המסך המפוצל

הממיר 26/8/07

סקרבס פתחה עונה שישית, פרקים חזקים של ורוניקה מארס, דקסטר והאוס, והיעלמותה המסתורית של מלקולם באמצע

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 26-08-2007
28 תגובות
10. "דקסטר" ממשיכה להיות הדבר הטוב ביותר בטלוויזיה. הפעם בזכות פול, שחוזר ומנסה להשתלב בחייה של ריטה. ההתנהגות ה"טובה" שלו אחרי שהוא חוטף את הילדים מבית הספר והסצנה שלו עם דקסטר - הרימו את הפרק הזה לשיאי ריגוש חדשים. מצאתי את עצמי כמעט צועק על דקסטר "נו כבר, חסל אותו!". עוד דברים טובים בפרק: הסצנה בה דקסטר עוקב אחרי הנער והמשטרה עוצרת אותו בפארק היתה נהדרת, העצה שדקסטר מנסה לתת לו - להרוג רק את מי שמגיע לו שגרמה לו לפעול לפי העצה, ולהרוג את מי שמגיע לו - את עצמו, וכמובן כל הדברים הקשורים ב"לכידת" ה-ITK: הבריחה מהקראוון, המעצר במוטל. היה לי ברור לגמרי שזה לא באמת האייס-טראק קילר, אבל סצנת הסיום ("?Who the fuck are you") היתה סיום אדיר לפרק נפלא. בכל סוף פרק אני כבר מת לראות את הפרק הבא. איזו סדרה נהדרת.

10. "האוס". וואו וואו וואו! איזה כיף של פרק! אם יש פרקים שיכולים לגרום לצופה להתאהב עוד פעם מחדש בסדרה, הפרק הזה ללא ספק עונה על הדרישות. היה בו פשוט הכל. נתחיל מהסוף: קמרון וצ'ייס. בניגוד לאיתן גשם, כותב שורות אלה חושב שקמרון היא מהדמויות היותר חביבות בסדרה. למעשה, היא שניה רק לגרג, ומאוד דומה לו באספקט מסוים. ככל שמתקדמים הפרקים ומתקלפת עוד שכבה מהאישיות שלה - זה נעשה רק יותר מעניין (בניגוד לפורמן, לצורך העניין, שתמיד היה מניאק ואגואיסט וכל פעם מוכיח את זה לעצמו ולסביבה - גם בפרק הזה). המיזוג שלה עם צ'ייס זה דבר מתבקש, אולי צפוי מדי, אבל... מעניין לראות מה יקרה שם. עוד יותר מעניינת היתה השיחה של קאדי (וכאן אני מסכים עם איתן: מ-ק-ס-י-מ-ה) עם האוס שבה הונחו כל הקלפים על השולחן - יש סיבה לכל הניג'וסים של האוס. אם זה לא קראש עליה, אז המינימום הוא שהיא יקרה לו והוא דואג לה. "החולה השבועית" היתה יותר ממרתקת, גם כי, ובכן, היא כוסית שתמיד עוברת מסך, ובעיקר בגלל הקונטרה שהמחלה שלה נתנה לכאב של האוס, שעיכל את הגבול האתי (שמשום מה היה מטושטש) שבין רופא שמנסה לעזור לעצמו דרך חולים עד כדי סיכונם לבין רופא שמנסה לעזור לחולים. ווילסון יודע לפעמים להיות חתיכת קוץ - הפעם זה השתלם, ובלי נזק חמור מדי לצופים (גיא פרקש).

9. "מסכים", אבל רק בזכות הפרק של יום רביעי, בו גילינו את האמת המפתיעה על הסיפור של תומס ומה שנראה כמו הסיום של כל הסיפור הזה. וגם בגלל נירה שמנסה להתאבד. הסיפור האחרון, לפחות בינתיים (רק שני פרקים הכילו אותו), נראה בינתיים לא מאוד מעניין, אבל אני מאמין שדעתי עוד תשתנה בעשרת הפרקים שיחתמו את הסדרה המצוינת הזאת.

8.5. עוד פרק משובח להפליא של "ורוניקה מארס", על אף שהדקות האחרונות שלו הותירו טעם חמצמץ, אם כי לא פגעו בהנאה מהפרק. הפרק התמודד באופן אמיץ ויוצא דופן לסדרה, בחולשה הגדולה של ורוניקה - החשדנות המוגזמת שלה והקושי שלה לבטוח באנשים, אפילו הקרובים לה ביותר. הפעם כל שלוש העלילות המרכזיות של הפרק נגעו בעניין זה. והיה מעניין במיוחד לראות את ורוניקה פחות נחמדה מבעבר והרבה יותר "ביצ'ית". אהבתי במיוחד את העלילה עם מריל והחבר שלה, ובמיוחד את הפער בין האמון המלא של מריל שאותו מפרשת ורוניקה כ"נאיביות", לבין חוסר האמון הבסיסי הבולט של ורוניקה בלוגן, ואפילו באביה. כשהתעלומה נפתרת אפשר לראות שורוניקה מבינה עד כמה היא שונה ממריל ושלא די בכך שהיא לא צריכה לזלזל בה או להתנשא עליה, היא יכולה ללמוד ממנה שיעור רציני. גם לוגן לימד את ורוניקה שיעור - לא כל דבר היא חייבת לדעת, הוא מועד לעשות שטויות, וכדאי שהיא תקבל אותו כמו שהוא, אחרת היחסים שלהם יסתיימו מהר מאוד. בסוף הפרק הוא הראה שהוא תמיד יהיה במקום הנכון כדי לעזור לה, כי הוא באמת אוהב אותה בכל ליבו. אשר לקית', גם הוא לא אכזב בסיום הפרק, ולמרות שהטענות של ורוניקה כלפיו מוצדקות, היא שוכחת שגם הוא בן אדם וגם הוא יכול לטעות, והיא עשתה לו חיים קשים מדי. הקטע עם הסם בכוס השתייה בסיום הפרק עורר רגשות מעורבים. מחד, הניסיון להכניס את ורוניקה לעסק באופן אישי הוא תמיד מעניין. מנגד, היא באמת לא התנהגה בחכמה גדולה כשהשאירה את הכוס חשופה במזנון. זה אולי קצת מוגזם לטעון שזה לא משהו שיכול לקרות לכל אחד, אפילו מי שנאנסה כבר, אבל ההתנהגות שלה אחרי שהבינה שסוממה תמוהה. למה ללכת למגרש החניה החשוך ולא לבקש עזרה ממישהו במסדרון ההומה? זה כבר באמת לא מתאים למישהי שסוממה ונאנסה בעבר. חבל, כי זה קצת הרס מהטעם הטוב שהפרק הותיר. מאכזב היה גם לגלות שורוניקה נכנסה לגוב האריות של הפיצפטריקים בלי תוכנית גיבוי. זו באמת טיפשות לשמה. מזל שהיה שם את ויני. ואם כבר ויני ואן לואו, היה כיף לראות אותו, מצד אחד, סוחט ברשעות את קית', ומנגד, מגן על ורוניקה מפני הפיצפטריקים בתחכום רב. איזו דמות מגניבה, ואיזה כיף שהוא וקליף כל הזמן ברקע. הרבה בזכותם אני נהנה לצפות בסדרה (איתן גשם).

8. "סקרבס" פתחו עונה כמו שרק הם יודעים: ג'יי די לא מצליח להתמודד עם העובדה שחברתו נכנסה להיריון, לד"ר קוקס יש בעיה לשלוט בכעס ואשתו משגעת אותו, והשרת תוהה האם חייו היו יכולים להתנהל אחרת. לכל אחת מהדמויות צוות חולה שנתן ביטוי לבעיות שמטרידות אותן: ד"ר קוקס טיפל בחולה עצבני וכועס שתיאר לו את המחיר ששילם על האופי האיום שלו, לג'יי.די היתה חולת סרטן, והשרת הסתובב עם חולה בכיסא גלגלים שבזבז את חייו בהצקה לדמות עלומה בשם ג'יי.די... אבל הטוויסט: את החולים גילמו השחקנים עצמם, וכך ראינו את השרת ואת ד"ר קוקס כאנשים זקנים וממורמרים, ואת ג'יי די כאישה ארוכת שיער וממושקפת. אישית, רק כשראיתי את השרת ירד לי האסימון, עד כדי כך האיפור היה טוב. פרק פתיחת עונה פשוט נפלא (Merlin).



7. "בטלסטאר גלקטיקה". לא שיניתי את דעתי מהשבוע שעבר. אני עדיין חושב שהעונה השלישית מתאפיינת בטונה קיטש, בים של מריחות זמן, ובאוקיינוסים של פאתוס, אבל היו שני אלמנטים שדווקא כן אהבתי - כל הסיפור עם הוירוס שפוגע בסיילונים, והדיון המעניין על רצח-עם ("אולי יש עוד מישהו מהסיילונים שהוא כמו שרון?"), ואת הפרק עם בולדוג שהופקר מעבר לקו הגבול ואפילו נפגע בכוונה מירי "כוחותינו". שתי סוגיות מעניינות שטופלו בצורה יפה, רק חבל שהן נעטפו בכל כך הרבה מהדברים שאני לא אוהב בסדרה הזאת.

5. גילוי נאות: בפרק פתיחת "העונה השניה" של "תא רדום" לא ממש צפיתי. שרדתי רק את 12 הדקות הראשונות שלו. אני יודע שככה אסור לשפוט פרק, אבל ממה שכן ראיתי, החלטתי שהסדרה אף פעם לא ריתקה אותי באופן מיוחד. הקצב האיטי שלה, סצנות התפילות המייגעות, הבנייה המייגעת - גרמו לי לא להמשיך ולתת צ'אנס. אולי זה הפסד שלי, אני יודע, אבל גם ככה אני צופה ביותר מדי סדרות. זו לא את, כנראה, "תא רדום", זה אני. תודה ושלום.

3. אם לרגע חששתם, אז השבוע חזרה "סמולוויל" לרמה הגרועה הרגילה שלה, בפרק סתמי ומטומטם להפליא, כמו שאנחנו אוהבים. לרגע נבהלנו.

2. בערוץ 2 עדיין לא הפנימו את חשיבותו של לוח שידורים מסודר. הפרק החדש של "הכל דבש" התחיל בשעה 22:17 במקום ב-22:20, כלומר שלוש דקות לפני הזמן. אז נכון שקהל הצופים כבר רגיל לזה, ויודע לא לסמוך אף פעם על לוח השידורים, ולהתייצב מול הטלוויזיה הרבה לפני הזמן הנקוב, אבל זה עדיין לא אומר שלא מדובר בזלזול בזמן היקר של ציבור גדול של אנשים.

1. אבל על הזלזול הכי מזעזע שקרה השבוע בטלוויזיה אחראי ערוץ הצחוק ביפ, שעשה צחוק מצופיה הנאמנים של "מלקולם באמצע" ופשוט הפסיק את שידור הבכורה של העונה השביעית והאחרונה בסדרה בלי שום הודעה מוקדמת או הסבר. בושה וחרפה.


בשולי הממיר
"הפמליה" חזרה אל חלקה השני של העונה השלישית. אין לי הרבה מה להגיד על הפרק שפתח את חצי העונה הזאת, מלבד העובדה שכל פרק של "הפמליה" הוא כיף אחד גדול.

ב"בטלסטאר גלקטיקה" התארח קארל למבלי, דיקסון מ"זהות בדויה" כ"בולדוג".


עניין טכני קטן לסיום
מאז המעבר לשרת החדש, יש כמה בעיות טכניות באתר שטרם נפתרו. אחת מהן היא בעיית המתמשכים, שרוב הגולשים המשתמשים באפשרות זו מודעים אליה. עניין נוסף הוא עניין ההצבעות בסקרים, שכרגע עובד לא כמו שצריך (התוצאות מוצגות כרגע בצורה שגויה). אנחנו מנסים לפתור את כל הבעיות הללו כמה שיותר מהר ומתנצלים בינתיים על אי הנוחות. ברגע שבעיית הסקרים תיפתר, יעלו מחדש שני הסקרים שעלו בשבוע שעבר וגם מי שכבר הצביע לסקרים הללו יוכל להצביע בהם מחדש.