המסך המפוצל

צ`אק, פרק 12

הפרק שודר ביום חמישי, 24/1/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 27-01-2008
7 תגובות
הו, "צ'אק", כמה התגעגעתי לנוכחותך הנעימה והלא-לוקחת-את-עצמה-ברצינות בטלוויזיה שלי. ויופי של בחירה לחזור עימה לעניינים, כי הרי פרק שמתרכז בג'ון קייסי לא באמת יכול להיות פרק רע, נכון? אז הפרק הזה בהחלט לא היה רע. הוא אפילו היה מוצלח למדי, גם אם לא נטול פגמים.

נתחיל מהפגמים: מישהו באמת חשב אפילו לרגע שאילסה היא לא מרגלת? הצופים היו אמורים להיות מופתעים מהגילוי הזה? גם הדרך שבה צ'אק "עלה" על ה"כינוס במלון" היתה די מאולצת וטפשית. בכלל, העלילה בפרק הזה היתה מטופשת להפליא (אפילו יותר מהרגיל).



אבל היו גם דברים טובים. והרבה. קודם כל, כמובן, ההופעה של אדם בולדווין. היכולת שלו לשכנע אותנו שקייסי הוא אדם קשוח ולא קל, שמסוגל, באותה נשימה, לפתח חיבה מסוימת לאנשים אחרים וגם לאהוב (וגם להיקרא "Sugarbear" בלי שזה יישמע מופרך...) היא זו שגורמת לדמות לעבוד טוב כל כך. גם הדינאמיקה שלו עם צ'אק ("אני מאמין שזו יכולה להיות תחילתה של ידידות מופלאה" שמלווה בדחיפה המתבקשת, ובסיום המשפט של צ'אק: "או שלא" - פרייסלס!) מצוינת. לשני אלה יש כימיה מעולה.

ואיך אפשר בלי הקפטן? מלך העולם. הקטע עם משחק הקלפים וההבנה שלו שהוא לא ממש שייך לשם, פשוט קרעה אותי מצחוק. גם הקטע שבו הוא אומר למורגן בנון-שלנטיות שהוא ממש לא חשש לרגע שאלי תיפול לזרועותיו נעשה בצורה מאוד משעשעת. בלי ספק, דמות מעולה, שמוסיפה המון לסדרה. אגב, אהבתי גם את המשחק ההפוך של הסטריאוטיפ כשהוא היה זה שרצה לקנות את מכונת כביסה והמייבש (סמל לעבודות הבית) ואלי היא זו שרוצה את הטלוויזיה (סמל לבריחה מהיומיום), וכמובן, את הדינאמיקה שלו עם אלי בפרק. אפילו הקטע של מורגן בתור התראפיסט של בני הזוג היה די משעשע, ואפשר לומר (בזהירות) שמורגן כבר לא מעצבן אותי יותר מדי, וזה הישג ראוי בפני עצמו.



חוץ מזה, התגעגעתי לקטעים שבהם צ'אק מתבכיין באמצע המכות ("אני לא רוצה למות דייל". אחלה שורה!) או לרגעים כמו הנפילה שלו עם קייסי לתוך הבריכה, שדי בהם כדי להצדיק את הצפיה בסדרה. והשורה הכי טובה של הפרק היתה: "!I need Pants". היסטרי לגמרי...

בסה"כ פרק קלאסי של "צ'אק". שילוב מוצלח למדי של אקשן, הומור ונגיעות של דרמה לא רעה (בעיקר ברגעים שבין קייסי לאילסה), ועלילה מטופשת לגמרי. בהחלט התגעגענו, ועוד נתגעגע אל הסדרה החביבה הזו.

נ.ב. השחקנית שגילמה את אילסה גילמה בזמנו גם את אשתו של ריילי בעונה 6 של "באפי". כמה הולם.

ציון: 8.5.