המסך המפוצל

על טבעי, עונה 3, פרק 16

הפרק שודר ביום חמישי, 15/5/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-05-2008
15 תגובות
לאורך כל העונה הנוכחית, היה לי קונפליקט לא קטן: איך יתמודדו הכותבים עם בעיית דין. מצד אחד, אי אפשר להרוג את הדמות, כי מעריצי הסדרה לא יסלחו על אקט כזה. מצד שני, אי אפשר להשאיר אותו בחיים, כי אז הצד השני של העסקה יפעל - וסאם ימות. ושוב - אף מעריץ של הסדרה לא יחיה עם זה בשלום. נכון, כבר ראינו בסדרה הזאת אנשים מתים ואז חוזרים לחיים (עיין ערך סאם, והסיפור הכללי של העונה הנוכחית), אבל משהו בעסקה הזאת גרם לי להבין שמוצא פשוט מהעניין לא יהיה כאן. ההבנה הזאת קיבלה עוד ועוד חיזוקים ככל שהעונה התקדמה.



בפרק סיום העונה קרה דבר מפתיע. מאוד. יוצרי הסדרה הצליחו ליצור לעצמם מוצא הגיוני מהסבך הזה. הם קיבעו את העובדה שהחוזה נמצא בידיה של לילית', וכך הובילו אותנו (ואת סאם, דין, בובי ורובי) למסקנה שחיסולה של לילית' - שנמצאת כרגע ב"חופשה" (ותיכף נדבר גם על זה) ולפיכך זו הזדמנות של פז לחסל אותה - יוביל לחיסול אותה עיסקה מסוף העונה הקודמת, ולהצלתם של שני האחים בו-זמנית. אבל הדבר המפתיע לא היה מציאת הפיתרון האולטימטיבי. הדבר המפתיע היה שיוצרי הסדרה החליטו, בעצם, לא להשתמש בו. כי הסיפור הסתבך, הילדה הקטנה שלפני רגע היתה לילית' חזרה להיות הילדה הקטנה והתמימה, ולילית' נכנסה אל גופה של רובי, ניטרלה את סאם ודין והניחה לכלבי הגיהינום לבצע בדין את זממם. מפתיע. מאוד מפתיע.

כמה דברים נוספים שצריך לדבר עליהם:

א. דין, שמתחיל לראות את פרצופם האמיתי של השדים, רואה את פרצופו האמיתי של סאם. מה זה אומר על סאם? מעניין.

ב. רובי מנסה לשמש כיודה (כדברי דין) לסאם, וללמד אותו איך להשתמש בכוחות הטמונים בו. האם להתנגדות החזקה של דין לשימוש בכוחות הללו יש אחיזה במציאות? האם שימוש בכוחות הללו, בהכרח יפגע בו? האם זה יהיה הפתח של הכותבים להחזרתו של דין לחיים בעונה הבאה?

ג. כל הסצנות של לילית' באותה "חופשה" מצמררת היו נהדרות. כלומר, הן היו יכולות להיות מושלמות, אם הילדה ששיחקה את דמותה לא היתה כל כך מעצבנת (אבל בה בעת, גם מקריפה בטירוף, כמו שצריך). אבל למרות זה, היו אלה אחלה סצנות.



ד. מה בעצם קרה שם בסיום? איך סאם הצליח לנטרל את לילית'? האם הוא הצליח, אינסטינקטיבית, להשתמש בכוחות החבויים בו? האם אלו באמת היו כוחות כאלה חזקים? ואיך זה ישפיע על התנהלות הדמויות הראשיות בעונה הבאה?

בסיכומו של עניין, אחלה סיום לאחלה עונה. ציון: 9.5.