המסך המפוצל

שבוע גרוע

ב-CBS הלכו השנה על המתכון הקבוע - הרבה סדרות פשע, מעט סדרות חדשות - רובן המכריע רימייקים - ורייטינג גבוה. וד\"ש מהאקס

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 05-09-2008
22 תגובות
כמו בכל שנה, גם השנה נראה לוח השידורים החדש של CBS ממוחזר ולא מרגש במיוחד. לא מפתיע, בהתחשב בהצלחה המתמשכת של הרשת מספר 1 באמריקה. ובכל זאת, מבין שש הסדרות החדשות (אחת מהן מתוכננת למיד-סיזן) עליהן הכריזה CBS, יש לפחות בשורה אחת מעניינת, לכל מי ש"גאווה לאומית" היא הקטע שלו: הגרסה האמריקאית המסקרנת של "האקס המיתולוגי". אישית, לא נפלתי מהמקור, אבל אני מכיר מספיק אנשים שאהבו מאוד את הסדרה הישראלית, ואני בטוח שלפחות חלקם מצפים לגרסה החדשה.

מלבד הרימייק של סדרת הדרמה הישראלית, CBS תציע בסתיו הקרוב עוד שתי סדרות שמבוססות על סדרות מהשנים האחרונות, שתיהן בריטיות. כך ייראה לוח השידורים החדש של הרשת:

יום שני (החל מה-22/9/08)
20:00 המפץ הגדול (עונה 2)
20:30 איך פגשתי את אמא (עונה 4)
21:00 שני גברים וחצי (עונה 6)
21:30 - סדרה חדשה
22:00 CSI: מיאמי (עונה 7)

בלוק הקומדיות של יום שני ייראה - לפחות עד השעה 21:30 - בדיוק כפי שנראה בשנה שעברה. הוא ייפתח עם העונה השניה של היפות והחנונים מ"המפץ הגדול", ימשיך היישר אל המשך הרפתקאותיהם הלג'נדריות של לילי, מרשל, טד, רובין ובארני, יקפץ בקלילות אל הקומדיה מספר 1 באמריקה, ואז יקנח בקומדיית סינגל-קאמרה חדשה, שמבוססת על סדרה בריטית בשם "השבוע הגרוע ביותר בחיי" ונשמעת - לפחות על הנייר - כמו מתכון בטוח לכישלון חרוץ, למרות מקפצת הרייטינג של "שני גברים וחצי".

סאם בריגס הוא עורך מגזין בידור שיעשה הכל כדי לרצות את הוריה של החברה שלו, מלאני קלייטון. הבעיה היא שתמיד כשהוא בחברתם, קורים כל מיני אסונות קטנים. קל לנחש למה הם כל כך מפחדים לבשר להוריה של מלאני שהם עומדים להתחתן בעוד שבוע מכיוון שמלאני בהריון. צוות השחקנים בסדרה כולל את קורטווד סמית' (רד, אבא של אריק ב"מופע שנות השבעים") כאבי הכלה, שהוא גם שופט קשוח במקצועו, ואת ננסי לנאהן ("קוראים לי ארל") כאמה. שני השחקנים הראשיים הנוספים אולי יהיה מוכרים לכם מכל מיני תפקידים קטנים שעשו בכל מיני מקומות. מאחורי הקלעים אפשר למצוא את מארק באקלנד ("קוראים לי ארל", "אד"), ג'ימי מלוויל ("של מי השורה הזאת?") ומאט טרסס ("סקרבס"), ולמרות הרזומה העשיר שלהם, ולמרות נוכחותו של רד פורמן - העסק נשמע יותר כמו קומדיית סלפסטיק מעפנה מאשר קומדיה מהזן החדש שבאמת מצחיקה.



הערב ייחתם, כרגיל, עם עונה נוספת של החבר'ה מהמז"פ של מיאמי. יהיו מקרי רצח, אני חושב. ובכל זאת, קצת כבוד: מדובר בסדרה עם הכי הרבה רייטינג בערב השידור הזה (בכלל הרשתות).

יום שלישי (החל מה-23/9/08)
20:00 NCIS (עונה 6)
21:00 - סדרה חדשה
22:00 ללא עקבות (עונה 7)

את הערב של שלישי תפתח העונה השישית של "NCIS", ואילו "ללא עקבות" זזה לשעה 22:00 כדי לפנות מקום לסדרה חדשה של סיימון בייקר ("הסניגור"). פטריק ג'יין (בייקר) הוא בלש שיש לו רקורד מרשים במיוחד בפענוח פשעים באמצעות כלי נשק ייחודי ביותר - המוח שלו. פטריק ידוע לשמצה אצל חבריו ליחידה בגלל שני דברים עיקריים: 1. הוא לא עובד לפי הספר (פעם אחת אני רוצה לראות סדרה שבה הגיבור דווקא כן עובד לפי הספר). 2. פטריק היה בעברו מדיום, וטען לכוחות על-טבעיים, בעוד היום הוא מודה שהוא בעצם עבד על כולם. אתה שומע, שון ספנסר מ"בניחוש חוקר"? זה מה שיקרה לך בעוד כעשר שנים.

בעוד חבריו ליחידה דווקא מרוצים מהעובדה שפטריק מפענח פשעים עתירי-רייטינג, הרי שהבוסית שלו, תרזה ליסבון (רובין טאני, הלא היא ורוניקה מ"נמלטים") מתנגדת בגלוי להימצאותו של פטריק ביחידה שלה ומנסה להחליט אם היא מרוצה מהיעילות שלו, רוצה להיפטר ממנו, או שאולי היא בכלל קצת מאוהבת בו (אוקיי, יכול להיות שאת החלק האחרון המצאתי בעצמי). מצפייה בפרק הפיילוט שדלף לרשת, אפשר להגיד שמדובר במוצר טלוויזיוני בינוני לחלוטין. הפרק לא היה גרוע במיוחד, אבל גם לא היה שם שום דבר שלא ראינו בעשרות סדרות אחרות.

מלבד בייקר וטאני משתתפת בסדרה גם אמנדה ריגטי (היילי ניקול מ"האו-סי"). יוצר הסדרה הוא ברונו הלר (הכותב של "רומא") והמפיק בפועל הוא דיוויד נאטר, שביים מספר פרקים של "הפמליה", "ללא עקבות", "אי.אר" ואפילו פרק אחד של "הסופרנוס".



יום רביעי (החל מה-24/9/08)
20:00 כריסטין הישנה (עונה 4)
20:30 - סדרה חדשה
21:00 מחשבות פליליות (עונה 4)
22:00 CSI: ניו יורק (עונה 5)

זה אולי קשה להאמין, אבל ג'וליה לואיס דרייפוס היא פליטת "סיינפלד" המצליחה ביותר מבחינה טלוויזיונית. הסיטקום הנוכחי שלה, בו היא מגלמת את כריסטין, זוכה להצלחה לא רעה, והיא אף זכתה בפרס האמי על תפקידה זה לפני שנתיים. ב-CBS החליטו להשיק סיטקום חדש מיד אחרי אותה כריסטין ישנה וטובה(?).

ג'יי מור ("אקשן", "הלוחשת לרוחות") ופולה מרשל ("ניפ/טאק", "קליפורניקיישן") מככבים בקומדיה שבהתחלה נקראה "פרויקט גארי", ואז השתנה לה השם. גארי ואליסון ברנז מחליטים להתגרש אחרי 15 שנות נישואים ומייד מוצאים את עצמם במערכות יחסים חדשות. יש להם שני ילדים משותפים - טום בן ה-14, שמתנהג מוזר ליד בנות, ולואיז בת ה-11, שמתוארת כ"מודעת לאיכות סביבה". גארי מתחיל לצאת עם ונסה (ג'יימי קינג, "הכיתה"), אם חד-הורית ששכרה אותו שיצבע את ביתה. בהתחלה לגארי לא נעים לספר לאליסון על הדייט החדשה שלו, אך הוא מתעשת כשהוא מגלה שהיא התארסה לפסיכיאטר שלה. מפיקי הסדרה הם אד ייגר ("דארמה וגרג", "עדיין יחד") וריק שוורצלנדר ("8 כללים פשוטים", "סמנת'ה מי?"). ברצינות - למישהו יש כוח לעוד סיטקום סטנדרטי על מערכות יחסים? אולי נוכחותו של ג'יי מור, אותו אהבתי עוד מימיו ב"אקשן", תציל איכשהו את המצב.



העונה הרביעית של "מחשבות פליליות" (והשנייה אחרי נטישתו של מנדי פטינקין) והחמישית של זירת הפשע הממוקמת בניו יורק יסיימו את הערב במאבק הבלתי נגמר נגד הפשע.

יום חמישי (החל מה-9/10/08)
20:00 הישרדות (עונה 17, החל מה-18/9/08)
21:00 זירת הפשע (עונה 9)
22:00 - סדרה חדשה

את הערב הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקאית תפתח עונה מספר 17 של "הישרדות". לאחר מכן, עונה תשיעית לסדרה החזקה ביותר של הערב - CSI המקורית (בסך הכל מדובר בעונה ה-21 של כל זירות הפשע גם יחד. זה הרבה, במיוחד כשמדובר בהצלחה מסחרית כזאת).

הערב יסתיים בסדרה חדשה, שהיא למעשה רימייק למיני-סדרה בריטית (ששודרה אצלנו ב-Xtra HOT) בכיכובו של פטריק סטיוארט. אל נעליו של סטיוארט ייכנס רופוס סוואל, שחקן בריטי ששיחק בין היתר ב"אמן האשליות". הוא יגלם את דמותו של ד"ר ג'ייקוב הוד, ביופיזיקאי מחונן, יועץ לממשלה, שיחקור מקרים שונים של משברים בעלי אופי מדעי. בסדרה הבריטית המקורית היו כמה מקרים מרתקים, לצד כמה שהיו קצת בנאליים, ואם הגרסה החדשה תדע לקחת מהבריטית רק את הדברים החיוביים, ולהמציא קווי עלילה מספיק מעניינים משל עצמה, יתכן שיהיה לנו כאן להיט קטן.

מפיק העל ג'רי ברוקהיימר ("זירת הפשע") מפיק את הסדרה הזאת (והמעורבות שלו בסדרה מגדילה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלה), ולצידו ניתן למצוא שמות כמו ג'ונתן ליטמן (גם הוא מ"זירת הפשע", "ללא עקבות", "פשע מן העבר") ודני קאנון ("זירת הפשע").




יום שישי (החל מה-3/10/08)
20:00 הלוחשת לרוחות (עונה 4)
21:00 - סדרה חדשה
22:00 מספ7ים (עונה 5)

גם יום שישי זוכה לשיבוצה של סדרה חדשה, שמוצאת את עצמה בין ג'ניפר לאב יואיט והרוחות שלה לגאון המתמטי שעוזר ל-FBI. לא מדובר כאן על סתם סדרה חדשה, אלא על לא פחות מרימייק לסדרה הישראלית "האקס המיתולוגי" ששודרה בקשת בקיץ שעבר. אחרי גרסת HBO המוערכת ל"בטיפול", מסקרן לראות איך תיראה "האקס" האמריקאית.

לנעליה של טלי שרון נכנסת אליזבת ריזר מ"האנטומיה של גריי", שתגלם את בלה בלום, אשת עסקים מצליחה ורווקה בת שלושים ומשהו, שמופתעת לגלות ממגדת עתידות שהיא כבר יצאה בעברה עם מי שיהיה בעלה לעתיד, ואם היא לא תמצא אותו בשנה הקרובה - היא תישאר ערירית לנצח. עכשיו צריכה בלה לפגוש מחדש את כל האקסים שלה, מיתולוגיים יותר או פחות, כדי לנסות להבין מי הוא אותו בעל אופציונלי.

עוד שחקנים בסדרה: רייצ'ל בוסטון, בת' מ"חלום אמריקאי", שתגלם את אחותה של בלה, דפנה; אלכסנדרה ברקנרידג', ווילה מקפירסון מ"צה!ב", שתגלם כאן את ויויאן, החברה של החבר הקרוב שלה אוגי; ואמיר טלאי מ"בנות הקמפוס". מפיקי הסדרה הם דיאן רוגיארו ("ורוניקה מארס") וג'ונתן לוין ("מכושפות").




שבת
20:00 Crimetime Saturday
22:00 Hours Mystery 48

לוח השידורים של שבת נראה בדיוק כפי שנראה בשנה שעברה - שידורים חוזרים ומגזין תחקירים ותיק.

יום ראשון (החל מה-28/9/08)
19:00 60 דקות
20:00 המירוץ למיליון (עונה 13)
21:00 פשע מן העבר (עונה 6)
22:00 היחידה (עונה 4)

אין הפתעות או בשורות מרעישות בלוח השידורים של יום ראשון, מלבד השיבוץ החדש של העונה הרביעית של "היחידה" שתחתום את הערב. לוח השידורים שבשלוש השעות שלפני כן, ייראה בדיוק כפי שנראה בשנה שעברה.

מיד-סיזן
הרשת החליטה להזמין עונה נוספת, שלישית במספר, מ"חוקי המשחק", שתעלה מתישהו ב-2009, וכן סדרה חדשה בשם "", על זוג שמתחתן ומחליט לקחת את חבריהם ומשפחותיהם לחופשה של שבוע באי קסום ומבודד. מה שהם לא יודעים זה שלפני שבע שנים אירע שם מסע רצח מטורף. מהר מאוד מתברר שהרוצח כנראה לא הלך לשום מקום, וחיכה בסבלנות שבע שנים לטבח הבא שלו. בין השחקנים המסכנים שנאלצים לבלות על האי ניתן למצוא את כריסטופר גורהאם (הנרי מ"בטי").

באביב הן לא ישובו חזרה
הסדרות שבוטלו: "קיין" (אחרי עונה אחת), "יריחו" (עונה ורבע), "Kid Nation" (עונה אחת), "שעות אפלות" (עונה אחת), "שארק" (שתי עונות), "Viva Laughlin" (שני פרקים תמימים), ו"Welcom to the Captain" (חמישה פרקים)


אויב על גלגלים - הסדרות החדשות של NBC
חלקים מכתבה זו מפורסמים גם ב"עכבר העיר אונליין".