המסך המפוצל

ניוזון 1, 14/4/08

איך ייראה לוח שידורי הסתיו של NBC? איזה אורחת השיגה טינה פיי? והאם יש סיכוי ששני גברים וחצי תהיה מצחיקה?

מאת: איתן גשם

פורסם: 14-04-2008
26 תגובות
כחלק מהאסטרטגיה החדשה של NBC, פורסם לוח השידורים שלה לעונת הסתיו הקרובה, כחודש מוקדם מהרגיל. החדשות הטובות: "אורות ליל שישי" ממשיכה לעוד עונה, שלישית במספר. הסדרה תשודר תחילה ברשת הלוויין "DirectTV", ורק לאחר מכן בשידור נוסף ב-NBC (בחורף) העונה תכלול 13 פרקים בלבד. החדשות הפחות טובות: "סקרבס" לא ממשיכה ב-NBC. בן סילברמן, הבוס של הרשת, טוען שהוא "לא יודע" מה יעלה בגורל הסדרה, אבל כל האינדיקציות מראות שהסדרה כבר סגורה ברשת ABC, וצילומי הפרקים של העונה השמינית כבר החלו, למעשה. כשנשאל מה תגובתו לאפשרות ש"סקרבס" תשודר ב-ABC, השיב סילברמן (בפרגון אופייני): "טוב, אז הם פגעו עם סדרה אחת מתוך 21".

עכשיו זה רשמי: ספין-אוף ל"המשרד". הבעיה היחידה: לאף אחד עוד אין מושג מי תהיינה הדמויות בסדרה החדשה. NBC הטילה על יוצרי הסדרה המקורית להפיק סדרת בת, אבל עדיין לא ידוע אפילו אם יהיה קשר בין הסדרות. מה שבטוח הוא שחרף דיווחים קודמים, הסדרה לא תהיה מבוססת על דמותו של דווייט, וזאת מהטעם הפשוט (והמוצדק) שהדינאמיקה שלו עם יתר הדמויות, ובעיקר עם מייקל, אינטגראלית מדי לסדרה. הדיבור החם כרגע הוא על דמותו של אנדי (אד הלמס) כדמות מרכזית בסדרת הבת, שתהווה את הקשר המתבקש לסדרת האם. זה כבר נשמע הרבה יותר הגיוני. סדרת הבת כבר שובצה לשידור בערב ה"סופרבול" במשבצת הסופר-דופר-יוקרתית (מייד לאחר פרק של סדרת האם). "המשרד" עצמה, אגב, תכיל בעונה הבאה 28 פרקים

"ליפסטיק ג'ונגל" תשוב לעונה נוספת, למרות הביקורות הצוננות וה"באזז" הלא ממש חיובי. היא תשודר בימי רביעי ב-22:00. גם "Life", הסדרה הקצת יותר מוערכת (עם דמאין לואיס המצוין) תשוב לעונה נוספת, ותשודר בימי שישי ב-22:00. "סאטרדיי נייט לייב" תשודר גם בימי חמישי, כשבמהלך הסתיו יתחלקו השידורים בימי חמישי ב-21:30 לשניים: תחילה, ישודרו מספר פרקים בני שעה של "המשרד", ולקראת הבחירות, בשלהי חודש אוקטובר תשודרנה מספר תכניות מערכונים מיוחדות בנות כחצי שעה של "סאטרדיי נייט לייב" בעלי גוון פוליטי מובהק. האמת? רעיון מצוין.

הסדרה החדשה בכיכובו של כריסטיאן סלייטר קיבלה שם ושיבוץ. לסדרה יקראו "My Own Worst Enemy", והיא תעסוק - כפי שדווח בעבר - באדם פשוט שמגלה שיש לו אישיות נוספת (בסגנון "ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד") של מרגל סופר-מוכשר.



"צ'אק" שובצה בחוכמה בימי שני לפני "גיבורים", בשעות 20:00 ו- 21:00 בהתאמה. "אביר על גלגלים" בגרסה המחודשת קיבלה אישור לשידור ושובצה בימי רביעי ב- 20:00. עוד סדרות חדשות ששובצו כבר: "קרוזו", סדרה שתהיה מבוססת על "רובינסון קרוזו", הספר המפורסם של דניאל דפו (תשודר ביום שישי ב-20:00), "Kath & Kim", סדרה קומית בכיכובן של מולי שאנון המצוינת ("SNL") וסלמה בלייר, המבוססת על סדרה אוסטרלית מצליחה ועוסקת באם ובת ובמערכת היחסים הבלתי פונקציונלית בעליל שלהן, "Kings" (תשודר בחורף), בכיכובו של איאן מקשיין מבית היוצר של טים קרינג ("גיבורים") ו"הפילנטרופיסט" (תשודר בחורף) על מיליארדר כבד שמחליט שנמאס לו מהשקעות סתמיות ומחליט להשקיע את כספו בעזרה לנזקקים. יפיקו בפועל: טום פונטנה ובארי לוינסון (שחוזרים ל-NBC כמו בימים הטובים של "רצח מאדום לשחור"). את הלוח החדש ניתן לראות כאן.

רשת ABC החליטה ש"אבודים" ו"האנטומיה של גריי" תסיימנה את העונה בפרק כפול, כל אחת, כאשר ב"אבודים" מדובר, למעשה, בפרק משולש, שישודר בהפסקה של שבועיים. הסיפור הוא כזה: דיימון לינדורף וקרלטון קיוז (המפיקים בפועל של "אבודים") הצליחו לשכנע את מנהלי הרשת שהעונה צריכה להסתיים בפרק כפול, שאמור להיות משודר באותו הערב. אלא שב-ABC כבר שיבצו לשידור את "בטי" ואת "האנטומיה של גריי" ל-22/5/08 (בשעות 20:00-22:00, כך של"אבודים" לא נותר מקום. לכן החליטה הרשת לשדר את הפרק הכפול של "אבודים" ב-29/5/08 וכך נוצרה ההפסקה בת השבועיים. אלא שאז נוצרה בעיה אחרת: מה עושים עם משבצת השידור של ה-22/5/08 בשעה 22:00? הפיתרון: פרק כפול של "האנטומיה". וכך נולד לו פרק כפול של "האנטומיה" בזכות "אבודים".

ליהוק נוסף וחשוב ל"Dollhouse" החדשה של ג'וס ווידון. השחקנית הבריטית אוליביה וויליאמס תגלם את אדל, המנהלת הקשוחה של "בית הבובות". וויליאמס זכורה בעיקר מתפקידה כאשתו של הדמות הראשית (שאותה גילם ברוס וויליס) ב"החוש השישי".

קריסטן בל סיפרה בראיון לקריסטין דוס סנטוס מ"E" שיש מצב שהיא תשוב לשתף פעולה בקרוב עם רוב תומאס. היא סירבה לפרט מתי, היכן ועד כמה זה כבר סגור, אבל היא כן הבהירה שזה לא יהיה בסדרת הבת של "בוורלי", ולפי השמועות, היא מתכוונת ל-"Outrages Fortune" (העיבוד לסדרה הניו זילנדית על פושעים שחוזרים למוטב) שם תגלם את אחת מבנות המשפחה. אגב, מדברים גם על ליהוק מעניין לתפקיד האם - רנה רוסו, שנמצאת במגעים מתקדמים.

התפקיד הגברי הראשי ברימייק של רוב תומאס ל"קופידון" כבר לוהק - השחקן בובי קאנאבל ("משמרת שלישית", "וויל וגרייס", "נחשים על המטוס") יגלם את טרוור, אותו גילם ג'רמי פיבן בגרסה המקורית. קאנאבל לא הופיע לאחרונה בסרטים ו/או סדרות בעלי פרופיל גבוה, אבל הוא ידוע כשחקן בעל כריזמה לא מבוטלת (וזכה ב"אמי" על תפקידו ב"וויל וגרייס"), ויהיה מעניין לראות אם יוכל להיכנס לנעליים הגדולות שהותיר אחריו פיבן. טרם לוהקה השחקנית לתפקיד קלייר, אותה גילמה פולה מרשל.

זהירות: ספוילר ליהוקי ל"איך פגשתי את אמא" - הופעת האורח של בריטני ספירס הביאה את מפיקי הסדרה לנהל מגעים עם סוכניה במטרה להחזיר אותה להופעה נוספת, ויש אפילו שמועות על תפקיד אורח מתמשך או אפילו תפקיד קבוע. מה שמעניין במיוחד בסיפור הזה הוא תגובתו של ניל פטריק האריס (בארני) שאמר בראיון לסוכנות הידיעות "AP" שהוא מתנגד לרעיון ושהוא "בדיעת המיעוט שהסדרה שלנו לא זקוקה לליהוקי כוכבים כדי להצליח. בסופו של דבר זה יפגע בסדרה, ואני גאה בתכנים שלה. אחוזי הצפיה זה לא עניין שלנו, זה עניין של מחלקת יחסי הציבור". האריס לא הסתפק בכך ויצא בהצהרה לאתר של "MTV" שם התייחס לאפשרות שספירס תצטרף לסדרה בתפקיד קבוע: "השמועות האלה לא מבוססות", אמר. "היא לא שחקנית. היא שיחקה תפקיד לשבוע אחד ועשתה עבודה ממש יפה, אבל עומס העבודה שכרוך בשינון וביצוע הקומדיה פעם אחר פעם הוא ממש קשה. צריך בסיס כישורים חזק כדי לעמוד בזה. לעשות את זה שבוע אחד זה בסדר, אבל לעשות את זה במשך שבועות רבים זה קשה. היא לא תהיה שחקנית קבועה בסדרה שלנו". מה שהפך את העסק למעניין במיוחד הוא תגובה חדשה של האריס (שודאי נבהל מההשלכות של הדברים שלו) שמיהר להבהיר שדבריו ל-AP הוצאו מהקשרם. במכתב לאתר "הוליווד אינסיידר" מבהיר האריס: "עושה רושם שהכתב לקח ציטוטים שלי ועשה ספקולציה של דעה מתוך הדברים. אני מבקש להבהיר את הדברים - בריטני עשתה עבודה מצוינת בסדרה שלנו. באמת. ולמעשה, כולנו מקווים שהיא תשוב בקרוב לתפקיד של אבי". לא פחות מעניינת הייתה התגובה של סוכנות AP - תחילה, עמידה ברורה מאחורי הפרסום ("אנחנו מכבדים את זכותו לשנות דעה, אבל הוא אמר במפורש שהוא לא מאמין שהיא תשוב לסדרה"), אך מספר שעות מאוחר יותר - שינוי כיוון מפתיע: "האריס לא אמר שהוא מתנגד לחזרה של בריטני והכתב ציין שהוא כן". בכלל, עושה רושם שכל הצדדים נכנסו לפאניקה מהעסק. בהמשך ההצהרה של האריס הוא מסביר שהוא "מאד חרד לאיכות הסדרה" ושהוא "מכבד את העובדה שהפרק ההוא הביא רייטינג מצוין" וגם ש"הוא סומך לחלוטין על אנשי הקאסט של הסדרה" ובלה בלה בלה. את ההצהרה שנתן לאתר MTV הוא לא מכחיש, אולי מפני שיש גם סרט וידאו שבו הוא מוקלט אומר את הדברים. מדהים איזו סערה בכוס תה יכולה הצהרה אחת לעולל כשהיא עוסקת בנושא כה חשוב כמו כישורי המשחק של בריטני ספירס.

אלפרוד גאף ומיילס מילאר, שני היוצרים והמפיקים בפועל של "סמולוויל" עוזבים את הסדרה. הסיבה הרשמית לא נמסרה, אבל לפי הדיווחים מדובר בשילוב של שני גורמים: "האחים וורנר" (שמפיקים את הסדרה) לא הציעו להם שכר גבוה, והעבודה השוטפת על הסדרה הקשתה עליהם בכתיבה לסרטי קולנוע, כמו שהם אוהבים (השניים היו שותפים לכתיבת תסריטים לסרטים כמו: "נשק קטלני 4", "ספיירדמן 2", "שנחאי נון" ועוד). מקורות על הסט הביעו חשש שעזיבת השניים עלולה לגרום לשינוי משמעותי בכל הנוגע לפיתולי העלילה, פיתוח הדמויות ורמת העניין - עוד עלולים להיות כאלה עכשיו, חלילה.



פרס ה"פיבודי" היוקרתי, ע"ש ג'ורג' פוסטר פיבודי, שמתגמל את הסדרות האיכותיות ביותר בטלוויזיה, ומהווה, למעשה, את סמן האיכות האמיתי של תכני הטלוויזיה הוענק לסדרות והתוכניות האיכותיות ביותר של שנת 2007. בין הזוכות מספר סדרות מוכרות, ובהן: "רוק 30", "דקסטר" ו- "Mad Men" המצוינות. זוכות בולטות נוספות: תוכניתו המצוינת של סטיבן קולברט ("The Colbert Report") ו-"Project Runaway" שהפכה לתכנית הריאליטי הראשונה בהיסטוריה שזוכה בפרס הנכסף.

האם יש מצב שאופרה וינפרי תגיח להופעה ב"רוק 30"? נראה שכן. פיי התבטאה בעבר שהיא "מתה להביא את אופרה לתוכנית בתור החברה הכי טובה שלי" אבל שהיא "לא יודעת מה אני צריכה לעשות כדי שזה יקרה". במהלך הפסקה בצילומי התכנית של אופרה, בה התארחה גם פיי, אמרה ווינפרי לפיי שהיא שמעה על רצונה לבוא בתור חברתה הטובה ושהיא לא הבינה אם הכוונה היא לחיים האמיתיים או בסדרה. "שניהם!" השיבה פיי בהתלהבות. "אז תגידי לאנשים שלך שיתקשרו לאנשים שלי" השיבה הכוהנת הגדולה בלי להניד עפעף. בהמשך, אמרה אופרה שהיא "בהחלט מעוניינת ותשמח להופיע בתוכנית", מה שהביא את פיי להצביע על הקהל (הכל קרה בזמן הפסקת פרסומות) ולומר "אתם שמעתם את זה". האמת? אם באמת רוצים למשוך את קהל היעד הטבעי של ווינפרי לסדרה מסוימת, לא יותר הגיוני להביא אותה להופעת אורח ב"עקרות בית נואשות"?

רשת CW יצאה בקמפיין "פרובוקטיבי" כדי לקדם את "אחת שיודעת". הקמפיין כולל שתי מודעות פרסומות של דמויות מתמזמזות ועל התמונה, בגדול, הכיתוב "OMFG". כמו כן, משודר פרומו ובו מספר סצנות סקסיות מהסדרה, וגם שם מופיע אותו כיתוב פרובוקטיבי. העיתוי של הקמפיין מעניין, שכן הוא מגיע בדיוק אחרי שארגון ההורים השמרני יצא בקמפיין משלו נגד רשת CW, לאחר שידור סצנות פרובוקטיביות ב"טופ מודל". האם הקמפיין הזה הוא התגרות מכוונת בארגון המאוס? לא לפי אנשי הרשת: "רצינו ליצור קמפיין שיבדל אותנו מהמתחרים ויזכיר לצופים כמה מהרגעים שהפכו את הסדרה לאחת המדוברות יותר בטלוויזיה" אמרה הרשת בהודעה רשמית. כאן ניתן לצפות במודעות ובסרטון. מי שצופה בסדרה יודע שהיא פרובוקטיבית בערך כמו אמא של ליין מ"בנות גילמור".

ולסיום, סיפור נחמד: הסדרות "שני גברים וחצי" ו"זירת הפשע" (המקורית), שמשודרות שתיהן ברשת CBS החליטו לבצע "הצרחה" של כותבים. כותבי "שני גברים" יכתבו פרק ב"זירת הפשע" ולהיפך. נושא הפרק ב"זירת הפשע" (שייקרא, במפתיע, "Two and a half deaths") - כוכבת סיטקום שנוהגת כמו דיווה שאין גב שהיא לא תקעה בו סכין, כשלצדה, שחקנית משנה שמאפילה עליה בקלות. התיאור הזה משקף נאמנה את חוויותיהם של יוצרי "שני גברים וחצי", צ'אק לורה ולי ארונסון, שיצרו והפיקו בעבר את "סיביל", הסדרה הקומית בכיכובה של סיביל שפרד. שפרד ידועה כטיפוס קשה במיוחד, שהסיפורים עליה מזכירים באופן "חשוד" את התיאור שהובא לעיל. תוסיפו לכך את העובדה שלידה כיכבה כריסטין ברנסקי, שנחשבה כמוכשרת ממנה פי כמה (ובל נשכח את אלישיה וויט המדהימה), ותקבלו "סגירת חשבון" מפתיעה ומעניינת. לתפקיד "סיביל"... כלומר, אנאבל באנדט (כך יהיה שמה של הדמות) לוהקה שחקנית מוכרת מאוד ומוכשרת מספיק - קייטי סיגל (פגי באנדי האחת והיחידה) ולתפקיד "כריסטין ברנסקי" לוהקה השחקנית רייצ'ל האריס ("שחקנית שמנה"). האם יכול להיות שדווקא הכותבים של "זירת הפשע" יצליחו לגרום ל"שני גברים" להיות מצחיקה?