המסך המפוצל

הממיר 22/6/08

נפתחו השבוע: החיים מבעד לעדשה, תפאורות קרטון, אקו ביץ`, רביעיית רן. דוקטור הו סגרה עונה, בטי פתחה עונה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 22-06-2008
37 תגובות
10. "דוקטור הו". איזה סיום משובח בשלושה חלקים קיבלנו לעונה השלישית של הדוקטור. הפרק כולו היה מצוין, אבל הדבר שכנראה הכי אהבתי היה התרגיל המשותף של מרתה והדוקטור, בקשר לרובה שאמור לחסל את המאסטר, והצורה המבריקה שבה עבדו עליו. גם החשיפה המפתיעה בקשר לזהותם של אותם יצורים שפלשו לכדור הארץ היתה נהדרת, כמו גם הצורה בה נראים החיים על פני כדור הארץ שנה אחרי המאורעות מהפרק הקודם. צל"ש גם ל-yes על שידור ספיישל חג המולד כבר הערב.

9.5. "המשרד" (פורסם במקור כביקורת על הפרק הכפול). עוד פרק מצוין של הסדרה שנראה שהולכת ומשתבחת מרגע לרגע. אהבתי את האינטראקציה של ריאן עם כל הדמויות - קלי שהיתה ענקית בפרק הזה, בעיקר בגלל ההיריון המומצא שהיה גאוני ומתאים (מגיע לו, הוא התנהג אליה כמו מניאק אמיתי), קריד עם השיער הצבוע גנב את ההצגה לגמרי, פאם - באמת חשבתי לרגע שהוא התעניין בעבודות שלה אבל התברר שהוא רק רצה להתחיל איתה (טוב שהיא השביתה אותו), וג'ים! "כנראה שהוא אף פעם לא מקבל את הבחורות שהוא רוצה". יופי של משפט. מייקל שוב השתלט על הפרק מתחילתו, ושוב היה במיטבו - החל מהיחס שלו לריאן בהיעדר מודעות עצמית מוחלט ("נכון שהוא התפרץ עליי, אבל אנחנו חברים"), דרך ההבנה שהקדמה מסכנת את מעמדו וש"צריך לעשות משהו" ועד לרעיון של שקיות הממתקים המגוחכות. משם, העסק כבר קיבל חיים משל לעצמו, עד שבשלב מסוים זה התחיל טיפה לשעמם, אבל אז בא הקטע ההזוי וההיסטרי עם הנסיעה לתוך האגם, כשדווייט נאבק לחלץ את מייקל מהמים ואח"כ כשמייקל והוא חוזרים כדי לחלץ את השקיות. היה גם נחמד לראות את מערכת היחסים המלבבת בין ג'ים לפאם, במיוחד בקטע שבו הם מדברים על דוויט ואנג'לה, שנפרדו בפרק הזה (מי היה מאמין?) (איתן גשם).

9. פרק פתיחת העונה השנייה של "בטי" המשיך לעשות בדיוק את מה שהסדרה הזאת יודעת לעשות מצוין - הוא היה חמוד וכיפי. אלא שסיום הפרק תפס אותי בהפתעה עצומה. למרות שכבר ראיתי סדרות שעושות דברים כאלה, פשוט לא ראיתי את זה בא, במיוחד אחרי שבפתיחת הפרק אמרתי לעצמי - "נו, זה בטי. הם לא באמת יהרגו את סנטוס". כמה טעיתי. כל כך מצמרר, כל כך מרגש, כל כך מפתיע.



9. "להציל את גרייס". בזכות הסצנה של גרייס עם רטה בשדה הפתוח. הסיפור עם האב מרפי, צורת הגילוי של כל העניין, הכלב עם הלשון המשתלשלת, התגובות של גרייס - הכל היה נהדר. סוף סוף קיבלנו הסברים מספקים לכל הרמזים שארל שתל אצל גרייס במהלך העונה. העצב האמיתי בעיניו של ארל כשהוא צופה בגרייס, היה אולי הדבר הכי מרגש בפרק הזה.

8.5. "סוכן מחוק". רגע לפני סיום העונה, הסדרה העלתה מדרגה והפכה מסתם סדרה כיפית ומגניבה לאינטנסיבית ומותחת. הכל התחיל עם ההתנקשות בחייו של מי שמחק את מייקל (רגע לפני שהוא מספר לו משהו משמעותי - רק לי זה הזכיר את "24"?), המשיך עם טיל שחיסל את צמד הנוכלים במכונית והסתיים עם לכידתו של סאם וכמעט לכידתה של פי, שהצליחה לברוח ויצאה מלכה.

8. "הנובוריצ'ים". הפעם בזכות שתי סצנות. האחת - דליה שאומר לויין שהיא מרגישה קצת כמו בבית סוהר בבית שלהם (מה שמוביל בסיום הפרק להחלטה שלה להסגיר את עצמה). השנייה - קאל מתעמת עם אביו ואומר לו שהוא לא מכיר אותו יותר קצת אחרי שהוא מחליט לקחת על עצמו את האשמה ובכך מסולק מבית הספר. חוץ משתי הסצנות הללו, קיבלנו בפרק גם כמה דברים פחות מוצלחים, כמו כל קו העלילה על ההוא שמשתחרר מבית הכלא ונורה, שהיה קצת משעמם. גם דייל, הצרה העיקרית, כרגע, של המשפחה, מתחיל קצת להעיק. הסיפור עם יו והלמבורגיני היה מוצלח, כמו גם נאום המוג'ו של דאג.

7.5. "אחת שיודעת".

7. "תפאורות קרטון" ו"אקו ביץ'" נפתחו השבוע. אי אפשר לדבר על אחת מהן מבלי לדבר גם על השנייה, ונראה לי שגם אי אפשר ליהנות בנפרד מכל אחת מהן מבלי לצפות בשנייה. אבל צפייה בשני הפרקים בזה אחר זה, הופכת את כל העסק לחמוד ומהנה. חמוד למצוא בתסריט את "החדר הרטוב", משעשע לגלות כמה שהילדה שבוכה ב"אקו ביץ'" בוכה קצת חזק מדי בשביל ילדה שיש לה בסך הכל שריטה ברגל (כשבפועל נאמר לה על הסט שהוריה נהרגו), נחמד לראות את הבחורה שדחפה את עצמה לתוך הסדרה מקבלת שורה מיותרת לגמרי. בקיצור, לפחות על פי פרק הפתיחה - מדובר במוצר לא רע, ואפילו ושנון לפרקים.

3. "החיים מבעד לעדשה".

2. מאוד רציתי לצפות בפרק הפתיחה של "רביעיית רן". הבעיה היא ש-yes הרגילה אותי שיש שידורים חוזרים לכל סדרה. גם למחרת, גם בסוף השבוע. כנראה שזה לא עובד ככה ב-yes stars ישראלי. פרק הבכורה של הסדרה שודר ב-22:00. השידור החוזר היחיד ב-23:45. איפה ההיגיון? בשביל מה לעשות את השידור החוזר כל כך קרוב לשידור המקורי? במיוחד כשאין שידור חוזר נוסף, לא למחרת ולא בסוף השבוע. כך יצא לי לפספס את פרק הפתיחה, סתם, כי שכחתי. אז נכון, יש אפשרות לראות את הפרק גם באינטרנט, בצורה חוקית, אבל איכות הוידאו שם היא לא אידיאלית במיוחד.


בשולי הממיר
ב"עקרות בית נואשות" הגיח כריס קארמק, לשעבר לוק מ"האו-סי" (אסף רזון).

ב"סוכן מחוק", אויבו המסתורי של מייקל התגלה כריצ'ארד שיף, לנצח טובי מ"הבית הלבן" (אסף רזון).

ב"חף מפשע" התארחה שרה קלארק, הלא היא נינה מיירס מ"24". גם כריסטינה הנדריקס חזרה לתפקידה כאוליביה.

ב"חוק וסדר מדור מיוחד" התארח פול ווסלי, טומי מ"חלום אמריקאי" ו"אברווד".

ב"הנובוריצ'ים" התארח טום אמנדרס ("אברווד", שוב).

ב"צה!ב" התארחה אליזבת' הרנואיס ("פוינט פלזנט", "מגרש ביתי")