המסך המפוצל

הישרדות, עונה 16, פרק 13

הפרק שודר ביום חמישי, 8/5/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: bosco

פורסם: 11-05-2008
28 תגובות
כשהייתי בן 12, הייתי מעריץ שרוף של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב. פעם אחת קרה, אל תשאלו איך, שיצא לי להגיע למגרש בזמן אימון ולפגוש את חברי הקבוצה דאז. ראשי הסתחרר מכל הכוכבים שהערצתי שפתאום עמדו לידי ודיברו איתי ואפילו נתנו לי לשחק קצת בכדור. ניסיתי לבעוט מול משה סיני. אתם יודעים לאן זה מוביל...

אז אני והפועל תל אביב מילא, לא הקבוצה הגדולה בתבל. אריק לעומת זאת, הוא בדיוק אותו ילד קטן, שפוגש את אלופי העולם בתחרות אותה הוא מעריץ. המתחרים שהם בין הטובים ביותר שאי פעם שיחקו. אלא שאריק לא סתם בא לפגוש אותם ולבלות איתם. הוא בא כדי לנסות להתחרות בהם. לשחק נגדם במשחק בו הם האלופים, על מיליון דולר, כשהוא הילד הקטן והמעריץ.

לאכול אותו בלי מלח זה ביטוי שלא מתקרב לתאר את מה שהם עשו לו. אבל כנראה שאריק לא באמת בא לתכנית כדי לשחק. כמו שהוא אמר בסוף: "האנשים האלה שראיתי בטלוויזיה, מדברים איתי, מתיחסים אלי כאדם, זו חוויה שאי אפשר לתאר". ובכל זאת אריק הוא לטעמי הליהוק המוצלח ביותר בעונה הזאת של "הישרדות". התמימות וההתלהבות שלו נפלאה. בין אם הוא נלהב מהזקן שהוא גידל, מעצם נוכחותו של ג'ף פרובסט באיזור, מהעיניים של אמנדה, או כל דבר אחר. זה כאילו הוא עדיין לא באמת מאמין שזה קורה לו והניסיונות שלו לשחק בכל זאת את המשחק למרות החלום שהוא חי בו כל כך חמודים ומעוררי חמלה, שקשה כמעריץ של הסדרה שלא להזדהות איתו.



זה בעצם אחד הדברים היפים בעונה הזאת. שהיא מיועדת, בדיוק כמו אתגר הפרס הנהדר בפרק, למעריצים השרופים. לחובבי המשחק הפסיכולוגי והאסטרטגיה. אז פרווטי יכולה להגיד מה שהיא רוצה, מבחינתי ג'ייסון הוא עדיין השורד הכי טיפש שאי פעם שיחק במשחק. אריק הוא רק ילד חמוד ותמים, שנקלע במקרה למגרש של שחקנים שגדולים עליו בעשרות מידות, ועדיין הצליח להיות הגבר שנשאר עומד אחרון.

העונה הכי טובה אי פעם כבר אמרנו בסיכום הזה? עוד לא. אז כן, הכי טובה אי פעם. חשבתי שאין עוד איפה לחדש, שכל המהלכים האפשריים וכל השיאים האפשריים כבר נשברו בעונה הזאת, אבל לא. אפשר לסמוך על סירי שתתעלה לרמות חדשות של תחמנות ואסטרטגיה. קשה לבקש יותר מעונה כזאת.
מעולם לא היו ארבע נשים בגמר, איכשהו תמיד הגבר האחרון הצליח לחמוק, בדרך כלל באמצעות החסינויות האחרונות. אז כשאריק זכה בחסינות זה בהחלט לא היה מפתיע ועדיין קצת מעניין. מי מהבנות תלך? כנראה נטלי. אבל אז כשסירי אמרה "אולי נצליח לשכנע אותו לוותר על החסינות" הלב שלי קפץ.

מלאכת מחשבת של משחק וחלקלקות הביאו למהלך הכי אדיר עד עכשיו ולפיינל פור הנשי הראשון בהיסטוריה של המשחק. אין ספק שלכל אחת מהנותרות מגיע לזכות. פרווטי, הפלרטטנית התחמנית. הובילה לא מעט מהלכים חכמים ולא טעתה באף אחד מהם מההתחלה ועד הסוף. אמנדה, האסטרטגית ה"תמימה". נכנסה מאוחר למשחק, כי אוזי עיכב אותה, אבל ברגע שהצטרפה נכנסה חזק והצליחה להפוך אותו על פיו לטובתה. נטלי, שלמרות שהיא משחקת במגרש של גדולים ממנה, הצליחה להערים על חלק מהם והיא גם המנצחת של שבט המעריצים. וסירי, או סירי, אין מה להכביר במילים. עדיף לכתוב עליך שירים.

אני לא חושב שאפשר לתסרט דברים טובים יותר ממה שהעונה הזאת נותנת לנו אבל יש רק בעיה אחת. העונה הזו היא פשוטו כמשמעו בית ספר להישרדות, עונה שתיחקר בקורסים למתמטיקה ותורת המשחקים. אז איך לעזאזל נתמודד עם העונה הבאה, כשנחזור להצבעות מבוססות רגשות ומהלכים טיפשיים? אני כל כך לא רוצה שזה יגמר. אבל אין ברירה, חייבת להיות מנצחת אחת.

מי זו תהיה? המתח קשה מנשוא. מזל שהגמר הוא היום בלילה. ציון: 10.