המסך המפוצל

הממיר 16/3/08

אאוריקה סיימה עונה, גם נמלטים, נזקים נפתחה, גם אחת שיודעת, ספיישל חג המולד של הדוקטור, עד עצם היום הזה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 16-03-2008
30 תגובות
10. פרק הפתיחה של "Damages" (שם הסדרה, אגב, דווקא כן תורגם. ל"נזקים") היה מצוין, אבל לא היה חף מבעיות, לטעמי. נתחיל עם החיובי: פאטי יוז היא דמות מרתקת. את זה אפשר להבין כבר אחרי פרק אחד בלבד. כבר דובר על דימיון מסוים בין הסדרה ל"המגן", וגם במשבצת הדמות הראשית אפשר לדבר על דימיון מסוין בין פאטי לויק מאקי. יוז, בדיוק כמו ויק, פועלת כעיקרון ממניעים חיוביים, אבל לא בוחלת בפעולות שליליות. היא גם פועלת לטובת הרווח האישי שלה, בדיוק כמו ויק. סצנת הפיטורין של טום היתה מצוינת, גם סצנת הגיוס של אלן. הקטע עם הכלב המת היה מצמרר, והניגוד בין ההווה המדמם למה שהתרחש בעבר ומתואר בפרוטרוט ברוב הפרק פשוט מרתק. בצד השלילי אפשר למנות סרבול מסוים בעלילה, שנובע מרצון להיות מתוחכם, לעיתים יתר על המידה. אני לא מבין באיזה צד טום נמצא, האם פאטי באמת פיטרה אותו, ובאופן כללי, אפשר לומר שאני לא בטוח שהבנתי את כל ההתרחשויות בפרק. אבל למרות הדברים הללו, ובשורה התחתונה, כבר הרבה זמן לא ראיתי פיילוט כל כך מסקרן.

9. "4400" סיפקה לנו השבוע פרק מגניב בטירוף, שבמרכזה יכולת על-טבעית מיוחדת ומרתקת, שגרמה למשחק קטלני במסדרונות NTAC. אהבתי גם את החשדנות שבה התייחסו ג'ורדן, קייל ושון מצד אחד, אל טום, דיאנה והשאר מהצד השני. אהבתי מאוד את רעיון "הדלת האחורית" ואת הכישלון בלסיים את המשחק באמצעותה. אחלה פרק.

9. עוד עונה, מקוצרת הפעם, של "נמלטים" הגיעה אל קיצה השבוע. תגידו מה שתגידו על "נמלטים". שהיא מעצבנת, נמרחת, לא הגיונית, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנה - היא מותחת. וזה בדיוק תפקידה של סדרת מתח. פרק סיום העונה היה מותח בכל זירות ההתרחשות שלו. אם זה אצל לואיס ואביו, או עם לוצ'רו הפצוע וטי-באג הנאלח, סיפור קבורתו בחיים (כמעט) של סוכרה, הסיפור של מאהון, שימשיך כנראה לקחת חלק מרכזי גם בעונה הבאה, וכמובן הסיפור הראשי - מייקל ולינקולן מנסים לשחרר את אל ג'יי. יופי של סיום עונה.

8.5. גם "קייל XY" סיפקה לנו פרק מוצלח השבוע, שבמרכזו המבצע להשגת הטבעת שאמורה לפתוח את התיבה שיש בידי קייל. סוף סוף קיבלנו שיתוף פעולה של קייל, דקלן ופוס החשדן, וזה הניב תוכנית פעולה מצוינת, שהיתה עובדת, אלמלא התערבותה של לורי. בסופו של דבר הטבעת הושגה באמצעות מבצע מבריק של קייל, שהיה הסצנה הטובה בפרק. באופן כמעט בלתי מורגש, קיבלנו עוד התפתחות במערכת היחסים המקסימה בין ג'וש לאנדי על רקע מחלת הסרטן שלה, בכמה סצנות לא רעות.



8. פרק פתיחה חביב בסך הכל ל"אחת שיודעת", עם כמה סצנות מצוינות - הגילוי הסימולטני על מה שקרה בעבר בין סרינה לנייט שהיה ערוך ומבוים לעילא, הסצנה החמודה בלובי של המלון כשדן "מזמין" את סרינה לדייט, ג'ני קוראת לאחיה לעזרה ולמרות קריאת ה"זאב, זאב" מקודם, הוא יודע שהמצב הפעם רציני ומגיע - באמצע הדייט - להציל אותה. הפרק כולו הכיל פסקול מגניב, ושידר מגניבות כללית (ואני גם קצת נדלקתי על דמותה של סרינה), ולפחות בינתיים הסדרה נראית כמו סדרת נעורים קלילה ונחמדה, שכיף להעביר איתה את הזמן.

7.5. "עד עצם היום הזה" נפתחה השבוע עם הסיפור "רפונזל", שהתחיל מצוין, עם כל הסיפור של הטניס, השפמים וההתחזות לבחורה, אבל קצת נחלש בהמשך. לקראת הסוף העניינים שוב תפסו תאוצה ונהיו מהנים יותר, דרך ה"חטיפה" של אביה של "מרטינה", וכלה בסגירת המעגל בסיום. חביב, אבל אני מקווה שהסיפור של הערב, עם ג'יימס נסביט הגאון, יהיה טוב יותר.

7.5. ספיישל חג המולד של "דוקטור הו" הכיל בבסיסו סיפור די מטופש (הקטע עם מלכת היצורים הללו שנראתה כמו עכביש ענק), אבל היה כל כך כיפי ומגניב, והכיל כמה רפרנסים לעבר, שאפשר היה לסלוח לו על הכל. דיוויד טננט ממשיך להיות מקסים, המרדף של הטארדיס אחר המונית שחטפה את הכלה היה נהדר, המוזיקה שליוותה את הפרק כמעט לכל אורכו היתה קסומה וכיפית, והכלה עצמה - קתרין טייט - היתה אחלה.

6. "אאוריקה" סיימה השבוע עונה בפרק מעט מאכזב. בבסיסו של הפרק עמד רעיון דומה לזה שעמד בבסיסו של הפרק ששודר השבוע ב"4400", אלא שהביצוע כאן היה חיוור יותר. הדבר היחיד שהיה נחמד היה העובדה שהסיפור של הנרי היה תרמית מתוחכמת כדי לנתק את הקשר בין קווין למתקן. לא סוף עונה גרוע במיוחד, אבל הרבה פחות מוצלח מזה של העונה שעברה, למשל.

5. "שולץ" הגיע אלינו השבוע והצליח לשמור על רמה אחידה פחות או יותר של חוסר אחידות משווע. ה"טיפול" עם אורנה בנאי היה מצוין, גם זה עם רן דנקר ועילי בוטנר, אותו שאל שולץ אם הוא רוצה טושים. גם הביקור של צביקה הדר שם היה משעשע, בזכות האודישן. אבל הראיונות עם עינת שרוף ומשה דץ, כבר היו פחות מצחיקים, יש כמה שטיקים שחוזרים על עצמם יותר מדי, ודמותו של פאבל מעצבנת ומיותרת. ואם כבר דברים שליליים: אולי מספיק כבר עם הפורמט היומי השוחק הזה? עם תוכנית שבועית יכול הצופה להתמודד בצורה הרבה יותר שפויה.

1. שני עניינים טכניים מעצבנים מאוד לסיום. "אחת שיודעת" נפתחה השבוע. בשידור הראשון, ביום רביעי האחרון, לא הופיע האייקון של ה"Start Over", ומי שפספס את הפתיחה, לא יכול היה להשתמש בפונצקיה הזאת כדי לצפות מההתחלה בפרק. בשידור השני, ביום שישי, האייקון הופיע, אבל לחיצה עליו הובילה לשידור התוכנית שלפני-כן מההתחלה. השידור השלישי והאחרון, במוצ"ש, התחיל רבע שעה לפני הזמן שהיה מעודכן בלוח השידורים הדיגיטלי של HOT. גם "יריחו" ששודרה לפני כן התחילה רבע שעה קודם לכן, ואני מניח שכל ערב השידורים הזה היה מבולגן מבחינת לוח הזמנים. אחרי רבע שעה של פרק פתאום הופיע האייקון של "Start Over". לא בדקתי את זה, אבל יתכן, רק יתכן, שמי שלחץ על הכפתור האדום, קיבל סוף סוף את השידור של "אחת שיודעת" מההתחלה. HOT, לטיפולכם.