המסך המפוצל

ניוזון 1, 16/6/08

למה קת`רין הייגל לא הגישה מועמדות לאמי? מי תהיה הקלייר החדשה של קופידון? ומיהי החפרפרת?

מאת: איתן גשם

פורסם: 16-06-2008
44 תגובות
קת'רין הייגל, הלא היא איזי מ"האנטומיה של גריי" הודיעה לאחרונה שהיא לא מתכוונת להגיש את מועמדותה לפרס ה"אמי" הקרוב. ההסבר שלה - אתם יושבים? "לא הרגשתי שקיבלתי העונה חומר מספיק טוב כדי להצדיק מועמדות לפרס, וצריך לשמור על האינטגריטי של הטקס", הסבירה הייגל בהצהרה כתובה. "בנוסף לזה לא רציתי לפגוע באפשרויות של שחקניות אחרות שכן קיבלו חומרים כאלו לזכות בפרס", הוסיפה. אאוץ'! זה כאב רק לקרוא את זה. מאז ימי תור הזהב של שאנון דוהרטי (בכל מקום שבו שיחקה) לא נראתה כזאת תחינה נואשת "בבקשה תפטרו אותי".

עכשיו זה סופי: מייקל לואיס, הדוגמן/שחקן(?!) משלנו לוהק לתפקיד קבוע ב-"90210", סדרת הבת המדוברת. לואיס יגלם את "מקס סילבר", קרוב משפחה של דייויד סילבר. עכשיו זאת רק שאלה של זמן עד שהוא ילוהק ל"Hollywood Squares". אפרופו "90210", מסתבר שהם קיבלו בימים אלה אישור לצלם את הסדרה באותו בית ספר שבו צולמה הסדרה המקורית (וגם "באפי", אגב).

אחרי שהתפקיד של טרוור (ה"קופידון") לוהק זה מכבר, עכשיו נמצאה סוף סוף ה"קלייר" החדשה, ברימייק של "קופידון", שתשודר במהלך אמצע העונה ברשת ABC. והזוכה היא - שרה פולסון! רגע, זו לא אותה שרה פולסון שעצבנה ברמות ב"סטודיו 60" (בתור הרייט הייז)? אופס. קבלו ביטול על ההתלהבות.

שמועות עקשניות בהוליווד גורסות שרשת CW מתכננת סדרת בת ל"אחת שיודעת", כשהמועמדת הראשית לעבור לסדרה החדשה היא ג'ני האמפריז, בדומה לסדרת הספרים שעליה מבוססת הסדרה (שם קיבלה הדמות "ספרי בת" משלה). ג'וש שוורץ מצדו, מכחיש נמרצות את הסיפור.



אתר "E" מדווח שראשידה ג'ונס, הלא היא קרן פיליפלי, מועמדת לככב בסדרת הבת של "המשרד". הגורמים הרלוונטיים בסביבתה של ג'ונס ובהפקה משדרים בינתיים מסרים סותרים בעניין הזה.

חדשות טובות למעריצי "בטלסטאר גאלאקטיקה" - החצי השני של העונה הרביעית והאחרונה, שצפוי לעלות בשנת 2009, היה אמור לכלול עשרה פרקים, אבל עכשיו מסתבר שהכמות צפויה לגדול, וכעת מדברים על 12 פרקים, כאשר פרק הסיום יהיה, למעשה, בן 3 שעות. רון מור וחבריו לא שוקטים על השמרים וסרט טלוויזיה של "בטלסטאר" צפוי לעלות עוד השנה. צילומי פרקי הסיום של הסדרה, אגב, מסתיימים בימים אלה ממש.

ג'סטין הרטלי, המגלם את ה- Green Arrow ב"סמולוויל" התבשר בימים אלה על כך שהצטרף רשמית כחבר קאסט קבוע בסדרה.

רשת FX הודיעה לאחרונה של ביטולה של הסדרה "צה!ב" בכיכובה של קורטני קוקס, אחרי שתי עונות בלבד. קוקס, מצדה, סיפרה שהיא ובעלה, דייויד ארקט, "עובדים על כל מיני דברים". בבקשה תגידו לי שהם התכוונו לילדים.

ג'ון ווייט, השחקן הותיק, הידוע היום יותר כאביה של אנג'לינה ג'ולי, חוזר לטלוויזיה אחרי קרוב ל-40 שנה שבהן התמקד בעשייה קולנועית. ווייט יככב ב"תפקיד עסיסי" (לפי הדיווחים) בסרט הטלוויזיה של "24", ולאחר מכן בעונה השביעית.

ועוד ליהוק מעניין: אנדרה ברוואר (זוכרים אותו? השחקן אולי הכי מוכשר וכריזמטי ביקום) שוב לוהק לתפקיד משנה, והפעם, בתפקיד אחיו של ריי רומנו בסדרה החדשה שתשודר ברשת TNT בשם "Men of Certain Age". כן, כן, מה ששמעתם. אח של ריי. אנדרה בראוור הוא הבראד גארט החדש(?!).

"בטיפול HBO", הגרסה האמריקאית, תמשיך לעונה שניה ברשת הכבלים, וכעת מתברר שהסדרה מקבלת חיזוק - וורן לייט, המפיק בפועל של "חוק וסדר: כוונה פלילית" יחליף את רודריגו גארסיה ככותב הראשי של הסדרה. גארסיה, מצדו, מתכוון "להוריד פרופיל". הוא ישמש כמפיק בפועל, אך לא יעסוק עוד בענייני כתיבה. לייט, אגב, הוא מחזאי לשעבר וזוכה פרס ה"טוני". מי היה מאמין שתרגום טקטס מעברית לאנגלית יגבה מחיר כל כך כבד מבן אדם, עד שיצריך עזרה מתסריטאי מעוטר? עברית קשה שפה?

האם ג'יי לנו יחליף את לארי קינג? לפי הדיווחים, רשת CNN מתעניינת בשירותיו של המגיש המצליח, אחרי שזה יפנה את הבמה לקונאן או'בראיין במהלך שנת 2009. אפרופו 2009 - זהו הגיל שבו מתכוון קינג לפרוש מהביזנס, לפי מקורביו.

ונישאר לרגע בזירת תכניות הראיונות הליליות: ג'ימי קימל מ-ABC הולך ומשתפר, מבחינת נתוני הרייטינג. בשבועות האחרונים הוא מצליח להביס ללא תנאי את התוכנית של קרייג פרגוסון ברשת CBS בשעה 00:00. יותר מזה, הוא מצליח להתקרב מאוד לקונאן או'בראיין במקום הראשון בשעה הזו, ובאחד הימים כבר הגיע למצב שבו פיגר אחריו ב- 184,000 צופים בלבד, הפער הקטן ביותר מאז שעלה לשידור לפני 5 שנים.

אותה רשת ABC רשמה השבוע הישג היסטורי כשלראשונה מזה שנים רבות הצליחה לזכות בבכורה ברייטינג בחמישה ערבי ימי חמישי (היוקרתי במיוחד) ברציפות בקטגוריית גילאי 18-49 הנחשקת, הרבה בזכות שידורי הפלייאוף ב- NBA, שזכו השנה לפופולאריות גבוהה במיוחד. אבל לא הכל פרחים ושושנים ברשת ABC. הרשת, בהחלטה תמוהה, העלתה לאחרונה מהאוב את השעשועון פרי ההמצאה הישראלית "החפרפרת", שבזמנו לא זכה להצלחה גדולה. התוצאה? רייטינג עלוב במיוחד. למעשה, הרבה יותר צופים צפו בפרק בשידור חוזר של "CSI: מיאמי" מאשר בחפרפרת. אוקיי, זה קצת לא הוגן לדבר על "שידור חוזר" של "CSI" - איך בדיוק אפשר להבדיל בין פרק חדש לשידור חוזר שם? אגב, שמועות עקשניות בתעשייה מספרות שבעקבות התוצאה העגומה מנסים מנהלי רשת ABC לאתר את זהות החפרפרת שהצליחה לשתול את התוכנית הזאת בלוח השידורים בלי שאף אחד שם לב.



רשת ABC אמורה לשדר בעונת השידורים הקרובה את הגרסה האמריקאית ל"החיים על מאדים", אבל עושה רושם שיש בעיות לא מעטות בהפקת הסדרה. בתעשייה מדברים על חוסר שביעות רצון מפרק הפיילוט, שעשוי להיות מצולם מחדש, ועל אפשרות לליהוק מחודש של חלק גדול מחברי הקאסט. אולי שישדרו פשוט את הגרסה הבריטית?

רשת NBC אישרה הפקת פרק פיילוט לסדרה חדשה מבית היוצר של ג'ון וולס, המפיק הכל יכול ("ER", "הבית הלבן"), שנקראת, בינתיים, "LAPD". כן, זה בטח היה קשה לנחש, ובכל זאת, מדובר בסדרה שתעסוק בשוטרים ותתרחש בלוס אנג'לס. הרשת מתכוונת להעלות בקרוב תחרות חדשה: "בחר את הרימייק" - הצופים יתבקשו לבחור באחת מתוך 200 סדרות משטרה ששודרו בעבר, והרשת תתייחס לסדרה החדשה כאל "רימייק" לאותה סדרה. אני הייתי הולך על "NYPD".

"משפחת סימפסון" קיבלה אור ירוק סופי לעונה ה-20 במספר שלה. בכך היא תשווה את שיאה של "Gunsmoke", כתוכנית הבידור שרצה במשך הזמן הרב ביותר ("פגוש את העיתונות" של טיפ ראסרט המנוח רצה במשך 62 שנה!). אבל יכול מאוד להיות שהעונה הזו תהיה גם האחרונה של הסדרה המצליחה. השילוב של הרייטינג המידרדר ועלויות ההפקה הגבוהות, שנגזרות, בין היתר, מהעלייה הטבעית במשכורות של המעורבים הופכת את העסק לפשוט פחות כדאי עבור רשת FOX. רק בשבוע שעבר הוכרז שכל חברי הקאסט (השחקנים שנותנים את קולם לדמויות) קיבלו העלאה של 50,000$ ויקבלו עכשיו לפחות 400,000$ לפרק. לא צריך להיות גאון במתמטיקה כדי להבין שקשה מאד להגיע לרווחים במצב הזה. הומר סימפסון בתגובה: "מה פתאום? אם העלויות גדלות, והרייטינג יורד, זה אומר שהתקציב גדל! אה, רגע... D'oh!".

טקס פרסי המבקרים האמריקאים (ה-TCA) ייערך בחודש יולי הקרוב, ורשימת המועמדים פורסמה. שלא במפתיע, שתי הסדרות שזוכות להכי הרבה אהבה הן "Mad Men" ו"הסמויה", שכל אחת מהן זכתה לארבע מועמדויות (שתיהן מתמודדות גם בקטגוריית "תוכנית השנה" וגם בקטגוריית "ההישג הטוב ביותר לסדרת דרמה", וכמותן גם "אבודים"). עוד אנקדוטה מעניינת: רשת FOX ורשת CBS לא זכו אפילו למועמדות אחת(!), כאשר רשתות הכבלים, ובראשן HBO זכו למועמדויות רבות. את רשימת המועמדים ניתן לראות כאן.