המסך המפוצל

הישרדות, עונה 16, פרק 2

הפרק שודר ביום חמישי האחרון, 14/2/08

מאת: okok4

פורסם: 18-02-2008
9 תגובות
בזמן שערוץ 10 מבצע את זממו בפורמט המוצלח של CBS, נפתחה לה עונה חדשה נוספת בארה"ב (והוזמנו עוד, איזה כיף), אך מה עושים כאשר צריכים לצלם עונה חדשה של "הישרדות" אבל נגמרו אתרי הצילום? חוזרים לאיי פלאו המדהימים וקוראים לעונה "הישרדות: מיקרונזיה". שיהיה. הקונצפט העונתי הוא שבט מעריצים (מכורי התוכנית) נגד שבט האולסטאר (החל מעונה 9). רעיון לא רע בכלל. והפעם אין מיליונרים, לקח חכם מהאולסטר הקודם.

שבט האולסטר-סלבס מורכב מאמנדה, איימי האימתנית (המתמודדת החביבה עליי), סרי, אלייזה, ג'יימס, ג'ונתן, אוזי (חצי אדם-חצי דולפין), פארווטי, יאו-מן וג'וני פיירפליי שהעדיף להדיח עצמו בפרק הראשון (אחרי כמה שעות על האי הוא נזכר שיש לו חברה בהריון והוא מאוד מתגעגע אליה. משונה מאוד. לדעתי הוא ידע שאף אחד לא יקנה שוב את השקרים שלו והעדיף ללכת בדרך "מכובדת").

לא הספקתי להגיד "מנו ספנות" וכבר נוצרו בריתות. יאו-מן, ג'ונתן, איימי ואלייזה חברו לברית מעניינת (כנראה שאיימי ואלייזה התגברו על המשקעים מהעונה ההיא) וברית שנייה של פארווטי, ג'יימס, אוזי, ואמדנה. שני האחרונים כנראה זכרו איך הזוג של עונת האולסטר הקודמת סיים והגיעו למסקנה שיהיה זה נכון להפוך לזוג. ההבדל הוא שאמבר ורוב שמרו על פרופיל נמוך ולא קפצו אחד על השני כבר בלילה השני. הימור שלי: ביי ביי אמנדה. בפרק השני סרי הצטרפה לברית של איימי והעלתה את פוטניציאל השרידות של החמישייה (עד שאלייזה תעלה לג'ונתן וסרי על העצבנים, כמובן).

שבט המעריצים מורכב מטיפוסים תמוהים למדי. חמש עשרה עונות של צפייה אדוקה בתוכנית והם עדיין לא יודעים איך מקימים מחסה וכיצד מדליקים אש. קטלין בכיינית, מייקי מבלבל את המוח וג'ואל צועק על כולם. הרמוניה.

אחרי אתגר החסינות חשף ג'ף טוויסט ראשון: Exile Island שוב איתנו, ובכל פרק יוגלו אליו שני מתמודדים, אחד מכל שבט (ובאי מוחבא אליל חסינות אחד, אבל משום מה סרי וקטלין בחרו לחפש אחריו בצוותא. הלו! בנות, כל הקטע הוא להתחרות אחת בשנייה).

למרות שבפרק הראשון שבט המעריצים זכה באתגר, באופן כללי זה נראה לא כוחות. בכל פעם שהשבטים נפגשים המעריצים נראים בסוג של הלם. אני מקווה שהם יתעשתו (ויפסיקו להתרפס) כדי שתיבנה פה עונה מאוזנת. בכל אופן, מדובר בחוויה מתקנת לפיאסקו הישראלי. ציון: 8.