המסך המפוצל

הממיר 15/6/08

סוף עונה אצל נד, חמישה ימים נפתחה, כוכב נולד בהודו. וגם: מדור מיוחד, הנובוריצ`ים וחף מפשע

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 15-06-2008
19 תגובות
10. "החיים על פי נד".

10. "חוק וסדר מדור מיוחד" הציגה השבוע פרק חריג, שהתפרש כל כולו על פני מספר מצומצם של שעות. הכל התחיל בשיחת 911 פשוטה, שהעמידה את כל המשטרה על הרגליים, במה שלפרקים נראה כמרדף שווא עקב הלצה מאוד לא מוצלחת. מאוד אהבתי את עבודת המצלמה והבימוי בפרק, כשבמשך רגעים רבים ה"גיבור" של הפרק, "הדמות הראשית" שבו, היה מכשיר הטלפון באמצעותו תקשרה אוליביה עם מריה. בפרק כולו שרתה אווירה מלחיצה של בהילות, של רצון להבין "מה לכל הרוחות הולך כאן", בעיקר כשהתברר שהשיחה מגיעה בכל פעם ממקום אחר. כשריצ'רד לקח את הטלפון ממריה, ממש קפצתי מהכיסא. פרק מדהים. אגב, מריסקה הרגיטיי (בנסון) זכתה באמי על משחקה בפרק הזה, ובצדק.

9. "חמישה ימים" נפתחה השבוע. כבר על ההתחלה - סצנה מלחיצה. אמא נוסעת ברכב עם שני ילדיה, ועוצרת בצד כדי לקנות פרחים בצד השני של הכביש, עוזבת את שני הילדים במכונית. מה יקרה? היא תידרס? הילדים ייעלמו? קרוב. משאית עוצרת לכמה שניות, וכשהיא נוסעת משם, האם נעלמת. ואם כל זה לא מספיק, אז כשהילדים מחליטים סוף סוף ללכת משם, הם נפרדים, נתקלים בגבר זר שיצא לג'וגינג, בורחים ממנו, אבל נלכדים ע"י מישהו עם כוונות לא ממש טהורות, שלא ממש ברור מה הוא עושה להם. עוד לפני זה, היתה סצנה אחת קטנה ומקסימה - שני הילדים יושבים עם הכלב לבד בתחנה. חקירת ההיעלמות של השלושה מתנהלת באיטיות מסוימת, כשהשוטרים מגלים קודם כל, שמדובר בשני אירועים נפרדים (כנראה), ואחר כך שהשטחים המתים במצלמות לא מאפשרים להם לדעת מה עלה בגורלה של האם. ואיך אפשר בלי האדם שחטף את הילדים, וכיבס את בגדיהם (כנראה), ובלי הסוף המצמרר שבו הילד מתגלה לבדו במחסן, ע"י אמו של החוטף. מצמרר.



8. "הנובוריצ'ים". בזכות כמה דברים: א. סצנת חפירת הקבר של ויין ודאג, כשדאג מסתבך עם הסיפור על העקרב, העז והכרוב. היסטרי. ב. התוכנית לאיסוף הכסף נכשלת ונראה שבני המשפחה עומדים בפני צרות צרורות, ואז מגיח משום מקום ווין, סוכן ה-FBI הנועז, שלוכד אותם. ג. ניינה מתמסטלת עם חוטפיה. קצת פחות אהבתי את העובדה שויין מחליט לא לספר למשפחה שלו את האמת על פיט, אבל יתכן שזה היה הכרחי כדי לגרום להם לחזור הביתה.

7. "חף מפשע" ממשיכה עם מגמת השיפור שמאפיינת אותה בפרקים האחרונים, הפעם בזכות העדינות שבה טופל כל הנושא של האונס שהתרחש מלפני שנה, החל מהדרך שבה דני גילתה על כך, דרך מציאת הבחורה וה"שחרור" שלה מה"כלא". הסצנה בסוף שבה האנס משוחרר בערבות ותוקף את דני היתה חזקה אף היא.

6. אחרי למעלה משבוע של משחקים ב"יורו 2008" הגיע הזמן לדבר על איכות השידורים. בגדול, השדרים בסדר גמור. יורם ארבל, מאיר אינשטיין ואפילו שרון ניסים, עושים עבודה טובה מאוד. הפרשנים שלידם - זה כבר סיפור אחר, מוצלח הרבה פחות. מלבד זאביק זלצר שאומר דברים של טעם, לא בטוח שאפשר לכנות את הדברים שרן בן שמעון אומר כ"פרשנות". וחבל. מבחינת האולפן ש"עוטף" את המשחקים - ניכר שנעשית כאן עבודה גדולה מאוד, כדי להעניק לכל החוויה הזאת את הצבע המתבקש, אבל בעוד שאצל מודי והחברים מערוץ הספורט, העסק היה נראה מן הסתם אלגנטי, זורם ונינוח, כאן הכל נראה כל כך מזויף, כל כך מכני. ההתערבויות, ה"בעד מי אנחנו", פינות ה"צל"ש או טר"ש". טיפה מאכזב.

3. ספיישל הודו ב"כוכב נולד 6" היה א. ארוך מדי. ב. משעמם. ג. מעצבן כי לא העבירו את אלינור אליהו (ההיא ששרה בטאג' מהאל). ד. כל התשובות נכונות.


בשולי הממיר
סוכנת ה-FBI ב"חוק וסדר מדור מיוחד" היתה לא אחרת משנדרה ווילסון, ד"ר מירנדה ביילי מ"האנטומיה של גריי".

ב"סוכן מחוק" הופיעה לוסי לולס (זינה), עטויה בבלונד מוזר כסוכנת מרושעת (אסף רזון).