המסך המפוצל

סכפ``ש אנג`ל: ``משפט``

פרק ראשון: "משפט" ("Judgment")

מאת: JW

פורסם: 04-05-2002
3 תגובות
הפרק נפתח במעין אקספוזיציה - אנו רואים מה עושות עכשיו הנפשות הפועלות ומה קרה איתן מאז סוף העונה שעברה. קורדיליה בכיתת משחק, ממשיכה בניסיונות שלה לבסס את הקריירה, למרות שבנקודה הזו כבר ברור מה יותר חשוב לה בחיים עכשיו (זוכרים את ההחלטה שלה משאנשו?), ו-ווסלי, שסוף סוף מצליח להשיג קצת תשומת לב נשית, מוותר עליה לטובת ה"עבודה". העניין הוא ששניהם עושים את זה בקלות רבה מדי, כלומר שניהם כבר מחויבים נפשית. לא עוד תלונות מקורדיליה, לא עוד הססנות מווסלי.

בסיס הפעולה החדש: הדירה של קורדי, לאחר פיצוץ המשרדים בסוף העונה שעברה (מה שגורם לי לתהות: איפה ישן אנג`ל?...). דרך הפעולה: לוח מעקב אחר חזיונות ומקרים פתורים. ממתי בדיוק זה משנה להם? הם נהיו ממש "מכונה משומנת" לפתירת מקרים ותעלומות.

דרלה במשרדי "וולפרם והארט". הלא היא הדבר אותו הם העלו בטקס כ"כ אפל ומסובך בסוף העונה הקודמת. רק שאף אחד עוד לא יודע את זה (והחבורה למעשה עסוקה בנסיונות ניחוש, ולדעתי זה יפה שלא התעלמו מזה כאילו לא היה), מה שגורם להרבה מתח וציפייה לקראת המפגש המיוחל בינה ובין אנג`ל. בכלל, עוד לא ברור מה היא עכשיו, איך היא קשורה ללינדסי (עם היד התותבת) ולמשרד עורכי הדין, ומה התוכניות שלהם לגביה. מן הסתם, יתבהר בהמשך.

וזה לא הקשר היחידי לסוף העונה. התגלית שאנג`ל יהפוך יום אחד לבן אנוש, שינתה אצלו כנראה משהו בקו המחשבה. חשובה לו המטרה ולא הדרך, דבר שמנוגד לחלוטין לכל הקונספט של העונה הראשונה. הוא עכשיו אדם (או ערפד) עם משימה. לוח התוצאות מדגיש את זה, וגם ההרג של השד המגן, וזה אלמנט יפה. הטעות הזו שהוא עשה, שמנוגדת לכל העקרונות שלו, היא מה שנותנת לו מימד, מצחיק לומר, אנושי. הוא פתאום לא הגיבור אלא הלא-יוצלח, זה שמפקשש, מפשל. אפילו ה"חפה מפשע" שלו לא מאמינה בו ולא סומכת עליו ("...you know how you`re not really good at anything?"). יש כאן היפוך מכל מה שהיינו רגילים לו עד עכשיו, וזה רעיון מקורי ומפתיע, ובגלל זה התעכבו עליו הרבה יחסית (כולל הפלשבקים והדלקת הנר...). גם דמות ה"חפה מפשע", אגב, היא לא שוב דמות קורבן תמימה ומסכנה, אלא אישה חזקה עם פה ברוך השם, מה גם שהיא בכלל לא המטרה אלא הבת העתידית שלה. שינוי מעניין ומבורך. לבסוף, איכשהו, אנג`ל מצליח להציל את היום, ואז הוא נזכר פתאום במטרה האמיתית שלו, בדרך האמיתית שלו - הדרך לגאולה הפנימית. ובגלל זה הוא מבקר את פיית`, וההקבלה ביניהם יפה.

קצת לגבי הרגולר החדש, צ`ארלס גאן. הפגישה הבלתי-נמנעת בינו לבין קורדי ו-ווסלי נעשתה קצת באופן חפוז ולא מעמיק. עוד לא ברור כרגע איך הוא משתלב כמשתתף קבוע.

בפרק הזה גם הכרנו את מרל, האינפורמר של ווסלי, את "קרטאס", בר הקריוקי המארח שדים, ואת ה"הוסט" שהוא שד שקורא אנשים דרך השירה שלהם. אנג`ל שר "מנדי" וכבר אפשר לזהות מאפיינים קומיים בדמות שלו, שעד עכשיו בקושי היו קיימים. לא מסתדר לי איכשהו.

ואחרונה חביבה - פיית` בהופעת אורח מפתיעה ומענגת. כמה טוב שנזכרו בה, ושאלייזה הסכימה להופיע (ושמתם לב שהיא מקבלת קרדיט של הופעת אורח רק בסוף כדי לא לגלות לצופים...). עוד הפתעות כאלו, ואנחנו מסודרים!

סה"כ פרק פתיחת עונה משביע רצון, עם קישורים לסוף העונה שעברה, רעיונות מקוריים והפתעות. נרשמה אופטימיות, ובגדול...