המסך המפוצל

הממיר 24/8/08

עונה חדשה של אבא אמריקאי, איפה צדקנו חזרה, פרק מצוין של טורצ`ווד. וגם: אורות ליל שישי, היפה והחנון, המשרד ובטי

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-08-2008
43 תגובות
10. בהשוואה ל"דוקטור הו" (וגם בכלל), "טורצ'ווד" היא סדרה די בינונית. אלא שהפרק של השבוע לקח רעיון שכבר השתמשו בו בעבר פעמים מספר (זכור מכולם הפרק הקומי "סופרסטאר" ב"באפי") והשתמש בו בצורה מצוינת כדי לעשות פרק דרמטי חזק מאוד. הסיפור על הזיכרון המודחק (או אולי מומצא?) של ג'ק על איך שבילדותו, אי-אז במאה ה-51 הוא איבד גם את אמו וגם את אחיו הצעיר לאותם "יצורים נוראיים" היה פשוט נפלא. גם הסיפורים הנוספים בפרק, זה עם גוון ששוכחת את ריס, וזה עם יאנטו שמעיין ביומן שלו, מה שמוביל להשתלת הזיכרונות המזויפים על מעשי הרצח שכביכול ביצע, היו מעולים ונעשו בצורה נפלאה. זה היה פשוט פרק מדהים, והסוף שלו, עם מחיקת 48 השעות האחרונות בחיי כל חברי "טורצ'ווד" והניסיון הנואש של ג'ק להיזכר בכל זאת באביו, היה פשוט מבריק.

10. "רחוב ללא מוצא" ממשיכה להיות השעה הדרמטית הכי אכזרית בטלוויזיה. מה שאהבתי במיוחד בפרק הזה, שבניגוד לקו הליניארי הרגיל שבו מוצגים לנו הסיפורים בדרך כלל, הרי שהפעם, רק אחרי 20 דקות הצלחנו לקבל את התמונה המלאה של מה שקרה בעברו של פול. הסיפור הטראגי של ההורים שאיבדו את תינוקם בצורה כל כך מזעזעת היה חזק מספיק, אבל מה שהפך את הפרק לחזק במיוחד היה הדו-שיח בין פול לאמו של התינוק שהביא למותו לפני 12 שנה, שבו מבקשת האם שיתחתן ויוליד ילד, כדי שיוכל להעניק לו אהבה. "רק אז תבין מה איבדתי", אומרת לו האם. חזק. מאוד.

9. "המשרד".

8.5. התוכנית החדשה של "איפה צדקנו", שבה ראיין ארז טל את יואב קוטנר היתה מרתקת. ואם לא צפיתם בה, מומלץ מאוד לעשות את זה באתר של קשת.

8. עונה חדשה של "אבא אמריקאי" היא תמיד סיבה לחגיגה (למרות הפורמט, אבל על כך בהמשך), והפרק ששודר ביום רביעי האחרון היה מצחיק במיוחד, בזכות המתיחה של רוג'ר על סטיב עם בית הספר הוגוורטס, שהניבה אחלה עלילה, שבשיאה קיבלנו סצנת יריות מצוינת עם אמבטיה שנופלת. קצת פחות אהבתי את הטירוף אליו הלכה עלילת "סטן מחפש חבר", שגרמה לסטן להרוס לידידו החדש את חייו, מה שלא ממש עזר, מן הסתם. משפט השבוע שלי שייך לרוג'ר: לסטן אין חברים! הוא כמו "אמריקה: האיש". גם הפרק שפתח את העונה היה מגניב.



7. הגרסה הישראלית של "היפה והחנון" הניבה השבוע כמה משפטים מצחיקים במיוחד - טל הבלונדינית: "אי אפשר לקחת כבש ולהפוך אותו ל... ברבור" (צודקת); אולה: "איי אם טראסט יו, יו טראסט מי!" (ממש "לוק מיי אייז" החדש). מעבר לזה, המייק-אובר של הבנים עשה אותם אנשים שונים לגמרי, וגם היה כיף לראות את התהליך. החלק השני של הפרק, שבו התבקשו הבנים להכין חבילות שי לבנות היה טיפה פחות מוצלח, מה גם שלא ממש הבנתי את הקטע של נמרוד עם הנקניקים. בסך הכל, פרק טוב.

6. "בטי". קודם כל, בזכות הופעת אורח מגניבה של בטי וויט, שמסכימה עם ווילהמינה שאם היא היתה עושה את זה ל"סתם זקנה" אז זה היה בסדר. שנית, היה נחמד לראות איך ג'יו מקנא בהנרי, כי הוא בעצם מאוהב בבטי. הקרב בין דניאל לאלכסיס על ניהול החברה באמצעות פיינטבול היה אחלה, עד הקטע שבו הם החליטו על שיוויון, ואז אלכסיס ירתה בו וניצחה. לא הגיוני, לא מתאים, לא משהו שדניאל אמור לוותר עליו בצורה כל כך קלילה.

5. "אורות ליל שישי".

4. אני ממשיך לצפות ב"לאהוב את אנה" למרות מספר בעיות שיש בסדרה הזאת, אבל בפרק הנוכחי היתה בעיה מהותית יותר - ציוד המטבח הגנוב של דניאל, שהיה עשוי בצורה לא הגיונית. קודם כל, למה הוא לא חזר לשמור על הציוד? שכחה? חוסר אחריות? סתם טמטום? מעבר לזה, קצת לא הגיוני שהציוד הזה נגנב. זה לא מסוג הדברים שקורים כשבמקרה יש הזדמנות. שוד של ציוד כבד אמור להיות מתוכנן מראש, ולא בסגנון של "גנב עבר שם במקרה, ראה ציוד יקר וכבד והחליט להעמיס אותו על הפרייבט שלו". בקיצור - לא הגיוני.

3. באמת יפה ש-HOT הביאה עונות חדשות של "ללא עקבות" ו"אבא אמריקאי". אבל למה שידור יומי? גם השידור היומי של פרקים חדשים של "ג'ורדן" הוא בעייתי, אבל אותו עוד ניתן לתרץ בכך שמדובר בסדרה שהסתיימה מזמן. במקרה של "ללא עקבות", הפער הוא לא כל כך ענק מארה"ב, וניתן לסגור עליו גם בשידור שבועי נורמלי. אבל זה עוד פחות נורא מהמקרה של "אבא אמריקאי", שם אין פיגור בכלל ולמעשה מדובר ב-16 פרקים בלבד. אז למה שידור יומי? גופי השידור בארץ חייבים להבין אחת ולתמיד שפורמט של שידור יומי הוא מאוד לא מוצלח לסדרות בשידור ראשון.

2. הקמפיין של המשרד לקליטת העלייה הוא אכן מבורך, מראה את הישגיה המכובדים של העלייה ומנסה כנראה לסתור את הסטריאוטיפ של "כולם פרוצות ומאפיונרים". אז למה לבחור לו לפסקול בדיוק את אותה היצירה שנטחנה ב-yes במשך חודשים כפסקול לפרומו של "הסופרנוס"? (אסף רזון).

1. ערוץ 10 החליט להחליף השבוע את שעת השידור של "לאהוב את אנה" עם שעת השידור של "המקום" ללא שום התראה (למעשה, כמה שעות קודם לכן לוח השידורים הדיגיטלי של yes עוד טען שמדובר בשיבוץ הרגיל). למה לעשות דבר כזה? בשביל מה? האם חשבתם על מי שצופה רק באחת מהסדרות? האם חשבתם על מי שיצא מהבית ושם טיימר? האם חשבתם על הצופים שלכם? האם חשבתם, בכלל?


בשולי הממיר
ב"בוסטון ליגל" התארחה בס ארמסטרונג (אמא של אנג'לה ב"אלו הם חיי").

ב"מחשבות פליליות" התארחו מייקל ביץ' (דוק מ"משמרת שלישית") וביילי צ'ייס (בוץ' מ"להציל את גרייס")

ב"שובר שורות" התארחה ג'סיקה הכט, סוזאן מ"חברים".

ב"חוק וסדר מדור מיוחד" התארחו טום וריקה (ג'ק פריור מ"חלום אמריקאי") ושון ריבס (אח של "טרו קולינג") כאב ובנו.