המסך המפוצל

שבת 23/2/08

הישרדות 10, גם להם מגיע, מאה השירים של הניינטיז, נאף, פרויקט פליקס, דוקטור הו, אחד נגד מאה, כפיות, זירת הפשע מיאמי. ב-HOT: פרשת השבוע, וואלאס וגרומיט והארנב הקטלני, מיס סאנשיין הקטנה, סודות אל איי, הכי טוב שיש, וויסלר. ב-yes: יום סקורסזה כולל השתולים, אביבה אהובתי, איזה מין הורים, הוסטל, משחקי אהבה וגורל, בן חור, מדורי הגיהנום.

מאת: yaddo

פורסם: 22-02-2008
5 תגובות
יום מרטין סקורסזה בכן סרטים (וגם מחר):
7:48 קונדון.
10:02 ניו יורק, ניו יורק.
12:44 עידן התמימות.
15:02 הטייס.
17:51 צבע הכסף.
19:51 השור הזועם.
22:00 השתולים, בכורה.
0:31 נהג מונית.
2:26 רחובות זועמים.



עוד היום

8:00 פרייז'ר, HOT3 / yes Stars 3 (שלושה פרקים).

13:10, הקוסם מארץ עוץ, TCM.

13:30, שבעת המופלאים, MGM.
עם יול ברינר, ג'יימס קוברון, סטיב מקווין, צ'ארלס ברונסון.

13:35, הסנדק + הסנדק 2, HOT PRIME.

13:59, ארץ קרה, yes1.
עם שרליז ת'רון ופרנסס מקדרמונד, שתיהן היו מועמדות על תפקידן לאוסקר.

14:15 המשפט של איימי, ערוץ 2.
עונה 5, פרק 5.

15:00, בן חור, TCM.
זוכה האוסקר הגדול שעדיין לא נשבר שיאו, 11 פסלונים. טיטניק רק השווה.


הידד, זוכה האוסקר על סרט אנימציה ארוך, עכשיו גם בחם!

16:06, הוכחה, yes1.
עם אנתוני הופקינס, גבינת פאלטרו.

17:00, אקסודוס, MGM.
האפוס על הקמת מדינת ישראל, עם פול ניומן, הלוחם העברי תכול העיניים.

17:48, בנעליה, yes1.
של קרטיס הנסון (פעם ראשונה), עם קמרון דיאז (פעם ראשונה), טוני קולט (פעם ראשונה).

19:25, ניחוח אישה, HOT DRAMA.
עם אל פקינו, שאחרי התפקיד הזה זכה סוף סוף באוסקר, וכריס אודונל.


שני פרקים ברצף: הבנות מופיעות + הניפוי.


עונה 2, פרק 3.

21:00, אחד נגד מאה, ערוץ 2.


פרקי השבוע שעבר ישודרו ב-18:30.


הזדמנות נוספת לסדרה בת חמשת החלקים. לא מדובר בסתם מצעד, אלא עם כל מיני הערות מחכימות ומשעשעות של המרואיינים, חלקם כוכבי עבר מהתקופה המדוברת שהיום נראים מזעזע. זה כיף ומבדר, וכמובן, המנצח מובן מאליו ולגמרי מוצדק. אבל מה, הרשימה כ-ל כך אמריקאית, עם האנסון וממממבופ מעל קריפ של רדיוהד, למשל. כאילו, תהיו רציניים. אני מאוד מאוד רוצה לראות תוכנית דומה עם רשימה שהרכיבו בריטים. מכל מקום, שני חלקים ברצף.

21:00 וויסלר, STAR WORLD.
עונה 1, פרק 13 ואחרון לעונה.

21:30, איזה מין הורים, yes1.
בכורה. פסיכולוג יאפי (רון לווינגסטון) מגלה שהוא מאומץ ויוצא לחפש את הוריו הביולוגיים. לחרדתו, האב והאם (דני דה-ויטו וקתי בייטס) מתגלים כפשוטי עם גסי רוח. גם נב קמפבל פה.


עונה 2, פרק 9.




בכורה לסרטו זוכה ששת פרסי אופיר של שמי זרחין, כולל לסרט הטוב ביותר, ב-2006. חלומה הגדול של אביבה, מבשלת קשת יום בבית מלון בטבריה, עומד סוף סוף להתגשם. כשרון הכתיבה הגדול שלה הוצנע במשך שנים, עד שיום אחד, בעזרת אחותה התומכת אניטה, הגיעה לעודד, סופר בעל שם שלוקח אותה תחת חסותו ומבטיח להפוך אותה לסופרת של ממש. הדרך הארוכה להגשמת החלום משנה את חייה של אביבה ואת חייהם של היקרים לה, בעלה המובטל, שלושת ילדיה המיוסרים, אמה המעורערת, ובעיקר אחותה - אשה מצחיקה ובעלת חלומות משל עצמה. אביבה מופתעת לגלות שגם לעודד יש תוכניות משלו ועולמה מתערער לגמרי. החלום הופך לסיוט ועכשיו אביבה צריכה לעשות חשבון אמיתי עם חייה בדרך למציאת הקול הפרטי והעצמאי שלה. אסי לוי, דרור קרן, רותם אבוהב, ששון גבאי.

22:00, הוסטל, yes1.
בכורה. חבורת תרמילאים אמריקאים המבלים באמסטרדם, מגיעים לאכסניה מסתורית בסלובקיה לאחר שהובטח להם ששם יוגשמו כל הפנטזיות המיניות שלהם. בתחילה הכל נראה נפלא והם אכן חושבים שמצאו את גן העדן האבוד, אך במהרה הם מגלים שאפילו הגיהנום כבר היה עדיף.


בכורה. קרימו, נער בן חמש עשרה ממוצא צפון אפריקאי בפרבר פריזאי מתאהב בבת כיתתו בלונדינית ומתנשאת. זוכה ארבעה פרסי האקדמיה הצרפתית לקולנוע - הסרט, הבמאי, התסריט ושחקנית המשנה.


בכורה. סאגת פשע המבוססת על טרילוגיית סרטי הפולחן ההונג-קונגית מדורי הגיהנום, המשודרת גם היא הלילה: סיפורם של גנגסטר (מאט דיימון) החודר לחלונות הגבוהים במשטרת בוסטון, ושל שוטר (ליאונרדו דיקפריו) המשתחל במקביל לצמרת המאפיה המקומית. במהרה מצטלבות דרכיהם במישור הפלילי והרומנטי, מה שהופך את חייהם למשחק מייאש של חתול ועכבר. גם עם ג'ק ניקולסון, אלק בולדווין, מרק וולברג, מרטין שין.


בכורה לסרטם הראשון של הזוג ואלרי פריס וג'ונתן דייטון - שעסקו עד כה בבימוי קליפים, בהם שניים מהאהובים עלי אי פעם, 1979 ו-Tonight Tonight של סמשינג פאמפקינס - שהפך מדרמת אינדי קומית קטנה וחביבה למתחרה אוסקר על הסרט הטוב ביותר בשנה שעברה, בדומה לג'ונו השנה, ואף זכה על התסריט המקורי ובפרס שחקן המשנה. בשני המקרים מדובר בסרטים חמודים מאוד, אבל לא מה שעשו מהם. מכל מקום, כאן מדובר במשפחה ממש לא מתפקדת, שיוצאת לדרכים בוואן חבוט ומקרטע כדי לאפשר לילדה בת השמונה, התגלית המקסימה אביגיל ברסלין שאף הייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה, להשתתף בתחרות היופי 'מיס סאנשיין הקטנה'. ההורים הם גרג קיניר (פעם ראשונה) וטוני קולט (פעם שניה), הסב הוא אלן ארקין, שזכה על תפקידו באוסקר, והדוד האובדני הוא סטיב קארל.



22:00, תקועים לנצח + משתגעים על מרי, HOT FUN.
שניים ברצף של האחים פארלי, הראשון שבהם עם גרג קיניר (פעם שניה), השני שבהם עם קמרון דיאז (פעם שניה).

22:00, סודות אל איי, HOT ACTION.
של קרטיס הנסון (פעם שניה), עם גאי פירס, ראסל קרואו, קים בייסינגר (שזכתה על תפקידה באוסקר), קווין ספייסי. התסריט המעובד זכה באוסקר.

22:00, הכי טוב שיש, HOT DRAMA.
הקומדיה המעולה עם ג'ק ניקולסון (פעם שניה), הלן האנט - שניהם זכו באוסקר על תפקידם - וגרג קיניר (פעם שלישית, והכל באותה שעה) שהיה מועמד לאוסקר על תפקידו.



22:30 כפיות, ערוץ 2.

23:00 זירת הפשע: מיאמי, ערוץ 1.
עונה 5, פרק 2.


הצצה אל החצר האחורית של ירושלים, כיכר ציון, שבה מתנהלים חייהם של ילדי הרחוב, חשופים לפשע, לאלימות ולניצול מיני. נאף (נפתלי יעבץ), ילד חרדי, נזרק מהבית כדי שלא "ירקיב את שאר התפוחים בארגז". מגיל 14 הוא מסתובב ברחובות "העיר התחתית" של ירושלים. בשם ילדי הרחוב הוא נאבק נגד הבירוקרטיה של העירייה. בשם הצדק והנקמה הוא נלחם במערכת המשפט כדי להעמיד לדין גבר שניצל אותו מינית. בשם התקווה הוא מתעמת עם עורכים בגלגל"צ, כדי לקבל הזדמנות כמוזיקאי. זהו סיפורו של ילד שורד, שחי ברחוב ונאבק על חייו, על כבודו ועל עתידו. בין גאות לשפל, בין הצלחות מסחררות לכשלונות צורבים, מנווט נאף את חייו.


פליקס שלומוביץ' הוא מטפס הרים אגדי שבגיל 38 חלה במחלת ניוון השרירים ALS. הסרט מלווה אותו ואת חבריו היוצאים לטיפוס האחרון של חייו. מחלת ניוון השרירים היא סופנית, ועל פי כל המחקרים, מיום תחילת הצילומים נותרה לו עוד כשנה עד שיהיה מחובר באופן קבוע למכונת הנשמה ויוכל רק למצמץ בעיניו כדי לתקשר עם סביבתו. בזמן הזה, הוא מספיק לטפס בעזרת מכשיר מיוחד שמתאים לאדם המשותק מהצוואר ומטה על הר בגובה 1,200 מטר בארצות הברית, להיפרד מחברתו לחיים, לתכנן ילד משותף עם חברה אחרת, להתאהב במטפלת שצעירה ממנו ב-15 שנה ולהתחתן איתה. תוך כדי תהליך נבילת השרירים, נפשו של פליקס דווקא פורחת והוא מחבק כל רגע בחיים כאילו הוא האחרון. בסוף המסע שלו נדע: האם יגיע לפסגה ויזכה שסיפורו ישודר ברחבי ארצות הברית על מנת שיוכל לגייס תרומות למחקר המחלה? ואם תמצא התרופה, האם יספיק פליקס להציל את עצמו? האם ינתק את עצמו ממכונת ההנשמה כדי לגמור עם הסבל? האם יזכה להיות אבא?

23:30, המשרד + ניצבים + סקסונדייל, BBC PRIME.

23:50, מדורי הגיהנום, yes4.
שידור ברצף של הטרילוגיה ההונג-קונגית שהיוותה את המקור של השתולים. ככה בונים פרוגרמינג.

0:05, טוונטי ניין פלמס, yes3.
"טוונטי ניין פלמס"?! מה לעזאזל?

0:25, אנשים פשוטים, HOT DRAMA.
סרטו זוכה האוסקר של רוברט רדפורד זוכה האוסקר, עם דונלד סאתרלנד, מרי טיילר מור, טימותי האטון זוכה האוסקר, ג'אד הירש. גם התסריט המעובד זכה באוסקר.