המסך המפוצל

גיבורים, עונה 2, פרק 9

הפרק שודר ביום שני, 19/11/07. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 21-11-2007
14 תגובות
עוד פרק מוצלח בשרשרת של פרקים לא רעים, שמהווים שיפור מפתיחת עונה קצת צולעת. אחד המוטיבים המרכזיים הפעם היה ההשוואה בין "גיבור" צעיר לדמות שיש לה סוג של היסטוריה (ויתכן, אגב, שמכאן נובע שמו של הפרק, "Cautionary Tales"). אם זו ההשוואה בין קלייר ליכולות ההתחדשות של אדם (למרות השוואה נוספת של קלייר, מזווית אחרת, הפעם לאל - על כך בהמשך), או זו בין ווסט שמתפקד על תקן האדם הכי מהיר, בדיוק כפי שניית'ן עשה בעונה הראשונה, ולבסוף ההשוואה המפורשת שנעשית בפרק בין מאט לאביו ("אתה לא כמו אבא שלך, אתה הופך אליו").

בהקשר הזה, מעניין מאוד התהליך שעובר מאט: בהתחלה הוא מנצל את הכוח החדש שלו אך ורק כדי לגרום למולי לסיים לאכול את הקורנפלקס שלה. לאחר מכן, כשהוא רואה שהשד אינו נורא כל כך, הוא מפעיל את היכולת הזאת על המפקד שלו במשטרה. בסופו של דבר, הופך השימוש בכוח הזה, לחלק בלתי נפרד ממי שהוא, ואז הוא גם שומע את המשפט המצוטט. מאט, לא לימדו אותך שהדרך אל הגיהינום רצופה כוונות טובות? קו עלילה מרתק.



בקו עלילה נוסף, ניסה הירו להחזיר את אביו לחיים רק כדי להיפגש עם עצמו הצעיר (סצנה חמודה מאוד) בהלוויה של אמו, מה שגרם לו להבין שאסור לו להתעסק עם מרקם הזמן והחלל, ולהחזיר את אביו אל אותו ערב על הגג, כשהאיש המסתורי הרג אותו. כעיקרון, חלקים מקו העלילה הזה היו קצת פחות חזקים, אבל כמה מהרגעים היו בכל זאת מצוינים, כמו אותו מפגש של הירו עם עצמו הצעיר, אבל גם גילוי זהות הרוצח ע"י הירו - זה היה קנסאי טקאזו, או אדם, למעשה.

מאוד אהבתי גם את כל מה שקרה עם משפחת בנט, והניסיון של מוהינדר ובוב (יחד עם אל, הנפלאה כתמיד) לחסל את נוח (ולהשיג את הדם של קלייר). הגילוי שבוב הוא בעצם אבא של אל, ושהיא הפכה למה שהיא, מכיוון שבוב לא התנהג כמו אביה של קלייר, היה מרתק (עוד קישור לשם הפרק), והפך את העימות ביניהם אפילו למרתק יותר.

העלילה הזאת הכילה כמה סצנות מצוינות - ווסט חוטף את נוח, כדי להבין למה הוא חטף אותו כשהיה ילד (ועל הדרך גורם לאביה של קלייר להבין שמוהינדר משקר לו); בוב עושה שגיאה של טירון וקורה לקלייר "בנט" במקום "באטלר"; הקרב בין מוהינדר ואל נגד ווסט ובנט; נוח קושר את אל ושם את רגליה במים כדי שלא תשתמש נגדו בכוחה; וכמובן, סצנת חילופי השבויים המצוינת, ומוהינדר שהורג את בנט, ומגשים את נבואת התמונות.



ואם כל זה לא הספיק, קיבלנו את סצנת הסיום, שבה דמה של קלייר מרפא את עינו של בנט ומחזיר אותו לחיים. הולי ש... אינדיד. הפרק הטוב ביותר העונה עד כה. ציון: 10.