המסך המפוצל

המשרד, עונה 4, פרק 14

הפרק שודר אתמול, יום חמישי, 15/5/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איימס

פורסם: 16-05-2008
21 תגובות
זה היה יכול להיות מושלם. טובי פלנדרס, השעיר לעזאזל המשרדי, זה שמייקל אוהב לשנוא ואף אחד, כולל הוא, לא מגן עליו, מתחיל עם פאם, נבהל, ובורח אל עבר הלילה וקוסטה ריקה, לעד. אבל כמו בחיים, כך במשרד, אנשים לא יכולים פשוט לעזוב, לא משנה כמה מביך היה היום הקודם. צריך לקום בבוקר, להרים את הסנטר, ללבוש חיוך, ולצאת לעוד יום עבודה. אפשר להתפטר, כן, אבל גם אז יש עוד אי אלו ימים במשרד.

אז טובי פלנדרס עוזב, ומשאיר אותנו עם נציגת משאבי אנוש חדשה, שמחבבת את מייקל. מלבד העובדה שהדמות שלה קצת מעצבנת אותי - הצורה שהיא מדברת לקווין ה"איטי", למשל - וגם השחקנית לא לגמרי לטעמי (ואולי בגלל זה גם הדמות), כניסתה של הולי לסדרה היתה אפקטיבית למדי.

מייקל - לראשונה בחייו - מתאהב במישהי מהסיבות הנכונות (זאת אומרת, חושב שהוא מתאהב בגלל סיבה לא נכונה, אבל אז מגלה שהוא באמת מחבב אותה מהסיבות הנכונות), וזה גורם לו לרצות לעשות את הדבר הנכון - כפי שג'ים לימד אותו. הוא לא מנסה לנשק אותה, לא כופה עצמו עליה, ולא משתמש בשורה השחוקה "That's what she said". העובדה שהוא נוהג כמו ג'נטלמן, כמובן, היא הסיבה שהולי מחבבת אותו, ושבהחלט יהיה פה משהו, אולי אפילו משהו בריא, בעונה הבאה.



אבל מייקל נשאר מייקל, והוא לא יכול להתמודד עם רוגע בחייו, והוא מחליט, בסוף הפרק, בשביל קליף האנגר כנראה, ללוות את ג'ן בקורס הכנה ללידה שלה. אנחנו זוכים לעוד הצצה לטירוף שהוא ג'ן, הבחורה שאומרת לחבר שלה שהיא לא רוצה ילדים, ובאותו הזמן קונה זרע יוקרתי, כי היא לא יכולה לקחת צ'אנס.

עוד משהו הילארי בפרק היה אנדי, שמציע נישואין לאנג'לה פשוט כי הטבעת בת השש כבר שם, וכי הרגע הרגיש מתאים (ברור שהוא הרגיש, ג'ים בנה אותו כך). כמובן שאנג'לה ודוויט באמת חזרו הביתה יחד בסוף הפרק הקודם, מה שמעורר עוד מתיחות במשרד. זה לא היה עובד בצורה כה אמינה אם אנדי לא היה שוגה בהזיות ופנטזיונר כמו מייקל, ולא שם לב שאנג'לה לא ממש מחבבת אותו, בזמן שהוא מציע לה נישואין (והעובדה שהזמין את הוריו למסיבה? פרייסלס).

וג'ים ופאם היו עצובים. פאם נוסעת לשלושה חודשים עכשיו, בעידודו של ג'ים, סוף סוף מתגברת על הפחד שלה מכל מה שיאתגר אותה, אבל נוסעת לפני שג'ים הציע נישואין, כי הדברים לא הסתדרו בדיוק כמו שהוא רוצה, והאכזבה שלה מלמדת שאולי דברים לא יתפתחו בכיוון המצופה.

עוד דבר שהיה בפרק, לחצי שניה, הוא כליאתו של ריאן (משהו שנבנה היטב לאורך כל העונה, התרמית שלו, ואפשר היה להבין שמשהו לא לגמרי בסדר כבר מזמן), והתגובה הנהדרת של קלי (שלא מכפרת על העובדה שכמעט לא ראינו אותה העונה). זה מלמד שאין לו שום דבר ספציפית נגד ג'ים והמכירות שלו, כך שהמאמץ של ג'ים מהפרק הקודם היה מיותר, אבל עכשיו שהוא יודע שהוא יכול, אולי הוא יעדיף לעשות עבודה טובה.



בכל מקרה, חבל שהעונה היתה כל כך קצרה ומפוספסת, אבל היתה עונה טובה גם כך. הדמויות עברו משהו מהפרק הראשון, נפרדנו מטובי, יש למייקל מושא אהבה חדש, אבל התמורות האלו בחייהם, בעונה כל כך דחוסה, גרמה לירידה במינון ההומור. אקווה לעונה חמישית טובה יותר. ציון: 9.