המסך המפוצל

שורדים

סיכום שבוע ב\"הישרדות האיים הקאריביים\"

מאת: איימס

פורסם: 10-02-2008
30 תגובות
"הישרדות האיים הקאריביים", יום רביעי, 6/2/08
כל צופה ב"הישרדות" האמריקאית יודע, שבשלב האיחוד הדברים מתחילים להיות מעניינים. כששני השבטים, על בריתותיהם החזקות והנחיתות המספרית נפגשים, רק אז יכולים הקלפים להיטרף באמת.

כרגיל, הפרומואים הבטיחו לנו שכדאי לראות מהשנייה הראשונה, ולא, נגיד, מהשלישית. אז ראינו, ומה ראינו? נקודת מפנה דרמטית! הדרים טים של הישרדות! ואז הפסקת פרסומות. כמובן שכשחזרנו לא היה טוב יותר.

השבטים הגיעו, בסירות מנוע (למה לא נותנים להם לחתור?) לסדנת היכרות וגיבוש: בופה בסגנון סופי שבוע של ועדי עובדים, כולל ההרקדה המתבקשת, עם הרבה יין ואוכל. ליה הסבירה שאחרי שלא אוכלים עשרים ומשהו ימים, נהיים רעבים, ואז רוצים לאכול. איזה מזל שהשלימו את ראיונות ההסבר הנחוצים האלו בחוף תל מונד.

האשכנזים ישבו, שתו יין וקיטרו, המזרחים המגניבים בראשות מרינה, שאכן בורכה על ידי האל, רקדו עד אור הבוקר, והיה כיף והילולה. מסורת ארוכת ימים היא בהישרדות, להשתכר בפרק האיחוד, אבל פה זה לא ממש הישרדות ו- ספוילר: אף אחד לא הקיא במדורה בלילה.

כאילו זה לא מספיק, שלחו אותם זוגות זוגות (ושלשה), חמושים בסל פיקניק, להכיר אחד את השני טוב יותר. שחר ומשה פצחו בדייט רומנטי ואף חשפו את התחזית האסטרולוגית של המשחק (דן מניאק) ונעמה ניסתה לפתות ולבלבל בו זמנית את מושיק המסמיק. הצליח לה. העריכה, כרגיל, לא ממש קיימת, ואנחנו מקבלים את המפגשים במלואם, על כל השיחות המשמימות.

רק לבסוף אנחנו מבינים למה זכינו בשעה שלמה של משחקי היכרות: ההפקה פירקה את כל המחסה, לקחה את כל הפרסים (מלבד קוריצה, המתמודדת ה-12), והחזירו אותנו ליום הראשון. זה נחמד, ביום הראשון, לראות איך בונים מחסה ומהו מאזן הכוחות בשבט החדש, אבל בשלב הזה של המשחק זה מיותר, מעצבן, וכהרגל בהפקה הנוכחית, ארוך מדי.

בחזרה לאי המתים, רואים את התאומים שהופרדו בלידתם, הלא הם נעם ואלכס, במשחק גומי שזכור לי היטב מימי כילדה בראשית שנות ה-90. אחרי דילוגים וקפיצות שאלכס מכיר היטב משיעורי האירובי שהעביר לבחורות של ג'יבארו, נעם מנצח, ומחייך את חיוך האל היווני שלו, לפני שהוא נשלח, יחד עם מסיכה חיננית, לעוד שלושה ימים של כיף חיים, על אי המתים (מה שאומר, כמובן, שאינו חוזר לאי, עוד לא).





"הישרדות האיים הקאריביים", שבת, 9/2/08
בימים הספורים מאז הפרק של יום רביעי התבשרנו שבמוצאי שבת באמת באמת כדאי לראות מהשניה הראשונה, אבל הפעם באמת. ובאמת, רק 12 דקות של פרסומות ותזכורת ארוכה מהגלות של מה שהיה בפרק הקודם הפרידו בין השניה הראשונה לתחילת הפרק.

אמנם הפרק הקודם היה שבע שעות, אבל לא ממש ראינו את שני השבטים באינטרקציה מספקת, ועל כן הפרק של היום יהיה 120 דקות. אני לא מתמטיקאית, אבל פעם אחרונה שבדקתי, אורך תוכנית שמתחילה ב-21:00 (נגיד) ומסתיימת ב-22:50 אינו 120 דקות. לא שאני מתלוננת על כך שהפרק קצר מהצפוי, כן?

אני חושבת שאפשר כבר לקבוע שהעונה הראשונה היא עונה בסימן טוויסט על גבי טוויסט על גבי טוויסט. ואכן, גם הפרק לא אכזב, וזכינו למנת חלקנו של התפתלות עלילתית. מושיק לקח את משה כבן טיפוחו, ומשה, מצידו, זכה לדמות אב חדשה ואטרקטיבית יותר, עם מה שנראה כמו עתיד ורוד במשחק. דן התחיל לשקשק כשהוא, בתרגיל מתמטי מבריק, הבין שאין לו רוב, בעוד הבנות הולכות לשפר את השיזוף על החוף. דילים נסגרים, גורלות נחרצים, ואז הולכים למשימת החסינות.

אנחנו כבר מכירים את התרגולת: משימת החסינות עמוסה בפרשנות המתמודדים שתורמת להבנה המוקדמת (סוג של ספוילר, אם תרצו) לכך, שדן הוא זה שעומד לזכות בחסינות. עברו רק 29 דקות והאתגר נגמר, 80 דקות עוד לפנינו.

מוטיב נוסף בגרסה הזאת הוא כמויות האוכל הבלתי סבירות שנמצאות על האי, והשורדים אוכלים ואוכלים, כשהמריבות סובבות סביב המתכון שישמש לבישול האורז, האננס או הצדפות שמצאו על האי. כשהשורדים לא אוכלים, הם עסוקים בשיעור יצירה, בו עליהם להכין תלבושות ראווה לאירוע שיתגלה בהמשך.

האירוע מתגלה כהחזרתו של אתגר הכוח הכפול, המשנה פניו והופך למשמעותי הרבה יותר במשחק. אם בעונה נורמלית השחקנים צריכים לעבוד כמה שיותר על מנת להגיע עם יתרון מספרי לאיחוד ואז לשמור על חברי השבט מלבגוד, כאן מספיק לשלוח את מרינה לענטז. מיותר לציין ש"חבר שופטים" הוא דרך מצוינת לנווט את הכח לידיים הנכונות (מבחינת ההפקה), ולהחזיר את הרוב המספרי לחברי שבט ג'יבארו.

אחרי עוד התלבטות קצרה בשבט (בה אף אחד לא זכר שעידן הוא בן שבט סבאנה לשעבר וגם אותו אפשר להדיח, מה גם שהוא חבר השבט המסוכן ביותר כרגע), וניסיונות של סבאנה להציל את עורם (פניה למשה, שגררה קריאות "זה לא פייר! הוא ילד!" מדן), הגענו למועצת השבט המדהימה ביותר!!1 המפתיעה ביותר!!1 והסוערת ביותר!!1, בה דן, עידן ומושיק ניהלו את מועצת השבט בסגנון שמתאים למועצת השבט האחרונה, בעוד גי"ז הנדהם מביט בהם בסיפוק (משלמים לו גלובלי). אחרי צעקות, האשמות הדדיות וכמעט מכות, כלומר: כל מה שאנחנו אוהבים ב"הישרדות", חזרו לתוכנית הראשונית: משה לא בגד בחברי השבט שמחכים להדיח אותו, ומושיק עוזב את המשחק (ז"א, עד שייתקל באי המתים בנעם, שבינתיים מתאמן בצלילה ספורטיבית. אה כן, בין לבין הוא גם ניסה לתפוס דג. "הישרדות" במיטבה).

בשבוע הבא: משה! שקרן! תככן!!! רמאי!!! מהשניה הראשונה!!!