המסך המפוצל

אבודים, עונה 4, פרק 2

הפרק שודר ביום ה`, 7/2/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות (הפרק שודר הערב, יום ג\', ב-Xtra HOT)

מאת: איתן גשם

פורסם: 11-02-2008
14 תגובות
פרק מצוין, שלטעמי התעלה על קודמו בכל המובנים. העלילה זרמה, הקצב היה מצוין, הכתיבה היתה שנונה וחכמה, הדמויות החדשות היו מעניינות והכניסו דם חדש ורענן לסדרה וסיום הפרק היה מפתיע ומעניין מספיק בשביל לגרום לי לרצות לחכות לפרק הבא בכיליון עיניים.

הרעיון להכניס ארבע דמויות חדשות במכה אחת ולחשוף את כולן בפלאשבקים במהלך הפרק היה מבריק. בעונות הקודמות כל אחת מהדמויות היתה מקבלת בוודאי פרק משלה שהיה נמרח יותר מדי וגורם לנו לאבד עניין בדמות. הפעם, קיבלנו סצנה אחת משמעותית לכל דמות, שמסבירה לנו מיהי ומה תפקידה בכוח. טוב, אולי חוץ מאשר במקרה של דן, שם קיבלנו יותר שאלות מתשובות. אין ספק שהשאלה "איזו משימה מצריכה לעזאזל שילוב בין מדיום, פיסיקאי, ארכיאולוגית וטייס?" היתה מתבקשת, ויהיה מעניין לראות מה יקרה בהמשך.

בכל מקרה, קיבלנו הפעם תשובה מהירה מה מחפשים האנשים האלה, והאמת היא שהתשובה לא היתה כזו מפתיעה - בן. השאלה היותר מעניינת, לטעמי, היא מה הם רוצים ממנו? אין ספק שהוא כבר ימצא דרך לתמרן את השורדים שלנו לצאת לקרב מול החבר'ה החדשים ויהיה מעניין לראות מה יקרה בעקבות העימות הזה.

אהבתי את העובדה שסויר ניסה לחסל את בן (ואח"כ גם לוק). זה קצת טיפשי שהם נותנים לו להישאר בחיים אחרי כל מה שהוא עשה, ובאמת לא היה נראה שיש לו אינפורמציה שמצדיקה את השארתו בחיים, אולי עכשיו כן.

אגב, הקטע שבו לוק שואל את בן "מה זו המפלצת?" שעשע אותי מאוד, כי זה נראה כמו רמז של התסריטאים לחיים האמיתיים, כשלוק מייצג את הצופה הממוצע ובן את התסריטאים ("אין לי תשובה לשאלה הזו, אבל היי, יש עוד כמה שאלות חדשות!"). בכלל, הפרק שפע במודעות עצמית, למשל, בקטע שבו לוק מזכיר שהוולט שהוא ראה היה גבוה בכמה סנטימטרים מהמקורי (רמז לגדילתו הטבעית של השחקן-הילד).



מבין הארבעה, שרלוט נראתה הכי פחות מעניינת. דן ומיילס היו הרבה יותר מעניינים. דן בגלל בהתנהלות המשונה שלו ומיילס בגלל התגובות הציניות ("הייתם בטיסה 815? וואו") ובגלל השחצנות שלו (אהבתי את הקטע עם ג'ק והיריות של סעיד וג'ולייט). הקטע שבו בן ירה בשרלוט היה מפחיד, ולרגע חשבתי שהיא באמת תמות, אבל הטוויסט עם האפוד היה מעניין (ובעיקר השאלה למה היא הגיעה לשם מצוידת באחד).

אז מה חבורת "צוות לעניין" רוצה מבן? ומי האיש של בן על הספינה שלהם? והאם הם יוכלו לחלץ את האנשים מהאי? ולמה הרלי אמר לג'ק בעתיד שהוא מצטער שהלך עם לוק? האם בן ולוק קלטו שהרלי היה בבקתה של ג'ייקוב? מה הם יעשו עם המידע הזה? מי עוד הצליח לברוח מהאי? ומתי נדע כבר את כל התשובות האלה?

אגב, את הפרק כתבו שני אנשים: דרו גודארד (מיודענו מ"באפי") ובראיין קיי. ווהאן (שכתב ויכתוב לקומיקס העונה השמינית של "באפי"). הם בהחלט עשו עבודה מעולה.

ציון: 9.5.