המסך המפוצל

אחת שיודעת, עונה 2, פרק 5

הפרק \"The Serena Also Rises\" שודר ביום שני, 29/9/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 04-10-2008
10 תגובות

בוקר טוב, תושבי האפר איסט סייד, אחת שיודעת כאן. כן, מקור המידע האחד והיחיד שלכם על חייהם מלאי הסקנדלים (אוקיי, נסחפנו. הלפעמים מעניינים) של האליטה של מנהטן.

שלום לך דן המפריז. הנער הגלמוד, כפי שאנו אוהבים לקרוא לך. מצאת לך חבר חדש, הא? ואיזה חבר! לא פחות ולא יותר מצ\'אק בס! הא! איך אומרים, \"עם חברים כאלה, מי צריך אויבים\"? (ומי אמר שאני מלאת קלישאות, מי?). אז זהו, נער בודד וגלמוד שלנו, שצ\'אק כבר לא חבר שלך, ובעצם, אף פעם לא היה. אבל עכשיו הוא ממש שונא אותך. ואתה יודע מה? הוא צודק. כי אתה צבוע ומתחסד. ומעצבן. הוא נפתח בפניך ומספר לך סוד כמוס ומעניין, ואתה חשבת למכור אותו ככה? ולמה יש לי הרגשה שלא ויתרת על הסיפור הזה לגמרי? לא סתם קוראים לי \"אחת שיודעת\". בכל מקרה, צ\'אק אולי כבר לא חבר שלך, אבל טובה אחת גדולה וחברית הוא עשה בשבילך - הוא הפך אותך לקצת מעניין. זה גם משהו...



שלום גם לך ג\'ני המפריז. אז מה? מתבגרים? תראי מה זה. איך מסתם מעצבנת נהיית וואחד מעצבת. כן, זה מאוד ריאליסטי, אנחנו יודעים. ושלא תביני לא נכון. אנחנו מפרגנים לך. אפילו שאת מעצבנת לאללה. טוב, אז אולי לא לגמרי מפרגנים. אבל הלו? בית ספר? שמעת על הדבר הזה? אבא שלך רוצה את טובתך, ואפילו שהוא די משעמם, הוא צודק. היי, גם אנשים משעממים יכולים להיות צודקים! אז תקשיבי לו, ותרדי מכל הקטע הזה שלך. כי את יודעת מה ההבדל בין \"מעצבנת\" ל\"מעצבת\"? נ\'. וזה בדיוק מה שיקרה בבית הספר אם תמשיכי עם השטויות שלך, יא מהבולה. תלכי ללמוד כבר!

ובוקר טוב לך סרינה ואן דר וודסן (להלן: ס\'). מה נסגר אתך, גברת? \"אני רוצה להיות פרח ואת מפריעה לי לפרוח\"? מאיפה הבאת זה? שיר של בריטני ספירס? תראי איפה היא היום ותזכרי איפה את היית לפני זמן קצר (\"אוי אוי אוי, הרגתי מישהו\"! עבר לך מהר, הא?). תרגיל קטן (וגאוני, חייבים להגיד!) של צ\'אק, ופתאום גילית שהשמש זורחת לך מהישבן? ומה קורה עם המוסר הצדקני שלך? \"החברות עם בלייר חשובה לי!\" \"אני לא רוצה לפגוע בה!\". אהה... את שמת לב שממש פגעת בה? נכון, גם היא ניסתה לפגוע בך, אבל זו בלייר. את יודעת שהיא מכשפה. את הסכמת להיות חלק מ\"פרוייקט המכשפה מבלייר\", זה חלק מהדיל, ס\'.

בלייר, בלייר, בלייר (להלן: ב\'). את יודעת שאנחנו אוהבים אותך. ממש אוהבים, כפרה עלייך. אבל בפרק הזה היית קצת מעצבנת ברמות ג\'ני המפריזיות. קנאה זה מאד אנושי, ואנחנו מבינים אותך. אבל כל המשחקים האלה של לשלוח-דוגמניות-הביתה ולהחליף-שמלה-ברגע-האחרון. קטן עלייך, מלכה שלנו. אז קחי את עצמך בידיים, ותעשי מה שבן אדם גדול היה עושה במצבך - כנסי בה! אוקיי, לא חייבים באלימות, אבל לא יזיק לה לס\' ללמוד איזה לקח קטן. שלפי את ציפונייך הענוגות, ב\', ושרטי אותה לאט וברשעות, והכי חשוב - בתחכום. כנסי בה כאילו אין מחר, ואין פגרה באמצע העונה. כי בשביל מה אנחנו אוהבים את הסדרה, אם לא בשביל לראות אותך מתעללת בקורבן הטרי. ואם הקורבן הטרי היא ס\', ואם היא מתנהגת כמו ביץ\', אז למה לא? אה, ומה זו ההתקרבות הזאת לג\'ני המפריז? פויה! לא יפה! בואי נעצום עיניים ונחשוב שזה לא קרה, בסדר דארלינג?



אז מה היה לנו כאן? סופר סתמי (צ\'ארלי טראוט? באמת, דן?!), מעצבנת-על, מלכת שווא ומלכה לשעבר שעסוקה בהלקאה עצמית? ממש צרות של עשירים... מה הפלא שצ\'אק - הוא ולא מלאך - הוא הדמות היחידה שאפשר באמת להזדהות עם הצרות שלה. אשרי המאמין...

ועד הפעם הבאה...
XOXO
אחת שיודעת.

ציון: 8.