המסך המפוצל

דקסטר, עונה 2, פרק 9

הפרק שודר ביום ראשון שעבר, 25/11/07. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: שוקי ברקן

פורסם: 05-12-2007
2 תגובות
קודם כל, הרשו לי להסיר את הכובע בפני Windstar, שניחש נכון את העובדה שמהרגע בו דואקס לקח את אוסף הדוגמיות של דקסטר - הוא בעצם הופך את עצמו טכנית לביי הארבור בוצ'ר המסתורי. מכיוון שכל המידע הידוע עליו ללאנדי וחבריו מסתכם בכך שהוא שוטר מקומי שכנראה סובל מאיזושהי הפרעה, הופך דואקס מתאים לחלוטין לפרופיל. כל שנותר עכשיו לדקסטר לעשות זה להפליל את דואקס - והוא נפטר משתי ציפורים במכה אחת, גם מדואקס שיושב על הזנב וגם מהשלטונות שיפסיקו לרדוף אחריו.

בפרק הנוכחי, מגיעה החובבנות של ה-FBI לרמת אבסורד שמזכירה את ימי האופנובנק, כשמשטרת ישראל לא חשבה על האופציה "להצליב בין בעלי האקדח ברישיון ונהגי האופנועים מהדגם הספציפי ששימש את רוני ליבוביץ'". אם דואקס הצליח כל כך בקלות להגיע לדקסטר ע"י הצלבה בין יאכטה+שוטר מקומי+הטמנת GPS ביאכטה, אז כמה כבר יעלה לגוף כה מרופד כלכלית כמו ה-FBI להטמין GPS כזה על כל יאכטה של שוטר מהיחידה?

שני טוויסטים היו בפרק הזה. את הראשון, כאמור, צפה windstar, ומי שלא קרא את דבריו או עלה על המסקנה הזאת בעצמו, יכול היה להתפוצץ מהמתח בשלב בו דקסטר מתיישב מול לאנדי עם הידיעה הברורה שעלו עליו ושכל הפלאשבקים שלו ממהלך הפרק הולכים להתממש על כיסא החשמל. אישית הייתי רגוע יותר, כי הבנתי מה עומד לקרות מהרגע בו לאנדי ענה לטלפון הבהול המודיע על חשיפת זהותו הסודית של החשוד ושמר על חשאיות שנועדה לבנות מתח אצל הצופה.



הטוויסט השני, שהגיע בדקות האחרונות של הפרק, הצליח להפתיע גם אותי. הקטע בו דואקס חושף את כל הקלפים של דקסטר במקום הכי פחות צפוי. הסצנה הזאת עבדה בצורה חזקה כל כך בעיקר בגלל העובדה שנבנתה תפיסה שאם לאנדי כל כך קרוב ללכידתו של דקסטר, הוא יהיה זה שחייב ללכוד אותו. כשדואקס הוא זה שמגיע לשם פתאום, משתנה הבעיה של דקסטר בחטף והוא צריך לחשוב מה לעזאזל הוא אמור לעשות עם השוטר שרדף אחריו לאורך כל הדרך?

הפרק הזה הזכיר לי את רמת ההסתבכות של ויק מאקי וחבריו מ"המגן". סוג של הסתבכות, שבו אני יושב ושואל את עצמי "מה א-נ-י הייתי עושה במצב כזה?" בלי לשים לב בכלל לעובדה שכדי להגיע למצב כזה אתה צריך קודם לנסר הרבה אנשים חיים לנתחים שיכנסו בתוך שקיות ניילון שחורות. למותר לציין שהפרק הזה התעלה אפילו על קודמו, שהיה בתורו, השיא של הסדרה. פשוט מדהים. ציון: 10.