחו הפעם, שלא בצדק.

שחקנית ראשית בסדרה קומית: אמריקה פררה ("בטי"), מארי-לואיס פארקר ("העשב של השכן"), ג'וליה לואיס-דרייפוס ("כריסטין הישנה"), פליסיטי האפמן ("עקרות בית נואשות") וטינה פיי ("רוק 30"). אחלה רשימה. רק המועמדות של פיי קצת מפריעה לי. עם כל הכבוד, זו קצת היסחפות לתת לה מועמדות, למרות שבתור הופעה ראשונה כשחקנית ללא שום ניסיון בתחום היא עושה עבודה יפה. תחליפו אותה בשרה צ'אלק הכל כך לא מוערכת מספיק מ"סקרבס", והייתי חותם על הרשימה בשתי ידיים.

שחקן משנה בסדרה דרמטית: וויליאם שאטנר ("בוסטון ליגל"), טי.אר נייט ("האנטומיה של גריי"), מאסי אוקה ("גיבורים"), טרי או'קווין ("אבודים"), מייקל אמרסון ("אבודים") ומייקל אימפיריולי ("הסופרנוס"). דוגמא קלאסית להפכפכות של ה"אמי". המועמדויות החוזרות ונשנות של שאטנר הם כבר חומר ל"אזור הדמדומים". נייט נראה בחור חביב, אבל אין שום דבר יוצא דופן ביכולות המשחק שלו. ארבעת האחרים, לעומתם, ראויים ביותר. המועמדות של אוקה ממש משובבת נפש, למרות שיש לי חיבה גדולה גם לאמרסון. ואימפיריולי תותח. אבל למה לא רוברט שון ליאונרד? ולמה לא זאק גיפורד וסקוט פורטר הנפלאים מ"אורות ליל שישי"?



שחקנית משנה בסדרה דרמטית: רייצ'ל גריפית'ס ("אחים ואחיות"), סנדרה או ("האנטומיה של גריי"), קתרין הייגל ("האנטומיה של גריי"), צ'ונדרה ווילסון ("האנטומיה של גריי"), איידה טורטורו ("הסופרנוס") ולוריין בראקו ("הסופרנוס"). אוי ואבוי. אולי הרשימה הגרועה מכולן. שלוש שחקניות מ"גריי"?! בעונה כזו? אפילו ווילסון הנפלאה-בעבר הצליחה לעצבן השנה. והייגל פשוט לא שחקנית טובה בעיניי. נקודה. טורטורו ובראקו שחקניות טובות (טורטורו אפילו מצוינת), אבל קשה להגיד שהיה להן תפקיד משמעותי מדי בחצי העונה האחרונה. מצדי שגריפית'ס תזכה. השמות החסרים בקטגוריה: ליסה אדלסטין המצוינת כתמיד, אליזבת מיטשל שחרכה את המסך ב"אבודים" וכמובן, איך לא, המלכה האם קלי בישופ (אמילי גילמור) שצריכה לקחת את הפרס הזה בהליכה.

שחקן המשנה בסדרה קומית: קווין דילון ("הפמליה"), ג'רמי פיבן ("הפמליה"), ניל פטריק האריס ("איך פגשתי את אמא"), ריין ווילסון ("המשרד") וג'ון קרייר ("שני גברים וחצי"). רשימה מעולה + ג'ון קרייר, שלא ברור מה הוא עושה כאן. אישית, דילון הוא הפייבוריט שלי, הוא פשוט קורע אותי (וחוץ מזה, יש ספק שהוא שחקן הדרמה הטוב ביותר ברשימה הזאת?), אבל גם ווילסון הוא גאון קומי ממש, ופיבן תמיד ראוי והאריס גונב את ההצגה ב"אמא". חבל שבמקום קרייר לא שמו את איתן סאפלי (רנדי היקי) או את ג'ון סי. מקגינלי (ד"ר קוקס).

שחקנית המשנה בסדרה קומית: ג'יימי פרסלי ("קוראים לי ארל"), קונצ'טה פרל ("שני גברים וחצי"), הולנד טיילור ("שני גברים וחצי"), ונסה וויליאמס ("בטי") ואליזבת פרקינס ("העשב של השכן"). רשימה לא רעה בכלל, שאין לי הרבה מה להגיד עליה, מלבד החיבה הגדולה שלי לפרסלי ותקוותי שהיא תזכה.

השורה התחתונה
כמו תמיד, רשימת המועמדים והמועמדות מעוררת אצלי תגובות מעורבות. מצד אחד, יש כמה מועמדויות ממש מלבבות, כמו של "גיבורים", "הפמליה", "בטי", מייקל אמרסון, מאסי אוקה, קווין דילון, ניל פטריק האריס, ריין ווילסון, אמריקה פררה והולנד טיילור (שחקנית נפלאה). מצד שני, יש רשימה ארוכה של מועמדויות תמוהות ומכעיסות, כמו כל המועמדויות של "בוסטון ליגל" ו"שני גברים וחצי", של "גריי" ושל שחקנים ושחקניות מוערכים ומוערכות יתר על המידה שזוכים לכבוד חסר פרופורציה מהמצביעים (טוני שלהוב וקיירה סדג'וויק, אני מדבר עליכם). ואגב, מה הסיכוי שניל פטריק האריס ישים עליו חליפה בשביל הטקס הזה?