המסך המפוצל

ניוזון 1, 20/10/08

מה קורה מאחורי הקלעים של 90210? עד מתי תימשך סמולוויל? מה מתכנן דיוויד אי קלי? והאם לרוב תומאס יש זמן לנוח?

מאת: איתן גשם

פורסם: 20-10-2008
19 תגובות
שאנון דוהרטי חוזרת ל"90210". השחקנית, שהופיעה במספר פרקים בתחילת העונה, צפויה לשוב לתפקיד ברנדה לשני פרקים נוספים לפחות (יש מצב להמשך), ותופיע כנראה בפרקים ה-11 וה-12 של העונה. דוהרטי לא לבד. גם ג'ני גארת' צפויה לחזור לקראת אמצע העונה לתפקיד של קלי טיילור. וזה לא הכל. גם ג'ייסון פריסטלי חוזר! אבל לא לתפקיד של ברנדון, אלא רק כבמאי. פריסטלי, שכבר בעת שידורה של סדרת האם גילה עניין רב בבימוי פרקי טלוויזיה (ואף ביים מספר פרקים בסדרה) אמר שאינו מעוניין לחזור לגילום הדמות של ברנדון, אבל כבר הסכים לביים פרק לקראת סיום העונה. פריסטלי, אגב, לא ויתר על קריירת המשחק, והוא צפוי להופיע בתפקיד אורח בפרק של "קוראים לי ארל" בתפקיד בן הדוד של ארל ששמו - ניחשתם נכון - ברנדון. חרף השמועות הרבות על חזרה אפשרית של לוק פרי, השחקן עצמו טוען בתוקף שאין לו עניין לשוב לתפקיד דילן מקיי. התסריטאים, מצדם, מצאו דרך מעניינת לטפל בעניין - בקרוב תוצג דמות חדשה של צעיר כריזמטי, מסתורי משהו ומושך נשים בשם... לוק.

החיקוי של שרה פיילין ע"י טינה פיי עורר, כידוע, גלים רבים, עד כדי כך שיש הטוענים שלחיקוי יש השפעה מהותית על תוצאות הבחירות בארה"ב. ובכן, פיילין הבינה, כנראה, שכדאי מאוד לרכך את הדימוי שיצא לה, והיא הופיעה בתוכנית של SNL ששודרה שלשום. מפיק התכנית, לורן מייקלס, רמז בראיון עיתונאי שהוא מניח שכל ארבעת המועמדים לנשיאות ולסגנות הנשיאות יופיעו בתכנית בשלב זה או אחר לפני הבחירות. פיי, מצידה, כבר הודיעה שהיא לא מתכוונת לגלם יותר את פיילין אחרי הבחירות. אם מקיין יפסיד פיילין ממילא לא תהיה רלוונטית. אם מקיין ינצח, מי שתגלם את פיילין צפויה להיות חברת הקאסט הכשרונית קריסטין וויג. אפשר להבין את פיי, שבתקופה האחרונה עובדת מסביב לשעון במקביל גם בצילומי "רוק 30" וגם בעבודה על החיקוי, ובתווך מספיקה גם לגדל ילדה קטנה. אין, פשוט אין עליה.

ואגב, באחת התוכניות האחרונות הועלה מערכון קצר בשם "מארק וולברג מדבר עם חיות". במערכון הזה חיקה חבר הקאסט אנדי סמברג את וולברג, כשהוא מדבר לחיות שונות, והמערכון זכה להרבה תגובות חיוביות. אלא שוולברג - שכידוע, מעורב בהפקה של סדרה שמסתלבטת על לא מעט אנשים שהוא מכיר - לא גילה, לפחות בהתחלה, הומור עצמי, וטען שהמערכון "פשוט לא מצחיק". מאוחר יותר, התארח וולברג בתכנית של ג'ימי קימל ואמר שהוא מתכוון "להגיע לאולפנים בניו יורק להחטיף לו (לסמברג) מכה ישר לפנים". ואכן, וולברג הגיע לאותה תוכנית. את הקטע ניתן לראות כאן.



נישאר רגע עם פיי והסדרה של "רוק 30" - בניוזון קודם דיווחנו שבלייק לייבלי ולייטון מיסטר צפויות להופיע בפרק קרוב של הסדרה. ובכן, זה לא יקרה. בהפקה טוענים שהרעיון נגנז עקב "בעיות לוגיסטיות". כן, מתברר שכדי שלייבלי ומיסטר יופיעו באותה סצינה הן צריכות לעמוד אחת ליד השניה ולסבול אחת את השניה. מתברר שבהפקה לא לקחו את זה בחשבון כשהם בנו את הקונספט. חובבנים...

הרעיון של מפיקי "האוס" לבנות סדרת בת סביב דמותו של בלש פרטי שמופיע במהלך העונה החמישית של הסדרה נגנז, בשלב זה.

השחקן גייל הרולד, שמופיע בימים אלה ב"עקרות בית נואשות" נפצע באופן ממש לא קל בתאונת אופנוע. כתפו של השחקן יצאה ממקומה, והוא אושפז למעקב.

רשת CW מתכננת כבר את המחליפה הלא רשמית של "סמולוויל", שהעונה הנוכחית עשויה להיות האחרונה שלה (אם כי, זה עדיין לא סופי). הרשת מתכוונת להעלות בעונה הבאה סדרה שתעסוק בהרפתקאותיו של רובין, הסייד קיק הנצחי של באטמן, בצעירותו, ותיקרא "The Graysons" (השם האמיתי של "רובין" הוא דיק גרייסון). את הסדרה יפיקו בפועל ויכתבו בריאן פטרסון וקלי סאודרס, שניים מהמפיקים של "סמולוויל". השניים פרסמו הודעה רשמית ובה טענו שהסדרה החדשה אינה אמורה להיות תחליף ל"סמולוויל".

למרות שמועות עקשניות על כך שרשת FOX אינה מרוצה מהרייטינג של "יומניה של שרה קונור", הזמינה הרשת עונה מלאה (22 פרקים) מהעונה השניה. בהחלט מהלך מביע אמון ומעודד מבחינת אוהדי הסדרה.

עוד ב-FOX: הרשת מתכננת להעלות עיבוד אמריקאי ל-"פשוט נפלאה" הבריטית. מיץ' הורביץ' מ"משפחה בהפרעה" יהיה אחד המפיקים בפועל. הכותבת הראשית של הסדרה תהיה קריסטין זנדר (בעבר בצוות הכותבים של "SNL"). היי, הנה רעיון! למה לא להקים פשוט ערוץ שישודר באמריקה ויתמקד בשידור סדרות בריטיות מקוריות. אפשר לקרוא לו נניח "BBC America".

מועד שידור החלק השני של העונה הרביעית והאחרונה של "בטלסטאר גלקטיקה" פורסם רשמית. הפרק הראשון מבין העשרה ישודר ב-16/1/09 ואילו פרק סיום הסדרה ישודר ב-10/3/09.

רשת ABC הורידה מלוח השידורים את משחק הטלוויזיה "Opportunity Knocks" שבו התבקשו בעלי משפחות להשיב לשאלות על חייהם הפרטיים בגינה הפרטית שלהם, וזאת אחרי שלוש תוכניות בלבד. את התוכנית תחליף תוכנית "תקציר" של "רוקדים עם כוכבים", שתוביל לתוכנית התוצאות.

רשת CBS הזמינה עונה מלאה מהסדרה "The Mentalist". רשת FOX הזמינה עונה שלמה של "Fringe". עד היום, למעט שתי סדרות אלה, רק "90210" קיבלה הזמנה לעונה מלאה, ולא פלא. לשתיהן מספרים טובים ("Fringe" התאוששה מפתיחה חלשה ונהנית מהתנופה של "האוס", "המנטליטסט" מצטיירת כלהיט הגדול האמיתי היחיד בין הסדרות החדשות).

ובינתיים, הצרות של רשת NBC הולכות ומתמשכות. רק 7.3 מיליון צופים טרחו לצפות בפרק הפתיחה של "My Own Worst Enemy", הסדרה החדשה בכיכובו של כריסטיאן סלייטר על אדם בעל זהות כפולה, שאחת מהן היא של אדם פשוט ואחת של סופר-סוכן. עם שיבוצים כאלה, נראה ש-NBC היא האויב הגדול ביותר של עצמה.

נישאר עם NBC: הרשת רכשה בימים אלה את הזכויות לשידור סדרה חדשה פרי עטו של מפיק העל דייויד אי. קלי. הסדרה תעסוק באב ובת שמנהלים יחד משרד עורכי דין. כן, דייויד אי. קלי יכתוב סדרה על עורכי דין. טוב לראות שאנשים מתפתחים ומחפשים גיוון ושינוי בקריירה שלהם. עדיין לא נמצא שם רשמי לסדרה, אבל המדור מתנדב להציע את השם (הכל כך מתבקש?): "Father in Law".



עוד סדרה חדשה שצפויה לעלות לשידור היא סדרה שבה יככב מת'יו פרי ותשודר ברשת "שואוטיים". פרי גם יכתוב את הסדרה, יחד עם פיטר טולאן ("הצילו"), שתעסוק במנחה טוק שואו יהיר.

רשת FX הודיעה על ביטול הסדרה "הנובוריצ'ים". הסדרה שרדה שתי עונות בלבד.

ועוד סדרה חדשה: רוב תומאס, שוב הוא, עובד על סדרה נוספת בשם "Party Down" - קומדיה באורך כחצי שעה על שישה עובדים זמניים בחברת קייטרינג שחולמים לעשות את הפריצה הגדולה בתעשייה ההוליוודית. הסדרה תשודר בערוץ "Starz" (ערוץ שנהג לשדר סרטים בלבד, ונכנס גם לעסקי הסדרות. מזכיר קצת את סיפור ערוץ AMC שמשדר את "מאד מן" ואת "שובר שורות"). בין העבודה על "קופידון", "Outrageous Fortune" (עיבוד לסדרה אוסטרלית שהוא עובד עליה), ייעוץ ל-"90210" ומחשבות על סרט ל"ורוניקה מארס", איפה האיש הזה מוצא זמן לנשום? ומאיפה יש לו זמן לעבוד על סדרה חדשה?

חדשות טובות למעריצי "דדווד" - מארז DVD חדש של הסדרה שצפוי לצאת בקרוב אמור לכלול פיצ'ר שבו דייויד מילץ' יספר במדויק את התוכנית שלו להמשך הסדרה, אילולא הורדה מלוח השידורים בניגוד לרצונו. הפיצ'ר צפוי להיות באורך של 15 דקות, אבל אם מורידים את כל המלים שמתחילות באות F הוא יימשך בדיוק 20 שניות.


ריצ'ארד בלזר הגדול, הלא הוא הבלש ג'ון מאנץ' האחד והיחיד כותב ספר חדש בשם "I Am Not a Cop!" על אדם בשם ריצ'ארד בלזר שנקלע לפרשייה מותחת בעל כורחו, ויוצא להציל את המצב. לפי הביקורות, בלזר משלב בספר בין הידע שלו מהעבודה כבלש טלוויזיוני וחוש ההומור הבריא שלו. ואם הספר לא יהיה רב מכר, הוא תמיד יוכל לטעון לאיזו קונספירציה.

המגזין "מוד" מהסדרה "בטי" קיבל אתר אינטרנט משלו.

רשת ABC עשויה להקדים את שידור הפרקים של העונה הקרובה של "סקרבס". התכנון המקורי היה לשדר אותם בינואר 2009, אבל אנשי הרשת רמזו לאחרונה שהתאריך יוקדם כנראה לדצמבר הקרוב.

רשת AMC מתכוונת לשדר את העונה השלישית של "מאד מן", אבל יכול בהחלט להיות מצב שבו הסדרה תמשיך בלי היוצר והמוח הראשי שמאחוריה. מת'יו וויינר מנהל בימים אלה מו"מ ממושך עם חברת ההפקה על תנאי השכר שלו, ובינתיים לא הושגה הסכמה. אם הסכמה כזו לא תושג, ווינר עשוי לחפש לעצמו פרויקטים אחרים, ואין ספק שהסדרה תיפגע מכך.