המסך המפוצל

שהכוח יהיה עמך

סקירה לא-קצרה של דרכה של ווילו - מגיקית מחשבים חובבת כישופים, למכשפה חזקה (וקצת מסוכנת).

מאת: AscensiOn

פורסם: 20-04-2002
7 תגובות



את ווילו פגשנו לראשונה ליד הקולר, עם השמלה שבחרה לה אימא ושיער שופע (וחום!) והיא לא בדיוק השאירה רושם. רוב תרומתה של ווילו לחבורה אז, היה "חנוניזם" - שליטתה הבלתי מעוררת ברזי המחשב והנט (לפרוץ למאגר המידע של העיר?! הבלים). דמות חיננית ללא ספק, שנגעה ללבנו באותו פרק שעסק בידידות אינטרנטית שנגמרת רע (דרכו של ג`וס להגיד שלא כדאי), אבל לא במרכז תשומת הלב.

גם כשהתחילה להתחבר לכישוף (בהשפעת ג`ני קלנדר, שהיוותה מודל לילדה חובבת המחשבים והלימודים), זה היה בקטן. ווילו ידעה שג`יילס לא רואה את התחביב בעין יפה, ודאגה להסתיר את כל העניין ממנו. מעבר לפה ושם ניסיונות וכישלונות, דבר לא התרחש בחזית הכישוף עד לאותו קליימקס של העונה השנייה. כזכור, רוב העונה הזו עסקה בבאפי Vs אנגלו`ס - זה שניסה, בזמנו החופשי, להביא את העולם לתומו. הגאנג כולו נאבק לעצירת כל עניין האפוקליפסה, ובין השאר היה ניסיון להחזיר לאנגלו`ס את נשמתו. אמנם ווילו הייתה בקומה, אבל אל דאגה. בדקה ה-43 העירו אותה מחוסר-ההכרה ששהתה בו, הדליקו נרות לאווירה, ו-ווילו, חצי מעולפת, החלה בביצוע הכשף. בהתחלה זה לא ממש עבד, אולי בגלל רמת הקושי שבעניין (לא כל יום מעלים נשמה באוב), אולי בגלל הפציעה. ואז לפתע חלה תפנית מאיימת (סטייל מגרש השדים) - ראשה של ווילו, שצנח לאיטו, התיישר, פנים חסרי הבעה התגלו, והרבה מילים-בלטינית-יפה נאמרו בקול עמוק במקצת. הקסם בוצע.



אנג`ל קיבל את הנשמה שלו, באפי עדיין שלחה אותו לאבדון, אבל מה באמת קרה שם? מין הסתם ווילו קיבלה בוסט רציני בכשף, אבל מהו מקורו? מהו רצונו? והאם באמת עזב אותה? אני טוען שמדובר ברוח הצוענים שנכנסה בה, ושלמעשה, אותו כוח "כישופי" מעולם לא עזב אותה, והוא-הוא זה שאפשר את פריחתה המגאית.

לכל אורך העונה השלישית פיתחה ווילו את כוחות הכישוף שלה, אבל הם לא היו כוחות רציניים, לא יותר מעיפרון מעופף כנגד גבו של ערפד. ועם זאת, כבר כאן הסתמנה התפתחות מסוימת, ו-ווילו החלה לצבור כוח, ולהתעלות מעבר למעמדה כ"זאתי-שטובה-במחשבים". אני תולה את כל ההתפתחות הזאת בדמות ברגשי נחיתות כלפי באפי - כשהחברה הכי טובה שלכם מצילה את העולם כל יום רביעי (א`-ד` בתקופה זו), קצת נמאס לברוח מהאזור בכל פעם שיש סכנה לחייך. כולנו זוכרים את הפרק "Fear, Itself" בו נפרדה ווילו מבאפי בצעקה: “I’m NOT your sidekick!!”. וכך ווילו אכן מרגישה, כגיבורת-משנה, אם בכלל. בכישוף מצאה ווילו משהו שהיא טובה בו, והיא עטה אליו בכל כוחה, ניסתה, למדה והשכילה. ווילו תמיד מנסה כשפים ש"מעבר לכוחה" - היא לא רוצה להתעסק בזוטות...

לב ליבה של העונה הרביעית, מבחינת הפוקוס על ווילו, מתמקד ברומן שהתפתח בינה לבין טארה. עזיבתו של אוז ומאוחר יותר הקשר עם טארה, אשר ריפא את הצלקת שהשאיר אוז, היו גם מקדמים גדולים של ווילו בעולם הכישוף. עם עזיבתו של אוז נראה שהכישוף הפך אצל ווילו לאמצעי היחידי כנגד קשיים. היא ניסתה להיפטר מהכאב והיגון באמצעות הטלת כשפים - ראשית היה ניסיון לסרס את אוז מכל אהבה פוטנציאלית (וויתרה על העניין), ואח"כ היה הניסיון הכושל שלה לאחות את ליבה באמצעות קללת "My Will Be Done".

כשטארה נכנסה לעניין, היא הועילה גם להתגברות על אוז, וגם האיצה את התפתחותה של ווילו כמכשפה. טארה היא, אגב, מכשפה "טבעית", נצר למורשת ארוכה של ספל-קסטרס. מאז שהיא עם טארה, אפילו השחקים הם לא גבול לכוחה של ווילו. טארה דאגה לציין, פעם אחר פעם, כמה עוצמה יש לווילו, אותו כוח שעתיד להתעצם אפילו יותר. שתיהן התנסו בכשפים שונים במהלך העונה, ויש לשים לב שווילו שיחקה את תפקיד ה"מתעלפת" בכישוף למציאת באפי (ב-”Who Are You?”), שוב סממן לדומיננטיות שלה בעסקי הכשף.

הפרק שלפני האחרון בעונה הרביעית עסק באיחוי החבורה שהחלה להתפורר. השיא של אותו פרק היה ההתאחדות של כל הגרעין הסקוביי. ווילו ארגנה חתיכת כישוף, בו תפקידה היה ה"רוח". פרק פאוור-ריי`נגרי שליווה פרק "תוצאתי" מדהים עוד יותר, הפיינל, הפרק האחרון של אותה עונה, בו הוצג לפנינו תוך תוכה של ווילו, פחדיה וחששותיה.
מודרכת ע"י טארה-הדיילת, גילנו את פחדיה הכמוסים – ווילו היא לא אחרת מדמותה הנרדית מהעונה הראשונה. תעוזתנית? לא. שונה? לא. מגוחכת? כן. לי אישית כאב לראות אותה עומדת בפני הכיתה, אבודה למראה חששותיה הגדולים. החולשה שעליה שיחקה ה"ראשונה", הייתה הפחד של ווילו שהכל זה רק הצגה. משחק. משותקת מהפחד ומהניתוק נפלה לידיה של ה"ראשונה".

והלאה ל מה היה שם? הכל. במיוחד כשמדובר בווילו. כוחותיה גברו לאין-ערוך, היא היחידה שהצליחה לפגוע (לראשונה) בגלוריפיקוס, האלה מהגהנום (ממימד גהנום, למען האמת). עם טארה לצידה, חרשו השתיים את עולם הכשף, והעובדה שג`יילס הוא הבעלים של חנות הקסמים לא הזיקה כלל. האינדיקציה לכוח האמיתי והעצום של ווילו הייתה בכישוף שביצעה בפרק האחרון (וסוחט הדמעות), כאשר החזירה לטארה את מה שנלקח ע"י גלורי.



והגענו לעונה השישית, המדוברת, הסיבה שבגללה נכתבה הסקירה הזאת. בעונה הזו הנושא המרכזי הוא ווילו והטיות ליבה. מה קורה שם בעצם? אסור לי לספר. בשבילי לדעת, ובשבילכם לגלות, ועדיף בצפייה. רק אגיד ש"אין חדש תחת השמש", ואזכיר את מלותיו של ד`הופרין (בוסה לשעבר של אניה) לווילו: